Sesongen 2024
Collapse
X
-
Karlsbakk etter han scora mot Brann? Var som noe løsna for han, virka mye mer sjølsikker og gjør akkurat de tinga på midten som vi har savna siden Magnus Knudsen dro.
Røssing Leilesit har vært et friskt pust, Roseth hadde en veldig god periode i sommer syns jeg da resten av laget ikke så ut, og Uba på vårparten var helt konge!
Ellers har det vel vært rimelig bekmørkt. Vi skryter av Jeadhze men hvor mange mål i snitt pr kamp har han vært direkte skyld i? Vært rimelig mørkt over hele fjøla i år.Kommentar
-
Karlsbakk etter han scora mot Brann? Var som noe løsna for han, virka mye mer sjølsikker og gjør akkurat de tinga på midten som vi har savna siden Magnus Knudsen dro.
Røssing Leilesit har vært et friskt pust, Roseth hadde en veldig god periode i sommer syns jeg da resten av laget ikke så ut, og Uba på vårparten var helt konge!
Ellers har det vel vært rimelig bekmørkt. Vi skryter av Jeadhze men hvor mange mål i snitt pr kamp har han vært direkte skyld i? Vært rimelig mørkt over hele fjøla i år.👍 1Kommentar
-
Gratulerer til Henrik Skogvold og Fredrikstad med seier over Molde i cupfinalen! Henrik hadde kampens største sjanse 3 minutter på overtid av ekstraomgangene da han headet i tverrliggeren, men kampen forble målløs og gikk til straffer. Henrik var en av fem på FFK som satte sin straffe. FFK skal ut i Europa. Molde skal ikke det!Last edited by DoubleHi5; 07.12.2024, 19:04.Elska þetta félag👍 4Kommentar
-
Om det stemmer at informasjonen skal holdes hemmelig, så viser det et seriøst demokratisk underskudd, og understreker bare hvor dypt problemene i klubben stikker. Håper jeg tar feil, men denne stillheten er illevarslende.Kommentar
-
Evaluering var overraskende omfattende og god. Innholdet må folk lese seg opp på selv. Regner med den blir offentliggjort. Det blir for mye å gjengi.
Spørsmålet blir nå først og fremst hvordan klubben håndterer og tar til følge de innspill og anbefalinger som kommer fra evalueringen. Med den gjengen som sitter der nå så har jeg null tillit til at det faktisk blir gjort noe. At RB er tause er ikke så overraskende ettersom evalueringen slakter mye av organiseringen og jobben som er gjort I klubben de siste par åra.I år så tar vi alt👍 4👎 1Kommentar
-
Tviler vel egentlig på at rapporten gjøres tilgjengelig, og det ser også ut til at Sves har tatt ferie. Jeg kan forsøke å gi en litt rotete oppsummering, sikkert en del jeg har glemt, så andre som var tilstede må mer enn gjerne tilføre det de husker:
Først og fremst var rapporten overaskende kritisk. Dette var på ingen måte et bestillingsverk der svaret bare var noe intetsigende pjatt. Basert på spørsmål og kommentarer fra salen virker det som at dette er en oppfatning de aller fleste har.- Det mangler en overordnet plan i klubben. Pr nå fins det ingen sportsplan, og i utgangspunktet brukes den gamle sportsplanen (2017-2022) fremdeles. Det jobbes nå med en ny sportsplan (2025-2029). Sportsplanene er også alt for lange. Vi ser ganske tydelig hvordan klubbens forutsetninger endret seg i perioden 2017-2022.
- Det er en uklar rollefordeling innad i klubben. Hvilke oppgaver som følger med hver enkelt rolle er også noe uklart.
- Dårlig intern kommunikasjon. Dette bidro blant annet til å forsterke problemet med Mesfins sykemelding.
- Klubben er for trenerstyrt. Dette har bidratt til å forsterke problemet med Bakke og Georgsson sine avganger.
- Ansettelsene av Bakke og Georgsson var riktige hvis man tar utgangspunkt i at man fant det man lette etter.
