Trenertråd: Andreas Georgson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3433

    #81
    Det blir bare spekulasjoner, men man skal ikke se bort fra at Georgson fant ut at hovedtreneroppgaven ble større enn hva han var forberedt på. Det har kokt greit på både bane og tribune denne våren. Det er mulig at han har funnet ut at å være hovedtrener ikke ligger hans hjerte nærmest, og at han trives best som spesialtrener som ikke trenger å snakke med media hver dag. Hvis så synes jeg det er helt greit at han forlater oss.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Diamanten
      Medlem
      Hoffnarr
      • Nov 2006
      • 68

      #82
      Håper vi nå bygger videre på det som har vært. Filosofi og tanke langt foran tidligere planer og selvom det tidvis har vært dårlig må en knekke noen egg... Håper på videreføring

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 730

        #83
        Legger merke til at klubben ikke ønsker lykke til videre. Helt riktig selvfølgelig.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3370

          #84
          Fremstår som en parentes i LSK sin historie.

          Jeg kommer ikke til å savne han. Sikkert dyktig, for all del, og virker jovial - men resultatene i sin helhet, mangel (stahet) på å lese kampbilder, noen forferdelige flauser sportslig gjør at jeg ikke mister nattesøvnen.

          Kommentar

          • occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 719

            #85
            I utgangspunktet glad for å være ferdig med han. Mener allikevel at timingen ikke er helt topp. Vi har i år igjen havnet i en kjip situasjon. Håper at det kan løses bedre i år.

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1572

              #86
              Opprinnelig skrevet av Pad
              Legger merke til at klubben ikke ønsker lykke til videre. Helt riktig selvfølgelig.
              Hvor leser du en uttalelse på vegne av klubben?

              På lsk.no opplyses det kun om de faktiske forholdene.

              Kommentar

              • Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 730

                #87
                Opprinnelig skrevet av Dole

                Hvor leser du en uttalelse på vegne av klubben?

                På lsk.no opplyses det kun om de faktiske forholdene.
                Helt vanlig ved slike artikler/saker også at man ønsker lykke til videre.
                Så går vi se tonen i morgen på pressetreffet.

                Kommentar

                • Kjøttkaka
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2012
                  • 305

                  #88
                  Helt riktig at man ikke ønsker lykke til videre i dette tilfellet. Dette er jo en fornærmelse mot LSK.

                  Hvis han i det hele tatt huskes, så vil han eventuelt huskes for måten han stakk, en god start i cupen (om vi kommer til finale) og for en horribel start på sesongen på hjemmebane.

                  En parentes i klubbens historie. Hadet bra, og takk for absolutt ingenting.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1385

                    #89
                    Definitivt et svik mot sportsklubben. Og et farvel til alle håp om å bli hovedtrener noe sted i overskuelig framtid. Får sparken med Ten Hag til jul.

                    Kommentar

                    • Pad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2022
                      • 730

                      #90
                      Skulle gjerne sett han fikk/brukte et fullt år på å få til noe. Hadde troa, mye pga personen, at dette kunne bli noe. Nå stikker han fra spillere han fikk inn, assistenttrener han dro med seg og en klubb som er på grensen til å kjempe om Europa og cup-gull. Håper Åsen/Mesfin er litt hard imorgen, skjønner at Asterhed ikke vil sage, men de to andre kan gjerne si det resten av oss tenker.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7078

                        #91
                        Steng tråden og glem denne naive, ynkelige parentesen i Sportsklubbens historie. En ynkrygg med spisskompetanse på bullshit. Burde aldri vært ansatt, adjøss og fuck off.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 496

                          #92
                          Ja, steng gjerne denne tråden slik at vi slipper å lese mer oppgulp.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2276

