Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mrognan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 849

Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
    Skulle skrive noe av det samme.

Når er årsmøtet? Det er fire måneder til sesongstart. Vi er på hæla når vi ikke har trener. Og sportssjef og et styre på oppsigelse.
    Årsmøtet avholdes innen utgangen av mars hvert år, så det er jo en god stund til..

Men medlemmene har jo mulighet til å kreve et ekstraordinært årsmøte før det, hvor man ønsker valg av nytt styre som sak.
    Ref. klubbens vedtekter kreves det tilslutning fra 1/4 av medlemmene eller 50 stemmeberettigede medlemmer for å kreve dette.
    Morten

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4359

Jeg vet at mange vil være veldig uenig med meg i dette, men på bakgrunn av det vi har fått lese og høre, tror jeg ikke det vil være riktig å presse Mesfin ut nå. Hva blir da igjen av kontinuitet i klubben? Hvem kan vi hente som vil kunne gjøre en bedre jobb i den situasjonen vi er i? Og hvem i all verden skal eventuelt finne Mesfins erstatter?? Kokkim??

Mesfin har gjort store feil. Store feil. Men han har, i rettferdighetens navn, også hatt ekstremt vanskelige arbeidsforhold, med både sykdom som har satt ham helt ut av spill i perioder og med et styre hvor styreformannen og andre i styret i praksis har motarbeidet ham. Kanskje det er tid for tilgivelse og legge ting bak seg og se fremover hva som tjener klubben best?

Jeg er like sikker som jeg alltid har vært på at Simon Mesfin har et stort og ekte hjerte for LSK. Jeg tror han kan rette opp skuta hvis han får de rette arbeidsbetingelsene og at han selvfølgelig også må få den assistenten og øvrig kompetanse på høyt nivå han uforståelig nok ikke har fått tidligere.

Mange vil være veldig uenig med meg. Og jeg går ikke i skyttergraven for å forsvare Simon med nebb og klør.

Men til (alle) dere som mener at det jeg skriver her er feil: Hva er alternativene i den situasjonen klubben er i nå?
      Elska þetta félag

Kommentar

• G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3308

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Jeg vet at mange vil være veldig uenig med meg i dette, men på bakgrunn av det vi har fått lese og høre, tror jeg ikke det vil være riktig å presse Mesfin ut nå. Hva blir da igjen av kontinuitet i klubben? Hvem kan vi hente som vil kunne gjøre en bedre jobb i den situasjonen vi er i? Og hvem i all verden skal eventuelt finne Mesfins erstatter?? Kokkim??

Mesfin har gjort store feil. Store feil. Men han har, i rettferdighetens navn, også hatt ekstremt vanskelige arbeidsforhold, med både sykdom som har satt ham helt ut av spill i perioder og med et styre hvor styreformannen og andre i styret i praksis har motarbeidet ham. Kanskje det er tid for tilgivelse og legge ting bak seg og se fremover hva som tjener klubben best?

Jeg er like sikker som jeg alltid har vært på at Simon Mesfin har et stort og ekte hjerte for LSK. Jeg tror han kan rette opp skuta hvis han får de rette arbeidsbetingelsene og at han selvfølgelig også må få den assistenten og øvrig kompetanse på høyt nivå han uforståelig nok ikke har fått tidligere.

Mange vil være veldig uenig med meg. Og jeg går ikke i skyttergraven for å forsvare Simon med nebb og klør.

Men til (alle) dere som mener at det jeg skriver her er feil: Hva er alternativene i den situasjonen klubben er i nå?
        Jeg er som mange andre forferdelig skuffet over hvordan LSK har håndtert spiller-logistikken. Som en konsekvens av det har jeg forlangt Mesfins hode på et fat - og jeg mener fortsatt at det har vært gjort grove feil på hans vakt. Nå kommer det imidlertid frem informasjon som nyanserer bildet en hel del. Inntrykket nå er et styre, og ikke minst en styreformann som har sett seg selv i en slags Messiasrolle hvor de har tatt sportslige beslutninger på egen hånd. Og at en 80% sykemeldt Sportssjef ikke får en assistent når han ber om det er totalt utilgivelig. Det peker igjen mot et styre og en styreformann som mener at de vet bedre, selv når beviset på det motsatte ligger på bordet.

Derfor er jeg basert på det jeg vet nå enig med deg. Behold Mesfin. Ansett en assistent (en med kunnskap og integritet nok til å være en reell sparringpartner) - og få Kokkim ut snarest mulig (og med han alle i styret som ikke har opponert mot galskapen). Om det er etekstraordinært årsmøte som skal til, så får vi kreve det. Vi kan ikke la disse menneskene få sitte med hånda på rattet en dag mer enn nødvendig. Hver dag som går nå er en dag mindre til å fatte de riktige beslutningene inn mot neste sesong.

