Trenertråd: Andreas Georgson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TheFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 374

    #41
    Med forbehold lm at det som står er korrekt og at han tilbudt jobb som dødballtrener. Dødballtrener for Manchester United? Han har jo allerede jobbet med dette i Brentford/Arsenal/Southampton og om jeg husker rett har han både sagt at blir for ensformig og jobbe med dødballer, samt at han ønsker trenerrolle.
    Virker litt rart på meg.

    Men det er jo Manchester United så det er forståelig nok.

    Kommentar

    • tonkro
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 343

      #42
      Jeg orker seriøst ikke mer… Disse trenerbyttene midt i sesongen ødelegger så innmari…

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9453

        #43
        Opprinnelig skrevet av TheFugl

        Med forbehold lm at det som står er korrekt og at han tilbudt jobb som dødballtrener. Dødballtrener for Manchester United? Han har jo allerede jobbet med dette i Brentford/Arsenal/Southampton og om jeg husker rett har han både sagt at blir for ensformig og jobbe med dødballer, samt at han ønsker trenerrolle.
        Virker litt rart på meg.

        Men det er jo Manchester United så det er forståelig nok.
        Verdens største klubb fortsatt omtrent ve?

        Er vel han som han jobba under i Southampton som prøver å gjøre et kupp her, for i Southampton elsker alle Georgson.

        Opprinnelig skrevet av Pad
        Asterhed a´?
        Håper på det.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3372

          #44
          United.no melder at det bare er snakk om detaljer, så da virker det spikret.

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1573

            #45
            Merkelig at en klubb som United velger AG som i følge enkelte her på forumet er fullstendig udugelig og burde vært satt på bussen til Sverige for et halvt år siden. Disse personene er forhåpentligvis fornøyde med dette utfallet.

            Inn med Rekdal eller Nordlie som vi er sikre på å få beholde så lenge vi ønsker?

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4553

              #46
              Så klart. I det de nye spillerne endelig er klare og vi spiller årsbeste i serien mot Godset, så kommer det noe faenskap. Bare smerte å følge den klubben her.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2360

                #47
                Opprinnelig skrevet av BD
                Har han ikke et større ønske om å være hovedtrener enn at han vurderer dette, er det ingenting å gråte over. Da er han fersket i løgn om at det var veien han ville gå. Tydeligvis en opportunist som prøver å si de rette tingene, uten at det er hold i dem.
                Ikke vanskelig å skjønne valget hans.

                Men hva med de glupingene som vi leide inn for å ansette fyren. Burde ikke de med alle sine verktøy plukket opp dette på et tidspunkt.
                Jeg mener dette er enda en stygg ripe i lakken til vår sportssjef. Begynner å bli noen nå...

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9453

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Dole
                  Merkelig at en klubb som United velger AG som i følge enkelte her på forumet er fullstendig udugelig og burde vært satt på bussen til Sverige for et halvt år siden. Disse personene er forhåpentligvis fornøyde med dette utfallet.
                  Ja, mye av sutringa fra div fugl gir ikke mening.

                  "Georgson må sparkes"

                  Georgson drar og vi får 5 mill for'n

                  "Georgson er aldri lenge i jobber han. Og det å velge Man U over Fugla?? Styret og sport må gå!"

                  Georgson har tydligvis en høy stjerne i England som set piece coach og en CV som glitrer i internasjonal fotball, uansett om han speller seg ut bakfra hele tia og taper litt på Åråsen.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9453

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av kunden

                    Ikke vanskelig å skjønne valget hans.

                    Men hva med de glupingene som vi leide inn for å ansette fyren. Burde ikke de med alle sine verktøy plukket opp dette på et tidspunkt.
                    Jeg mener dette er enda en stygg ripe i lakken til vår sportssjef. Begynner å bli noen nå...
                    Hele prosessen med headhunting firma ut av det blå(?) var litt rar ja.

                    Dytt opp Asterhed. Win, win.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1573

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Hele prosessen med headhunting firma ut av det blå(?) var litt rar ja.

                      Dytt opp Asterhed. Win, win.
                      Det er vel alltid fare for at de beste, uansett om det gjelder spillere eller trenere, kan bli fristet til å forlate en relativt liten klubb som Lillestrøm. Det bør kanskje ikke forhindre oss i fremtiden fra å velge de beste tilgjengelige alternativene?

                      Kommentar

                      • TheFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 374

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av knut

                        Ja, mye av sutringa fra div fugl gir ikke mening.

                        "Georgson må sparkes"

                        Georgson drar og vi får 5 mill for'n

                        "Georgson er aldri lenge i jobber han. Og det å velge Man U over Fugla?? Styret og sport må gå!"

                        Georgson har tydligvis en høy stjerne i England som set piece coach og en CV som glitrer i internasjonal fotball, uansett om han speller seg ut bakfra hele tia og taper litt på Åråsen.
                        Er det meg du mener "sutrer" her?

