Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4359

Opprinnelig skrevet av MortenA

Mye av dette tror jeg kan spores tilbake til Januar. Det virker som at Georgson ble for fokusert på å drille inn sitt spillemønster til at laget fikk innarbeidet den nødvendige fysikken som trengs for å spille i Eliteserien. At man kan spille ‘gå-fotball’ i Allsvenskan er godt mulig, men i Eliteserien blir man fraløpt hver gang, og det har vi nok sett tegn til i løpet av årets sesong. Vi har rett og slett ikke maktet å sette inn sluttspurter i kampene vi har ligget bak, og altfor mange av spillerne våre har blitt for trege etterhvert som kampene har utviklet seg. Man kan også spekulere i hvorvidt alle skadene i år er et resultat av at spillerne rett og slett ikke har tålt påkjenningene etter overgangen fra treningskamper til seriekamper.
    Jeg oppfatter Fagermos uttalelser som en dårlig skjult kritikk av noen spilleres treningsinnsats. Det synes jeg er relativt tydelig.
    Elska þetta félag

Kommentar

• plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 831

Interessant også at Fagermo ikke sier en dritt om sin egen fiasko, bare hinter til hvor dårlig hans forgjengere har vært

Kommentar

• maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1308

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
        Interessant også at Fagermo ikke sier en dritt om sin egen fiasko, bare hinter til hvor dårlig hans forgjengere har vært
        Akkurat som Geir Bakkes fiasko i enga i fjor høst. Man kan si mye om DEF i enga som ikke fungerte, men han er i mine øyne så utrolig mye mere kvalifisert til å trene LSK enn hans mange forgjengere fra sommeren 2023.

Kommentar

• Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 632

Opprinnelig skrevet av maxpayne

Akkurat som Geir Bakkes fiasko i enga i fjor høst. Man kan si mye om DEF i enga som ikke fungerte, men han er i mine øyne så utrolig mye mere kvalifisert til å trene LSK enn hans mange forgjengere fra sommeren 2023.
          Hvor mange sesonger som trener på øverste nivå (i hvilket som helst land) har hans forgjengere siden sommern 2023 hatt kombinert? Halvparten av DEF? En tredjedel?
          Ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola det oppdraget DEF tok på seg.

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3564

Opprinnelig skrevet av maxpayne

Problemet med Fagermo er at situasjonen vi har vært igjennom ikke gir oss noen svar på hvordan han evt vil agere neste sesong. Jobben med å forsøke å redde plassen har sannsynligvis ført til at han har tatt noen grep han normalt ikke ville tatt dersom han hadde hele sesongen på seg. Jeg hadde litt sansen for han når han var i Odd, så jeg er ikke totalt imot at han kan fortsette. Det som for meg taler mest imot er hans iboende tro på 4-3-3 formasjonen. Jeg er ikke sikker på om det er den beste for stallen vår. Han har også tatt noen merkelige grep, og i flere tilfeller ikke tatt grep selv om spillet overhodet ikke har fungert, som gjør at jeg per nå ikke er helt overbevist.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1459

Opprinnelig skrevet av MortenA

Problemet med Fagermo er at situasjonen vi har vært igjennom ikke gir oss noen svar på hvordan han evt vil agere neste sesong. Jobben med å forsøke å redde plassen har sannsynligvis ført til at han har tatt noen grep han normalt ikke ville tatt dersom han hadde hele sesongen på seg. Jeg hadde litt sansen for han når han var i Odd, så jeg er ikke totalt imot at han kan fortsette. Det som for meg taler mest imot er hans iboende tro på 4-3-3 formasjonen. Jeg er ikke sikker på om det er den beste for stallen vår. Han har også tatt noen merkelige grep, og i flere tilfeller ikke tatt grep selv om spillet overhodet ikke har fungert, som gjør at jeg per nå ikke er helt overbevist.
              Helt enig i det meste. Akkurat det med 4-3-3 har jeg forsåvidt ikke så mye imot. Stallen vår er så gigantisk at vi per nå har spillere til nesten alle typer roller. Vingbacker? Check! Vinger? Check! Indreløper? Ditto.

