Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2386

    VAR annulerer korrekt 1-1 scoringa til FKH mot Brann.

    Kommentar

    • TheFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 403

      Herr Nielsen har ikke akkurat fått en pangstart her hos oss.

      De harde fakta sier 2 - 12 i målforskjell på 4 kamper.

      Det stinker ræv uansett hvordan en vrir eller vender på det.

      Det bør stilles spørsmål om han er rett mann for denne jobben. Er han det? Ingen vet.

      Jeg tror helt oppriktig at dersom Nordlie hadde vært ansatt istedet for Herr Nielsen, hadde vi tatt flere poeng enn ett på fire kamper. og jeg tror vi har større sjanse for å holde oss med Nordlie.

      Ansett Nordlie før det er for sent.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1267

        Den eneste måten vi kan bli kvitt Nielsen på nå er at han går av frivillig. Det kommer neppe til å skje, men selvsagt så skulle han aldri ha vært LSK trener.

        Kommentar

        • TheFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 403

          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Den eneste måten vi kan bli kvitt Nielsen på nå er at han går av frivillig. Det kommer neppe til å skje, men selvsagt så skulle han aldri ha vært LSK trener.
          Mistenker det ja.

          Men få han bort please, dette går jo ikke.

          Tom Nordlie fortalte i Studio Åråsen etter å ha pratet med Bjarte Lunde Aarsheim, at Aarsheim ikke skjønte hva LSK egentlig ville på banen. Det MÅ være mulig å fremstå på en bedre måte som lag etter 1 jævla måned? Jeg vet ikke veldig lang tid, men fortsatt 1 måned. Vi skaper nesten INGENTING. Det er absurd å se på.

          For meg er dette enkelt, hvis det er større sansynlighet til å holde seg med Nordlie, så må Nordlie ansettes.

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 553

            Opprinnelig skrevet av TheFugl

            For meg er dette enkelt, hvis det er større sansynlighet til å holde seg med Nordlie, så må Nordlie ansettes.
            Hva skjer i hue til spillerne den dagen de får vite at DN er borte og ikke kommer på treninga idag, også hører dem nede fra gangen "Også sa jeg til Kai, ledern i... Jamen hør da! Så sa jeg vettu..."

            Kommentar

            • Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 399

              Hvordan er det egentlig med fotballfaglig kompetanse i styret?

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1261

                Tross elendigheten om dagen så trenger vi ikke nødvendigvis mer enn ett godt resultatet på å snu den vonde trenden vi er inne i. Det ser umulig ut men skulle vi med lave skuldre klare å ta Molde i cupen neste søndag, kan det være nok til å snu alt på hodet. Det er faktisk sånn psykologien spiller inn, og dette har man sett og erfart flere ganger.

                Kommentar

                • superveteran
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Jan 2008
                  • 15

                  Kjære Nielsen, kan du være ærlig på at prosjektet du fikk mulighet å redde ikke lengre er levedyktig. Trekk deg og gi styret lettere valg som gir laget 55% sjanse til å holde seg. Please.

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2163

                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                    Tross elendigheten om dagen så trenger vi ikke nødvendigvis mer enn ett godt resultatet på å snu den vonde trenden vi er inne i. Det ser umulig ut men skulle vi med lave skuldre klare å ta Molde i cupen neste søndag, kan det være nok til å snu alt på hodet. Det er faktisk sånn psykologien spiller inn, og dette har man sett og erfart flere ganger.
                    Ja utrolig nok , så har vi fortsatt muligheter
                    Men om vi evner er en annen ting ?

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2129

                      Alt i egne hender ?
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • niko
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2008
                        • 558

                        Nå er det tre uker til neste seriekamp. Kvarten mot Molde på søndag må avskrives og brukes som en ren treningskamp, og så får de bruke de tre ukene som en mini-preseason og prøve å få på plass et minimum av plan og fasong. Hvis vi slår Molde på søndag kommer vi uansett enten til å drite oss ut med å tape for et av de de for tiden to svakeste lagene i OBOS, eller enda verre - få grisebank av Enga i finalen med nedrykket i boks.

                        Kommentar

                        • TheFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 403

                          Hva er det som taler for at Nielsen skal sitte ut sesongen? Er det ikke åpenbart at dette ikke går eller har ledelsen lulla seg inn i tanker om at bra ansettelse vi må fortsette.

                          Er det noen som vet hvor ofte han er her kontra tv jobben i Danmark?

                          Kommentar

                          • AB40
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Aug 2015
                            • 66

                            Opprinnelig skrevet av heidar
                            Alt i egne hender ?
                            Det er de siste henda jeg ville overlatt ansvaret til

                            Kommentar

                            • niko
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2008
                              • 558

                              Opprinnelig skrevet av TheFugl
                              Hva er det som taler for at Nielsen skal sitte ut sesongen?
                              Det måtte i så fall være at vi ser enda mer inkompetente ut, samt at det ytterligere minsker sjansen for at en trener med et minimum av kompetanse og ambisjoner kan ha lyst til å ta over neste sesong. Og det er ganske tynt grunnlag.

