Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 389

    Opprinnelig skrevet av TheFugl

    Nei ønsker ikke Asterhed, men tror vi har større sjans til å holde oss med Nordlie.

    Vi er tre kamper inn i Nielsenæraen og han tar allerede selvkritikk offentlig ifm hvordan han har fremstått (ref tv2 etter kampen igår). Det i en kritisk situasjon med et skakkkjørt lag på randen av nedrykk. Det vitner på meg som en leder som ikke vet hvordan han skal gjøre dette eller hva laget trenger akkurat nå. Han har vært her i 1 måned nå og gårsdagen er det vi får servert.

    Er enig i det du skriver, men hvorfor virker vi da så skakkjørte?
    Aner ikke. Dette skal være rolige og rutinerte spillere. Nordlie er en sterk fagmann, men ingen rolig pedagog, så han hadde neppe klart å snu skuta.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av Svart og gul

      Aner ikke. Dette skal være rolige og rutinerte spillere. Nordlie er en sterk fagmann, men ingen rolig pedagog, så han hadde neppe klart å snu skuta.
      Hadde vært greit om man henta en reddningsmann som hadde tid til å gjøre jobben og ikke bare kommer innom mellom sine andre oppdrag i hvert fall. Kanskje man burde hatt en trener som er på feltet hver dag når man skal redde en klubb på slutten av sesongen?

      Håper noen andre enn Mesfin får ansvaret for å lede LSK tilbake opp i tippeligaen. Herregud for et håndtverk utenom en håndfull gode signeringer.

      Gledelig at Røsler spiller fast på serielederen i Sverige. Hvor mye fikk vi for han?

      Kommentar

      • Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 535

        Opprinnelig skrevet av HSft

        Hadde vært greit om man henta en reddningsmann som hadde tid til å gjøre jobben og ikke bare kommer innom mellom sine andre oppdrag i hvert fall. Kanskje man burde hatt en trener som er på feltet hver dag når man skal redde en klubb på slutten av sesongen?
        2 enkle krav til neste trener:
        1 han må ha erfaring som hovedtrener
        2 han må ha lyst til å være hovedtrener

        Burde ikke være for mye å be om.

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1260

          Jeg er redd for KFUM utover høsten. De kan ble en joker i kampen om nedrykk når de strengt tatt ikke har all verdens å spille for.

          odd- kfum
          kfum - haugesund
          sandefjord - kfum
          kfum - kristiansund

          runde 30.

          Haugesund - Odd
          Sandefjord - Fredrikstad
          Glimt - LSK

          Nedrykk er meget sannsynlig. 3 poeng mot Viking ser jeg som helt nødvendig.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Opprinnelig skrevet av Zindrinho

            2 enkle krav til neste trener:
            1 han må ha erfaring som hovedtrener
            2 han må ha lyst til å være hovedtrener

            Burde ikke være for mye å be om.
            Et lite tillegg på nr 2: han må ha lyst til å være hovedtrener i 100% stilling.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9463

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Gledelig at Røsler spiller fast på serielederen i Sverige. Hvor mye fikk vi for han?
              "Gode prater og et godt vennskap i bunnen"

              MaYbE tHe ReAl TrEaSuRe WaS tHe FrIeNdS wE mAdE aLoNg ThE wAy....

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Skogvold med målgivende etter kontring når Fredrikstad knuser Viking og går opp til 3-0.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4384

                  En del grep må gjøres før neste kamp. Mads tilbake i mål er bankers. Hagerup har gjort det OK men har ikke autoritet eller trygghet. Håper Mads kan få tilbake noe av det. Ruben må benkes, definitivt. Noe annet er skandale etter hva som har blitt levert i år. Elkær må benkes. Ufattelig veik og feig. Holder overhodet ikke mål. På midten er Lundemo bankers. Må ha Ibrahimaj og Karlsbakk på hver sin side pga frekvens og løpskraft. På topp må Diop ut umiddelbart. Er ikke i nærheten av noenting. Vi er nødt til å ha et snev av kreativitet på banen og Felix Va må inn på topp sammen med TLO. Laget mot Viking bør være slik, med forbehold om at den forbanna troppen klarer å holde seg nogenlunde skadefri for en gangs skyld;

