Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4653

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
    Ogbu/Kairinen (blander alltid slava og sparta) serievinner og sølvmedalje i tsjekkia og spilte utslagsrunder i EL i fjor
    Begge disse spiller playoff-finale til CL denne uka. Kaan og Sparta med et godt utgangspunkt (2-0 over Malmö), Ogbu og Slavia med et vanskelig utgangspunkt (under 2-0 mot Lille). Ogbu ble vel sågar utnevnt i gruppespillets ellever i fjorårets utgave av EL? Det drypper nok litt mer på oss på en fremtidig Ogbu-overgang (gjetter han spiller på Nigerias landslag innen sesongen er over), men vi fikk ikke all verden for ham, og erstatteren hans, Ruben Lunan Gabrielsen, har dessverre vært en eneste stor skuffelse.

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3487

Felles for den tiden var at vi hentet unge talenter som var klare for å ta steget videre. Siden har vi enten hentet gammelt eller spillere i rktig alder som har blitt benket i sine respektive klubber. Veien videre må være å finne unge spillere med ekstreme egenskaper, Akors fysikk, Vas dribleferdigheter, osv. Det eneste de må ha felles er god fart og motor. Man kommer ikke unna de to egenskapene i dagens fotball.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2338

Lundemotabellen:
        Jeg har sett på seriekampene hittil i år, og sjekket resultatene med og uten Lundemo på banen. Der han har blitt byttet ut eller inn har jeg sett på stillingen på det tidspunktet endringen skjedde. Sum mål vil dermed stemme med totalen, mens antall poeng ikke vil stemme ettersom noen kamper "telles dobbelt": Han ble byttet inn på stillingen 0-0 mot Sarp, men vi tapte den kampen 0-1. Han ble byttet inn mot Brann på stillingen 0-1, sluttresultat 0-2. Han ble byttet ut mens vi ledet mot KBK borte, men tapte den delen av kampen han ikke deltok i 0-2. Jeg har sett bort fra kamper hvor han har blitt byttet ut/inn med mindre enn 10 min igjen og resultatet ikke endret seg.

Lundemos betydning har vært større enn jeg forventet, selv om jeg regnet med at den var vesentlig.
        Lundemo har vært på banen i 13 (10 fra start) kamper. Mens han har vært på banen har vår målforskjell vært 19-19. Resultatene med ham på banen ville pussig nok også gitt oss 19 poeng.

To kamper har han blitt byttet inn, her har vi tapt begge periodene med ham på banen. En kamp har han blitt byttet ut, da ledet vi, men tapte til slutt. Uten ham på banen har vi i disse kampene 1 poeng og 0-3 i målforskjell. Med ham på banen hadde vi 3 poeng og 1-2 i målforskjell. I sum tapte vi alle de kampene han har blitt byttet inn/ut.

Sju kamper har han overhodet ikke vært involvert: Her har vi 5-16 i målforskjell og 4 poeng. (Sandefjord og Ham/Kam er de eneste poengene vi har hentet uten Lundemo på banen)

Noen tilfeldige utslag er det selvfølgelig. Lundemo var ikke med hjemme mot Glimt. Det er tvilsomt om han ville utgjort en enorm forskjell. Uansett er det ingen tvil hos meg om at Lundemo har vært vår beste og viktigste spiller. La oss håpe at han snart blir spilleklar igjen.

Kommentar

• Kjøttkaka
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2012
          • 318

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
          Lundemotabellen:
          Noen tilfeldige utslag er det selvfølgelig. Lundemo var ikke med hjemme mot Glimt. Det er tvilsomt om han ville utgjort en enorm forskjell. Uansett er det ingen tvil hos meg om at Lundemo har vært vår beste og viktigste spiller. La oss håpe at han snart blir spilleklar igjen.
          Lundemo har vært vår beste spiller i år, og han er tydeligvis livsviktig for dette laget.

Vi må håpe for alt i verden at han snart blitt spilleklar igjen, men det må også påpekes at det var en varslet katastrofe å gjøre seg avhengig av ham. Med fare for å være for negativ, men Lundemo har allerede vært på banen mye mer enn vi kunne vente, og at vi ikke klarer å ta poeng uten ham er oppskrift på nedrykk.

Kommentar

• maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1280

Forhåpentligvis vil det nå legges mere vekt på å tette igjen bakover på banen også i lavere press og jeg tror Lundemo vil bli litt mindre viktig. Det er ikke noe tvil om at han var en viktig brikke i AGRA fotballen. Nå er det nye tider og jeg forventer at laget fremstår som en samlet enhet i hvordan de angriper og forsvarer seg. En seier og 9 uavgiorte holder høyst sannsynlig for å si det sånn. Vi har f.... meg bar TO uavgjorte kamper på 20 kamper. Hodeløser kyllinger vil jag til tider kalle det hvordan man har fremstått i visse deler av spillet.
            Last edited by maxpayne; 28.08.2024, 13:34.