Kommentar

• maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1308

Det er rett og slett ikke holdbart at en sportssjef med 2 nedrykk på 5 år kan fortsette. Ingen er uerstattelige, men på en merkelig måte ser det ut til at folk rundt SM mener han er messias, og av og til tror jeg at han tror det selv også. Minner litt om Frode Kyvåg som trodde at Norway Cup var han selv. Jeg minner igjen om 2 nedrykk på 5 år for mannen med ansvaret

Kommentar

• G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3308

Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Det er rett og slett ikke holdbart at en sportssjef med 2 nedrykk på 5 år kan fortsette. Ingen er uerstattelige, men på en merkelig måte ser det ut til at folk rundt SM mener han er messias, og av og til tror jeg at han tror det selv også. Minner litt om Frode Kyvåg som trodde at Norway Cup var han selv. Jeg minner igjen om 2 nedrykk på 5 år for mannen med ansvaret
            Nei, jeg mener på ingen måte at Mesfin er Messiah, eller at han på noen måte er uerstattelig. Spørsmålet som DoubleHi5 (og for så vidt også Svesengen) reiser er hvor mange i ledelsen vi kan fjerne på en gang uten å seile inn i neste sesong helt uten styring.

Jeg mener da - basert på hva som har kommet frem så langt - at det er andre som bærer et større ansvar for denne fiaskoen enn en Mesfin i 20% stilling. Men igjen: Jeg mener ikke at han er feilfri, og argumenterer da også sterkt for at det må komme inn en assistent / medarbeider med med kunnskap og integritet. Om vi skulle være heldige/dyktige nok til å finne en som virkelig er dyktig, så har jeg ingen problemer med at vi ansetter en ny sportssjef, med Mesfin som sin assistent - for kontinuitetens skyld.

Det viktigste er å fjerne et styre som tror de kan fotball uten å ha peiling.

Kommentar

• Lillelord
              Medlem
              Møteplager
              • Aug 2004
              • 95

Opprinnelig skrevet av G-Man

Jeg er som mange andre forferdelig skuffet over hvordan LSK har håndtert spiller-logistikken. Som en konsekvens av det har jeg forlangt Mesfins hode på et fat - og jeg mener fortsatt at det har vært gjort grove feil på hans vakt. Nå kommer det imidlertid frem informasjon som nyanserer bildet en hel del. Inntrykket nå er et styre, og ikke minst en styreformann som har sett seg selv i en slags Messiasrolle hvor de har tatt sportslige beslutninger på egen hånd. Og at en 80% sykemeldt Sportssjef ikke får en assistent når han ber om det er totalt utilgivelig. Det peker igjen mot et styre og en styreformann som mener at de vet bedre, selv når beviset på det motsatte ligger på bordet.

Derfor er jeg basert på det jeg vet nå enig med deg. Behold Mesfin. Ansett en assistent (en med kunnskap og integritet nok til å være en reell sparringpartner) - og få Kokkim ut snarest mulig (og med han alle i styret som ikke har opponert mot galskapen). Om det er etekstraordinært årsmøte som skal til, så får vi kreve det. Vi kan ikke la disse menneskene få sitte med hånda på rattet en dag mer enn nødvendig. Hver dag som går nå er en dag mindre til å fatte de riktige beslutningene inn mot neste sesong.
              Og hvor lenge tenker du at vi kan ha en sportssjef som er 80% sykemeldt? Den har vart i ett år nå, og så vidt jeg forstår er det helt i det blå når han eventuelt kan være tilbake i full jobb. Det virker ganske risikofylt å ansette en assistent til Mefsin når det er så mye usikkerhet, både rundt sykefravær og hans ansvar for resultatene. Ved valget av assistent må man jo formodningsvis legge avgjørende vekt på personlig kjemi mellom Mefsin og assistenten, og hva da hvis det kommer inn en ny sportssjef? Passer kjemien like godt dem imellom da?

Jeg er også usikker på hvilken vekt man skal legge på sykemeldingen Han har jobbet 20%, er det ikke rimelig å anta at en ikke vesentlig del av disse 20% har vært rettet inn mot trenerspørsmålet, i hvert fall fra i sommer? Hvis han ikke har vært involvert i beslutningene om trenere, er det vel betimelig å spørre hvorfor ikke? Har han prioritert andre oppgaver? Det virker merkelig. Og hvis han har blitt overkjørt av styret totalt, hvorfor har han akseptert å stå i en slik situasjon? Da er han jo totalt vingeklippet av styret.

Kommentar

• TheFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 442

Simon bør være ferdig som sportssjef, det er åpenbart for meg i hvertfall .