                  Mads

                  Garnås - Moen Foss - Roseth

                  Uba - Karlsbakk - Lundemo - Ibra - Jaheze

                  Va - Lehne Olsen

                  Er litt frista til at vi skal gjøre et forsøk på å børste støv av en gammel kruttduo og kjøre Åsen inn rundt Lehne, men samtidig går det veldig tregt og vi trenger Va i toppresset samt hans egenskaper i å skape ubalanse og uro hos motstander. Et annet alternativ er Kitolano som har en slags blanding av ferdighetene til Va og Åsen.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Svart og gul
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 389

                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    En del grep må gjøres før neste kamp. Mads tilbake i mål er bankers. Hagerup har gjort det OK men har ikke autoritet eller trygghet. Håper Mads kan få tilbake noe av det. Ruben må benkes, definitivt. Noe annet er skandale etter hva som har blitt levert i år. Elkær må benkes. Ufattelig veik og feig. Holder overhodet ikke mål. På midten er Lundemo bankers. Må ha Ibrahimaj og Karlsbakk på hver sin side pga frekvens og løpskraft. På topp må Diop ut umiddelbart. Er ikke i nærheten av noenting. Vi er nødt til å ha et snev av kreativitet på banen og Felix Va må inn på topp sammen med TLO. Laget mot Viking bør være slik, med forbehold om at den forbanna troppen klarer å holde seg nogenlunde skadefri for en gangs skyld;

                    Mads

                    Garnås - Moen Foss - Roseth

                    Uba - Karlsbakk - Lundemo - Ibra - Jaheze

                    Va - Lehne Olsen

                    Er litt frista til at vi skal gjøre et forsøk på å børste støv av en gammel kruttduo og kjøre Åsen inn rundt Lehne, men samtidig går det veldig tregt og vi trenger Va i toppresset samt hans egenskaper i å skape ubalanse og uro hos motstander. Et annet alternativ er Kitolano som har en slags blanding av ferdighetene til Va og Åsen.
                    Bra lag. Tviler på at Nielsen tør å benke Ruben, men.

                    Kommentar

                    • P0P_Corn
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2004
                      • 177

                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                      En del grep må gjøres før neste kamp. Mads tilbake i mål er bankers. Hagerup har gjort det OK men har ikke autoritet eller trygghet. Håper Mads kan få tilbake noe av det. Ruben må benkes, definitivt. Noe annet er skandale etter hva som har blitt levert i år. Elkær må benkes. Ufattelig veik og feig. Holder overhodet ikke mål. På midten er Lundemo bankers. Må ha Ibrahimaj og Karlsbakk på hver sin side pga frekvens og løpskraft. På topp må Diop ut umiddelbart. Er ikke i nærheten av noenting. Vi er nødt til å ha et snev av kreativitet på banen og Felix Va må inn på topp sammen med TLO. Laget mot Viking bør være slik, med forbehold om at den forbanna troppen klarer å holde seg nogenlunde skadefri for en gangs skyld;

                      Mads

                      Garnås - Moen Foss - Roseth

                      Uba - Karlsbakk - Lundemo - Ibra - Jaheze

                      Va - Lehne Olsen

                      Er litt frista til at vi skal gjøre et forsøk på å børste støv av en gammel kruttduo og kjøre Åsen inn rundt Lehne, men samtidig går det veldig tregt og vi trenger Va i toppresset samt hans egenskaper i å skape ubalanse og uro hos motstander. Et annet alternativ er Kitolano som har en slags blanding av ferdighetene til Va og Åsen.
                      Har stor sans for Ibra, men syns han ofte er årsak til målene vi slipper inn, i form av manglende retur-løp, plukke opp i boks eller gå i duellen. Lurer derfor på om jeg vil ha Krygård inn for han. Mulig Ruben/Moen Foss er litt hipp som happ, men trenger en tydelig leder i midten av treeren. Med Roseth inn, er det mer naturlig med Ruben inn i midten i mine øyne.

