Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3263

[QUOTE=TheFugl;n975816]

Tror du jeg mener at vi skal bytte bare for å bytte eller? Det er kun min mening,

Uba er mye bedre individuelt offensivt, derfor ønsker jeg han over Larsson. Larsson hadde heller ingen god kamp igår.

Uba er nok mer kreativ, men spiller også med mye høyere risiko. Larsson er mer på det trygge og jevne,, men er til gjengjeld aldri helt på bærtur. (Som tidligere nevnt hadde både Ranger og Erling vært et bedre valg om de var skadefrie).

Jeg synes Karlsbakk bringer mer energi/fart og evne til å dra av folk, og jeg mener Hoff er altfor ordinær.

Delvis enig. Jeg føler også at Karsbakk bringer mer energi og X-faktor, men igjen er Hoff en type som bringer soliditet. Du må også huske på at han har hatt mye skadeplager, og vil både spille seg i form og trives under Fagermo. Bør være muligheter for plenty med spilletid på begge to.

Angående Røssing så virker han ikke veldig nervøs, fikk seg en scoring igår(selvtillit) og jeg tror at han kunne vært et bedre valg enn Kitolano. Kitolano er for slurvete og det blir mye nesten.

Enig, sammen med Ruben er Kitolano årets skuffelse for meg. Om det bør bety at Røssing skal starte er en annen diskusjon. Han får bedre plass og tid når motstanderen er sliten.

Jeg mener TLO synger på det siste verset ja, det har denne sesongen vist. Han er 33 år og blir ikke bedre. Diop gjorde ett godt innhopp igår og jeg tror han kunne gjort det bedre enn TLO.

Du undervurderer nok den innsatsen TLO legger ned, han er fortsatt viktig for laget. Men ja, han blir ikke yngre, og 60 minutter er nok der det bør ligge. Det bør også gi Diop nok tid til å skinne. Så han en del i Aalesund, og det var ikke innsatsen han utmerket seg med.

Forsøk å være litt mer respektfull neste gang vær så snill. Ikke at jeg har håp om det.[

Enig, vi må kunne være uenige uten å bli nedlatende og bruke hersketeknikker.

/QUOTE]

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4264

Opprinnelig skrevet av TheFugl
      Jeg leker litt med tanken før Fredrikstad å sette Moctar inn for TLO, Lelesiit inn for Kitolano, Karlsbakk inn for Hoff og muligens Uba inn for Larsson.
      Jeg forstår til en viss grad deler av poengene dine, spiller for spiller. Men så mange bytter fra en trener som har prediket kontinuitet og en gruppe på 14-15 spillere? Det skjer ikke. Det jeg tror skjer, er at fordelingen i spilletid mellom de som starter og de som kommer inn, kan bli noe forskjøvet. Det kan kanskje også bli et og annet bytte i startelveren. Det vil nok treningene fremover avgjøre, sammen med hvor fornøyd Fagermo er med den enkelte spiller. En spiller som Kitolano har så mye spennende ved seg at jeg håper Dag Eilif kan plukke bort slurvet og hjelpe nesten-Kito til å bli fantasy-Kito! Håper, kanskje mer enn tror. Kanskje kan han bli vår "Grenlandsekspress"!

Når det gjelder en gruppe på 14-15 spillere, har for øvrig DEF moderert seg litt og snakket senere om 18. Litt mer pragmatisk der, altså!

PS: Herlig at det bobler litt på forumet igjen! Det skulle ikke mer enn et hederlig tap til før temperaturen steg her inne!
      Last edited by DoubleHi5; 07.10.2024, 11:52.
      Elska þetta félag

Kommentar

• Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2192

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
        Syntes du kampen i går bar preg av at TLO "synger på siste verset"? Skaff deg briller, og lær deg litt om fotball. Han gjorde en god kamp i den timen som kreftene holdt, og bandt alene opp minst to forsvarere i en ensom kamp på toppen. Han satte dessuten opp ARL på skåringa.
        Så folk kan ikke ha andre meninger og synspunkter enn deg , uten å prøvd å bli "latterlig gjort" ?

Faktisk enig med TheFugl , at TLO hadde ikke hadde noen stor kamp igår , og har hatt en svak sesong , som de fleste andre på laget.
        Selv ser jeg ganske bra , og kan nok fotball
        Last edited by Playboy1; 07.10.2024, 13:08.

