Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2509

Opprinnelig skrevet av maxpayne
    I snart 2 år, og særlig fra januar i år så har det vært viktigere for mange å kjempe mot VAR enn å forstå hvor alvorlig den sportslige situasjonen i klubben var og er.
    Det virker som riktig fokus på meg. På de siste 4 fire kampene kan jeg liste opp tre opplagte, grove, VAR-feil, uten å tenke meg om:
    - Det latterlige straffesparket til Fredrikstad da Gabrielsen blir løpt ned.
    - Staffesparket Røssing-Lelesiit ikke fikk mot Odd, som ikke ble avgjørende, men fort kunne blitt det.
    - Handsen til Blomberg før 1-0-målet til Brann i dag.
    Det er minst to poeng tapt som vi kunne hatt hvis VAR hadde fungert, eller, enda bedre, hvis dommerne hadde dømt selv, uten å lene seg på VAR.

Jeg forstår hvor alvorlig den sportslige situasjonen i klubben er, men jeg hater uansett jævla VAR.
    Last edited by ulfpulf; 09.11.2024, 23:52. Begrunnelse: Presisering. Dommerne utsetter avgjøtelser. De lar VAR avgjøre.

Kommentar

• maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1289

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      Det virker som riktig fokus på meg. På de siste 4 fire kampene kan jeg liste opp tre opplagte, grove, VAR-feil, uten å tenke meg om:
      - Det latterlige straffesparket til Fredrikstad da Gabrielsen blir løpt ned.
      - Staffesparket Røssing-Lelesiit ikke fikk mot Odd, som ikke ble avgjørende, men fort kunne blitt det.
      - Handsen til Blomberg før 1-0-målet til Brann i dag.
      Det er minst to poeng tapt som vi kunne hatt hvis VAR hadde fungert, eller, enda bedre, hvis dommerne hadde dømt selv, uten å lene seg på VAR.

Jeg forstår hvor alvorlig den sportslige situasjonen i klubben er, men jeg hater uansett jævla VAR.
      Neste år så slipper du VAR uansett. Poenget er at LSK som klubb på styrenivå og supporternivå har bestemt seg for å jobbe meget aktivt mot VAR. Selv om noen andre toppklubber sa nei til VAR så har aldri denne motstanden blitt en del av hverdagen til sportslig apparat i klubbene, mens jeg mener det i LSK har hengt over klubben på en helt annen måte. Selvsagt har dette bidratt till at styret, sportssjef og supportere har blitt noe mer blindet av situasjonen, og det kan ha overskygget andre mere prekære tilstander i klubben som det burde ha blitt tatt tak i. Når AG forlot klubben etter avlysning, fiskekaker og VAR bråk i Trondheim så er det klart at VAR og trykket på LSK ble ett forstyrrende element for de som skulle ta kjappe avgjørelser om veien videre. Det var også da nedturen startet for alvor. Det er selvsagt ikke årssaken til nedrykket alene men jeg mener det bør bli en del av evalueringen etter sesongen.
      Last edited by maxpayne; 10.11.2024, 15:59.

Kommentar

• Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 602

Hvem får vi se mot SF?
        Diop fra start, får Leandro Neto være med igjen, SMF, kanskje Wæhler kan få noen minutter? Ingen poeng i å stille med pensjonistene igjen nå.

Kommentar

• Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 438

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
          Hvem får vi se mot SF?
          Diop fra start, får Leandro Neto være med igjen, SMF, kanskje Wæhler kan få noen minutter? Ingen poeng i å stille med pensjonistene igjen nå.
          Svenningsen og Woxen bør få noen minutter også.

Kommentar

• Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 602

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Svenningsen og Woxen bør få noen minutter også.
            Hvis Svenningsen starter skal jeg sette hus og hjem på oddsen på at han scorer! Hadde vært kult å tørre å brukt en ung stopper. Woxen glemte jeg helt bort, landslagsstjerna må med!
            Gleder meg som faen til 2025 jeg, ingen VAR, forhåpentligvis /bank i bordet slanking av stallen og masse unge istedetfor de samma gamle, finner vi en normal trener som i tillegg VIL være trener har vi hauger av talent å forvalte. Nå har vi ingenting å tape lenger, vi er nødt til å bare peise på med fart og energi, innse at vi aldri rykker opp ved å spille livsfarlige pasninger foran eget mål men heller foran motstanders. Hvis økonomien virkelig er så ille som vi er advart mot kan ikke engang mesfin eller noen andre fucke opp detta, kanke erstatte solgte spillere med ræl hvis du ikke engang har råd til å kjøpe ræl, hæ? Da må det jo bli talent da. Go 2025, go!

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9539

Opprinnelig skrevet av ynnor
              En uke igjen av overgangsvinduet. Har ingen tro på klubben. Men jeg mener at MÅ ha inn en offensiv spiller som «garanterer» mål. Enten ved å lage de selv. Eller gjøre oppgaven for Lehne og resten av laget enklere. Hvor mye koster et nedrykk, og redselen for ikke å rykke opp igjen? Hvis ikke klubben klarer å finne en slik spiller i høst, så mener jeg de ikke har gode nok folk i klubben. Da må noen som kan finne spillere inn. Og kanskje må noen av folkene på kontorene på Åråsen drive med noe helt annet. Spillerlogistikken skriker etter folk som kan se helheten.
              Fasit fra sommervinduet 25.08, så folk skjønner at forumet ikke er etterpåkloke men kloke!

