Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4600

    Opprinnelig skrevet av TheFugl
    Kitolano har vært en frustrerende spiller å se på. Han har potensiale til å være ekstremt god, men det er akkurat som han vegrer seg litt avgjørelsesøyeblikkene, eksempel når han kom igjennom på venstrekanten mot Molde, for og så prøve en halvhjerta pasning til høyre(husker ikke hvem pasningen var mot). Kunne blitt en kjempesjanse. Også virker han litt "pinglete" i duellene.
    Dette er bare sånn Kito er som spiller. Molde-fansen skrev nøyaktig de samme tingene om ham. Ingen der var skuffet over at han gikk til oss. En spiller med «flair», for å bruke FM-språk, men fryktelig mange svakheter utover dette. Lelesiit er selvsagt langt mer spennende

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4173

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Dette er bare sånn Kito er som spiller. Molde-fansen skrev nøyaktig de samme tingene om ham. Ingen der var skuffet over at han gikk til oss. En spiller med «flair», for å bruke FM-språk, men fryktelig mange svakheter utover dette. Lelesiit er selvsagt langt mer spennende
      Det store spørsmålet dukker opp igjen og igjen: Hva slags research gjøres på spillere før de kjøpes?
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2316

        Opprinnelig skrevet av Svart og gul

        Hva har egentlig Nordlie å skryte av de siste årene? I min bok er han utdatert. Fortsatt fotballfaglig sterk, men jeg heier på Blakern i Dødball. Han har et sabla godt poeng om at vi har for få poengspillere. Det som er "tullete", er at han blir latterliggjort av Sves og Nordlie for å si det.
        Blakern har overrasket meg positivt i de par siste pod'ene, hvor jeg synes han har hatt noen gode poenger. Når det er sagt, Blakern klarer ikke å følge en rød tråd gjennom sine egne resonnementer en gang. Makan til surrehue. I kalle ham for fagmannen og TN for underholdningsmannen slik Knut gjør her, blir i min bok fullstendig useriøs. Så vet jeg at Knut liker spissformuleringer.

        Vi kan diskutere hva utdatert betyr. Jeg foretrekker erfaring fra tilbake i tid framfor "ingen" erfaring. Blakerns største meritt på trenerbenken er vel å ha trent laget sitt ned til 4. div. Tom Nordlie? Personlig misliker jeg fyren, og har møtt ham nok til å ha en berettiget mening. Han ville likevel vært mitt førstevalg i denne situasjonen, men ikke for mer enn de 6 kampene. Han står for en annen fotballfilosofi enn det som er moderne nå (ref AGRA), men en filosofi som er mye nærmere klubbens DNA. Jeg så Wolves-Liverpool med engelsk kommentator for noen uker siden. Etter at Wolves for n'te gang mislyktes i et forsøk på å spille seg ut bakfra, nesten ropte kommentatoren: "This has got to stop! Now! I know it's fashionable now, but why does all teams think that they have the capacity to play Man City style football?" Når man står til knærne i nedrykksstriden må man redusere ambisjonene. Spillestil blir irrelevant for alt annet enn "hva er det spillerne har best forutsetninger for å lykkes med"? Ting må gjøres enklere, stilkarakterer kan man drite i. I en sånn setting kan man godt spille "utdatert" fotball. Poengene er det som teller. Tom Nordlie har lykkes med en god del snuoperasjoner fordi han er god til å trykke på noen knapper. Ingen lykkes hver gang med ekstremt vanskelige oppgaver. Tom Nordlie er rimelig god pedagog. Hans svakhet er egoet hans som påfører omgivelsene mye slitasje over tid. For 2 måneder ville det vært helt greit å leve med.

        Nå har Fagermoe fått jobben. Han er relativt lik Tom i stilen, både på og utenfor banen. Han har ingen erfaring med snuoperasjoner, men har vært i manesjen i mange år og er en fotballklok trener. Jeg mislikte Fagermo lenge før han kom til Enga. Han er en sjarmklatt sammenlignet med Reka, men har sagt mye rart opp gjennom årene. Nå er han vår drittsekk. Selv om jeg fortsatt spytter kamelhår er det bare en ting å gjøre: Lykke til DEF

        Kommentar

        • TheFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 412

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

          Dette er bare sånn Kito er som spiller. Molde-fansen skrev nøyaktig de samme tingene om ham. Ingen der var skuffet over at han gikk til oss. En spiller med «flair», for å bruke FM-språk, men fryktelig mange svakheter utover dette. Lelesiit er selvsagt langt mer spennende
          Ja det er vel noe av grunnen til at Molde lot han gå også. "Bank" inn litt mer fandenivolskhet/besluttsomhet i fyren og Kitolano er en ypperlig spiller, problemet er jo at han nå er 27 år og om han alltid har vært sånn så blir det kanskje en vanskelig omstilling. Det er frustrerendes, for potensiale er der.