Kommentar

• G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3263

Opprinnelig skrevet av Playboy1
          Så folk kan ikke ha andre meninger og synspunkter enn deg , uten å prøvd å bli "latterlig gjort" ?
          Nope, gammel historie der i gården. Vi har noen blant oss som kan og vet alt - unntatt navnet på spillerne

Kommentar

• knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9539

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
            Det er vel heller du som bør begrunne mye bedre hvorfor du vil gjøre fire bytter på et lag som tross alt presterte ganske bra og spilte jevnt i hele første omgang mot seriens sterkeste formlag. Å dytte Røssing inn i første-elleveren blir å legge en svært tung byrde på 17-åringens skuldre. Han er svært spennende, og gjør mye bra i de minuttene han får spille men han er i en fase av utviklingen der innhopp er det riktige. Kino spiller mye på marginene offensivt, da får vi tåle at det glipper litt av og til så lenge han også gjør det greit defensivt arbeid. Hoff fjør en helt grei kamp i går, og løper mer enn noen andre i sin rolle som indreløper. Ikke alle kan være Neymar på laget. Syntes du kampen i går bar preg av at TLO "synger på siste verset"? Skaff deg briller, og lær deg litt om fotball. Han gjorde en god kamp i den timen som kreftene holdt, og bandt alene opp minst to forsvarere i en ensom kamp på toppen. Han satte dessuten opp ARL på skåringa. Uba inn for Larsson? Hvorfor det? De har forskjellige styrker, og forskjellige svakheter. I vår situasjon er kontinuitet og forutsigbarhet en fordel. Larsson er mer solid defensivt enn Uba, og offensivt hadde han minst to gode involveringer i går som han ikke har fått noe cred for av noen, ennå. Blant annet der han drar av tre moldespillere rett utenfor hjørnet av sekstenmeteren.

Det kommer til å bli bytter i 11-eren, men å bytte bare for å bytte blir bare dumt.
            Du undervurderer Røssing-Lelesiit!

Han produserer offensivt; og han gir da faen i press. Er ikke som Skogvold og knekker i tusen knas av at noen med hvitt hår sier at'n er god. Han gir nå blankt faen. Maskin!

Hvis det står mellom han og Kitolano så er det Røssing-Lelesiit 8 dager i uka.

Faens Kitolano har kroppsspråk du ikke kan ha med deg i en nedrykksstrid. Jeez. Har han lyst å være her?

Ellers så er jeg enig med at TheFugl at TLO er så og si ferdig. Han har hatt 1 bra sesong, så var det Dubai og så er han tilbake her i evig offside og er liksom jævli god siden han løper mye? Gidder ikke. Spisser måles på mål. Ensiffra antall mål på 28-30 kamper er ikke noe å juble over.

Kommentar

• Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 438

Opprinnelig skrevet av knut
              Du undervurderer Røssing-Lelesiit!

Han produserer offensivt; og han gir da faen i press. Er ikke som Skogvold og knekker i tusen knas av at noen med hvitt hår sier at'n er god. Han gir nå blankt faen. Maskin!

Hvis det står mellom han og Kitolano så er det Røssing-Lelesiit 8 dager i uka.

Faens Kitolano har kroppsspråk du ikke kan ha med deg i en nedrykksstrid. Jeez. Har han lyst å være her?

Ellers så er jeg enig med at TheFugl at TLO er så og si ferdig. Han har hatt 1 bra sesong, så var det Dubai og så er han tilbake her i evig offside og er liksom jævli god siden han løper mye? Gidder ikke. Spisser måles på mål. Ensiffra antall mål på 28-30 kamper er ikke noe å juble over.
              Veldig bra! Dette er å kalle en spade for en spade. Du kan legge til Ibrahimaj. Løper også mye, men har elendig spilleforståelse (se på 1-2-målet).

