Trenertråd: Andreas Georgson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4553

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Hvor kommer tallet fire millioner fra?
    Fra Nettavisens artikkel:

    "Situasjonen skal nå uansett være på et konkret nivå, tilsier opplysningene Nettavisen sitter på - og for Manchester United sin del skal de nærmest kun være nødt til å innløse en allerede avtalt utkjøpsklausul i kontrakten til Georgson før han kan slutte seg til PL-klubben.

    Flere kilder opplyser at denne skal være på rundt fire millioner kroner og at det er formaliteter som gjenstår får det hele er klart. Om alle detaljer går slik partene ønsker kan Georgson presenteres for United allerede før helgen."

    Vi får nå se.

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      #62
      Ut i fra hva Mesfin sa når Georgson ble signert så synes jeg at 4 mill er i minste laget. Fra en vg artikkel (https://www.vg.no/sport/fotball/i/on...y-lsk-trener):

      "Til Romerikes Blad hinter sportssjef Simon Mesfin til at Georgson har en VIF-klausul:
      – Det kan tenkes at det er en klausul som sier noe om det, ja. Men man kan ikke nekte folk å ta arbeid noe sted. Det hadde trosset arbeidsmiljøloven. Men det kan hende at det er en litt høyere klausul der enn det som er vanlig."

      Men det er klart at 4 mill er jo LITT høyere enn det som er vanlig.
      Ekstreneren vår f.eks. hadde jo en på rundt 3 mill.


      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6079

        #63
        En egen klausul for klubber i tippeligaen f.eks som han snakker om kanskje?

        Kommentar

        • Pad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2022
          • 732

          #64
          4 mill virker veldig lavt midt i første sesong. Er vel ikke noe som gjør at man har en utkjøpsklausul som synker for hvert år av kontrakten. Enorm forskjell å miste i juli kontra desember også.

          Kommentar

          • *eLSKerLSK*
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 453

            #65
            Utrolig god nyhet om vi får betalt for å kvitte oss med dette mislykkede trenerprosjektet. Sesongen under ett har vært elendig. Joda, noen unntak har det vært, men alt i alt - elendig. Se bort i fra siste kamp mot godset, går heller ikke utviklingen riktig vei. Jeg snakker om prestasjoner og ikke resultater, som riktig nok er brukbare de siste kampene.

            Kommentar

            • *eLSKerLSK*
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 453

              #66
              Opprinnelig skrevet av Fugggel

              Jeg har ikke noe grunn til å ikke tro på den informasjonen jeg har fått. Så får du velge selv hva du tror på.
              Jeg tror deg

              Kommentar

              • hthaug
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 432

                #67
                Har signert ifølge Twitter.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  Jeg har ingen som helst problemer med å forstå at han blir fristet av å bli en del av trenerteamet i det som fremdeles er verdens største klubb, under en av verdens mest ettertraktede og meritterte hovedtrenere. Dette er den største "overgangen" på trenersiden fra Norge noen gang, så jeg forventer at det også gjenspeiles i "overgangssummen". Noen titalls millioner bør ikke være mer enn lommerusk for den røde pengesekken.
                  Er dette den største overgangen på trenersiden fra Norge noen gang? Jeg holder egentlig hovedtrener i samme klubb som høyere. Han blir assistent med ansvar dødballer. Får 4 mill som er klausul i kontakta.

                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  Butthurt-gjengen gnåler over at dette er et bevis på Simons udugelighet. tvert imot, det viser hvilken teft han har som klarte å kapre en kapasitet som faktisk er attraktiv for de aller største klubbene i Europa. At vi nå også "selger" trenere til klubber på det øverste nivået, bør også gjøre oss attraktive på ei hylle milevis over stollek-gjengen her i steinrøysa.
                  ?

                  Synes Simon stort sett har vært flink, men denne overgangen kommer ikke akkurat som resultat av store prestasjoner som trener i LSK - han hentes fordi han har spisskompetanse på dødballer (som LSK ironisk nok har slitt med i år) og har jobbet sammen med en der tidligere.

