Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mrognan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 847

    «De som ikke jobber, de spiller ikke».

    Basert på de siste par kampene kan det jo da bli vanskelig å skrape sammen 11 mann til startoppstillinga
    Morten

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1267

      Jeg ser at MittLillestrøm er de første som får DEF i tale. Tipper at Svesengen og TN nå endelig blir litt parkert av LSK treneren for nå er det endelig en trener på plass som kjenner norsk fotball meget godt og som minst er på TN nivå når det gjelder fotballkunnskap. Det å ha sett innslagene fra Studio Åråsen særlig i år etter kamp, når det ble flyttet til rett etter kampslutt, har sett en TN i en noget belærende setting ovenfor trenerene i LSK. Det har til tider vært litt ille å være vitne til når man ser at han har hatt en del mer kunnskap om norsk fotball enn de tidligerer trenerene våre i år.
      Leser man kommentaren fra Svesengen i RB i dag er det dårlig skjult at DEF ikke er hans favoritt og at han nå begynner å sette spørsmåltegn ved styret uten å nevne sportssjefen tyder vel på at noen er overkjørt. Uansett så får alle som er glad i klubben prøve å dra i samme retning i 60 dager.
      Last edited by maxpayne; 01.10.2024, 19:54.

      Kommentar

      • TheFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 403

        Mandag kveld ble han ansatt som ny LSK-trener, tirsdag var han på plass på Åråsen, onsdag leder han sin første økt og søndag venter debuten i cupens kvartfin...


        Kanke ha frii på fredag da

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4154

          Opprinnelig skrevet av TheFugl
          https://m.youtube.com/watch?v=UTXsmMdeB18#

          Kanke ha frii på fredag da

          Det er kanskje gode argumenter som har fått noen (hvem?) til å lage fredag til fast fridag. Men jeg må si at jo mer som kommer frem jo mer undrer jeg meg om hvordan klubben vår har vært drevet!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1261

            Ellers er det moro å følge med på billettsalget til matchen mot Fredrikstad. Det tynnes ut på felt G, dvs feltet ved siden av der KFL kommer til å stå.
            Løp å kjøp så vi får åpnet for hele tribunen:

            Kommentar

            • TheFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 403

              https://www.nettavisen.no/sport/lillestrom-tre

              Mesfin uttaler at de er i fruktbar dialog.
              Last edited by TheFugl; 02.10.2024, 13:43. Begrunnelse: Editer bort setning. Jeg vet ikke fakta.

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 553

                Opprinnelig skrevet av TheFugl
                https://www.nettavisen.no/sport/lill...s/5-95-2047613

                Ønsker Asterhed god bedring og alt godt.

                Mesfin uttaler at de er i fruktbar dialog.
                Betyr ikke personalsak at det har vært en krangel? Eller mener de at det er personlige grunner fra RA's side som gjør at han ikke vil være der mer?

                Når vi først er i kaos-land, når DEF leder laget i kvarten til helga blir han vår 5. trener på 12 kamper. Det må da være verdensrekord uansett land/divisjon t.o.m. inkludert Palermo?

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4594

                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                  Betyr ikke personalsak at det har vært en krangel? Eller mener de at det er personlige grunner fra RA's side som gjør at han ikke vil være der mer?

                  Når vi først er i kaos-land, når DEF leder laget i kvarten til helga blir han vår 5. trener på 12 kamper. Det må da være verdensrekord uansett land/divisjon t.o.m. inkludert Palermo?
                  Synes det skinte greit gjennom i intervjuet i RB at han var ganske skuffet/forbanna over å bli avskilta etter RBK-kampen. De hadde blitt enige om å prøve noe nytt og stå ut sesongen, men så ble han kastrert etter noen få kamper. Mener ikke at klubben har agert feil (utover at de aldri skulle annonsert ham som hovedtrener ut sesongen,) men det kan ikke ha vært lett for'n å være med på sidelinja under Nielsen som sto for en diametralt motsatt spillestil og begynte å rive ned alt han hadde bygget opp sammen med Georgson. Bli erstatta med det der, liksom.

                  Kommentar

                  • TheFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 403

                    Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                    Betyr ikke personalsak at det har vært en krangel? Eller mener de at det er personlige grunner fra RA's side som gjør at han ikke vil være der mer?