Kommentar

• Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 602

Opprinnelig skrevet av tonkro
                Men… Han Oliver. Er det mulig å få han til å sette studier på pause og satse alt på fotballkarrieren igjen, eller..?
                Har funka fjell før! Sett Oliver i mål, gi det noen uker og vipps så er Mads tilbake på Casillas/Messias-nivå!
                Garantert flere ting som har spilt rolle, som f.eks landslagstrener Jon Knudsen framfor Kisa-trener Biffen, men ellers har Mads stort sett vært best når han har blitt forespeila en 2.keeper rolle.
                Matvei Igonen, Jo Coppens, Alex Cranjinx blei alle mat på Åråsen for en sulten, fremadstormende og kanskje tilogmed litt forbanna Mads. Gjør det igjen!

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4264

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Har funka fjell før! Sett Oliver i mål, gi det noen uker og vipps så er Mads tilbake på Casillas/Messias-nivå!
                  Garantert flere ting som har spilt rolle, som f.eks landslagstrener Jon Knudsen framfor Kisa-trener Biffen, men ellers har Mads stort sett vært best når han har blitt forespeila en 2.keeper rolle.
                  Matvei Igonen, Jo Coppens, Alex Cranjinx blei alle mat på Åråsen for en sulten, fremadstormende og kanskje tilogmed litt forbanna Mads. Gjør det igjen!
                  Først må vi eventuelt kjøpe Oliver. Hvis vi gjør det, synes det som en god ide å gi Mads den utfordringen. Jeg har ikke sett Oliver spille, men utfra det jeg forstår, er det mange som vurderer det sånn at han har et veldig stort potensiale. Skulle Mads vinne den duellen er jo det flott. Selv mener jeg at Mads er overvurdert og at han får litt ekstra kred av fanklubben fordi han er Lillestrømgutt. Det er nok å banne i kjerka for enkelte, men jeg mener seriøst at vi trenger en keeper som holder et høyere nivå enn Mads. Et stabilt høyere nivå. Færre svake involveringer. En toppkeeper hadde hindret begge Moldes mål i går...
                  Elska þetta félag

Kommentar

• maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1289

Jeg er ganske sikker på at Fagermo vil gjøre noen justeringer de nærmeste 2 ukene. Vi ser ikke nødvendigvis de samme 11 fra start mot FFK. Kampen i går tror jeg blir analysert ned til minste detalj og vil fungere som en meget viktig "treningskamp" i det videre arbeidet. Jeg ser for meg en eller to nye i startelveren borte mot FFK. At folk får en litt bedre følelse med DEF selv om de egentlig ikke vil like han, har med å gjøre at alle forstår at dette er en fotballkyndig trener når alle nå endelig må lytte til det han sier

Kommentar

• maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1289

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

En toppkeeper hadde hindret begge Moldes mål i går...

....jeg orket ikke å kommentere det i går, men det var så jævlig dårlig. Helt utrolig egentlig, men det er ikke tiden for å benke han nå. Forhåpenligvis gjør to gode treningsuker susen for så store tabber som 0 - 1 målet i går gjør vanligvis ikke Mads.

Kommentar

• Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 602

Selv mener jeg at Mads er overvurdert og at han får litt ekstra kred av fanklubben fordi han er Lillestrømgutt. Det er nok å banne i kjerka for enkelte, men jeg mener seriøst at vi trenger en keeper som holder et høyere nivå enn Mads. Et stabilt høyere nivå. Færre svake involveringer. En toppkeeper hadde hindret begge Moldes mål i går...
                        Mads (20) var en mye bedre keeper enn Mads (23), også så fort han utvikla seg. 1 ball mellom beina i obos-sesongen, så gikk ikke ballen mellom beina på han mer.
                        De reaksjonsredningene han hadde da han var på sitt beste, herrlighet for en rekkevidde! Hadde en borte mot viking som går på utsida forsvarer, ser fortsatt ballen i mål på reprisene men der varn helt ustoppelig.
                        Om det er utviklinga som har stagnert eller om han bare spilte over evne i 2,5 sesonger er ikke godt å si, men jeg elsker typen. Skulle akkurat til å skrive han er vokal og, men det har kanskje også fordufta litt med tida. Kunne fint sagt i fra til Ruben om ball på vei ut i går som ender med at Ruben safer'n ut til corner.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3492

