Sesongen 2024
Collapse
X
-
Tviler på at man hadde løst dette på samme måte om treneren ikke var ansatt i tv2 samtidig som han skal redde et lag.👎 1Kommentar
-
Tjærnås skriver om hvordan landslaget kan komme ut av sitt uføre, dette kunne like gjerne vært skrevet om LSK: https://www.aftenposten.no/sport/men...vonde-aa-moete
Utvalgte sitater:
»Jeg tror vi har gått oss litt bort i begreper som «spillstyrke», «grunnspill» og «spillfaser». De har ført oss inn i en labyrint der vi på veien kanskje har mistet noe av grunnmuren.»
» Struktur
En liten nasjon slår ikke de beste uten at summen av 1 x 11 blir større enn 11 x 1. Etter min mening har vi et relativt godt strukturert lag i etablert forsvar. Det betyr ikke et tilnærmet perfekt strukturert lag, for jeg mener det er mer å gå på både med å ha et samlet lag når en presser høyt, pluss et midtbaneledd med kortere avstander. De beste lagene forsvarer seg samlet i 90 minutter, ikke i 89 minutter og 50 sekunder.»
« Enklere angrepsspill
Oppfordring: Særlig i starten av kampene, der motstander er mest påskrudd – spill enklere. Lavere risiko nær eget mål, færre pasninger egen halvdel, tidligere opp på spiss eller rett i bakrom. Strekk motstander mer og via det «earn the Right To Play». Oversatt: ta større risiko når rommene åpner seg ut over i kampene. Noe av argumentet mot har vært at spillerne ikke vil trives med den typen tankegang. Det er i så fall underordnet. Spillerne trives best av alt med å vinne fotballkamper. Om det å tenke på den måten øker sjansen til å vinne med de 2 prosentene som skiller mellom sluttspill eller ikke, er alt annet uvesentlig.»
?
?👍 3Kommentar
-
Jeg vil påstå at 8 av 10 landslag i Europa gjør det Tjærnås beskriver. Solbakken er Norges verste landslagstrener når man ser hva slags spillermateriell han besitter. Burde fått fyken etter fjorårets skandaløse prestasjoner, og det Tjærnås beskriver kan LSK også suge til seg.👍 6Kommentar
-
Jeg vil påstå at 8 av 10 landslag i Europa gjør det Tjærnås beskriver. Solbakken er Norges verste landslagstrener når man ser hva slags spillermateriell han besitter. Burde fått fyken etter fjorårets skandaløse prestasjoner, og det Tjærnås beskriver kan LSK også suge til seg.
I forhold til LSK, så treffer Tjærnås godt. Vi har altfor mange spillere som ikke gjør den defensive jobben, spesielt ved kontringer er det altfor mange som jogger hjem. Angrepsmessig, så har vi spillere på begge kanter som kan slå inn. Venstresiden med Åsen og Elkær har nok de beste føttene, men Uba har vist at han evner å komme seg fri på kant. Utfordringen er å fylle opp i og rundt boksen slik at vi kan komme til sjanser.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Snøballen har begynt å rulle ...
👍 1Kommentar
-
Går ikke an å forsvare sportslig ansvarlig for denne klubben lenger. Det har blitt helt som landslaget det her. Helt utrolig ræva resultater over lang tid over hele fjøla med påfølgende gauling og unnskyldninger om alt fra kulturutvikling, klubbutvikling, spillerutvikling og utvikling generelt. Resultatene, nei de er ikke så viktige. Drt er slik det fremstås for meg, haug med jævla unnskyldninger.
Resultater er det absolutt viktigste i en klubb, og dette blir sansynligvis hans andre nedrykk på hva, 7 år? Det er ræva jobb uansett hvordan en vrir og vender på det.
Hva synes dere?Kommentar
-
Bra, skulle bare mangle.
Går ikke an å forsvare sportslig ansvarlig for denne klubben lenger. Det har blitt helt som landslaget det her. Helt utrolig ræva resultater over lang tid over hele fjøla med påfølgende gauling og unnskyldninger om alt fra kulturutvikling, klubbutvikling, spillerutvikling og utvikling generelt. Resultatene, nei de er ikke så viktige. Drt er slik det fremstås for meg, haug med jævla unnskyldninger.
Resultater er det absolutt viktigste i en klubb, og dette blir sansynligvis hans andre nedrykk på hva, 7 år? Det er ræva jobb uansett hvordan en vrir og vender på det.