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 553

                                Vi er jo forsåvidt med i kampen til den sedvanlige motgangen kommer, her klarte vi jo ganske fint å tåle en grusom dobbertabbe som fratar oss 1-0 etter 3min. Etter kollapsen på hamar er det godt gjort å omstille såpass.
                                Forrige uke gikk jeg og nynna på tut-tut bil til det plagsomme, idag har det stort sett gått i kjøpt og betalt. Virkelig ingenting som vil seg nå, en vanskelig oppgave blir umulig hvis ikke engang måla vi klarer å score skal få bli stående. Bare som et ekstra psykologisk drittkrydder får viking et mål på AKKURAT samma jævla dritten vi blei fratatt et for. Det skal virkelig ikke være enkelt.

                                Kommentar

                                • *eLSKerLSK*
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 464

                                  Nielsen er avslørt for lengst. Feil medisin og fullstendig blindgate. Tom Nordli må inn nå. Han vet hva som skal til og går rett på sak. Ingen tid å miste. Han klarte det nesten i 19. Langt bedre utgangspunkt nå, gitt at vi har Sandefjord, Haugesund og Odd i ligaen. Kristiansund og Sarpsborg er heller ikke all verden. Sandefjord best av de 5 andre.

                                  Kommentar

                                  • Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 739

                                    Røssing starter mot Molde. Den eneste med selvtillit og litt faenskap. Gi han sjansen, la han løpe, prøve og gå foran. Det er en rolle en unggutt ikke burde få, men slik er det nå.

                                    Kommentar

                                    • TheFugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 403

                                      Opprinnelig skrevet av niko
                                      Det måtte i så fall være at vi ser enda mer inkompetente ut, samt at det ytterligere minsker sjansen for at en trener med et minimum av kompetanse og ambisjoner kan ha lyst til å ta over neste sesong. Og det er ganske tynt grunnlag.
                                      Er enig i det, men jeg synes vi ser enda mer inkompetente ved å fortsette med en løsning som åpenbart ikke fungerer. Jeg regner med at Nielsen vurderes daglig/ukentlig og at han må pakke sekken sin dersom ledelsen finner ut at dette ikke er det beste alternativet. Da lurer jeg på hva som skal til, eller er han her til siste kamp samma faen.

                                      Det er lite jeg har sett hittill som får meg til å tro på Nielsen, og resultatene er forferdelige.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4154

                                        Derfor stiller VG spørsmålet: Hva har David Nielsen tilført LSK?
                                        Selv svarer han slik:
                                        – Det er veldig enkelt å si etter at vi kommer fra to brutale tap hvor vi har sluppet inn mange mål. Det er et fair spørsmål. Jeg er sikker på at laget kommer til å gå hele veien inn. Vi skal bli sterkere og bedre. Det er ikke så mye annet å si når vi har tapt fotballkamper. Da har vi ikke fått ut det vi vil, men det skal vi sørge for at vi gjør neste gang, sier Nielsen til VG.
                                        (...)
                                        – Du sa det skulle bli et helvete å komme til Åråsen?
                                        – Vi traff ikke på det i dag, men det var det sist. Så er det en tøff kamp for oss som får en annullert scoring, før de scorer både rett før og rett etter pause. Det er brutalt. Men det skal bli et helvete. Vi stilte gode spørsmål til Viking i første omgang, men vi jobber fortsatt mot at det skal bli et helvete, sier dansken.
                                        --
                                        – Ja selvfølgelig er han det (altså rett mann!!). Samme hvem vi hadde fått inn der så er det elleve spillere som skal gjøre det. Han har tilført energi og glede. Vi får det kanskje ikke ut nå, men det er forbedring hver dag, sier Ruben Gabrielsen.

                                        Betryggende å høre fra Ruben. Forbedring hver dag. Hver dag!!

                                        Se nyhetstråden.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3459

                                          Spillernes aksjoner utpå banen er det lite en trener kan gjøre noe med. Alt de gjorde riktig mot RBK har vært borte siden. Da var Ruben fremme med skotuppen og sparket vekk ballen mens motstander stod med ryggen til. Det har ikke skjedd siden. I går var Ibrahimaj mer interessert i å krangle med dommeren enn å spille ball. Åsen veivet mer med armene enn å flytte beina i forsvar. Han presser ikke ballfører og følger ikke løp, er alltid i ingenmannsland. Jeahze hadde en del positive innvolveringer, men tapte de avgjørende duellene. Lehne hadde nok en begredelig kamp. De defensive forflyttingene som hjelp midtbanen mot RBK var helt fraværende, og etter annuleringen jogget han stort sett rundt og virket å synes synd på seg selv. At spillerne ikke kommuniserer utpå banen virker veldig tydelig, og manifesteres i balltapet til Lundemo.

                                          I tillegg mangler laget ei bikkje som lever for å ta fra motstander ballen, ala Bonke eller Matthew. Sammenlign hvordan Vikings spillere alle jobber med å stresse våre kontra hvordan vi jobber. Man kan også ta med at vi ikke klarer enkle ting som å markere Joe Bell på corner. Han fikk stå helt alene i returrommet mens vi overbefolker femmeteren. Eneste lyspunkt var at Uba og Va etterhvert klarte å komme opp i press når ballen skulle bankes inn på nytt. Igjen så ble Lehnevog midtbanen stående på linje med forsvaret fremfor å støte ut og gjenskapene flere forsvarslinjer. Dette er så elementært at jeg tror David Nielsen ser det, men spillerne nekter å endre atferd.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...