Sesongen 2024

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1308

Ranger og Edh har jo hatt litt mere å rutte med enn 370 000,-. som syntes i ligningen. Jeg tipper 105 000 i minstefradrag som de fleste , renter på lån etc, med det så vil jeg tippe at de har hatt mellom 525 000 til 600 000,- kr inntekt fra LSK. Uansett, det er en skandale etter min mening.
    Last edited by maxpayne; 04.12.2024, 18:53.

Kommentar

• bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3030

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Her må alle fakta på bordet! Hvis det er så ille som det fremstår, er dette oppsigelsesgrunn alene for den som har tatt slike beslutninger. Så må vi få vite absolutt hele sannheten. Jeg håper det er mange som skal på årsmøtet og at det er sterke nok krefter i klubben til at det kan bli en endring.
      Jeg har så noia for å ikke få plass på årsmøtet at jeg starta en egen tråd men ingen svar. Er det første mann til mølla for å få plass der eller er det påmelding? Kommer til å bli rekordoppmøte i år. Redd det blir fult
      I år så tar vi alt

Kommentar

• Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 632

Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Ranger og Edh har jo hatt litt mere å rutte med enn 370 000,-. som syntes i ligningen. Jeg tipper 105 000 i minstefradrag som de fleste , renter på lån etc, med det så vil jeg tippe at de har hatt mellom 525 000 til 600 000,- kr inntekt fra LSK. Uansett, det er en skandale etter min mening.
        Så de 4,6mill duoen fikk er etter skatt?!? Håper virkelig jeg misforstår her!

Kommentar

• plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 831

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Så de 4,6mill duoen fikk er etter skatt?!? Håper virkelig jeg misforstår her!
          4.6 millioner er etter fradrag

Kommentar

• bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3030

Opprinnelig skrevet av plantemiddel

4.6 millioner er etter fradrag
            Dra til helvete med deg! Detta kan jo ikke stemme? I såfall er det det mest sinnsyke sportsklubben noen sinne har gjort!
            I år så tar vi alt

Kommentar

• plantemiddel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2012
              • 831

Hva er det som ikke kan stemme eller er vanskelig å forstå? I skattelistene finner man SKATTBAR INNTEKT etter at alle fradrag er trukket fra, for eksempel renter på lån, tap på investeringer/aksjer, minstefradrag osv.

Dersom det fortsatt er vanskelig å forstå, er det sikkert lurt å sjekke sin egen skattemelding, høre på en podcast eller lese nyheter.

Kommentar

• DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4359

Det kan virke som det er litt begrepsforvirring ute og går: Som det blir påpekt, er jo dette skattbar inntekt, altså etter fradrag. Ikke etter skatt, som det ble spurt om. Alle har jo et minstefradrag, men det er ikke sikkert at alle har så mange andre fradrag, som for eksempel renter på lån. Skattbar inntekt er derfor ikke nødvendigvis så mye lavere enn brutto lønn som utbetales fra arbeidsgiver, altså klubben.
                Elska þetta félag

Kommentar

• banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 445

I 2023 utgjorde minstefradraget 46 prosent av samlet lønn og trygd, og maksimalt 104 450 kroner.
                  Så betyr at man kan legge til 104 450 kr til summene som er oppført. I tillegg så er det som nevnt andre fradrag..

Kommentar

• bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3030

Det kan virke som det er litt begrepsforvirring ute og går: Som det blir påpekt, er jo dette skattbar inntekt, altså etter fradrag. Ikke etter skatt, som det ble spurt om. Alle har jo et minstefradrag, men det er ikke sikkert at alle har så mange andre fradrag, som for eksempel renter på lån. Skattbar inntekt er derfor ikke nødvendigvis så mye lavere enn brutto lønn som utbetales fra arbeidsgiver, altså klubben.
                    Var det jeg ble litt usikker på ja. Om dette var et brutto eller netto beløp. Takk for oppklaring!
                    I år så tar vi alt

Kommentar

• BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1446

Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                      370.000 ,- på Edh og Ranger er det mest sjokkerende. I alle dager!

Jeg er spent på skattelistene for neste år når vi får vite hva den langt dårligere Eric Larsson har tjent sammenlignet med disse to.
                      Edh valgte å gå fra klubben sin til AIK... Det er åpenbart at klubben har underbetalt kraftig når han velger å gjøre noe slikt. Er det virkelig noen som ikke har skjønt det?

Kommentar

• banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2018
                        • 445

Opprinnelig skrevet av BD

Edh valgte å gå fra klubben sin til AIK... Det er åpenbart at klubben har underbetalt kraftig når han velger å gjøre noe slikt. Er det virkelig noen som ikke har skjønt det?
                        Ja, tydeligvis, jeg har i alle fall ikke skjønt det. Jeg holder det som en mulighet, men tror sjansen er like stor for at han ønsket mer enn han fortjente.

Selv om TLO, Gabrielsen osv tydeligvis har fått mye bedre betalt enn de burde, så betyr ikke det at alle andre bør det også. Da går klubben konk på et blunk.

Kommentar

• BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1446

Opprinnelig skrevet av banan

Ja, tydeligvis, jeg har i alle fall ikke skjønt det. Jeg holder det som en mulighet, men tror sjansen er like stor for at han ønsket mer enn han fortjente.

Selv om TLO, Gabrielsen osv tydeligvis har fått mye bedre betalt enn de burde, så betyr ikke det at alle andre bør det også. Da går klubben konk på et blunk.
                          Jeg tror at dersom vi hadde fått tak i en spiller med Eskil - med hans alder, erfaring fra øverste nivå og ungdomslandslag, så ville vi vært villig til å lønne han ganske godt, og minst like godt som det AIK gjør. I tillegg hadde vi betalt mer i overgangssum enn det vil valgte å selge han for (i hvert fall før vi rykket ned og ble fattige).