                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  Vi går spennende tider i møte. Denne sesongen var ødelagt mtp. medaljer allerede uansett.
                  Enig at det blir spennende nå. Georgson har vært med på at det ikke blir noen medalje i år. ?
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4071

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Georgson har vært med på at det ikke blir noen medalje i år. ?
                    Så definitivt. Spennende var det allerede, men spenningen/uvissheten blir vel heller ikke mindre!

                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Lillestrømer
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Jul 2023
                      • 33

                      #70
                      Skal nok ikke undervurdere bidraget fra brønnpisserne. Vanskelig å endre fargen på passet. Nå får vi bare håpe de klarer å jage ut Mefsin i samme slengen. Så slipper vi å forholde oss til VAR i fremtiden.

                      Kommentar

                      • Kjøttkaka
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2012
                        • 305

                        #71
                        Her skjønner jeg at jeg er uenig med mange, men etter min mening er det virkelig ikke større å bli cornertrener i et enormt trenerteam i Manchester United framfor å være hovedtrener i en tradisjonsklubb i Norge.

                        Han tjener sikkert mer penger der, men at det skal være mer prestisje å være assistent nummer åtte med ansvar for dødball framfor å være hovedtrener er jeg ikke med på.

                        At man «ikke sier nei» når Manchester United vil ha deg som cornertrener er bare tull.

                        Kommentar

                        • Kjøttkaka
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2012
                          • 305

                          #72
                          Her skjønner jeg at jeg er uenig med mange, men etter min mening er det virkelig ikke større å bli cornertrener i et enormt trenerteam i Manchester United framfor å være hovedtrener i en tradisjonsklubb i Norge.

                          Han tjener sikkert mer penger der, men at det skal være mer prestisje å være assistent nummer åtte med ansvar for dødball framfor å være hovedtrener er jeg ikke med på.

                          At man «ikke sier nei» når Manchester United vil ha deg som cornertrener er bare tull.

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1472

                            #73
                            Georgson har vært svært godt likt av de viktigste vi har i Lsk - spillerne!
                            Jeg vil nok huske BG og Viking borte som de største prestasjonene.
                            Spillet i perioder har vært svært ulikt Fugla, men som som de kvitret i forrige kamp mot Strømsgodset, var en opplevelse.
                            Trenerkollegaer Knutsen og Moe har i forbindelse med kampene mot LSK understreket at Lillestrøm er i ferd med å bygge en ny identitet..noe som ser veldig spennende ut...
                            Som sin første hovedtrenerjobb, har Georgson satt sine spor, og ikke alt er negativt...jeg vil si tvert i mot.

                            Tiden vli gi fasiten.. Var dette starten på noe, eller skal vi rykke tilbake til start? Viktigste spørsmål er nå hvordan vi går videre .. i samme retning med noen justeringer?? ..men det tilhører en annen tråd.

                            Kommentar

                            • P0P_Corn
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Apr 2004
                              • 176

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                              Her skjønner jeg at jeg er uenig med mange, men etter min mening er det virkelig ikke større å bli cornertrener i et enormt trenerteam i Manchester United framfor å være hovedtrener i en tradisjonsklubb i Norge.

                              Han tjener sikkert mer penger der, men at det skal være mer prestisje å være assistent nummer åtte med ansvar for dødball framfor å være hovedtrener er jeg ikke med på.

                              At man «ikke sier nei» når Manchester United vil ha deg som cornertrener er bare tull.
                              Oppfatter AG som en fyr som liker å utvikle seg og lære av de beste. Det, sammen med oppslaget om at han var overrasket over hvor mye hovedtreneransvaret faktisk medførte, så kan det jo være en grunn til å vurdere en ny jobb.

                              Kommentar

                              • Kjøttkaka
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2012
                                • 305

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                Dette er den største "overgangen" på trenersiden fra Norge noen gang, så jeg forventer at det også gjenspeiles i "overgangssummen". Noen titalls millioner bør ikke være mer enn lommerusk for den røde pengesekken.
                                Det er jo ikke i nærheten av å være den største trenerovergangen. Det er ikke en gang den største overgangen fra Norge til Manchester United. Solskjær ble tross alt hovedtrener. Dette er like stort som da Mark Dempsey gikk fra trenerjobben i Kongsvinger til Manchester United for å bli assistenttrener. Altså ikke så veldig stort med andre ord.