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Jeg er ganske sikker på at Fagermo vil gjøre noen justeringer de nærmeste 2 ukene. Vi ser ikke nødvendigvis de samme 11 fra start mot FFK. Kampen i går tror jeg blir analysert ned til minste detalj og vil fungere som en meget viktig "treningskamp" i det videre arbeidet. Jeg ser for meg en eller to nye i startelveren borte mot FFK. At folk får en litt bedre følelse med DEF selv om de egentlig ikke vil like han, har med å gjøre at alle forstår at dette er en fotballkyndig trener når alle nå endelig må lytte til det han sier
                          Jeg håper folk har rett om Fagermo, men frykter at kvarten var et blaff som vi har sett før. Teknisk sett var det jevnere i hjemmekampen mot Molde under Asterhed da siste baklengs kom på overtid, og under Nielsen tok vi poeng mot RBK som var seriens ubestridte formlag på det tidspunktet. Veteranene våre har klart å motivere seg når de møter topplagene, men faller ned på a skremmende lavt bunnivå når de møter antatt svakere motstand. Om Fagermo har klart å justere noe vet vi først om tre uker når Odd har reist hjem.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3263

Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Jeg håper folk har rett om Fagermo, men frykter at kvarten var et blaff som vi har sett før. Teknisk sett var det jevnere i hjemmekampen mot Molde under Asterhed da siste baklengs kom på overtid, og under Nielsen tok vi poeng mot RBK som var seriens ubestridte formlag på det tidspunktet. Veteranene våre har klart å motivere seg når de møter topplagene, men faller ned på a skremmende lavt bunnivå når de møter antatt svakere motstand. Om Fagermo har klart å justere noe vet vi først om tre uker når Odd har reist hjem.
                            Det er jo akkurat dette som setter Fagermo i en så jævla vanskelig situasjon. På den ene siden må han berolige spillere som er mentale kjeks med å si at de er "blant de 14-15 det skal satses på" - samtidig som de såkalte bærebjelkene er verre jo dårligere motstanden er - og dermed burde settes ut. Catch 22.

Kommentar

• knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9539

Driver å hører meg igjennom Dødball.

De diskuterer litt som oss.

Blakern (fagmann) vil at Røssing-Lelesiit skal starte kamper, mens Nordlie (underholdningsmann) vil ha Kitolano.

Blakern viser til at kantene ikke presterer en dritt med tanke på målpoeng. Nordlie sier at det vil komme med tillit for de rutinerte siden de er kamprustne(?)

Men da vil jeg snu på det.

Det lille Røssing-Lelesiit har vist er så mye mer spennende enn det resten av gjenget har fått til, så hvorfor vil ikke han briljere mer ved tillit? Det skal liksom bare gjelde gamlinger?

Er du god nok, er du gammel nok. Form slår klasse. Men ikke når du er plassert dønn sist på tabellen tydeligvis?
                              Last edited by knut; 08.10.2024, 13:09.

Kommentar

• Svart og gul
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 438

Opprinnelig skrevet av knut
                                Driver å hører meg igjennom Dødball.

De diskuterer litt som oss.

Blakern (fagmann) vil at Røssing-Lelesiit skal starte kamper, mens Nordlie (underholdningsmann) vil ha Kitolano.

Blakern viser til at kantene ikke presterer en dritt med tanke på målpoeng. Nordlie sier at det vil komme med tillit for de rutinerte siden de er kamprustne(?)

Men da vil jeg snu på det.

Det lille Røssing-Lelesiit har vist er så mye mer spennende enn det resten av gjenget har fått til, så hvorfor vil ikke han briljere mer ved tillit? Det skal liksom bare gjelde gamlinger?

Er du god nok, er du gammel nok. Form slår klasse. Men ikke når du er plassert dønn sist på tabellen tydeligvis?
                                Når jeg hører det utdaterte Nordlie kommer med her, er jeg sjeleglad for at vi valgte Fagermo.

Kommentar

• plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 821

Samtidig er det enklere å prestere når motstanderen begynner å bli møre i beina og hue mot slutten av kampen. I tillegg er det virkelig ikke en 17-åring som knapt har spilt A-lagskamper sin feil at vi ligger der vi ligger på tabellen og unødvendig å skulle legge ekstra press på han.

Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar og synes det blir tullete å kalle noen for utdatert om en foretrekker det ene fremfor det andre.

Kommentar

• Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 438

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                    Samtidig er det enklere å prestere når motstanderen begynner å bli møre i beina og hue mot slutten av kampen. I tillegg er det virkelig ikke en 17-åring som knapt har spilt A-lagskamper sin feil at vi ligger der vi ligger på tabellen og unødvendig å skulle legge ekstra press på han.

Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar og synes det blir tullete å kalle noen for utdatert om en foretrekker det ene fremfor det andre.
                                    Hva har egentlig Nordlie å skryte av de siste årene? I min bok er han utdatert. Fortsatt fotballfaglig sterk, men jeg heier på Blakern i Dødball. Han har et sabla godt poeng om at vi har for få poengspillere. Det som er "tullete", er at han blir latterliggjort av Sves og Nordlie for å si det.

Kommentar

• TheFugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 430

Jeg har vært veldig pro Nordlie over Fagermo, men argumentet om hvor lenge siden Tom trente toppklubb kontra Dag Eilief er egentlig et for godt argument til å se bort ifra, og poenget er veldig vesentlig vil jeg påstå. Glad det ble Dag Eilef, så for Nordlie fortsette å underholde oss i Dødball og Studio Åråsen, det synes jeg han gjør.

Lelesiit er det bare å kjøre på med, så sant presset ikke blir for stort for han, men hvor mye press han kjenner på vet han kun selv. Jeg ser ingen grunn til å ikke spille med han dersom han føler seg klar og vil det selv, for Kitolano har vært en skuffelse.

Kitolano har vært en frustrerende spiller å se på. Han har potensiale til å være ekstremt god, men det er akkurat som han vegrer seg litt avgjørelsesøyeblikkene, eksempel når han kom igjennom på venstrekanten mot Molde, for og så prøve en halvhjerta pasning til høyre(husker ikke hvem pasningen var mot). Kunne blitt en kjempesjanse. Også virker han litt "pinglete" i duellene.

Kommentar

• AB40
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Aug 2015
                                        • 78

Når det gjelder hva "denne gruppa", altså spillerne gjør, ser det for meg ut som rent mytteri, både mot Asterhed og DN.
                                        Kan vel hende det. Synes på generelt grunnlag at spillerne ikke skal få diktere for mye, men akkurat i situasjonen med DN så er det vanskelig å si at de tok feil.
                                        Tenk å få inn en som skal redde eliteplassen din og så er han der på halvt gir sjæl og null interesse for å ta jobben videre. Ikke lett å la seg motivere av litt hytting med neven og null faktisk plan.

Når det kommer til RA så synes jeg oppriktig synd på han. Ble plutselig fryktelig alene virket det som og ikke "typen" til å ta oksen ved hornet når situasjonen med AG oppstod.
                                        Var selvfølgelig ingen vei tilbake, men virker som fyren oppriktig gjorde et forsøk.

Kommentar

• knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9539

Opprinnelig skrevet av TheFugl
                                          Lelesiit er det bare å kjøre på med, så sant presset ikke blir for stort for han, men hvor mye press han kjenner på vet han kun selv. Jeg ser ingen grunn til å ikke spille med han dersom han føler seg klar og vil det selv, for Kitolano har vært en skuffelse.
                                          Intervjusekvensen Sves spilte av med Lelesiit i Dødball var musikk i mine ører!

"Jeg gjør mitt beste og prøver å gjøre en forskjell" sa'n!

Han sa også at han dreit i at det var Kristian Eriksen han sendte på rævva da han skåra, for han brydde seg ikke så mye om sånt og så sa'n at grunnen til han var med på tumultene etter kamp var for å lede Moldespillere bort fra situasjonen men det blei litt feil siden da lurte Molde spillerne på "hvem er den 17 åringen som liksom kommer her?" og så blei det litt fyr i teltet og igjen litt feil.

Men altså, hør det jævla intervjuet, så hører dere fasit på innstilling! Hodet er på plass!

Tom Nordlie derimot; avfeide alt det han sa i intervjuet og mente at han måtte roe ned siden han var ung.

Altså; trauste jævler har vi nok av i speila rundt omkring på Åråsen og på forumet. X-faktor må ikke avfeies fordi situasjonen er pressa, det må dyrkes fordi situasjonen er pressa. Hvem veit, kanskje vi får noe bra som spirer? Pr nå får vi faens 3-1 tap i snitt pr kamp (og igjen, jeg aner ikke hvem som skårer vårt ene mål!)

Kommentar

Working...