Hva synes dere?
Kan faktisk sammenlignes med Lehne og Åsen. Mesfin krydret en grå stall og bedret økonomien i klubben de første årene i jobben, men de to siste årene har det meste vært ræva. Lehne blir fortsatt hyllet for 2021-sesongen, men få setter ord på hva han faktisk leverer for øyeblikket. Og Åsen..👍 1Kommentar
-
Ikke enig - sportssjefen har naturligvis en del av skylda for at vi er der vi er i dag, men jeg mener at det ikke er han som er hovedgrunnen til årets begredelige sesong. Se til Dorsin i RBK - idiotforklart i årevis for håpløse signeringer og treneransettelser, men med Johansson ser laget bedre ut enn på lenge, på tross av at stallen er den verste på tilsvarende mange år.
For meg er det vanskelig å skylde på Mesfin for at vi har mista hovedtreneren vår to sesonger på rad, og samtidig enkelt å skylde på avgangene for de dårlige resultatene.
Har spillerrekrutteringen vært så dårlig i år? Vanskelig å si, men det er i utgangspunktet gode spillere som har kommet inn i f.eks Kitolano, Krygård og Felix Va - dette er spillere som ville styrka de fleste ES-lag. Stallen er sterk, den, om enn litt geriatrisk.
Så er det ikke sånn at jeg mener at han skal fritas fra kritikk. for eksempel synes jeg salget av Skogvold og ansettelsen og påfølgende sparking av Asterhed, og den generelle kjepphesten med at vi har mista den unge og lokale profilen i spillerstallen er dårlige avgjørelser.
Men jeg tror fortsatt at sjansen for å snu skuta er større med Mesfin i klubben enn ikke.👍 7👎 1Kommentar
-
Vinden blåser mot Mesfin pga de sportslige resultatene. Det er for enkelt. Da glemmer vi at klubben nå erpå et trygt sted økonomisk,og at grunnmuren for første gang på mange år er solid. Og er de sportslige nedturene Mesfins skyld? Til en viss grad, men ikke i hovedsak. Det store problemet i LSK er mangelen på krav og mangelen på konsekvenser - og det hverken starter eller stopper med sportssjefen. Vi har blitt en klubb hvor det er lett å trives, men også altfor lett å komme unna med prestasjoner som ikke holder mål.Kommentar
-
Vinden blåser mot Mesfin pga de sportslige resultatene. Det er for enkelt. Da glemmer vi at klubben nå erpå et trygt sted økonomisk,og at grunnmuren for første gang på mange år er solid. Og er de sportslige nedturene Mesfins skyld? Til en viss grad, men ikke i hovedsak. Det store problemet i LSK er mangelen på krav og mangelen på konsekvenser - og det hverken starter eller stopper med sportssjefen. Vi har blitt en klubb hvor det er lett å trives, men også altfor lett å komme unna med prestasjoner som ikke holder mål.
Når det er sagt har jeg ingen ideer om hvem som eventuelt skulle ta over jobben hans.Elska þetta félagKommentar
-
Det bør i alle fall settes ned en havarikommisjon etter sesongen for å komme til buns i hva som har gått galt. Om Mesfin bør gå av eller ei bør da være en av de sentrale spørsmålene der. Hvor mye av dagens situasjon er en direkte konsekvens av avgjørelser han har tatt, og har han evnen til å få klubben på rett kurs igjen? Kan vi få inn noen som er bedre? Vil det hjelpe å bytte sportssjef?
Dette er uansett en kamp det ikke er verdt å ta nå, da en eventuell erstatter ikke får gjort noe med situasjonen vi står i nå uansett, og jeg tror den påfølgende uroen bare vil gjøre vondt verre. Dette får være en kamp man tar etter sesongen, spesielt hvis den skal tas ved hjelp av fryktelig svake leserinnlegg som det er merkelig at RB ikke refuserte. Denne hadde gjort seg bedre som et Facebook-innlegg.👍 14Kommentar
-
Ikke enig - sportssjefen har naturligvis en del av skylda for at vi er der vi er i dag, men jeg mener at det ikke er han som er hovedgrunnen til årets begredelige sesong. Se til Dorsin i RBK - idiotforklart i årevis for håpløse signeringer og treneransettelser, men med Johansson ser laget bedre ut enn på lenge, på tross av at stallen er den verste på tilsvarende mange år.