                      Også villig til å gi Diop en siste mulighet fra start, syns det var tendenser i RBK-kampen.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3209

                        Det er umulig å komponere et lag basert på prestasjon og form som jeg har særlig stor tro på skal få med seg noe som helst, men her er i hvert fall noen tanker:

                        1) Ibras løpskraft og innsatsvilje er viktig for oss, men i forsvaret har han ikke noe å gjøre.
                        2) Jeg foretrekker Hagerup fremfor Mads. Vi kommer til å slå langt, og da er Hagerup mer presis.
                        3) Ruben må benkes, om ikke annet så for å sende et signal. En kaptein kan ikke være banens verste.
                        4) Diop har potensiale, men er akkurat så uferdig som jeg meldte. Va har fallende kurve, men kan i heldige stunder prestere noe, og bør inn.
                        5) Elkær bør benkes, men om Jaheze er noe bedre har jeg ikke grunnlag for å si.
                        6) Lundemo og Karlsbakk bør være bankers. Førstemann fordi forsvaret trenger all den hjelpen de kan få, Karlsbakk fordi han prøver der andre stopper opp.
                        7I DN bør hente vann sammen med Asterhed, la Ordinas lede laget.
                        8) Nå må LSK-snillismen begraves en gang for alle. Still litt krav for f..n!!!
                        9) KFL bør ikke vise seg på nivå med lag og klubb. 100% støtte til alt teoretisk håp er ute, og så kan vi korsfeste etterpå.
                        10) Mental trener bør rulles i tjære og dyppes i fjær. LSK pr i dag ser ut som en pakke med kjeks som vet de skal inn i en bilvask!

                        Kommentar

                        • maurakanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2005
                          • 638

                          I denne kampen mener jeg vi bør gå tilbake til 3-4-3. Dette for å få Va inn på kant. Roseth bør inn i forsvaret for en av de 3 som har spilt. Lundemo og Krygård sentralt. Uba på høyre, nye svensken på venstre. Va , Lehne, Ylldren på topp.
                          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                          Kommentar

                          • kanarisuper
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2019
                            • 644

                            Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Jeg er redd for KFUM utover høsten. De kan ble en joker i kampen om nedrykk når de strengt tatt ikke har all verdens å spille for.

                            odd- kfum
                            kfum - haugesund
                            sandefjord - kfum
                            kfum - kristiansund

                            runde 30.

                            Haugesund - Odd
                            Sandefjord - Fredrikstad
                            Glimt - LSK

                            Nedrykk er meget sannsynlig. 3 poeng mot Viking ser jeg som helt nødvendig.
                            Det kommer aldri til å skje! Spesielt ikke etter at de tapte mot FFK i går og fortsatt har heng på Europa. Dessverre så er ikke vi i stand til å ta poeng i den kampen. Da blir jeg i så fall mektig overrasket.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3500

                              Dette nedrykket ble sementert i det man mobiliserte alt inn i RBK kampen og forkastet alt man har jobbet med frem til nå. Da ga man et tydelig signal til alle spillere og omgivelsene at man har panikk.
                              Man fikk også alt for mye ros for den kampen. For min del var RBK hjemme en svak hjemmekamp med en lite bærekraftig tilnærming og lite eget spill. Det funker i en kamp man mobiliserer maks, men vil være vanskelig å gjenskape uke etter uke slik vi er avhengig av nå. Rosenborg er jo der vi var på vei før Georgson dessverre forlot klubben. Så forstår jeg at mange i og rundt LSK er mer glad i litt mer tut og kjør fotball, og at man håpte på at det å legge om til dette med kort tid igjen av sesongen skulle være resepten. Heller ikke etter RBK kampen.

                              Hadde man møtt Ham/Kam med en langt større ro med ball og en tilnærming nærmere det man drev med tidligere i sesongen hadde man kanskje hatt en sjanse. Men å invitere Ham/Kam inn i en kamp på vilje, guts og dueller er jo det samme som å gi de en fordel. Det er jo et spill de mestrer langt bedre enn våre gutter på alle plan og ville hele tiden gi de en fordel. Så unnskylder ikke dette de svake enkeltprestasjonene i denne kampen og at man ender opp med å gi fullstendig faen, men det var en inngang til kamp som var ekstremt svak. Og dette er en spillergruppe som er satt sammen for å spille en helt annen fotball enn det man plutselig skal spille nå.