                    Når vi først er i kaos-land, når DEF leder laget i kvarten til helga blir han vår 5. trener på 12 kamper. Det må da være verdensrekord uansett land/divisjon t.o.m. inkludert Palermo?
                    Hmm er nærliggende å tro det er noe krangling og konflikter ja. Jeg skal være forsiktig med å anta at noe som helst.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2306

                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                      Betyr ikke personalsak at det har vært en krangel? Eller mener de at det er personlige grunner fra RA's side som gjør at han ikke vil være der mer?

                      Når vi først er i kaos-land, når DEF leder laget i kvarten til helga blir han vår 5. trener på 12 kamper. Det må da være verdensrekord uansett land/divisjon t.o.m. inkludert Palermo?
                      Nei. Personalsak er enhver sak som omfatter hans ansettelsesforhold ("tilfeldig" valgt eksempel: Fristilles fra kontrakt)

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3399

                        Hvis man leser mellom linjene til Mesfin sine uttalelser, så virker det som han føler på et svik av klubben. Noe man kan forstå, når først klubben gir han kontrakt ut året, men så blir avskiltet og deretter degradert til en rolle som ingen vet hva innebærer etter noen kamper.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7106

                          Det kan man jo si. Man kan også si at han fikk en tillit han aldri i livet burde hatt, og han burde antakelig aldri vært ansatt i utgangspunktet. Terminerer vi kontrakta er det enda mer penger ut av vinduet, men det er sikkert det smarteste. Jeg gleder meg til å se årsregnskapet og hvor mye penger vi har kastet rett i dass i år. Det blir ikke pen lesing.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9478

                            Angående Asterhed.

                            Sånn jeg ser det gikk Sport og stell for en ny vei fotballmessig for sesongen; "moderne" og "dominerende" fotball med AG. Var det fordi man fikk tak i AG eller var det sånn man ville spille? Aner ikke. Satse gjorde man uansett.

                            Da AG stakk og satt Asterhed i en skvis, var allikavæl Asterhed naturlig arvtaker siden han stod for ca samme type fotball, så da inngikk man en avtale med han som hovedtrener.

                            Men det var ikke noe spillergruppa ville ha noe av, så de "avsatte" han med det de presterte i Tr.heim. Uavhengig av hvem som stod på benken var det en svak prestasjon av en gjeng hesteballer av noen spillere. Sånn var det for Nielsen mot Kamma og Viking og.

                            Uansett, nå er Asterhed på en måte blitt non grata, men han står i det og det er opp til Mesfin å finne en løsning han aksepterer ifht kontrakt osv.

                            Personalsak er det fordi det er en personalsak (sic.)

                            Fagermo mener foresten at spillerstallen vår er god og andre lag i Eliteserien hadde hungra etter spillere vi hadde på benken mot Viking.

                            Jeg synes Fagermo er et bra valg, men det er ripe #1. Som sagt; en gjeng hesteballer av noen spillere er det vi har.

                            Men vi skal dra samme vei nå, så glem at jeg sa akkurat det der.

                            Forza Fugla!

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 553

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                              Nei. Personalsak er enhver sak som omfatter hans ansettelsesforhold ("tilfeldig" valgt eksempel: Fristilles fra kontrakt)
                              Så m.a.o. er alle saker som omhandler trenere personalsaker? Men det pleier kanskje å brukes når det har vært krangling/uenigheter (typ arne erlandsen måtte gå pga "personalsak").
                              Men samtidig gikk GB pga personalsaken "han ville heller til vif"?

                              Jeg forstår jo godt at RA ikke gidder detta mer. Han er fotballtrener, ikke saftblander.

                              Kommentar

                              • Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1603

                                Asterhed er en av få som kan gå ut av denne sesongen med hevet hode. Utvilsomt en hedersmann som har utført de oppgavene han har blitt satt til å utføre.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4154

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Fagermo mener foresten at spillerstallen vår er god og andre lag i Eliteserien hadde hungra etter spillere vi hadde på benken mot Viking.

                                  Jeg synes Fagermo er et bra valg, men det er ripe #1. Som sagt; en gjeng hesteballer av noen spillere er det vi har.
                                  Nei, han burde jo ha sagt at de er en gjeng udugelige nisser!

                                  Selvfølgelig kan ikke DEF gjøre noe annet enn å prøve å minne spillerne på at de er (en gang var) gode fotballspillere. Det alene hjelper lite, men han må jo, sammen med å drille inn enkle mønstre for hvordan de skal spille, også prøve å heve livsgnisten litt hos denne gjengen med nervebunter!