For meg er det vanskelig å skylde på Mesfin for at vi har mista hovedtreneren vår to sesonger på rad, og samtidig enkelt å skylde på avgangene for de dårlige resultatene.
Har spillerrekrutteringen vært så dårlig i år? Vanskelig å si, men det er i utgangspunktet gode spillere som har kommet inn i f.eks Kitolano, Krygård og Felix Va - dette er spillere som ville styrka de fleste ES-lag. Stallen er sterk, den, om enn litt geriatrisk.
Så er det ikke sånn at jeg mener at han skal fritas fra kritikk. for eksempel synes jeg salget av Skogvold og ansettelsen og påfølgende sparking av Asterhed, og den generelle kjepphesten med at vi har mista den unge og lokale profilen i spillerstallen er dårlige avgjørelser.
Men jeg tror fortsatt at sjansen for å snu skuta er større med Mesfin i klubben enn ikke.
Hvilken rolle Mesfin har spilt i forhold til styre og andre innvolverte er umulig å si utenfra, men i lagledelsen virker det som at det har vært mye kameraderi fremfor fokus på å finne de riktige folkene. Folk som Kippe, Schelander, Stokstad tyder på at hjertet for klubben er viktigere enn faglig kompetanse. Spesielt har jeg vært kritisk til Schelander som etter min forståelse har hatt ansvar for dødballer. At et lag som er så spekket med hodestyrke skal slippe inn så mange mål på dødball er for meg et mysterie.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Men det er ikke akkurat så lett å være Mesfin heller. Om han ønsker å satse på de yngre så får han kjeft for at de ikke er gode nok ennå. Da krever vi supportere at det hentes spillere som skal gå rett inn på laget. Og når han gjør det, så klager vi fordi de er så gamle at de ikke har videresalgspotensiale...Kommentar
-
Jeg mener at sånn jeg forstår det, så er det nettopp Mesfin sin strategi at vi skal være så inkluderende og hyggelige. Jeg mener at han gikk ut med dette for noen år siden og uttalte at fordi vi ikke kunne konkurrere på økonomi, skulle vi være best på dette. Så derfor ser det for meg ut som at det nettopp er Simon Mesfin som har hovedansvaret for at vi har blitt for hyggelige, på bekostning av å stille krav om prestasjoner.👍 7Kommentar
-
Fra Treningstråden:
Formasjon 3-5-2, som følger:
Stefan
Ruben-Espen-Sander
Uba-Ibra-Vebjørn-Kevin-Frederik
Thomas-Moctar Diop
3 bak, 3 på midten og en kompis til å hjelpe Lehne i boksen!
Bare vi er flinke til å støte opp i bartepakkbackene nå så ligger alt til rette for en overraskelse på søndag!👍 6Kommentar
-
Blir noen interessante spillerlogistiske avgjørelser å ta den neste uka. Hva gjør vi når Và er tilbake? Er jo ikke akkurat noen 3-5-2-spiller, og jeg mener vi bør holde på formasjonen fra i kveld. Det tilsier egentlig at Và bør begynne på benken, så får vi se hva Nielsen tenker.
Ellers er vel Uba ute med karantene nå? Skal vi satse på gamlefar Larsson på HB? Fyren irriterer meg ganske greit der han lunter rundt. Nesten så jeg heller ser Knudtzon der om han er klar til å starte.
Hvor var Kitolano og Jeahze i dag? Hvis vi har hentet venstreback for å bidra i innspurten, er det merkelig at han ikke engang var på benken. Har ikke hørt noe om skade på Kito heller.
Hvis Hoff ikke skadet seg og er klar til neste kamp, har vi egentlig en jævlig bred stall å velge fra. 19-20 mann som man alle kan argumentere for at bør starte kampen. Flott å se at vi endelig har alternativer å sette inn. Så får vi se hvor mye det må ryddes etter sesongen. Det tror jeg blir en stor oppgave...👍 3Kommentar
-
Jeg tror Kitos ustabilitet og mangel på defensive kvaliteter var utslagsgivende for at han ikke var i troppen i dag. Det var tydelig at mot RBK skulle det kriges, kriges og kriges. Gudskjelov! Litt pussig at ARL satt der i så fall, da...
Mot Kamma tror jeg han er inne igjen. Det er et lag vi bør spille ut sju dager i uka.Kommentar
Kommentar