                              Nå er man ekstremt låst og satt i en nesten umulig posisjon der man nesten må stå i det man har startet på ut sesongen. Enda mer vingling, bytting av formasjoner, bytte av spillere og roller i laget vil bare skape ytterligere kaos. Nå må man bare forsøke å bygge opp laget igjen til Viking kampen og håpe at man kan klare å mobilisere i nok kamper til å at man får samlet samme nok poeng til å overleve. Som virker ekstremt usannsynlig.

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4384

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Nå er man ekstremt låst og satt i en nesten umulig posisjon der man nesten må stå i det man har startet på ut sesongen. Enda mer vingling, bytting av formasjoner, bytte av spillere og roller i laget vil bare skape ytterligere kaos. Nå må man bare forsøke å bygge opp laget igjen til Viking kampen og håpe at man kan klare å mobilisere i nok kamper til å at man får samlet samme nok poeng til å overleve. Som virker ekstremt usannsynlig.
                                Vanskelig å være uenig i dette. Det vi driver med er oppskriften på nedrykk. Total forvandling fra det vi har holdt på med i 9 mnd. Ikke vanskelig å se at de fleste spillerne er stressa og forvirret. Både i RBK-kampen og på Hamar er det utallige situasjoner der vi på måfå bare kælker ballen opp i retning spissparet når vi egentlig har ganske god tid. Vi har havna i en jævla kvikkleire som det er ekstremt vanskelig å komme opp av. Presset fra omgivelsene og at det er totalt uventa at vi har havna i denne situasjonen gjør det ennå verre.

                                Sett i ettertid er det ekstremt kritikkverdig hvordan vi løste Georgsons avskjed. Hva slags forutsetninger ga vi Asterhed for å lykkes? Han ble kastet inn med hovedansvaret uten tilstrekkelig støtte. Å forfremme Schelander og Kippe til assistenter er utrolig halvhjerta og naivt. Sett i ettertid burde vi nok, som også flere var inne på, fått inn en person til apparatet som kanskje burde vært mer eller mindre sidestilt med Asterhed og fortsatt i den retningen vi var på vei i, med kanskje noen små justeringer. Det blir synsing og hadde vært litt gambling men det hadde vært utrolig interessant å se hva Johan Andersson i tospann med Asterhed ut sesongen hadde fått til med dette laget. Hadde nok gitt en mer ro og stabilitet i hele klubben. Dessverre ser vi ut til å ha feilet kraftig nok en gang.

                                ..................

                                Kommentar

                                • Svart og gul
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 389

                                  Jeg mener det hadde vært fryktelig naivt å gå for Andersson i tospann med Astered. Sistnevnte ble totalt overkjørt av andre med mer makt i klubben, så det hadde ikke fungert. Klubben trenger en tydelig trener.

                                  Kommentar

                                  • bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2936

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Dette nedrykket ble sementert i det man mobiliserte alt inn i RBK kampen og forkastet alt man har jobbet med frem til nå. Da ga man et tydelig signal til alle spillere og omgivelsene at man har panikk.
                                    Man fikk også alt for mye ros for den kampen. For min del var RBK hjemme en svak hjemmekamp med en lite bærekraftig tilnærming og lite eget spill. Det funker i en kamp man mobiliserer maks, men vil være vanskelig å gjenskape uke etter uke slik vi er avhengig av nå. Rosenborg er jo der vi var på vei før Georgson dessverre forlot klubben. Så forstår jeg at mange i og rundt LSK er mer glad i litt mer tut og kjør fotball, og at man håpte på at det å legge om til dette med kort tid igjen av sesongen skulle være resepten. Heller ikke etter RBK kampen.

                                    Hadde man møtt Ham/Kam med en langt større ro med ball og en tilnærming nærmere det man drev med tidligere i sesongen hadde man kanskje hatt en sjanse. Men å invitere Ham/Kam inn i en kamp på vilje, guts og dueller er jo det samme som å gi de en fordel. Det er jo et spill de mestrer langt bedre enn våre gutter på alle plan og ville hele tiden gi de en fordel. Så unnskylder ikke dette de svake enkeltprestasjonene i denne kampen og at man ender opp med å gi fullstendig faen, men det var en inngang til kamp som var ekstremt svak. Og dette er en spillergruppe som er satt sammen for å spille en helt annen fotball enn det man plutselig skal spille nå.