2 nedrykk på 5 år, forferdelig spillerlogistikk, utsagn i pressen som er helt bak mål. En leder som virker å kun vil ta ansvar når det går bra, virker å stadig synes synd på seg og er helt ekstremt opptatt av å fordele skyld når det går dårlig synes jeg ikke er sportssjef verdig. Han tar også over klubben i hytt og pine, tror han at han er større en klubben? Hvem andre sportssjefer er det som gjør dette. Han må ta sin del av ansvaret sammen med andre folk.

Det sagt så kan jo kanskje fortsette i en annen rolle muligens? Trenger ikke kaste han ut av klubben, men han som sportssjef ønsker jeg ikke. Ønsker ikke Simon som LSK ansikt utad.

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3308

Opprinnelig skrevet av Lillelord
                  Og hvor lenge tenker du at vi kan ha en sportssjef som er 80% sykemeldt?
                  Det er en ikke holdbar situasjon, spesielt hvis det kommer til å fortsette (Det kan jo skyldes samarbeidsproblemer med styret, og vi vil få se en bemerkelsesverdig "tilfrisknings-prosess" men det er bare spekulasjoner fra min side).
                  Det er jo derfor jeg også åpner for at vi kan ansette en ny sportssjef - hvis vi finner en som er dyktig nok - og la Mesfin fortsette som en assistent /sparringspartner for kontinuitetens skyld.

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4359

Hvis det er usikkert når Simon kan jobbe bortimot hundre prosent er jo saken klar. Da må en ny person inn.

Skal Kokkim finne en ny sportssjef? Har man tillit til at han har kompetanse, enn si interesse av å gjøre det før han gir seg? Eller vil han og styret bare la det ture og gå frem til årsmøtet? Sitte stille i båten og ta intetsigende "selvkritikk", uten å ta umiddelbart og reelt ansvar for alle fadesene de har begått? Og la en vingeklippet sportssjef på sykemelding være den som mer eller mindre alene har ansvaret for både renovering av stallen og finne den rette treneren? Eller skal alt vente til mars...?
                    Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4359

Fra intervjuet med Gjermund Åsen i rb:

– Vi er ikke feiginger
                      Spesielt én felle må klubben unngå, mener Åsen.

– Det verste vi kan gjøre nå er begynne å feie ting under matta og gjemme oss vekk. Det er sånn feiginger gjør, og vi er ikke feiginger. Her må vi stå rakrygget alle mann, se hverandre i øynene og ha en stor takhøyde for veien videre og hva Lillestrøm skal være.
                      Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4359

Hentet denne fra lsk.no om det foreløpig siste i rekken av talenter som får proffkontrakt. Selv om det selvsagt er altfor tidlig å forvente at en 15-åring skal slå til allerede neste år, gjør det jeg leser at jeg får tilbake et visst fremtidshåp på klubbens vegne.

- I dagens fotball ser alle store klubber etter spillere som er gode én mot én. Og det er på det området Isa utgjør en forskjell. Han er imponerende god der, veldig atletisk og duellsterk. Så har han en litt positiv arroganse med ballen. Han er modig og våger å ta initiativ med ballen, noe som er viktig i dagens fotball. Isa går en lys fremtid i møte hvis alt går riktig for seg, sier Toni Ordinas.

Jeg blir mer og mer sikker på at det klubben bør gjøre nå, er å kvitte seg med de avdankede sirup-spillerne og gå all-in på unge talenter. Hent et par-tre stødige og solide forterkninger på de rette plassene og kjørr!
                        Elska þetta félag

Kommentar

• Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4686

Hentet denne fra lsk.no om det foreløpig siste i rekken av talenter som får proffkontrakt. Selv om det selvsagt er altfor tidlig å forvente at en 15-åring skal slå til allerede neste år, gjør det jeg leser at jeg får tilbake et visst fremtidshåp på klubbens vegne.

- I dagens fotball ser alle store klubber etter spillere som er gode én mot én. Og det er på det området Isa utgjør en forskjell. Han er imponerende god der, veldig atletisk og duellsterk. Så har han en litt positiv arroganse med ballen. Han er modig og våger å ta initiativ med ballen, noe som er viktig i dagens fotball. Isa går en lys fremtid i møte hvis alt går riktig for seg, sier Toni Ordinas.

Jeg blir mer og mer sikker på at det klubben bør gjøre nå, er å kvitte seg med de avdankede sirup-spillerne og gå all-in på unge talenter. Hent et par-tre stødige og solide forterkninger på de rette plassene og kjørr!
                          Om de bare kunne sagt noe om hvor på banen alle disse nye unggutta spiller, nå så… Isa Jallow er forsvarsspiller. Ja, vel? Er han midtstopper eller back? Høyre eller venstre?