                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2386

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Angående Asterhed.

                                    Sånn jeg ser det gikk Sport og stell for en ny vei fotballmessig for sesongen; "moderne" og "dominerende" fotball med AG. Var det fordi man fikk tak i AG eller var det sånn man ville spille? Aner ikke. Satse gjorde man uansett.

                                    Da AG stakk og satt Asterhed i en skvis, var allikavæl Asterhed naturlig arvtaker siden han stod for ca samme type fotball, så da inngikk man en avtale med han som hovedtrener.

                                    Men det var ikke noe spillergruppa ville ha noe av, så de "avsatte" han med det de presterte i Tr.heim. Uavhengig av hvem som stod på benken var det en svak prestasjon av en gjeng hesteballer av noen spillere. Sånn var det for Nielsen mot Kamma og Viking og.

                                    Uansett, nå er Asterhed på en måte blitt non grata, men han står i det og det er opp til Mesfin å finne en løsning han aksepterer ifht kontrakt osv.

                                    Personalsak er det fordi det er en personalsak (sic.)

                                    Fagermo mener foresten at spillerstallen vår er god og andre lag i Eliteserien hadde hungra etter spillere vi hadde på benken mot Viking.

                                    Jeg synes Fagermo er et bra valg, men det er ripe #1. Som sagt; en gjeng hesteballer av noen spillere er det vi har.

                                    Men vi skal dra samme vei nå, så glem at jeg sa akkurat det der.

                                    Forza Fugla!
                                    Er usikker på om jeg synes hesteballer er et negativt ladet ord.
                                    Nordlendingene har jo misforstått fullstendig med å bruke hæstkuk som skjellsord. Jeg hadde bukket ærbødig over å ha fått en slik hedersbetegnelse...
                                    Poenget er det ble etterlatt et lite usikkerhetsmoment hva du mente om spillerstallen, men når jeg tolker det i "beste" mening, så er antar jeg det er negativt.
                                    Man kan undres når man leser treningstråden og reportasjen fra 20/9. Da virka det som gutta var på.
                                    Det går på basisferdigheter. Mot rbk gikk det bra, men det var en rotete kamp der tempoet gjorde at teknikk ikke hang med. Det samme mot Viking inntil de to
                                    første målene som selvsagt var drepen. Med bånn gass kan laget henge delvis med men er hele tiden sårbare ettersom vi mangler hurtighet, og når gutta blir slitne
                                    så kommer både tabbene og at man ikke lenger evner å kompensere med intensitet.
                                    Men mot Odd, FKH og Sandefjord kan det være nok - hvis de klarer å motivere seg til lignende innsats. Så gjenstår det å se om vi klarer å få med oss bonuspoeng.

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1480

                                      DEF sier i dag noe sånt som at det er 15 spillere som nå skal plukkes ut til å ha fortrinn til å spille.. basert på ferdigheter og innsats/vilje.
                                      Blir spennende å se hvilke som skal få ekstra av "hans kjærlighet"...!
                                      Noen tanker?

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6090

                                        Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                        DEF sier i dag noe sånt som at det er 15 spillere som nå skal plukkes ut til å ha fortrinn til å spille.. basert på ferdigheter og innsats/vilje.
                                        Blir spennende å se hvilke som skal få ekstra av "hans kjærlighet"...!
                                        Noen tanker?
                                        Er i hvert fall en veldig naturlig måte å gjøre det på. Må bygge en ellever som kan slå fra seg, og jobbe med enkle prinsipper. Er ikke noen poeng å benytte 20 spillere i denne situasjonen.

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3399

                                          Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                          DEF sier i dag noe sånt som at det er 15 spillere som nå skal plukkes ut til å ha fortrinn til å spille.. basert på ferdigheter og innsats/vilje.
                                          Blir spennende å se hvilke som skal få ekstra av "hans kjærlighet"...!
                                          Noen tanker?
                                          Tipper:
                                          1. MHC
                                          2. Gabrielsen
                                          3. Åsen
                                          4. Hoff
                                          5. Lundemo
                                          6. Knudtzon
                                          7. Larsson
                                          8. Ibrahimaj
                                          9. Va
                                          10. Kitolano
                                          11. Uba
                                          13. Elkær
                                          14. Roseth
                                          15. Karlsbakk

                                          Kommentar

                                          Working...