Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • occean-fan!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 742

Positiv til Nielsen. Spent på hvordan spillergruppa takler det. Kan fort bli noen faste klippekort som får mindre innflytelse både på og utenfor banen

Kommentar

• hthaug
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 437

Muligheten til å lage en legendarisk trener-sang er ihvertfall til stede etter at "Goggen har daua".

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4651

Opprinnelig skrevet av occean-fan!
        Positiv til Nielsen. Spent på hvordan spillergruppa takler det. Kan fort bli noen faste klippekort som får mindre innflytelse både på og utenfor banen
        Helt riktig medisin, det. La det skje!

Kommentar

• banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2018
          • 439

Signeringene av Goggen og Asterhed viste seg å være veldig dårligere signeringer. Det positive er at klubben fikk betalt for å bli kvitt Goggen. Så om Nielsen får skuta trygt i havn så kan det se pent ut for neste sesong: har god tid på å lande riktig trener, stallen er bedre enn på samme tid i fjor, fortsatt ser økonomien bra ut, får inn noen store talenter i vinter, osv.
          I år så får vi håpe på mirakler i cupen og at Nielsen greier å skru sammen laget til å fungere på Åråsen.
          Så får vi igjen håpe på bedre tider neste sesong..

Kommentar

• Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1429

Signeringen av Georgson kan vanskelig sies å være «veldig dårlig», mener jeg. Det gikk omtrent som forventa med veldige svingninger i prestasjonene og med plass midt på tabellen. At han skulle stikke av etter bare noen måneder er det vanskelig å laste noen andre enn Georgson for.

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3487

Vi er nå laget med fledt baklengsmål i serien. Forsvaret vårt har klare svakheter, men jeg mener problemet ligger i midtbaneleddet.

For å ta forsvaret først:
              - Stopperne våre er gode når de får ta duellene i lufta. Der er de blant de beste i serien.
              - Problemene oppstår når de må snu og løpe hjemover. Det er for liten fart til å løpe opp pasninger i bakrommet.
              - Vi har også sett at markeringen altfor ofte glipper når innleggene kommer.
              - Til slutt er vi sårbare når løpene kommer inn fra ‘blindsonene’, og da ofte vinger/kanter som kommer på løp. Spillerne virker å miste oversikt over hva som skjer bak dem.
              - Forsvaret har også en lei uvane med å la motstanders spisser trekke ned i rommet mellom forsvar og midtbane uten at spiller som markerer ikke følger. I motsatt ende, hvor ofte får Lehne trekke ned uten å ha en stopper i ryggen?
              - Forsvaret vårt har også en lei tendens til å falle av fremfor å støte frem på motstanders ballfører på overganger.

Jeg mener midtbanen er hovedproblemet i vårt defensive arbeid. Jeg maser om mangelen på fart, men den er så åpenbar.
              - Når motstander slår ball ut til kanten, så må backen støte frem fordi indreløperne er for langt unna. Dette gir motstanderne rommet backen har forlatt, og når motstandernes midtbanespillere eller spisser altfor lett kan løpe seg fri inn i disse rommene, så havner vi i ubalanse og motstander får store rom å utnytte.
              - Vi ser altfor ofte at når vi presser høyt, så blir rommet mellom forsvar og midtbane altfor stort. Resultatet blir som mot Molde hvor en pasning gjennom ledd ga Breivik fri bane fremover. Jeg mistenker at Lundemo var den som dekket det rommet, og med han ute så er det ingen andre som tar ansvaret.
              - Vi har av en eller annen mystisk grunn brukt indreløperne til å støte frem på backene når disse får ballen. Igjen ser vi mangelen på tempo som gjør at backen kan slå ballen gjennom midtbaneleddet før han blir satt under press.
              - Midtbanen vår, sammen med vingene, er altfor dårlig til å støte ut på ballfører. De faller altfor ofte helt ned ved siden av stopperne slik at vi har 9-10 mann på en linje på sekstenmeteren fremfor to tydelige linjer. Resultatet er at motstanderne får tid til å finne de gode løsningene og/eller slå presise innlegg.
              - Midtbanen er også svak på å følge løp, både de inn i rommene som backer i press etterlater seg og når de kommer inn i feltet..