Kommentar

• niko
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2008
                            • 623

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Om de bare kunne sagt noe om hvor på banen alle disse nye unggutta spiller, nå så… Isa Jallow er forsvarsspiller. Ja, vel? Er han midtstopper eller back? Høyre eller venstre?
                            Mener han spilte back i den ene kampen jeg så i høst. Melvin er Lundemo-type spiller. De to keeperne regner jeg med at du finner ut av selv .

Kommentar

• Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2565

Sesongen 2024 er straks over. Nå er det straks 2025 og salget av sesongkort startet i dag. Gode priser nå til og med søndag.

Om jeg har handlet? Selvsagt. Fire kort er fornyet.
                              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2444

Opprinnelig skrevet av Børge
                                Sesongen 2024 er straks over. Nå er det straks 2025 og salget av sesongkort startet i dag. Gode priser nå til og med søndag.

Om jeg har handlet? Selvsagt. Fire kort er fornyet.
                                Sesongkort kjøpes hvis x antall personer ikke befinner seg i LSK neste år. Ser ingen grunn til å støtte sløsingen og den ukritiske pengebruken som har foregått siste 18mnd
                                Forøvrig et greit tilbud nå, men vanlig pris for kort og enkeltbillett i OBOS er for høy imho

Kommentar

• Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1459

Opprinnelig skrevet av kunden

Sesongkort kjøpes hvis x antall personer ikke befinner seg i LSK neste år. Ser ingen grunn til å støtte sløsingen og den ukritiske pengebruken som har foregått siste 18mnd
                                  Forøvrig et greit tilbud nå, men vanlig pris for kort og enkeltbillett i OBOS er for høy imho
                                  Går ikke an å bare gå på Åråsen hvis klubben blir drifta bra. Da hadde jeg knapt fått sett en kamp de siste 30 åra.

Kommentar

• Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 632

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Går ikke an å bare gå på Åråsen hvis klubben blir drifta bra. Da hadde jeg knapt fått sett en kamp de siste 30 åra.
                                    Det er jo uansett ikke et bevisst valg å være fugla til vi dør, en gang pasient alltid pasient.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 484

Opprinnelig skrevet av kunden

Her synes jeg du illustrerer forskjellen på kunden og supporteren på en særdeles god måte.

Sesongkortene er fornyet for lengst. Gleder meg til oppturen - uten fuckings var.

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4359

Interessant å lese hva Fagermo sier til rb:

Generelt tror han kvaliteten på treningene har betydd mye for LSK denne sesongen.

– Jeg vet ikke, men jeg tror at det er blitt trent for ujevnt. Når man trener ujevnt, så spiller man ujevnt. For man tar med seg inn i kamp det man gjør på trening. Jeg synes jeg ser tendenser til det i spillergruppa. Det gjelder ikke alle, så det er farlig å være kategorisk. Men det er noen spillere som svinger for mye i prestasjonene, fastslår LSK-treneren.

– Jeg tror treningskvaliteten har vært ujevn over tid her, og det sier egentlig en del av spillerne også. Alle trenerbyttene har nok påvirket det også, mener Fagermo.

Etter snart to måneder på Åråsen mener han å se hvor skoen har trykket mest. – Høyt nivå på trening gir høyt nivå i kamp. Trener du variabelt, så blir det variabelt i kampene. Prestasjonene burde vært mer stabile. Der ligger utfordringen. Jeg har ikke vært her lenge nok til å være hard på det, men tror det er slik.

...?
                                        Det er tydelig at Fagermo også snakker om enkeltspillere som har sviktet, også i treningsarbeidet, og at det ikke bare er trenerbyttene. Det er vel spesielt et par av spillerne som burde føle seg truffet av det han sier!

I Bergen håper de på hjelp fra LSK i serieavslutningen mot gullrival Bodø/Glimt. LSK-trener Dag-Eilev Fagermo mener Brann må konsentrere seg om sin egen kamp.
                                        Last edited by DoubleHi5; 29.11.2024, 15:55.
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3564

Interessant å lese hva Fagermo sier til rb:
                                          Generelt tror han kvaliteten på treningene har betydd mye for LSK denne sesongen.
                                          Mye av dette tror jeg kan spores tilbake til Januar. Det virker som at Georgson ble for fokusert på å drille inn sitt spillemønster til at laget fikk innarbeidet den nødvendige fysikken som trengs for å spille i Eliteserien. At man kan spille ‘gå-fotball’ i Allsvenskan er godt mulig, men i Eliteserien blir man fraløpt hver gang, og det har vi nok sett tegn til i løpet av årets sesong. Vi har rett og slett ikke maktet å sette inn sluttspurter i kampene vi har ligget bak, og altfor mange av spillerne våre har blitt for trege etterhvert som kampene har utviklet seg. Man kan også spekulere i hvorvidt alle skadene i år er et resultat av at spillerne rett og slett ikke har tålt påkjenningene etter overgangen fra treningskamper til seriekamper.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...