                                    Nå er man ekstremt låst og satt i en nesten umulig posisjon der man nesten må stå i det man har startet på ut sesongen. Enda mer vingling, bytting av formasjoner, bytte av spillere og roller i laget vil bare skape ytterligere kaos. Nå må man bare forsøke å bygge opp laget igjen til Viking kampen og håpe at man kan klare å mobilisere i nok kamper til å at man får samlet samme nok poeng til å overleve. Som virker ekstremt usannsynlig.
                                    Tja. En stor del av problemet under Georgson var at vi prøvde å spille en fotball overhodet ingen i klubben mestret å spille så å si at dette mannskapet var satt sammen for å spille den typen fotball er jo direkte feil. Mannskapet besto jo også stort sett av spillere fra Bakke tiden pluss en hau random spillere Mesfin bare har plukka fram fra hatten og noen udugelige svensker sikkert Georgson ville ha. Det de prøver på nå er å gjøre ting mye enklere enn under svenskene med direkte fotball. Det bør faen meg de fleste klare å omstille seg til selv om de brukte 9 måneder på å øve seg på dørgende kjedelig hipsterfotball hvor de skulle "dominere"
                                    I år så tar vi alt

                                    Kommentar

                                    • AB40
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Aug 2015
                                      • 60

                                      Har nå hørt nye HM episoden og må si det var interessant å høre at Patrick traff perfekt på hva HamKam kom med spillemessig.

                                      Først skal jeg si at jeg ikke så kampen, da jeg har bestemt meg for å ikke se kampene som jeg ikke fysisk er på. Og etter å ha tittet innom fotmob i 1 omgangen der er jeg jævlig glad for at jeg tok det valget for min egen mentale helse. All ære til alle som dro dit og ikke reiste hjem på 3-0 allerede.

                                      Så tilbake igjen til poenget. etter en sesong med svært varierte prestasjoner og så et ufattelig UFATTELIG(!!) surr med trenere og taktikk så er vi nå i DN-båten. Må si jeg ble noe positiv da det var en tydeligere karakter som kanskje kunne vekke troppen. Kåffa borte kan man se bort fra, RBK hjemme var en bra prestasjon der man må være helt åndsvak som LSK spiller for å ikke være topp motivert, men kampen jeg var mest spent på var denne mot en klubb i nedre sjiktet der vi skulle bryte de ned.

                                      Vi makter å slippe inn 5 i en kamp der vi virkelig trengte minst uavgjort. Når vi ikke kan prestere i de "finalene" (jævlig oppbrukt, men passende) og skape flere sjangser eller minste ha en jevn batalje, da er det OVER.

                                      Spørsmålet mitt er vel mer, er DN kun en motivator eller hva er den taktiske kunnskapen når vi kan bli høvla over så til de grader av en annen i bunnkampen?
                                      De som tror/håper vi kan slå Odd, Haugesund eller Sandefjord hjemme og at vi "har dette i egne hender" de beundrer jeg for optimismen. Vi har knapt skapt en sjangse på 6 måneder og slipper inn mot lag som ikke egentlig kan skape noe heller.

                                      Skal jeg på alle kampene hjemme ut sesongen allikevel, VISST FAEN. for er det én ting som er bra på Åråsen, så er det fansen!

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3209

                                        Vi er på vei ned i OBOS. Vi står uten trener. Vi står uten etablert spillestil. Vi har en aldrende tropp. Vi er mentalt sluttkjørt. Vi har anførere som absolutt ikke går foran. Kan noen, vær så snill, si noe - hva som helst - som kan gi meg i det minste et glimt av håp?

                                        Kommentar

                                        • Svart og gul
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 389

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Vi er på vei ned i OBOS. Vi står uten trener. Vi står uten etablert spillestil. Vi har en aldrende tropp. Vi er mentalt sluttkjørt. Vi har anførere som absolutt ikke går foran. Kan noen, vær så snill, si noe - hva som helst - som kan gi meg i det minste et glimt av håp?
                                          KP.

                                          Hilsen SM

                                          Kommentar

                                          Working...