Kan man håpe på at et Molde på 2.plass og i storform lar de nest beste prøve seg mot oss i cupen? Hvis ikke ser det stygt ut
Sesongen 2024
Collapse
X
-
Strålende at KBK fikk grisejuling av Molde i går. Gjøre jobben selv i de neste to, så er det all eyes på hengekampen mellom KBK og Sandefjord. Blir spennende å se hvordan ting ligger an etter landslagspausen. Forsiktig optimist etter søndagen.Kommentar
-
Det blir tøft, men det er slett ikke umulig å slå dette Molde-laget på Åråsen. De er stadig et utpreget kontringslag som sliter stort med å bryte ned lave blokker. Gå ut og frustrer dem og vær skikkelig fæle, så skal du se dem går lei.😀 1Kommentar
-
Kommentar
-
Når man leser artikkelen om Asterhed flyr mange tanker gjennom hodet. Jeg har hele tiden tenkt at LSK lar Asterhed råtne i stillingen for å slippe å løse ham fra kontrakten og håpe at han sier opp selv. To tanker om det:
1. Kynisk og smart hvis det virker. Vi har brukt alt for mange penger på å løse ut folk fra kontrakten som ikke har levert i jobben sin.
2. I grenseland uetisk og dårlig personalbehandling. Hvis man ikke vil bruke ham til noe annet enn å blande saft, så gi ham sparken og begge kan "move on"
Etter å ha lest artikkelen i dag har jeg to tanker i hodet om ham:
1. For et flott menneske, som legger eget ego til side og fokuserer på laget.
2. Fy faen for en dott. Ikke rart at vi tapte kamp etter kamp med han bak roret.
Sannheten ligger kanskje midt i mellom, eller kanskje begge deler er sant på en gang. Min tolkning er at han er en særdeles smart mann, som velger å rasjonalisere sin egen situasjon, behandle det intellektuelt og legger følelsene til side. Det at han i det hele tatt evner å gjøre det forteller meg at han ikke er tilstrekkelig vinnerskalle til å lede lag på et høyere nivå. I medgang går det sikkert greit, men det er ikke nok å være en snill intellektuell pedagog. Av og til trenger spillerne at det kastes en vannflaske i veggen. Man skal spille med hodet, men hvis adrenalinet ikke er til stede i det hele tatt blir det lite poeng.👍 3Kommentar
-
Sannheten ligger kanskje midt i mellom, eller kanskje begge deler er sant på en gang. Min tolkning er at han er en særdeles smart mann, som velger å rasjonalisere sin egen situasjon, behandle det intellektuelt og legger følelsene til side. Det at han i det hele tatt evner å gjøre det forteller meg at han ikke er tilstrekkelig vinnerskalle til å lede lag på et høyere nivå. I medgang går det sikkert greit, men det er ikke nok å være en snill intellektuell pedagog. Av og til trenger spillerne at det kastes en vannflaske i veggen. Man skal spille med hodet, men hvis adrenalinet ikke er til stede i det hele tatt blir det lite poeng.
Med litt flaks treffer klubben også på komplimenterende temperament når neste trenerduo skal plukkes ut.👍 1Kommentar
-
Når man leser artikkelen om Asterhed flyr mange tanker gjennom hodet. Jeg har hele tiden tenkt at LSK lar Asterhed råtne i stillingen for å slippe å løse ham fra kontrakten og håpe at han sier opp selv. To tanker om det:
1. Kynisk og smart hvis det virker. Vi har brukt alt for mange penger på å løse ut folk fra kontrakten som ikke har levert i jobben sin.
2. I grenseland uetisk og dårlig personalbehandling. Hvis man ikke vil bruke ham til noe annet enn å blande saft, så gi ham sparken og begge kan "move on"
Etter å ha lest artikkelen i dag har jeg to tanker i hodet om ham:
1. For et flott menneske, som legger eget ego til side og fokuserer på laget.
2. Fy faen for en dott. Ikke rart at vi tapte kamp etter kamp med han bak roret.
Sannheten ligger kanskje midt i mellom, eller kanskje begge deler er sant på en gang. Min tolkning er at han er en særdeles smart mann, som velger å rasjonalisere sin egen situasjon, behandle det intellektuelt og legger følelsene til side. Det at han i det hele tatt evner å gjøre det forteller meg at han ikke er tilstrekkelig vinnerskalle til å lede lag på et høyere nivå. I medgang går det sikkert greit, men det er ikke nok å være en snill intellektuell pedagog. Av og til trenger spillerne at det kastes en vannflaske i veggen. Man skal spille med hodet, men hvis adrenalinet ikke er til stede i det hele tatt blir det lite poeng.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 2Kommentar
-
Snakker om at vi skal vinne dueller og fighte og det ene og det andre, men vi mister jævla mye punch av å stå planta i soner istedenfor å være i dueller å knuse.
Hater soneforsvar på corner imot!
Håper vi slutter med det!
Eller så må man høre med Tom Nordlie hvordan det skal gjennomføres. Han kan det. Nå har dem prata med Ståle ser det ut som.
Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg tipper at de fleste her inne har fulgt klubben hele livet. Lagt ned enorme mengder energi, tid og penger med å følge klubben. Noen mer enn andre selvsagt. For alle oss betyr denna klubben jævla mye, for noen er den alt. Den er en ekstremt viktig del av livet. Da gjør det ekstra vondt å se denne gjengen med ledere, spillere og trenere rett og slett voldta klubben. De har sendt oss ned og det er faen ikke sikkert vi reiser oss igjen. Jeg kommer aldri til å tilgi noen av de som er i klubben idag for dette.