Forhåpentligvis vil det bli en mye slankere stall inn mot neste sesong, så en ny trener kan spisse laget slik han vil ha det.

Fagermo har fått laget til å se hakket bedre ut enn togkræsjet under de forrige som prøvde seg, men resultatene er ikke gode nok, rett og slett. Johan Andersson bør være et alternativ, Ødegaard er det garantert, kanskje Helstrup også er en mulighet?

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3564

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                Forhåpentligvis vil det bli en mye slankere stall inn mot neste sesong, så en ny trener kan spisse laget slik han vil ha det.

Fagermo har fått laget til å se hakket bedre ut enn togkræsjet under de forrige som prøvde seg, men resultatene er ikke gode nok, rett og slett. Johan Andersson bør være et alternativ, Ødegaard er det garantert, kanskje Helstrup også er en mulighet?
                Helstrup ligger nok an til å ta over Glimt. Kan aldri tenke meg at han ville gå ned til assistent igjen med mindre det ligger en forståelse om at Knutsen forlater Glimt snart og at han overtar. Ødegård er en mulighet, men jeg kjenner ikke til de indre forholdene i Sandefjord godt nok. Er det han eller sportssjefen som finner gull gang på gang?

Jeg håper og tror vi vurderer flere kandidater enn de vi vet om.

Kommentar

• Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 632

Vi kan ikkke ansette en fyr som syns det er greit å bli assistent til fienden, Hansi har ihvertfall vist lojalitet med å ikke ville gå til oss og forlate sf aleine i nedrykkskampen.

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4359

– Det er den samme gamle leksa som går igjen for LSK. Fullstendig kollaps i egen boks og null markering. Det er ikke godt nok til opprykk fra Obos-ligaen det forsvarsspillet her, oppsummerer Rydje.

RBs eksperter er helt enige i at nedrykket til LSK er fortjent.

– Kaos-året 2024 med antall trenerbytter, forandring i spillestil og formasjoner har skapt usikkerhet og dårlig selvtillit hos spillerne, sier Nordlie og fortsetter:

– Men måten laget har forsvart seg på er langt unna godt nok uansett kaos og trenerbytter. (Min utheving.)

Jeg synes Tom Nordlie har helt rett her når han også legger en stor del av skylden på spillerne selv!
                    Elska þetta félag

Kommentar

• Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1646

Kjøpte nettopp sesongkort for neste sesong. Håper de fleste andre her gjør det samme. Om ikke annet så for å støtte klubben økonomisk.

Kommentar

• bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3030

Opprinnelig skrevet av Dole
                        Kjøpte nettopp sesongkort for neste sesong. Håper de fleste andre her gjør det samme. Om ikke annet så for å støtte klubben økonomisk.
                        Det har jeg og men om de samme styrer klubben neste år blir penga våre pissa bort igjen
                        I år så tar vi alt

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3564

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Det har jeg og men om de samme styrer klubben neste år blir penga våre pissa bort igjen
                          Skal fornye sesongkortet, men velger å vente til vi har fått høre evalueringen som skal komme.

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7154

Jeg venter med sesongkort til det er avklart om de samme nissene skal styre pengesekken.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 632

Dere som er på treninger og kanskje møter Krygård i andre settinger - har han bare et litt merkelig drag over ansiktet når han slapper av eller skjærer han grimaser fordi han har vondt i hælene? Han ser ut som han konstant rynker på nesa og gaper litt, minner om mine egne uttrykk fra da jeg sleit med prolaps i ryggen. Men de tok da helt normale bilder av ham ved togstasjonen i sommer? Kan ikke skjønne annet enn at det må ha hemmet han noe voldsomt å ha så vondt men alikevel skulle spille 90min foppal uke etter uke.