          Lelesiit kjør.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3224

            Opprinnelig skrevet av TheFugl

            Ja det er vel noe av grunnen til at Molde lot han gå også. "Bank" inn litt mer fandenivolskhet/besluttsomhet i fyren og Kitolano er en ypperlig spiller, problemet er jo at han nå er 27 år og om han alltid har vært sånn så blir det kanskje en vanskelig omstilling. Det er frustrerendes, for potensiale er der.

            Lelesiit kjør.
            Har null tro på Kitolano. For gammel, for etablert i sitt slappe mønster til å endre seg nå. Ser enkelte bruke store ord om oppsiden hans, men når har vi sett noe til det? Kan bokføres som et massivt feilkjøp, og så vet vi alle hvem det bør satses på!

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9489

              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              Blakern har overrasket meg positivt i de par siste pod'ene, hvor jeg synes han har hatt noen gode poenger. Når det er sagt, Blakern klarer ikke å følge en rød tråd gjennom sine egne resonnementer en gang. Makan til surrehue. I kalle ham for fagmannen og TN for underholdningsmannen slik Knut gjør her, blir i min bok fullstendig useriøs. Så vet jeg at Knut liker spissformuleringer.
              Siden jeg må inn å forklare, skjønner jeg at den lille humoren jeg prøvde på falt for tonedøve ører

              Er så enkelt at Blakern fikk Tom sin egentlige parentes og Tom fikk Blakern sin egentlige, bare for å spice opp og overdrive litt i hverda'n!

              (Og det ble også gjort sånn siden jeg og Blakern er enige, og hvem ække mer fagmann enn meg? Hvor mange sandkorn finnes det i Sahara? )
              Last edited by knut; 10.10.2024, 12:31.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2316

                Opprinnelig skrevet av knut
                Siden jeg må inn å forklare, skjønner jeg at den lille humoren jeg prøvde på falt for tonedøve ører

                Er så enkelt at Blakern fikk Tom sin egentlige parentes og Tom fikk Blakern sin egentlige, bare for å spice opp og overdrive litt i hverda'n!

                (Og det ble også gjort sånn siden jeg og Blakern er enige, og hvem ække mer fagmann enn meg? Hvor mange sandkorn finnes det i Sahara? )
                Var ikke det omtrent det jeg prøvde å antyde med referansen til spissformuleringer? Bare tonedøv når jeg synger, fanget Spice på lang avstand

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9489

                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Var ikke det omtrent det jeg prøvde å antyde med referansen til spissformuleringer? Bare tonedøv når jeg synger, fanget Spice på lang avstand
                  Første gang jeg leste det du skreiv, leste jeg for fort og fikk med meg at du var tonedøv når du sang, men også at artistnavnet ditt var Old Spice!

                  Oh, what could have been...

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2316

                    Opprinnelig skrevet av knut

                    Oh, what could have been...
                    Beklager å skuffe deg

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2316

                      David Nilsen for Norge!

                      Kommentar

                      • Håvard Ottesen
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2012
                        • 145

                        "Nesten ikke til å fatte hva vi har sett av Norge i dag" sier Alsaker. For oss LSK-fans er jo dette hverdagen. Vi har sett denne omgangen mange ganger i høst.

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2396

                          Ståle er fyr med "fotballfilosofi". Kjøre på med en spillestil uansett hva slags mannskap han besitter.
                          For en gangs skyld stilte hovedprogramleder et relevant spørsmål midt i teori- og taktikeribabelet til disse kyndige: Er spillerne gode nok?
                          Fikk ikke et godt svar på det. Ellers saklige Solveig(?) fortsatt taktikkerirøringa som hun hadde PTSD etter Linz-rævkjøringa.
                          Hvordan er dette relevant ift LSK spørru?
                          Vi ansatte en trener med samme tankegang og filosofi.
                          Jeg håper DEF starter i motsatt ende. Ser på de 14-15 og ut fra det velger disposisjoner og taktikk.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3224

                            Jeg vet at mange har drømt om å få Ståle til LSK. Jeg har hele tiden sagt at det ville være en dårlig ide, og det mener jeg fortsatt.

                            Kommentar

                            Working...