Det vi viste i 1 omgang i dag er kanskje det jævligste og flaueste jeg har sett av sportsklubben. Mot Hamcum!!!! Det som faen meg er like ille er 2 omgang. Ikke en jævel som prøver engang. En gjeng med lutrygga sutreunger som syns synd på seg selv. Jeg syns ikke synd på en eneste spiller utpå der. Det er oss det er synd på her! Som må se en gjeng udugelige fotballspillere ødelegge klubben vi er glad i. Det har skjedd større undere enn å hente inn 4 mål i fotball. Ikke en eneste spiller med et snev av stolthet. Fuck dere!I år så tar vi alt👍 2Kommentar
-
Kommentar
-
Når man trodde sesongen ifjord var rotete, så skulle vi faktisk klare å toppe det enda hardere i år.
Ingen plan på det som skjer og vi er vel snart tosifret på trenere på 2 år.
Spillere hentes uten plan og laget ser ikke ut i det hele tatt. Og alt av unge spillere er helt borte. Ett oldis lag som ikke fungerer er det vi er nå.Kommentar
-
Gabrielsen bør miste bindet etter en sånn kamp. Roseth er vel tilbake i neste kamp, og da håper jeg trioen bak blir Foss, Garnås og Roseth. Diop blir nok god, men må på benken.👍 2Kommentar
-
Spillerene er helt skakkjørt mentalt. Lehne på gråten på tv2 etter kampen igår. Skjønner David Nielsen dette? Eller kjører han bare på med halleluja taler?
Dette laget har vært offer for dårlig lederskap i lang tid. En god leder må skjønne hva laget trenger. En skakkjørt gjeng trenger ikke halleluja taler for hallelujahetens skyld. De trenger en rolig, faglig trygg pedagog, en som ikke "prøver jævla hardt" å motivere, det ser folk igjennom ganske lett. Det må være ektefølt og genuint, det må komme innenfra og du må være den genuine selv.
Tre forferdelige kamper med Nielsen ved roret (RBK ikke så forferdelig) sier meg at dette ikke riktig mann. Hva gjør vi?Kommentar
-
Spillerene er helt skakkjørt mentalt. Lehne på gråten på tv2 etter kampen igår. Skjønner David Nielsen dette? Eller kjører han bare på med halleluja taler?
Dette laget har vært offer for dårlig lederskap i lang tid. En god leder må skjønne hva laget trenger. En skakkjørt gjeng trenger ikke halleluja taler for hallelujahetens skyld. De trenger en rolig, faglig trygg pedagog, en som ikke "prøver jævla hardt" å motivere, det ser folk igjennom ganske lett. Det må være ektefølt og genuint, det må komme innenfra og du må være den genuine selv.
Tre forferdelige kamper med Nielsen ved roret (RBK ikke så forferdelig) sier meg at dette ikke riktig mann. Hva gjør vi?Kommentar
-
At spillere med så mye erfaring og rutine blir så "lammet" mentalt av den situasjonen laget og klubben er i, er for meg uforståelig! Vel har vi sett tidligere at for eksempel TLO har vært litt for flink til å trekke seg selv ned, men det er ikke til å fatte at nær sagt "alle" fryser til is, "glemmer" å ha fokus og tilsynelatende har mistet mye av det de hadde av fotballklokskap. Er det ikke en eneste fordømt leder og vinnerskalle i denne gjengen som kan klare å dra de andre med seg? Eller har vi gjort det "så koselig" å være i klubben at alle mann har blitt kastrert?Elska þetta félag👍 1Kommentar
-
Vi er tre kamper inn i Nielsenæraen og han tar allerede selvkritikk offentlig ifm hvordan han har fremstått (ref tv2 etter kampen igår). Det i en kritisk situasjon med et skakkkjørt lag på randen av nedrykk. Det vitner på meg som en leder som ikke vet hvordan han skal gjøre dette eller hva laget trenger akkurat nå. Han har vært her i 1 måned nå og gårsdagen er det vi får servert.
Er enig i det du skriver, men hvorfor virker vi da så skakkjørte?Kommentar
-
Problemet er at alle forsøk går rett i dass. Ny trener, nye spillere, nye posisjoner, nye formasjoner ..
Panikken er fullstendig,
Spillerne er for dårlige eller i for dårlig forfatning (skader).
Mens andre lag spiller seg bedre utover sesogen, står vi på stedet hvil og handler oss dårligere.
Det skjedde ifjor og det skjedde iår.
Ok, ifjor lå vi trygt midt på tabellen, og det ble en sovepille for hele spillergruppa. Hvis vi skal unnskylde dårlig arbeidsmoral ifm av dekke for dårlig kvalitet.
Skandaløst å handle inn en skadet tenåring som redningsmann når man står midt i en nedrykkskamp.
Spillerne må også ha egne meninger og oppfatninger om dette. Kan ikke være motiverende å spille på et lag der øverste ledelse har NULL teft, kvalifikasjoner og kunnskap om fotball.
Greit at disse ev meningene ikke kommer ut i media, men bør taes med i en evaluering etter sesongen når man planlegger for hvordan man skal rykke opp igjen.
👍 2Kommentar
Kommentar