                                Spør du meg er det egentlig litt pinlig for oss og hele fotball-Norge at det skal være så mye større å bli cornertrener i Man United at man vraker hovedtrenerjobben i en norsk storklubb etter et halvt år. Rett og slett litt flaut.

                                Og vi får bare fire millioner for det.

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1385

                                  #76
                                  Hvis Georgson velger å gå for dette - noe som ikke er bekrefta, beviser han jo for alle kommende klubber som vil ha han som hovedtrener at han er uforutsigbar og kortsiktig i planene sine. Kan ikke skjønne hvem som skal ta sjansen på han igjen.

                                  Virker jo rart at han skal hoppe på tilbudet også. Hvis han ville fortsette som dødballtrener fantes det sikkert nok av muligheter før han kom til oss.

                                  Kommentar

                                  • Kjøttkaka
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2012
                                    • 305

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av P0P_Corn

                                    Oppfatter AG som en fyr som liker å utvikle seg og lære av de beste. Det, sammen med oppslaget om at han var overrasket over hvor mye hovedtreneransvaret faktisk medførte, så kan det jo være en grunn til å vurdere en ny jobb.
                                    Men han har vel ønsket å utvikle seg og lære med ambisjoner om å senere få en hovedtrenerjobb? Nå har han jo den jobben.

                                    Men det kan jo selvsagt være at han har innsett at hovedtrenerjobben ikke er noe for ham, og at han passer bedre som assistent. Det er jo mulig at dette ble for mye, og at han ikke lenger har ambisjoner om en toppjobb.

                                    For så vidt helt fair det i så fall.

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1573

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                                      Men han har vel ønsket å utvikle seg og lære med ambisjoner om å senere få en hovedtrenerjobb? Nå har han jo den jobben.

                                      Men det kan jo selvsagt være at han har innsett at hovedtrenerjobben ikke er noe for ham, og at han passer bedre som assistent. Det er jo mulig at dette ble for mye, og at han ikke lenger har ambisjoner om en toppjobb.

                                      For så vidt helt fair det i så fall.
                                      Ja, selvsagt forståelig om han ønsker å bli verdens beste dødballtrener i verdens største klubb fremfor å ha en "toppjobb" i fotballens mørkeste bakgård.

                                      Kommentar

                                      • *eLSKerLSK*
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 453

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                                        Men han har vel ønsket å utvikle seg og lære med ambisjoner om å senere få en hovedtrenerjobb? Nå har han jo den jobben.

                                        Men det kan jo selvsagt være at han har innsett at hovedtrenerjobben ikke er noe for ham, og at han passer bedre som assistent. Det er jo mulig at dette ble for mye, og at han ikke lenger har ambisjoner om en toppjobb.

                                        For så vidt helt fair det i så fall.
                                        De fleste som bytter jobb et motivert av flere faktorer. Fordeler og ulemper veies opp mot hverandre.

                                        At prosjektet i LSK gikk på skinner og at vi nå var i en vanskelig fase som han kjente igjen fra tidligere prosjekter (ref. intervju for kun kort tid siden) som endte godt tviler jeg på. Kanskje en viktig faktor nettopp er at han har innsett at han ikke får til LSK.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4071

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                                          De fleste som bytter jobb et motivert av flere faktorer. Fordeler og ulemper veies opp mot hverandre.

                                          At prosjektet i LSK gikk på skinner og at vi nå var i en vanskelig fase som han kjente igjen fra tidligere prosjekter (ref. intervju for kun kort tid siden) som endte godt tviler jeg på. Kanskje en viktig faktor nettopp er at han har innsett at han ikke får til LSK.
                                          Skal ikke se bort fra at han overvurderte nivået på spillerne og at han har innsett at det er en langt større oppgave å få spillere på dette nivået til å implementere den fotballen han ønsker enn han trodde i vinter.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...