Vi kunne faen redda detta med å få tak i målpoengsspillere for høsten! Hva fikk vi isteden? Et føkkings nedrykk!

Føkk alle med ansvar som virker inn på sport i Sportsklubben!

Kommentar

• bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2994

Noen som vet når årsmøte er? Tipper det blir voldsom interesse for å delta på det så spørsmålet er hvor mange blir det plass til?
                I år så tar vi alt

Kommentar

• bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2994

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Hvis Svenningsen starter skal jeg sette hus og hjem på oddsen på at han scorer! Hadde vært kult å tørre å brukt en ung stopper. Woxen glemte jeg helt bort, landslagsstjerna må med!
                  Gleder meg som faen til 2025 jeg, ingen VAR, forhåpentligvis /bank i bordet slanking av stallen og masse unge istedetfor de samma gamle, finner vi en normal trener som i tillegg VIL være trener har vi hauger av talent å forvalte. Nå har vi ingenting å tape lenger, vi er nødt til å bare peise på med fart og energi, innse at vi aldri rykker opp ved å spille livsfarlige pasninger foran eget mål men heller foran motstanders. Hvis økonomien virkelig er så ille som vi er advart mot kan ikke engang mesfin eller noen andre fucke opp detta, kanke erstatte solgte spillere med ræl hvis du ikke engang har råd til å kjøpe ræl, hæ? Da må det jo bli talent da. Go 2025, go!
                  Bare å håpe på Egersund-Haugesund i kvaliken da så får vi klassiske østlandsoppgjør og bortekamper mot Lyn, Moss og Kongsvinger. Pluss på bortekamp mot Skeid og vi har noen klassikere som kan bli gøy å følge på bortebane. Vi får også en kortreist bortetur til Toten og Raufoss. 2025 kan ikke komme fort nok når vi skal gi reisning til kjerringa med en gjeng vårkåte unggutter! Kjør!
                  I år så tar vi alt

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4260

Superscoring av Skogvold mot Glimt nå i kveld. Synd vi ikke hadde bruk for'n!
                    Elska þetta félag

Kommentar

• AB40
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Aug 2015
                      • 78

Opprinnelig skrevet av maxpayne

Neste år så slipper du VAR uansett. Poenget er at LSK som klubb på styrenivå og supporternivå har bestemt seg for å jobbe meget aktivt mot VAR. Selv om noen andre toppklubber sa nei til VAR så har aldri denne motstanden blitt en del av hverdagen til sportslig apparat i klubbene, mens jeg mener det i LSK har hengt over klubben på en helt annen måte. Selvsagt har dette bidratt till at styret, sportssjef og supportere har blitt noe mer blindet av situasjonen, og det kan ha overskygget andre mere prekære tilstander i klubben som det burde ha blitt tatt tak i. Når AG forlot klubben etter avlysning, fiskekaker og VAR bråk i Trondheim så er det klart at VAR og trykket på LSK ble ett forstyrrende element for de som skulle ta kjappe avgjørelser om veien videre. Det var også da nedturen startet for alvor. Det er selvsagt ikke årssaken til nedrykket alene men jeg mener det bør bli en del av evalueringen etter sesongen.
                      Jeg ser poenget i at de kan ha blitt blendet og følt seg som en ledestjerne i Norge på dette temaet, men jeg tror virkelig ikke det er særlig mye aktiv "jobb" de gjør mot VAR i det daglige.
                      Kokkim har nok noen oppgaver der, men det er jo hans bord uansett når det er opp mot NFF(korrupsjon.no), Simon derimot tror jeg har gjort nada av oppgaver utover å svare på noen spørsmål her og der.

Så om man ikke kan gjøre sine primæroppgaver i jobben uten noen avsporinger, så er du ikke egnet for å gjøre selve jobben. Motstanden mot VAR og det å klare å stoppe Hangelandutvalget fra å vri cupen udemokratisk er nok ikke særlig påvirkende for at klubben tok juleferie i juni.

Kommentar

• Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4665

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Superscoring av Skogvold mot Glimt nå i kveld. Synd vi ikke hadde bruk for'n!
                        Sju millioner for en 20 år gammel spiss med 50 kamper på seniornivå i dette markedet. En skamplett.

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4260

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          En skamplett.
                          Enda en, i en sørgelig lang rekke. Det sportssjefen og de øvrige som bestemmer i Sportsklubben har bedrevet, kan vel mest presist betegnes som serieselvskading!
                          Elska þetta félag

Kommentar

• Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 602

Har det vært møte?

Kommentar

• maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1289

Jeg tenker at alle parter nå bør ha litt is i magen. Jeg husker med gru situasjonen i Start. Rekdal, styret og en ganske håpløs sportssjef. Det kuliminerte med en nedslått sportssjef på byen med brukket kjeve og hjerneblødning. Vi vet alle hvordan det gikk med den klubben. Bannerene i dag er like ufarlige som pølse i brød men det ulmer faretruende mange steder. Det ser ut til å gjelde både folk internt og eksternt. Jeg liker at KFL ikke vil gi noen utalelser før etter sesongen, pass bare på at man ikke bruker de resterende ukene til å hisse seg opp enda mere.
                              Last edited by maxpayne; I går, 13:24.

Kommentar

Working...