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3487

Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Forhåpentligvis vil det nå legges mere vekt på å tette igjen bakover på banen også i lavere press og jeg tror Lundemo vil bli litt mindre viktig. Det er ikke noe tvil om at han var en viktig brikke i AGRA fotballen. Nå er det nye tider og jeg forventer at laget fremstår som en samlet enhet i hvordan de angriper og forsvarer seg. En seier og 9 uavgiorte holder høyst sannsynlig for å si det sånn. Vi har f.... meg bar TO uavgjorte kamper på 20 kamper. Hodeløser kyllinger vil jag til tider kalle det hvordan man har fremstått i visse deler av spillet.
              Deler håpet om å tette igjen bakover, men jeg tror Lundemo fortsatt vil være viktig. Han evner å holde litt igjen og dekke rommene foran forsvaret. Når vi presser høyt så ligger han litt lavere og tar ut motstanderne som blir forsøkt spilt opp på gjennom ledd. Jeg tror han fortsatt blir viktig for å beholde balansen i midtbaneleddet. Pluss cornere og frispark da ?
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2421

Ang Mohanad Jeahze (27) som er på prøvespill (Fra Treningstråden)

Opprinnelig skrevet av glasgow
                Skadehistorikken ser ikke bra ut. Ute halve sesongen i fjor.
                Sykt bare å vurdere fyren. Må bare le av hele opplegget.
                Med dagens ledelse vil vi aldri komme noen vei. Det er bare å innse først som sist. Dessverre er det nok bare et nedrykk som vil være utløsende faktor for at det taes grep på den fronten.

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4232

Opprinnelig skrevet av kunden
                  Ang Mohanad Jeahze (27) som er på prøvespill (Fra Treningstråden)

Sykt bare å vurdere fyren. Må bare le av hele opplegget.
                  Med dagens ledelse vil vi aldri komme noen vei. Det er bare å innse først som sist. Dessverre er det nok bare et nedrykk som vil være utløsende faktor for at det taes grep på den fronten.
                  Hvis de signerer denne spilleren (les: en så åpenbart sterkt skadeutsatt spiller), i den situasjonen klubben er, og så blir han skadet omtrent med en gang igjen, ja da vil Mesfin virkelig fremstå som... ja jeg vet ikke hva! Jeg begynner å lure på om det er en del av strategien det å hente skadede spillere. Som om de mener at det bare er det vi har råd til... Og så håper man at historien ikke gjentar seg og at de denne gangen skal holde seg skadefrie! Men dessverre har jo historien nettopp en tendens til å gjenta seg.
                  Elska þetta félag

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2338

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Hvis de signerer denne spilleren (les: en så åpenbart sterkt skadeutsatt spiller), i den situasjonen klubben er, og så blir han skadet omtrent med en gang igjen, ja da vil Mesfin virkelig fremstå som... ja jeg vet ikke hva! Jeg begynner å lure på om det er en del av strategien det å hente skadede spillere. Som om de mener at det bare er det vi har råd til... Og så håper man at historien ikke gjentar seg og at de denne gangen skal holde seg skadefrie! Men dessverre har jo historien nettopp en tendens til å gjenta seg.
                    Han passer jo perfekt - akkurat hva vi trenger nå...
                    I 2024 har han spilt nøyaktig ETT minutt (i mars)
                    I 2023 spilte han 392 minutter. Siste hele kamp spilte han i mars 2023

Selv hvis han er skadefri nå, og holder seg skadefri ut sesongen, når er han reellt klar til å bidra??? Ekstremt skeptisk!
                    22/23 Calf injury Apr 17, 2023 Mar 22, 2024 340 days D.C. United35
                    22/23 Calf injury Mar 20, 2023 Apr 6, 2023 17 days D.C. United2
                    21/22 Ankle injury Nov 16, 2021 Nov 27, 2021 11 days Hammarby IF1
                    21/22 Hamstring injury Oct 4, 2021 Oct 14, 2021 10 days Iraq2
                    17/18 Meniscus injury Jul 23, 2017 Mar 3, 2018 223 days ?

Kommentar

• hekk
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2019
                      • 251

Er årsaken til det lange skadeavbrekket kjent? Tenker det er en vesentlig forskjell på om der er slitasjeskade eller om han har blitt grisetakla. Så er det selvfølgelig uansett passe dust å signere en spiller som ikke er matchfit akkurat nå

Kommentar

• Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 422

Jobbes med andre alternativer på venstrebacken, så håper vi slipper en skadeutsatt svenske

Kommentar

• kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2421

Kåffa signa Diomande. Uansett hvilken tilstand han må befinne seg kan det neppe være dårligere enn Sli. Eller TLO for den saks skyld.
                          Ledelsen er på ballen igjen!!!

Kommentar

• ChrisK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2013
                            • 338

Opprinnelig skrevet av kunden
                            Kåffa signa Diomande. Uansett hvilken tilstand han må befinne seg kan det neppe være dårligere enn Sli. Eller TLO for den saks skyld.
                            Ledelsen er på ballen igjen!!!
                            150 minutter med fotball de siste to årene. Mener du virkelig at vi skulle hentet inn en gammel, skadeplaget spiller som ikke har spilt siden mai i fjor? Siste offisielle kamp var 14.05.23.

Kommentar

• kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2421

Opprinnelig skrevet av ChrisK

150 minutter med fotball de siste to årene. Mener du virkelig at vi skulle hentet inn en gammel, skadeplaget spiller som ikke har spilt siden mai i fjor? Siste offisielle kamp var 14.05.23.
                              En fordel hvis du setter det i sammenheng med HELE meldingen min, ikke tar ut den biten som passer argumentet ditt.

Men for å ta argumentet ditt: Ja. Det er jo nettopp det LSK er spesialister på. Å hente kjeks. Ingen kjeks, ingen handel virker å være melodien.
                              Og ja igjen. Vi har nå en spiller til vurdering som er i samme situasjon. Bare at han aldri har spilt i ES tidligere og kjenner heller ikke forholdene.
                              Et klassisk mageplask av en handel hvis den fullføres. Noe den forhåpentligvis ikke gjør.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4653

"Om alt papirarbeid går i orden kan Diomande være med i KFUMs tropp til kampen mot Lillestrøm på Ekeberg fredag kveld."

Det var da som!...

Da vet vi hvem som senker oss i kveld. Bare å sette hus og bil på matchvinneren, folkens!

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9527

Henter denna inn fra kamptråden:

Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                                  Nå er vi der igjen i 2024 med en dyr, treig og gammel stall.
                                  Fasit. Bare å låse tråd.

Kommentar

• occean-fan!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 742

Dette går innpå meg om dagen. Skal prøve å ta pause fra alt nå. Håpe at det skjer noe på overgangsfronten. Også mobilisere til å heie i Rosenborg kampen og alle påfølgende. Blir ikke lett å koble ut hodet, men anbefaler alle å prøve.

Kommentar

• DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4232

Hvordan er det i det hele tatt mulig for så mange mistenkt brukbare spillere sammen å levere så elendige prestasjoner i kamp etter kamp?
                                      Elska þetta félag

Kommentar

• Holterkanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 589

Det må ryddes i denne klubben, vi har et stort apparat og det beste treningsanlegget i norge. Tålmodigheten begynner å rakne. Vi underpresterer f… meg i alle ledd i HELE klubben. Denne stallen må forsterkes

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4653

Med fare for å fremstå historieløs vil jeg si det aldri har føltes tyngre å støtte LSK. Motivasjonen var på bånn før Nielsen kom inn, men så tenkte jeg at dette kanskje kunne bli bedring. Vi var tross alt det førende laget mot Tromsø og det var spillemessig bedring fra kampen mot RBK (lol). Kanskje kan Nielsen blåse liv i dette…

Så bare radbrekkes den bittelille troen jeg hadde fått om at vi kunne klare å snu dette. Nå trenger jeg en pause. Jeg klarer ikke mer. Skal bli digg å heller se landslaget skuffe meg de neste par ukene.

Altså, for faen, i 2019 fantes det i det minste ett og annet lysglimt. Siden AG gikk har det bare vært mig hele jævla veien. Vi har tatt 1 av 21 poeng, og vi har faen ikke fortjent noe mer heller. Skal ikke være mulig å kjøre en klubb så jævlig i dass som dette. 2019 var en varslet katastrofe etter årevis med nedrykksstrid, men dette er langt, langt, langt vanskeligere å svelge. Jeg kan ikke fatte og begripe at det er mulig for såpass rutinerte spillere å levere så hinsides ræva prestasjoner uke ut og uke inn. Nå sitter vi her igjen med hengemyra til godt over skuldrene – og jeg klarer ikke å se hvordan vi skal rive oss løs.

Kommentar

Working...