Kommentar

• LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3417

Uba virker å nærmeste streike seg fra klubben skal man tro Sves i Dødball. Sier han selv er skadet, men Sves sier han ikke blir overrasket hvis Uba ikke er LSK-spiller i 2025.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4686

Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Uba virker å nærmeste streike seg fra klubben skal man tro Sves i Dødball. Sier han selv er skadet, men Sves sier han ikke blir overrasket hvis Uba ikke er LSK-spiller i 2025.
                                  Skuffende av unge Carles, men er han et råttent eple, er det bare å slenge ham i kompostkørja. Det må ryddes skikkelig nå

Kommentar

• maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1308

Denne spillergruppa består av en del giftige elemeter. Selv om mange hevder at spillerruppa har stått samlet så er ikke det tilfellet, og Uba er bare ett eksempel på en spiller som må bort. Man kan undres hvem trener som vil kunne komme inn å utfordre denne gruppa uten å bli pissa på etter 2 uker.
                                    Jeg vil ha følgende ut ganske raskt.

1. Hoff (spør Kjetil Rekdal. OBOS tilfredsstiller ikke Hoffs ego)
                                    2. Åsen (gode intensjoner i mye han gjør, men er for dårlig nå i forhold til plassen han tar)
                                    3. Garbrielsen (kan bli vanskelig, men må gjøres)
                                    4. Lundemo (kanskje ikke det største problemet, men det må være over i LSK nå)
                                    5. Uba Charles (dagens nyheter sier sitt)
                                    6. Eric Larsson (ganske usannsynlig at han veldig motivert for OBOS-spill)

Personlig er jeg skeptisk til Roseth, Kitolano og VA i trenigsarbeid og motivasjon også, men de skal foreløpig få en sjanse til for å overbevise meg om at jeg tar feil.

Spillere som har blitt brukt i 2024 og som jeg har 110 % tiltro til i det daglige treningsarbeidet:

Garnås. TLO, MHC, Ranger, Moen Foss, Tønnesen, Krygård, Røssing, Karlsbakk, Elkær (tro det eller ei)

...her kunne jeg nevnt Knudzon og Bolly også men de er selvsagt på vei ut.
                                    Last edited by maxpayne; 02.12.2024, 20:32.

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3564

Opprinnelig skrevet av LS89
                                      Syntes det hørtes veldig spekulativt fra Sves. Har vanskelig for å tro at Uba har blitt en spiller med stort ego. I alle intervjuer jeg har sett med han har han fremstått som ydmyk. Sves har vel heller aldri vært noen fan av Uba, så det er vel ikke rart dersom han skal utpekes som syndebukk.

Uba var kanskje vår beste spiller på våren til å bli vraket til fordel for Larsson mot slutten av sesongen. Fagermo frøs han helt ut og plasserte han bak Knutzon og Larsson i køen. At Uba da velger å gi kroppen tid til å lege hva han hevder er en skade fremfor å spille en meningsløs kamp for en trener som hverken har hatt tiltro til han eller som neppe vil være på Åråsen neste sesong har jeg full forståelse.

Dersom Uba sier han er skadd, så tror jeg mer på han enn Sves. Var han så skadd at han må operere eller ikke kunne spilt dersom det virkelig gjalt? Kanskje ikke, men å beskylde Uba for å streike på så tynt grunnlag er jeg ikke fan av.

Kommentar

• Kjøttkaka
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2012
                                        • 335

Jeg er spent på å høre hva som virkelig har skjedd med Uba. Ikke bare det medisinske, men også alt det sportslige. Han var til tider den eneste spilleren vår som ikke var totalt møkk i vår før han fikk treningsnekt. Spilte jo i hvert fall én brukbar kamp etter det før han ble vraket.

Alle mente jo at det var fornuftig å satse på Larsson da det begynte å brenne på dass. Det er mye tryggere å velge gammelt, svenskt og høyst mediokert enn ungt, nigeriansk og ustabilt.

Var det bare (dårlige) sportslige vurderinger bak det valget, eller var det medisinske eller andre utenomsportslige grunner også? Synd om det skal skjære seg med Uba.

Kommentar

• knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9564

Sves og Nordlie mener at vi egentlig har topp 4 stall for sesongen!

Hallo! Hvem skal skåre måla til det?

Og så kommer dem med fakta fra Helstrup: LSK er på 7ende plass på tabellen over det å sleppe til sjanser.

Da er Nordlie derimot rask, og på laget til forumet: det betyr jo at dem slepper inn alt!

Kommentar

Working...