- Ansettelsen av Georgsson var feil hvis man tar utgangspunkt i at ingen likte å se på fotballen vi spilte.
- Ansettelsen av midlertidige trenere bærer preg av at det ikke har vært noen plan.
- Spillergruppa har ikke blitt lyttet til. Høsten 2022 kom spillergruppa med noe kritikk av trenerteamet, men dette ble ikke tatt tak i. Det samme skjedde våren 2023. Dette bidro til å surne stemningen.
- Spillerlogistikken har feilet totalt. Vi har gått fra unge, og egenutviklede, spillere med videresalgspotensial, til eldre spillere hvis karriere er på hell. Disse er ikke like trenbare, og enkelte bidrar negativt hva gjelder kultur.
- Vi er dårligere enn andre norske lag hva gjelder fysikk og kosthold.
- Det mangler kompetanse i støtteapparatet. Det er hentet mest lokalt, uten noen videre erfaring fra toppfotball.
- Det mangler utviklingsmuligheter for støtteapparatet.
- Vi har, eller har hatt, spillere som ikke takler å spille på Åråsen grunnet presset det medfører.
- Teknisk Hjerte har ikke fungeret.
👍 27Kommentar
-
Tviler vel egentlig på at rapporten gjøres tilgjengelig, og det ser også ut til at Sves har tatt ferie. Jeg kan forsøke å gi en litt rotete oppsummering, sikkert en del jeg har glemt, så andre som var tilstede må mer enn gjerne tilføre det de husker:
Først og fremst var rapporten overaskende kritisk. Dette var på ingen måte et bestillingsverk der svaret bare var noe intetsigende pjatt. Basert på spørsmål og kommentarer fra salen virker det som at dette er en oppfatning de aller fleste har.- Det mangler en overordnet plan i klubben. Pr nå fins det ingen sportsplan, og i utgangspunktet brukes den gamle sportsplanen (2017-2022) fremdeles. Det jobbes nå med en ny sportsplan (2025-2029). Sportsplanene er også alt for lange. Vi ser ganske tydelig hvordan klubbens forutsetninger endret seg i perioden 2017-2022.
- Det er en uklar rollefordeling innad i klubben. Hvilke oppgaver som følger med hver enkelt rolle er også noe uklart.
- Dårlig intern kommunikasjon. Dette bidro blant annet til å forsterke problemet med Mesfins sykemelding.
- Klubben er for trenerstyrt. Dette har bidratt til å forsterke problemet med Bakke og Georgsson sine avganger.
- Ansettelsene av Bakke og Georgsson var riktige hvis man tar utgangspunkt i at man fant det man lette etter.
- Ansettelsen av Georgsson var feil hvis man tar utgangspunkt i at ingen likte å se på fotballen vi spilte.
- Ansettelsen av midlertidige trenere bærer preg av at det ikke har vært noen plan.
- Spillergruppa har ikke blitt lyttet til. Høsten 2022 kom spillergruppa med noe kritikk av trenerteamet, men dette ble ikke tatt tak i. Det samme skjedde våren 2023. Dette bidro til å surne stemningen.
- Spillerlogistikken har feilet totalt. Vi har gått fra unge, og egenutviklede, spillere med videresalgspotensial, til eldre spillere hvis karriere er på hell. Disse er ikke like trenbare, og enkelte bidrar negativt hva gjelder kultur.
- Det mangler kompetanse i støtteapparatet. Det er hentet mest lokalt, uten noen videre erfaring fra toppfotball.
- Vi har, eller har hatt, spillere som ikke takler å spille på Åråsen grunnet presset det medfører.
Her er det jo, ikke overraskende, åpenbart mange forbedringsområder! Har vi i det hele tatt noen i klubben som har kompetansen som kreves og tilstrekkelig myndighet, til å ta tak i dette? Ble det sagt noe om hvordan dette følges opp videre og eventuelt av hvem?Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar
-
Punktene om manglende rollefordeling og dårlig intern kommunikasjon henger sammen. Dersom man ikke vet hvem som har ansvaret for hva, så er det vanskeligere å gi beskjeder. Ganske elementært innen ledelsesfilosofi.
