Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1446

Opprinnelig skrevet av knut
    Sves og Nordlie mener at vi egentlig har topp 4 stall for sesongen!

Hallo! Hvem skal skåre måla til det?
    De tror jo at vi har den beste spissen i Eliteserien…

Kommentar

• Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 632

Opprinnelig skrevet av BD

De tror jo at vi har den beste spissen i Eliteserien…
      Jeg kan veldig lite om fysisk trening i fotball, men hvis du er 33 år og må spille en halv sesong halvskada, hva skjer med kroppen da?
      Jeg fikk ordentlig vondt inni meg borte mot brann da Lehne er på vei igjennom, men det går så ufattelig sakte at han ikke får tatt ett steg engang før han er tatt igjen.
      Er det enden på visa eller kan man med god opptrening få tilbake farta si til neste sesong f.eks?
      Lehne har sine styrker, men å spille halvskada er ikke en av dem.

Kommentar

• Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2199

Opprinnelig skrevet av MortenA
        Jeg undrer meg over hvilken rolle Espen Olsen har hatt på overgangene våre. Han er vel fortsatt sjefsspeider?
        Noen som vet ?
        For hvis han har hatt en av ‘hovedrollene’ rundt
        spiller-logistikken vår , siden i fjor sommer ?
        så har han i så fall sluppet ‘ veldig billig ‘ unna foreløpig.

Kommentar

• Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 632

Opprinnelig skrevet av Playboy1

Noen som vet ?
          For hvis han har hatt en av ‘hovedrollene’ rundt
          spiller-logistikken vår , siden i fjor sommer ?
          så har han i så fall sluppet ‘ veldig billig ‘ unna foreløpig.
          Han fikk vel æren for de 3 nigerianerne vi gjorde avtale med tidligere i år, Lucky, KP og Ogbuchi (stoppern).
          Men jeg klarer ikke helt å se hvordan Olsen skulle finni dissa 3 på sin første tur nedover uten at Atta Aneke var involvert der og. Virker rart at Olsen skal finne Nigerias største spisstalent helt av seg selv som førstereisgutt uten at Atta visste om ham fra før.
          Hvis han derimot gjorde dette på egenhånd har han egenhåndig sørga for at vi går i pluss på å ha en scout ansatt de neste 50 åra bare pga KP.

Men så er vel ikke scoutens jobb å komponere stallen, han kan fint finne 8 sittende midtbanespillere og si de er gode nok for klubben, men det betyr jo ikke at vi skal kjøpe og bruke alle 8 samtidig.

Kommentar

• Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 457

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Han fikk vel æren for de 3 nigerianerne vi gjorde avtale med tidligere i år, Lucky, KP og Ogbuchi (stoppern).
            Men jeg klarer ikke helt å se hvordan Olsen skulle finni dissa 3 på sin første tur nedover uten at Atta Aneke var involvert der og. Virker rart at Olsen skal finne Nigerias største spisstalent helt av seg selv som førstereisgutt uten at Atta visste om ham fra før.
            Hvis han derimot gjorde dette på egenhånd har han egenhåndig sørga for at vi går i pluss på å ha en scout ansatt de neste 50 åra bare pga KP.

Men så er vel ikke scoutens jobb å komponere stallen, han kan fint finne 8 sittende midtbanespillere og si de er gode nok for klubben, men det betyr jo ikke at vi skal kjøpe og bruke alle 8 samtidig.
            Atta var også der, men avtalen var for det meste Olsens fortjeneste. Det var flere klubber som hadde sett seg ut KP, deriblant Glimt, men Olsen var først ute og tydelig på at LSK ville ha ham. God jobb av Olsen, men også ryddig av Aneke.

Kommentar

• Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 522

Var vel noen her som hevdet at de tallene om lønn for enkelte spillere var helt over styr.
              Begge de to nevnte står oppført med 4,6 mill i årslønn i 2023.

Kommentar

• knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9564

Sves og Nordlie mener at vi egentlig har topp 4 stall for sesongen!

Hallo! Hvem skal skåre måla til det?

Og så kommer dem med fakta fra Helstrup: LSK er på 7ende plass på tabellen over det å sleppe til sjanser.

Da er Nordlie derimot rask, og på laget til forumet: det betyr jo at dem slepper inn alt!
                Siterer meg selv her for å få fram at hele forumet sine antakelser om at vi slipper inn alt stemmer!

Fra Eliteserien xG på Twitter:

Topp 3 keepere på mål forhindret denne sesongen (regnet ut fra xGOT)
                1. Egil Selvik +9.2
                2. Jonathan Fischer +4.4
                3. Per Kristian Bråtveit+2.7

Bunn 3

14. André Hansen-2.8
                15. Emil Ødegaard-3.3
                16. Mads Hedenstad Christiansen-4.9

Skårer ikke mål og slepper inn alt. Rykker ned da ja.

Kommentar

• bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3030

Opprinnelig skrevet av Fugggel
                  Var vel noen her som hevdet at de tallene om lønn for enkelte spillere var helt over styr.
                  Jeg fikk høre at jeg farte med løgn når jeg sa at Ruben hadde lønn på tilsammen over 20 mill over 5 år. Viser seg at det ikke var løgn allikevel gitt
                  I år så tar vi alt

Kommentar

• TheFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 442

Høyt nivå og bra arbeid av klubben med de to kontraktene til TLO og Gabrielsen! 40 mill totalt på 5 år bra og goft håndtverk, spesielt sett i sammenheng med denne sesongen. Jeg håper at vi kan finne noen flere spillere i samme alder som vi kan vi gi samme betingelser til da dette kan være med å bære frukter for fremtiden.

Fredrik Gulbrandsen bør være et heit objekt for klubben i så måte, han er i perfekt alder, skadeutsatt og spilt for klubben før. Han er også eliteseriens beste spiss.

Kommentar

• Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 632

Det er vel ikke gitt at de tjene 4,6mill i året selv om de gjorde det første sesongen? Det er en link i artikkelen til en eldre sak fra mars-23 der det står at de tar engangsutgifter i 23 som ikke vil følge videre i 24.
                      Så det er fortsatt mulig at de to tjener 2 mill i året men fikk 2,5 mill i sign on fee. Det får vi vel først vite neste år.

Ser også at Kveen tjener 1,9 mill mens Kåsene får 800tusen for sine 2 jobber. Edh og Ranger 300 tusen i året, da forstår jeg hva Edh mente med at de lokale ikke får betalt på lik linje. Mette Rosseland har 50% høyere lønn enn begge de lokale backene.. 1,8 til Sam Rogers og 1,2 til Skjærvik, det er ganske ville sprik i lønninger som overhode ikke henger sammen med kvalitet på banen.

Kommentar

• maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1308

Edh og Ranger 370 000,- i 2023, helt useriøst. Omtrent som maks uføretrygd!
                        Lønnspolitikk fra helvete vil jeg si.

Ranger skulle vel til glimt, reserven" Brice Wembangomo tjente 4,7 millioner i fjor
                        Last edited by maxpayne; 04.12.2024, 13:24.

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3308

1,8 til Sam Rodgers er oppsigelsesgrunn alene - helt uten å ta noe som helst annet med i betraktningen.
                          Over millionen til Skjærvik? Useriøst
                          370.000,- til Edh og Ranger? Katastrofe.

Nå må noen voksne ta over driften av denne klubben her!!!

Det må vedtas forbud mot å hente gamle spillere, spesielt om de har vært i klubben før.
                          Gabrielsens tilbud om å forsvinne om han ikke er ønsket bør omfavnes og brukes for alt det er verdt.
                          Vi kan betale sign-on fee for unge talenter, ikke gammelt ræl.
                          Generelt bør hele lønnsstrukturen vris over til en ok grunnlønn, med muligheter for betydelige prestasjons-bonuser om / når lag og klubb leverer.

Kommentar

• Tjodleif
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2017
                            • 857

Nå er det jo ikke gitt at all inntekt fra skattelistene kommer fra ett arbeidsforhold. Noen selger bøker på si, mens disse to har kanskje hatt solid gevinst i gambling

Kommentar

• Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2199

Siterer meg selv her for å få fram at hele forumet sine antakelser om at vi slipper inn alt stemmer!

Fra Eliteserien xG på Twitter:

Topp 3 keepere på mål forhindret denne sesongen (regnet ut fra xGOT)
                              1. Egil Selvik +9.2
                              2. Jonathan Fischer +4.4
                              3. Per Kristian Bråtveit+2.7

Bunn 3

14. André Hansen-2.8
                              15. Emil Ødegaard-3.3
                              16. Mads Hedenstad Christiansen-4.9

Skårer ikke mål og slepper inn alt. Rykker ned da ja.

Hm.... alle de 3 svakeste keeperne her , enten spiller nå eller har fortid i LSK .

Kommentar

• G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3308

Opprinnelig skrevet av Playboy1

Hm.... alle de 3 svakeste keeperne her , enten spiller nå eller har fortid i LSK .
                                Ja, og jo nærmere nåtiden de er, jo verre er tallene...

Kommentar

• Wanker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 638

Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                                  Nå er det jo ikke gitt at all inntekt fra skattelistene kommer fra ett arbeidsforhold. Noen selger bøker på si, mens disse to har kanskje hatt solid gevinst i gambling
                                  Viktig poeng! Kveen er f.eks innehaver av Skjetten Fysioterapi. Man kan sikkert anta at han også har inntekter ut over LSK.
                                  Når det er sagt, så høres 370 000 på Ranger og Edh ut som en skam, men man kjenner ikke deres gjeldsforhold. Jeg vet ikke hva de fikk som kontraktsforslag ifm fornyelse, men dette høres uansett lavt ut. Fulltids butikkjobb med litt ekstraarbeid slår vel dette?

Enkelte av kampene har gitt meg en følelse av at jeg var vitne til kampfiksing, men det er sikkert tilfeldig at vi har hatt slike opplevelser ikke bare i år, men nesten helt tilbake fra sesongen FØR Bakke med halen sin pilte over til Enga. Det var jo snakk om "slitasje" allerede den gangen, og DETTE er vel en kraftig indikasjon på at styret ikke har gjort jobben sin i den etterfølgende tida...
                                  Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3030

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Edh og Ranger 370 000,- i 2023, helt useriøst. Omtrent som maks uføretrygd!
                                    Lønnspolitikk fra helvete vil jeg si.

Ranger skulle vel til glimt, reserven" Brice Wembangomo tjente 4,7 millioner i fjor
                                    Minstesats uføretrygd er 360.921 kr. Altså 10 000 kr mindre enn det våre lokale helter får. Helt sinnsykt. Svært mange på den trygda må ha supplerende sosialhjelp for å ha noe å leve for etter husleie og strøm er betalt her i Oslo.

Her har man altså 2 lokal lads som må suge pikk på HC-dassen i pausa for å få råd til brød og pålegg og så blir han ene i tillegg sendt på dør fordi han hadde urealt lønnskrav!? Hva i svarte helvete. I tillegg signer man 2 gamle jævler på livstidskontrakter på 5 mill i året!? Jeg skal ha med fakkel og høygaffel på det årsmøtet for fy faen her skal de ansvarlige tas!
                                    I år så tar vi alt

Kommentar

• Kjøttkaka
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2012
                                      • 335

370.000 ,- på Edh og Ranger er det mest sjokkerende. I alle dager!

Jeg er spent på skattelistene for neste år når vi får vite hva den langt dårligere Eric Larsson har tjent sammenlignet med disse to.

Kommentar

• Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 522

Opprinnelig skrevet av Tjodleif

Ruben har jo vært en del i pølsebua i år, så kan vel være at han har investert i en

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4359

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                          Her har man altså 2 lokal lads som må suge pikk på HC-dassen i pausa for å få råd til brød og pålegg og så blir han ene i tillegg sendt på dør fordi han hadde urealt lønnskrav!? Hva i svarte helvete. I tillegg signer man 2 gamle jævler på livstidskontrakter på 5 mill i året!? Jeg skal ha med fakkel og høygaffel på det årsmøtet for fy faen her skal de ansvarlige tas!
                                          Her må alle fakta på bordet! Hvis det er så ille som det fremstår, er dette oppsigelsesgrunn alene for den som har tatt slike beslutninger. Så må vi få vite absolutt hele sannheten. Jeg håper det er mange som skal på årsmøtet og at det er sterke nok krefter i klubben til at det kan bli en endring.
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...