Summen er at mangelen på fart i midtbaneleddet vårt gjør det nær umulig å spille slik Georgson/Asterhed ønsket. Det blir spennende å se om Nielsen klarer å løse den utfordringen. Dersom vi hadde beholdt Skogvold så kunne vi lagt oss bakover og satset på kontringer, men per nå har vi kun Bolly med stor fart, evt Røssing dersom han kommer inn i varmen igjen. Lehne har dessverre ikke lenger farta til å true bakrommet regelmessig. Usikker på om vi har noen andre. Uba kan kanskje bidra, men jeg frykter Va har for lav toppfart. Elkær kunne vært en mulighet, men skadesituasjonen gjør at han må være på backen.

Jeg håper Nielsen skaper et mirakel, men jeg er usikker. Mye avhenger av hvor fort Karlsbakk og Krygård finner formen. Så langt virker det ikke som de tåler 90 min.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7121

100 % enig i at det primære problemet er midtbanen og manglende frekvens i beina.

For øvrig er det vel nå en uke igjen av overgangsvinduet. Jeg legger til grunn at klubben har noe midler tilgjengelig til å bruke på den rette spilleren, og det trenger vi. Svenskene har dessverre brukt pengene på å øse inn skrap vi blir brennende inne med i spillertroppen. Lehne Olsen virker ganske knekt, og han to meter høye svensken er jeg ekstremt tvilende til. Legg penga på bordet og få tak i en målscorer med tempo. Det får koste det det koster.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• occean-fan!
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 742

Opprinnelig skrevet av trigz
                  100 % enig i at det primære problemet er midtbanen og manglende frekvens i beina.

For øvrig er det vel nå en uke igjen av overgangsvinduet. Jeg legger til grunn at klubben har noe midler tilgjengelig til å bruke på den rette spilleren, og det trenger vi. Svenskene har dessverre brukt pengene på å øse inn skrap vi blir brennende inne med i spillertroppen. Lehne Olsen virker ganske knekt, og han to meter høye svensken er jeg ekstremt tvilende til. Legg penga på bordet og få tak i en målscorer med tempo. Det får koste det det koster.
                  Veldig enig her. Jeg er skeptisk til mye av det som er hentet inn og frykter det blir vanskelig å rydde opp uten store tap. Kvalitet over kvantitet. Viktig med dekning i en tropp, men før man jevnlig er i Europa mener jeg det holder med dobbel dekning alle plasser(viktig at plasser, roller er tydelig definert, kontra å handle inn folk som kan spille greit overalt). Dobbel dekning = 22 spillere og helst bør 3-5 av disse være unggutter spør du meg.

Kommentar

• maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1279

Jeg er spent på forholdet David Nielsen og TLO, de bør vel kjenne hverandre fra tiden i godset. Det er selvsagt en del år siden men typer som David Nielsen glemmer aldri

Kommentar

• maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1279

Geir Bakke
                      Simon Mesfin
                      Eirik Bakke
                      Andreas Georgson
                      Robin Asterhed
                      Tony Ordinas
                      David Nielsen

...LSK`s hovedtrener de siste 13 mnd. Lista bør lamineres og henges opp til skrekk og advarsel om hvordan en klubb ikke skal drives. Jeg er jammen ikke sikker på om det er den siste i år heller. Nielsen med fortsatt jobb i dansk tv2 samtidig som han skal redde LSK. SM bekrefter jo i dag at det var mange fallgruver for å få han hit både jobbmessig og familiært. Det er bare å lukke øynene å håpe det beste.

Kommentar

• ChrisK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2013
                        • 338

Har i alle fall ikke sluppet inn flest mål i ES per nå. Sarpsborg med 6 i sekken så langt i dag.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 471

Opprinnelig skrevet av ChrisK
                          Har i alle fall ikke sluppet inn flest mål i ES per nå. Sarpsborg med 6 i sekken så langt i dag.
                          Og utlignet målforskjellen mot oss. Kan fort være verdt ett poeng til slutt.

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4228

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Geir Bakke
                            Simon Mesfin
                            Eirik Bakke
                            Andreas Georgson
                            Robin Asterhed
                            Tony Ordinas
                            David Nielsen

...LSK`s hovedtrener de siste 13 mnd. Lista bør lamineres og henges opp til skrekk og advarsel om hvordan en klubb ikke skal drives. Jeg er jammen ikke sikker på om det er den siste i år heller. Nielsen med fortsatt jobb i dansk tv2 samtidig som han skal redde LSK. SM bekrefter jo i dag at det var mange fallgruver for å få han hit både jobbmessig og familiært. Det er bare å lukke øynene å håpe det beste.
                            Å sette Ordinas på den lista er useriøst! Det er da for faen meg bekmørkt nok, uten at man behøver å ty til ren diktning for å fremstille det, om mulig, enda mørkere! Poenget ditt står seg uten at du behøver å bedrive kreativ historieskriving! Følg ditt eget råd nå, lukk øya og håp det beste! Ta en valium eller noen bayere, kanskje det hjelper på sjelefreden!
                            Elska þetta félag

Kommentar

• bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2970

Jeg hater fotball! Rollene er totalt snudd om for i år er det Enga som ler av oss mens de valser gjennom OBOS og vi er på vei rett ned. Idag slår de Lyn og har flere spennende unggutter. Om vi skulle holde oss tror jeg de kommer over oss neste år. Helvete. Vi er satt 10 år tilbake i tid pga udugeligheten i klubben
                              I år så tar vi alt

Kommentar

• maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1279

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Å sette Ordinas på den lista er useriøst! Det er da for faen meg bekmørkt nok, uten at man behøver å ty til ren diktning for å fremstille det, om mulig, enda mørkere! Poenget ditt står seg uten at du behøver å bedrive kreativ historieskriving! Følg ditt eget råd nå, lukk øya og håp det beste! Ta en valium eller noen bayere, kanskje det hjelper på sjelefreden!
                                Beklager så mye. Jeg glemte ett navn

Geir Bakke
                                Simon Mesfin
                                Eirik Bakke
                                Andreas Georgson
                                Robin Asterhed
                                Tony Ordinas / SIMON MESFIN
                                David Nielsen

...sånn, nå er det riktig.

Kommentar

• Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1429

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                  Jeg hater fotball! Rollene er totalt snudd om for i år er det Enga som ler av oss mens de valser gjennom OBOS og vi er på vei rett ned. Idag slår de Lyn og har flere spennende unggutter. Om vi skulle holde oss tror jeg de kommer over oss neste år. Helvete. Vi er satt 10 år tilbake i tid pga udugeligheten i klubben
                                  Enga er i OBOS og har slått Lyn - skal mer til før jeg blir misunnelig enn som så!

Kommentar

• Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 756

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                    De skal nok få seg et sjokk neste år om de ikke treffer veldig bra på overgangene før neste sesong.

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2420

Opprinnelig skrevet av Pad

De skal nok få seg et sjokk neste år om de ikke treffer veldig bra på overgangene før neste sesong.
                                      LIke stort sjokk som oss, Viking, Brann og FFK fikk?

Kommentar

• ynnor
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 857

En uke igjen av overgangsvinduet. Har ingen tro på klubben. Men jeg mener at MÅ ha inn en offensiv spiller som «garanterer» mål. Enten ved å lage de selv. Eller gjøre oppgaven for Lehne og resten av laget enklere. Hvor mye koster et nedrykk, og redselen for ikke å rykke opp igjen? Hvis ikke klubben klarer å finne en slik spiller i høst, så mener jeg de ikke har gode nok folk i klubben. Da må noen som kan finne spillere inn. Og kanskje må noen av folkene på kontorene på Åråsen drive med noe helt annet. Spillerlogistikken skriker etter folk som kan se helheten.

Kommentar

• kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2420

Vi hadde tidenes sjanse til å bli den ledende klubben i Osloområdet 2024 med enga og STB i OBOS. Sope til oss talenter, sponsorer og spillere som ville spille på øverste nivå.
                                          Istedefor er en OddsBK seier unna å ligge på desidert sisteplass. Og enga er mer eller mindre klare for ES25 mens vi høyst sannsynlig rykker ned.
                                          Og det verste av alt. Vi er faktisk enda dårligere pdd enn vi var på høsten ifjor. Det er fader meg et kunststykke. Hvis ikke dette får konsekvenser i ledelsen må det være en sterk grad av kameraderi i klubben. Da må det ny struktur til. Slik at det finnes et organ som kan fjerne udugelige folk.

Kommentar

Working...