Et annet punkt er dårlig fysikk og kosthold. Kostholdet med pizza i garderoben etter kamp har folk kommentert i flere år, så det burde ikke være noe oppsiktsvekkende. En flåsete kommentar ville trukket trådene til kokken som gikk etter 2019, men jeg tror samarbeidet med M Tapas? er et bedre/mer lønnsomt alternativ i det daglige. Når det gjelder det fysiske, så var dette et tema allerede i Januar hvor Georgson prioriterte spillesystem fremfor å bygge den fysiske formen. Jeg skulle gjerne visst mer om årets skadebelastning henger sammen med at spillerne var for dårlig trent i fjor vinter. Det kan fort være at overgangen til seriespill gjorde at belastningsskader kom i større grad enn hva vi er vandt med. Jeg mistenker og at det har påvirket prestasjonene i høst mer enn hva vi har tenkt. Eliteserien er såpass tett at Glimt kan tape for hvem som helst dersom de senker seg til 90%, og dersom våre spillere ikke klarer å restituere seg grunnet dårligere grunnform så har det nok hatt sin påvirkning.
Videre vil jeg dra frem er støtteapparatet. Dette har vært et tema i flere år. Mange har stilt spørsmål om Kippe, Schelander, Biffen, m. fl. har vært de best tilgjengelige i sine roller. Vi har gått fra å sende Grodås til landslaget (har vel vært et par i mellom, men poenget står seg) til å hente keepertreneren til Ull/Kisa. Kippe fikk vel jobben for lang og tro tjeneste, og hvilken bakgrunn Schelander har som gjorde han kompetent som analysesjef er jeg også usikker på.
I andre kanaler blitt kommentert størrelsen på stallen med 37? spillere og utfordringene med å holde spillere varme. I etterkant har jeg tenkt at vi kanskje har signert spillere fremfor å låne spillere. Det er surt å ikke ha med Jeahze videre, men det var et fornuftig lån. Å signere Kitolano og Larsson fremstår mindre så. Jeg undrer meg hvorvidt vi kunne funnet bedre og rimeligere alternativer for å løse kortsiktige utfordringer knyttet til skadesituasjonen.
At spillerlogistikken har feilet er så åpenbart at det er liten hensikt å si noe mer. Nå får vi forhåpentligvis muligheten til å rydde ordentlig i stallen.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 3Kommentar
-
Et annet punkt er dårlig fysikk og kosthold. Kostholdet med pizza i garderoben etter kamp har folk kommentert i flere år, så det burde ikke være noe oppsiktsvekkende. En flåsete kommentar ville trukket trådene til kokken som gikk etter 2019, men jeg tror samarbeidet med M Tapas? er et bedre/mer lønnsomt alternativ i det daglige. Når det gjelder det fysiske, så var dette et tema allerede i Januar hvor Georgson prioriterte spillesystem fremfor å bygge den fysiske formen. Jeg skulle gjerne visst mer om årets skadebelastning henger sammen med at spillerne var for dårlig trent i fjor vinter. Det kan fort være at overgangen til seriespill gjorde at belastningsskader kom i større grad enn hva vi er vandt med. Jeg mistenker og at det har påvirket prestasjonene i høst mer enn hva vi har tenkt.
Det er beklagelig at det ikke er praktisk mulig å sparke alle som har hatt noe å si i LSK i 2024..
👍 1Kommentar
-
Veldig interessant og relevant beskrevet. Samtidig må jeg si at det faktum at en klubb på øverste nivå i 2024 spiser feil og trener for lite kondisjon er så skandaløst og amatørmessig at jeg blir både flau og skamfull over alt engasjementet (og pengene) jeg legger inn i å elske denne klubben.
Det er beklagelig at det ikke er praktisk mulig å sparke alle som har hatt noe å si i LSK i 2024..
Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar