Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1249

    Opprinnelig skrevet av hekk
    HERREFUCK! Her henter vi spiss som er skadeplaga og ikke scorer mål og en venstreback helt ute av kampform. Dette er på grensa til sabotasje
    Bare venta på denne. Blir aldri bra nok

    Kommentar

    • Dumbo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 499

      Opprinnelig skrevet av fredpet76

      Bare venta på denne. Blir aldri bra nok
      Enig i det du skriver. Samtidig har Mesfin tydeligvis sett noe hos Diop som Rekdal ikke ser. Litt underlig at han ikke er god nok til å bidra for Ålesund i kampen mot nedrykk fra OBOS, men derimot skal redde oss fra nedrykk fra Eliteserien. Han er kanskje ment som en ivestering for fremtiden?

      Kommentar

      • Svart og gul
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 374

        Opprinnelig skrevet av Dumbo

        Enig i det du skriver. Samtidig har Mesfin tydeligvis sett noe hos Diop som Rekdal ikke ser. Litt underlig at han ikke er god nok til å bidra for Ålesund i kampen mot nedrykk fra OBOS, men derimot skal redde oss fra nedrykk fra Eliteserien. Han er kanskje ment som en ivestering for fremtiden?
        Det har vi ikke tid til. Han må knive med Lehne om plassen nå, eventuelt spille i en duo med ham. Om han slår til og vi er litt optimistiske igjen, kan vi ha to spisser med verdi på 100+ neste år.

        Kommentar

        • Lillestrømer
          Medlem
          Bøffel
          • Jul 2023
          • 33

          Både Molde og Lillestrøm så jo det enorme potensialet og den perfekte profilen til Diop. Hadde man kjøpt Henrik Meister fra S08 på vårparten ville fløyta hatt akkurat samme lyd. Skadaplaga spiss som ikke scorer mål. Er jo helt hinsides å kritisere det kjøpet her, i likhet med mye annet Mefsin har gjort. Mefsin er jo ikke en spåkone med ubegrensa midler. Rollen hans innebærer å være en aksjespekulant i et sylskarpt marked. Det er et null-sum spill med mange variabler som til syvende og sist er prega av langt mer flaks. At Mefsin nå får kritikk for å hente en slik profil er jo helt hinsides og skaper jo bare et enormt negativt fokus som gjør at klubben råtner på rot. Begynner snart å lure på om endringen må skje på tribunen og ikke på styrerommet, for dette begynner å skli over i en konkurranse av surmaga oppstøt fra en gjeng med brønnpissere.

          Kommentar

          • hekk
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2019
            • 245

            Opprinnelig skrevet av fredpet76

            Bare venta på denne. Blir aldri bra nok
            Selvfølgelig kan det bli bra nok. Men akkurat nå trenger noen som kan forsterke laget med en gang, ikke noen som kan bli bra til neste år.

            Kommentar

            • TheFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 374

              Bra signering. Ung, 19 år gammel sterk og rask nigerianer? Ja takk. Prisen var vel rundt 10 mill noen måneder tilbake ref dødballstudio om jeg husker riktig, dette synes jeg er bra. Lets go.

              Kommentar

              • Dumbo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 499

                Opprinnelig skrevet av TheFugl
                Bra signering. Ung, 19 år gammel sterk og rask nigerianer? Ja takk. Prisen var vel rundt 10 mill noen måneder tilbake ref dødballstudio om jeg husker riktig, dette synes jeg er bra. Lets go.
                Prisen var høyere enn 10 millioner før sesongen. Fra RB "Aalesund krevde den gangen vesentlig mer enn de 10 millionene LSK var villig til å betale for spissen".

                Kommentar

                • Lillestrømer
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Jul 2023
                  • 33

                  Opprinnelig skrevet av TheFugl
                  Bra signering. Ung, 19 år gammel sterk og rask nigerianer? Ja takk. Prisen var vel rundt 10 mill noen måneder tilbake ref dødballstudio om jeg husker riktig, dette synes jeg er bra. Lets go.
                  Han er også teknisk bedre og høyere enn Akor Adams, med sine 1.93 på strømpelesten. Riktignok også fra Senegal. Men dette er jo etter mitt syn den mest spennende signeringen i Lillestrøm sin historie sett profil og potensial. Mefsin med litt is i magen sparte oss nok for langt mer enn 3 mill. Prisen var vel etter hva jeg har hørt nærmere 20 mill.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7080

                    Opprinnelig skrevet av Dumbo

                    Enig i det du skriver. Samtidig har Mesfin tydeligvis sett noe hos Diop som Rekdal ikke ser. Litt underlig at han ikke er god nok til å bidra for Ålesund i kampen mot nedrykk fra OBOS, men derimot skal redde oss fra nedrykk fra Eliteserien. Han er kanskje ment som en ivestering for fremtiden?
                    Mesfin så noe i vår svenske basketspiller også. Betryggende?
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • TheFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2006
                      • 374

                      Opprinnelig skrevet av Lillestrømer
                      Både Molde og Lillestrøm så jo det enorme potensialet og den perfekte profilen til Diop. Hadde man kjøpt Henrik Meister fra S08 på vårparten ville fløyta hatt akkurat samme lyd. Skadaplaga spiss som ikke scorer mål. Er jo helt hinsides å kritisere det kjøpet her, i likhet med mye annet Mefsin har gjort. Mefsin er jo ikke en spåkone med ubegrensa midler. Rollen hans innebærer å være en aksjespekulant i et sylskarpt marked. Det er et null-sum spill med mange variabler som til syvende og sist er prega av langt mer flaks. At Mefsin nå får kritikk for å hente en slik profil er jo helt hinsides og skaper jo bare et enormt negativt fokus som gjør at klubben råtner på rot. Begynner snart å lure på om endringen må skje på tribunen og ikke på styrerommet, for dette begynner å skli over i en konkurranse av surmaga oppstøt fra en gjeng med brønnpissere.
                      Her må du være mer konkret på hvem du mener disse "brønnpisserne" er, og ikke dra alle som skriver her over en kam.

                      Kommentar

                      • Lillestrømer
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Jul 2023
                        • 33

                        Opprinnelig skrevet av trigz

                        Mesfin så noe i vår svenske basketspiller også. Betryggende?
                        Han så vel noe i Akor Adams og Ogbu også. Skremmende?

                        Kommentar

                        • TheFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 374

                          Opprinnelig skrevet av Lillestrømer

                          Han er også teknisk bedre og høyere enn Akor Adams, med sine 1.93 på strømpelesten. Riktignok også fra Senegal. Men dette er jo etter mitt syn den mest spennende signeringen i Lillestrøm sin historie sett profil og potensial. Mefsin med litt is i magen sparte oss nok for langt mer enn 3 mill. Prisen var vel etter hva jeg har hørt nærmere 20 mill.
                          Såpass ja. Jeg er enig, synes det er en kjempesignering. Om det er 20 mill så er det imponerende, selv om vi ikke vet hvordan det kommer til å gå

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1249

                            Opprinnelig skrevet av hekk

                            Selvfølgelig kan det bli bra nok. Men akkurat nå trenger noen som kan forsterke laget med en gang, ikke noen som kan bli bra til neste år.
                            Diop kan fint prestere med en gang. Det er aldri noen garanti når en henter en spiller, men Diop er godt integrert i Norge og har et kjempe talent som flere har vært inne på. Er mange parametere å ta hensyn til ved en overgang.

                            Kommentar

                            • Lillestrømer
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Jul 2023
                              • 33

                              Det er greit å ta med seg at de råeste analyse- og speiderteamene i verden sitter i Premier Leauge, og så vidt jeg vet er vel treffprosenten like over 50% for overganger over 100 MNOK. Når man til sammenligning ser på treffprosent og salgs-/kjøpssummen til Mefsin, så er jo det han har levert helt hinsides. Da gir det seg som i loven om store tall at det
                              må komme noen «bommer» fremover. Og skulle denne signeringen bomme vil jeg likevel stå på mitt om at det til dags dato er den råeste og mest spennende signeringen som er gjort.

                              Kommentar

                              • TheFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 374

                                Opprinnelig skrevet av Lillestrømer
                                Det er greit å ta med seg at de råeste analyse- og speiderteamene i verden sitter i Premier Leauge, og så vidt jeg vet er vel treffprosenten like over 50% for overganger over 100 MNOK. Når man til sammenligning ser på treffprosent og salgs-/kjøpssummen til Mefsin, så er jo det han har levert helt hinsides. Da gir det seg som i loven om store tall at det
                                må komme noen «bommer» fremover. Og skulle denne signeringen bomme vil jeg likevel stå på mitt om at det til dags dato er den råeste og mest spennende signeringen som er gjort.
                                Mesfin har ikke truffet på spillerlogistikken de siste par årene, og det hele har nå toppet seg med Svensken. Jeg kan ikke huske å sett en dårligere spiller for LSK. Han ser blytung ut i spillerstilen, det ser ikke seriøst ut etter min mening for en klubb som LSK. Spillerlogistikken er en av grunnene til at vi ligger der vi ligger, og det får han med rette kritikk for. Og jeg er enig med Kunden som skrev at uansett om vi holder oss så bør Mesfin være ferdig.

                                Det sagt så er denne overgangen spennende. Meget spennende.

                                Det er mulig jeg misforstår innlegget ditt, men hva er kriteriene for at en overgang er en suksess? Når vet man at overgangen er en suksess?