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9453

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av TheFugl

                          Er det meg du mener "sutrer" her?
                          Nei. Ingen her inne egentlig. Facebook og Twitter

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2279

                            #53
                            Vi visste dette ville komme, også Mesfin selvfølgelig. Det kom mye tidligere enn forventet, og spesielt resultatene tatt i betraktning. Med forbehold om at opplysningene er korrekt, d.v.s. ManU og dødballtrener: De aller fleste (selv 'pool-supportere som meg) skjønner at han ville slite med å si nei til en slik klubb. Hadde det vært for å gå til Allsvenskan ville det vært direkte useriøst. Men dødballtrener? Hvis han tar den jobben nå, er det det han blir. Han har allerede den rollen fra Arsenal på CV'en, så bortsett fra at 2 av de største PL klubbene er dobbelt så mye som 1 ser jeg ikke at det tilfører CV'en hans så mye. Lønna er sikkert 10-gangeren, men tipper at han ikke sulter som LSK trener heller. Hvis det er viktigere med hvilket klubbnavn og hvor mye lønn han får enn hvilke arbeidsoppgaver han skal ha resten av karrieren er det klart han reiser. Jeg regner med at det blir utfallet. Hvis han ikke vurderte det ville vi sannsynligvis aldri hørt om saken.

                            For vår del er det bare en måte å redde sesongen på: Asterhed. Virker som en klok fyr og kanskje litt mer pragmatisk enn Georgson? Hvis sistnevnte drar for å bli dødballtrener vil Asterhed neppe bli med på lasset. Med Asterhed får vi kontinuitet og kan fortsette på den reisen vi har startet. GLEM HELSTRUP, move on!!!

                            Synes det blir bare tull å klandre Simon for dette. De som gjør det ville klandre Simon for alt uansett, inkludert sommerværet og myggen. Det var mulig å forutse at Georgson ikke ville bli så lenge. Vi vet også at KP neppe blir lenge hos oss, er det en grunn til å la være å hente ham?

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1422

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av kunden

                              Ikke vanskelig å skjønne valget hans.

                              Men hva med de glupingene som vi leide inn for å ansette fyren. Burde ikke de med alle sine verktøy plukket opp dette på et tidspunkt.
                              Jeg mener dette er enda en stygg ripe i lakken til vår sportssjef. Begynner å bli noen nå...
                              Jo, det er faktisk vanskelig, dersom det hadde stemt at han vil være hovedtrener/manager. Å gå tilbake til å være assistent/dødballtrener i Premier League er ikke rette veien å gå da.

                              Dette mener jeg ikke Mesfin eller noen andre i klubbben skal ta på sin kappe. Det er nok av folk som lyver om motivasjon for jobben på jobbintervjuer, og det kan være umulig å avsløre.

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2925

                                #55
                                Spørsmålet nå: tar han med seg Gjermund over til balløya?
                                Nok en sommer hvor man våkner opp til en syk trenernyhet. Nesten like sykt som å skylde på Mesfin her
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2151

                                  #56
                                  Bare 4 mill ? Vel lav utkjøps klausul da , spesielt etter hva som skjedde sist.

                                  Kommentar

                                  • TheFugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 374

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av knut

                                    Nei. Ingen her inne egentlig. Facebook og Twitter
                                    Okay. Mye rart og ukonstruktivt mange steder

                                    Tror de alle fleste forstår at det å velge United over lillestrøm er en no brainer.

                                    Jeg stiller spørsmål ved at han forlater oss nå, etter 7 måneder, for å bli dødballtrener et annet sted. Den jobben har han hatt tre ganger tidligere i toppklubber i England. Brentford (7mnd), Arsenal (1,5 år) og Southampton (5mnd). Sett sammen uttalsene hans om lysten til å bli hovedtrener for oss og den noe kjedelige og ensformige dødballjobben, så hadde jeg trodd det skulle mer til enn en dødballjobb for han til å pakke sekken. Manchester eller ei.

                                    Det er noe som skurrer. Ved å se på cv er det kanskje så ikke rart, mannen bytter jo jobb hvert år.

                                    Jeg synes det er litt skuffende. Han forlater oss ved første anledning. Ligger det mer bakom her?

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2933

                                      #58
                                      Butthurt-gjengen rider igjen, som forventet.

                                      Jeg har ingen som helst problemer med å forstå at han blir fristet av å bli en del av trenerteamet i det som fremdeles er verdens største klubb, under en av verdens mest ettertraktede og meritterte hovedtrenere. Dette er den største "overgangen" på trenersiden fra Norge noen gang, så jeg forventer at det også gjenspeiles i "overgangssummen". Noen titalls millioner bør ikke være mer enn lommerusk for den røde pengesekken.

                                      Butthurt-gjengen gnåler over at dette er et bevis på Simons udugelighet. tvert imot, det viser hvilken teft han har som klarte å kapre en kapasitet som faktisk er attraktiv for de aller største klubbene i Europa. At vi nå også "selger" trenere til klubber på det øverste nivået, bør også gjøre oss attraktive på ei hylle milevis over stollek-gjengen her i steinrøysa.

                                      Vi går spennende tider i møte. Denne sesongen var ødelagt mtp. medaljer allerede uansett.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2360

                                        #59
                                        Ser et par her inne synes det er merkelig ikke å kritisere Simon.
                                        Når det kommer tilbud fra klubber som feks ManU så sier det seg selv at fyren fyker. Ikke noe merkelig med det.
                                        Men 4 millioner? Lærte man ingenting av bakke-affæren?
                                        Med track recorden han hadde i UK så burde man forutsett at dette kunne ha skjedd - hva ellers skal man med et såkalte eksterne spesialistkonsulenter på feltet?
                                        Går han til PL er det 50 mill. Til Sverige 10 mill. Hvor vanskelig kan det være?
                                        Et nedrykk, to trenerbytter midt i sesong. Ganske så katastrofale facts, spørru meg.

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2933

                                          #60
                                          Hvor kommer tallet fire millioner fra?

                                          Kommentar

                                          Working...