Dette er et av de aller tydeligste eksemplene på den elendige spillerlogistikken de siste årene.

Kommentar

• Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1459

Opprinnelig skrevet av banan

Så er det viktig å ha i bakhodet at skattelista heller ikke sier hvor mye LSK har betalt f.eks. Ruben og Lehne, men hvor mye skattbar inntekt de hadde. Akkurat de to har tjent gode penger i utlandet og har - hvis de har vært smarte - investert penga i aksjer, eiendom eller et eller annet de tjener penger på.

For Edh avspeiler inntekta hans en unggutt-kontrakt som var i ferd med å løpe ut. Jeg vil regne med at han ble tilbudt vesentlig mer i neste kontrakt, så det blir litt feil å sammenligne lønna hans i 2023 med Larssons kontrakt i år.

Det sier jeg bare for å understreke at skattelistene ikke betyr "alle fakta" og ikke for å frikjenne ledelsen. For jeg føler meg ganske trygg på at Larsson fikk tilbud om bedre lønn enn Edh og at vi har bytta ut en ung, lokal fanfavoritt på U21-landslaget med en skadeplage 33-åring som virker å være godt over toppen - OG med en større kostnad for klubben.

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3308

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Så er det viktig å ha i bakhodet at skattelista heller ikke sier hvor mye LSK har betalt f.eks. Ruben og Lehne, men hvor mye skattbar inntekt de hadde. Akkurat de to har tjent gode penger i utlandet og har - hvis de har vært smarte - investert penga i aksjer, eiendom eller et eller annet de tjener penger på.

For Edh avspeiler inntekta hans en unggutt-kontrakt som var i ferd med å løpe ut. Jeg vil regne med at han ble tilbudt vesentlig mer i neste kontrakt, så det blir litt feil å sammenligne lønna hans i 2023 med Larssons kontrakt i år.

Det sier jeg bare for å understreke at skattelistene ikke betyr "alle fakta" og ikke for å frikjenne ledelsen. For jeg føler meg ganske trygg på at Larsson fikk tilbud om bedre lønn enn Edh og at vi har bytta ut en ung, lokal fanfavoritt på U21-landslaget med en skadeplage 33-åring som virker å være godt over toppen - OG med en større kostnad for klubben.
                              Alle dine poenger er gode, og jeg er enig. Det eneste som plager meg litt er at alle virker å "være ute etter" Larsson. Jeg synes han har gjort en solid jobb, og har levert alt vi hadde rett til å forvente. Sammenlign han med f.eks Gabrielsen eller Kitolano, og jeg vil si at Larsson var en av Mesfins bedre beslutninger!

Kommentar

• Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1459

Opprinnelig skrevet av G-Man

Alle dine poenger er gode, og jeg er enig. Det eneste som plager meg litt er at alle virker å "være ute etter" Larsson. Jeg synes han har gjort en solid jobb, og har levert alt vi hadde rett til å forvente. Sammenlign han med f.eks Gabrielsen eller Kitolano, og jeg vil si at Larsson var en av Mesfins bedre beslutninger!
                                Neida - du har rett. Det var Ikke meningen å henge ut ham spesifikt, men han var en direkte erstatter for Edh, kan du si, så sammenligningen er åpenbar.

Edit: jeg ser at jeg faktisk hengte ut Larsson spesifikt, men meningen med det var ikke å si at han har vært den verste signeringa vi har gjort sportslig, men at det er krise at vi lot Edh gå pga pengekrav for så å hente en dyrere og eldre spillernfor å erstatte han.

Kommentar

• G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3308

Neida - du har rett. Det var Ikke meningen å henge ut ham spesifikt, men han var en direkte erstatter for Edh, kan du si, så sammenligningen er åpenbar.

Edit: jeg ser at jeg faktisk hengte ut Larsson spesifikt, men meningen med det var ikke å si at han har vært den verste signeringa vi har gjort sportslig, men at det er krise at vi lot Edh gå pga pengekrav for så å hente en dyrere og eldre spillernfor å erstatte han.
                                  Og dermed er vi offisielt 100% enige

Kommentar

• DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4359

Apropos krise: Klubben burde bytte navn til Lillestrøm Sportslige Krise. Slipper til og med å bytte logo, fortsatt LSK.
                                    Elska þetta félag

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3308

Apropos krise: Klubben burde bytte navn til Lillestrøm Sportslige Krise. Slipper til og med å bytte logo, fortsatt LSK.
                                      Hå ha, nå har du åpnet en kanne full av worms, tenk deg alle de mulighetene du åpner for!

Kommentar

• Kjøttkaka
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2012
                                        • 335

Opprinnelig skrevet av G-Man

Her kunne jeg knapt vært mer uenig. Larsson har vært elendig, og absolutt ikke gjort en solid jobb.

Han er kostbar, skadeplaget og over toppen. Og de gangene han spiller henger han overhodet ikke med hverken bakover eller framover på banen.

Larsson er ikke den verste spilleren i år, men han blir et lite symbol på den elendige spillerlogistikken der vi mistet en lokal U21-landslagsspiller og Lillestrøm-gutt, og hentet en skadeplaget, dyr, gammel utlending som attpåtil er skadeplaget.

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3308

Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                                          Larsson har vært elendig, og absolutt ikke gjort en solid jobb.
                                          Ja, da er jeg spent på hvem du synes ikke har vært elendige...?

Kommentar

Working...