                                Kommentar

                                • Lillestrømer
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Jul 2023
                                  • 33

                                  Opprinnelig skrevet av TheFugl

                                  Mesfin har ikke truffet på spillerlogistikken de siste par årene, og det hele har nå toppet seg med Svensken. Jeg kan ikke huske å sett en dårligere spiller for LSK. Han ser blytung ut i spillerstilen, det ser ikke seriøst ut etter min mening for en klubb som LSK. Spillerlogistikken er en av grunnene til at vi ligger der vi ligger, og det får han med rette kritikk for. Og jeg er enig med Kunden som skrev at uansett om vi holder oss så bør Mesfin være ferdig.

                                  Det sagt så er denne overgangen spennende. Meget spennende.

                                  Det er mulig jeg misforstår innlegget ditt, men hva er kriteriene for at en overgang er en suksess? Når vet man at overgangen er en suksess?
                                  Jeg forstår kritikken som retter seg på sammensetningen. Mefsin har jo et ansvar for å sette sammen en tropp med komplementerende ferdigheter. Sånn troppen fremstår nå er jeg enig i kritikken på at det er for lite frekvens særlig i midtbaneleddet. Og det gjenspeiler seg jo ofte i en ryggende forsvarsfirer som sjeldent blir avlastet av returløp, med den konsekvens av at det renner inn bakover.

                                  Utover det mener jeg utelukkende at en overgang kun kan og skal bedømmes i det spilleren setter signatur på papiret. Spåmenn finnes ikke, og da blir det helt usaklig å kritisere noe ingen har forutsetninger for å vite. Samtidig kan man ikke kritisere enkeltstående kjøp/salg uten inngående vurdering av totalen for klubben. Saltstøtta fra Sverige er jo åpenbart en dårlig signering sett i et vakuum. Var Mefsin meget sikker på at Diop var rett rundt hjørnet, skulle man da legge mye tid og ressurser i å finne noe bedre? Er det virkelig et dårlig lån da? Jeg stiller heller mot at det kanskje var unødvendig, men at man kanskje så seg nødt pga. utilbørlig press fra omgivelsene med begrenset kjennskap til situasjonen.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2360

                                    Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                    Bare venta på denne. Blir aldri bra nok
                                    Hva med å se på fakta?
                                    Klarer du forholde deg til det?
                                    Hva tilsier at vi skal bruke 7mill på en fyr dom knapt har spilt Iår?
                                    Reka ler hele veien til banken!
                                    Det eneste han ergrer seg over var at de ikke solgte Diop ifjor for 10+mill.
                                    Så når de firer på dette kravet. Når sunnmøringer gjør det … Hva tror du da? At vi har gjort en kjempe deal?

                                    Er enig i at dette ligner på sabotasje.
                                    Hvis disse to spillera går rett inn fra signeringskonfetsnse til sykestua skal Simon stå i rett og forklare seg..



                                    Kommentar

                                    • Lillestrømer
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Jul 2023
                                      • 33

                                      Opprinnelig skrevet av kunden

                                      Hva med å se på fakta?
                                      Klarer du forholde deg til det?
                                      Hva tilsier at vi skal bruke 7mill på en fyr dom knapt har spilt Iår?
                                      Reka ler hele veien til banken!
                                      Det eneste han ergrer seg over var at de ikke solgte Diop ifjor for 10+mill.
                                      Så når de firer på dette kravet. Når sunnmøringer gjør det … Hva tror du da? At vi har gjort en kjempe deal?

                                      Er enig i at dette ligner på sabotasje.
                                      Hvis disse to spillera går rett inn fra signeringskonfetsnse til sykestua skal Simon stå i rett og forklare seg..


                                      Hvilke fakta er det du mener han skal forholde deg til? Mener du at man er i posisjon til å hente en etablert spiss som scorer mål på et nivå lik eller bedre enn Eliteserien?

                                      Kan du være mer konkret og heller gi oss en liste over alternativer som er bedre kjøp?

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2360

                                        Opprinnelig skrevet av Lillestrømer
                                        Hvilke fakta er det du mener han skal forholde deg til? Mener du at man er i posisjon til å hente en etablert spiss som scorer mål på et nivå lik eller bedre enn Eliteserien?

                                        Kan du være mer konkret og heller gi oss en liste over alternativer som er bedre kjøp?
                                        Det er ikke min jobb å scoute for Simon.
                                        Hvilke fakta? Du kan lese stats om Diop.
                                        Hvorfor mener du dette er et bra kjøp?
                                        1 gåll Iår. Ikke god nok for Aafk og OBOS.
                                        Skadeplaget. Så og si null matchtrening.
                                        Fakta nok?
                                        Fortell oss nå da hvorfor dette er et godt kjøp

                                        Kommentar

                                        • occean-fan!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 721

                                          Herlige signeringer! Detta blir bra. Spent på hvem som kommer inn på keeperplassen. Regner med det blir siste spiller inn.

                                          Kommentar

                                          Working...