                            #93
                            Tror det er en del her som trenger å justere medisineringen litt...
                            Georgson kom til LSK uten noen relasjon til klubben. Han har ingen lojalitetsbånd. Den eneste lojaliteten man kan forvente er en profesjonell opptreden i forhold til sin kontrakt. Vi har ingen holdepunkter for å si at han ikke har opptrådt på en korrekt måte overfor klubben. Fotballtrenere er arbeidstakere med en høy turnover og svært dårlig oppsigelsesvern. Klubbene er også bare lojale så lenge det passer dem. Ranieri tok Leicester til tidenes mest sensasjonelle seriegull. Et drøyt halvår senere fikk han sparken for resultater som lå på omtrent samme nivå som klubben var vant til før han kom. Det er vanskelig å planlegge langsiktig, både fordi ting ikke alltid går som man har tenkt, og fordi det av og til dukker opp en mulighet man ikke kan si nei til - selv hvis timingen er dårlig.

                            I et forsøk på å forsvare Brann sitt "Gi-bort" salg av Heltne Nilsen sa Horneland "i denne bransjen har du ansvar for egen karriere". Georgson har også det. Han fikk et tilbud som jeg tviler på at han selv syntes var godt timet. Han måtte gjøre et valg. Fair enough. Er vi enige i valget? Noen Ja, noen Nei. Men det valget er bare hans. Noen trives best som stor fisk i liten dam, andre motsatt. Personlig tror jeg, i likhet med mange andre, at valget han nå har gjort i beste fall er en omvei hvis han på sikt har ambisjon om å bli hovedtrener. Selvfølgelig er det mulig å si nei til ManU hvis rollen ikke er rett.

                            Dette kan ikke sammenlignes med den unevneliges overgang slumsøsterne. Du bryter ikke en kontrakt og går direkte til klubbens største rival. Sånt gjør man bare ikke. Hadde noe sånt skjedd i Tyrkia ville han ha trengt livvakter døgnet rundt.

                            Om man er enig i fotballfilosofien til Georgson eller ikke er en litt annen sak. Om man synes at det har vært framgang eller ikke, like så. På vårt beste har vi vært ekstremt gode. På vårt dårligste har vi lignet veldig på vårt dårligste under vår siste fast ansatte trener. Dytting på tvers og bakover til nærmeste mann uten noen tegn til framdrift. Det som er helt sikkert er at det ikke har vært en ønsket taktikk fra noen av trenerne, men snarere et resultat av at når ting ikke fungerer vil spillerne prøve å falle tilbake på det trygge. Nærmeste mann er trygt.

                            Jeg er selvfølgelig ikke fornøyd med å ligge på 8. plass halvspilt. Jeg har likevel sett tendenser jeg gjerne vil se mer av. Jeg håper veldig at vi fortsetter reisen vi har startet på. Å gi Asterhed roret ut sesongen er første skritt på den reisen. Tipper vi vil se noen små justeringer og kanskje noe mer pragmatisk tilnærming i kampene, men at hovedlinjene blir de samme. Hvis man nå velger å ansette en ny trener med en helt annen fotballfilosofi har vi kastet bort denne sesongen. Kanskje har vi også hentet feil spillere. Enda værre enn å bevisst velge å gå i en annen retning ville det være om vi bare ansetter "det vi kan få" i beste bartestil, uten å ha en tydelig kravspekk.

                            Jeg håper vi ikke justerer kursen nevneverdig. Det er greit å ta et strategisk valg og endre kursen. Det er ikke greit å drive tilfeldig rundt uten en retning. Jeg forutsetter derfor at beslutninger om de neste treneransettelsene tas med utgangspunkt i den samme kravspesifikasjonen som ved ansettelsen av Georgson. Jeg tror det er for tidlig å si om Georgson blir en parentes i klubbens historie. Fortsetter vi å vake rundt plassen som tidligere var holdt av til Futility-gjengen blir han det. Hvis Asterhed fortsetter i Georgsons ånd og lykkes, håper jeg at Georgson faktisk får noe kred for dette.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3433

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                              Definitivt et svik mot sportsklubben. Og et farvel til alle håp om å bli hovedtrener noe sted i overskuelig framtid. Får sparken med Ten Hag til jul.
                              Jeg vil tro at nye muligheter som hovedtrener neppe blir aktuelt på lang tid. Mulig at han har funnet ut at dødball er hans styrke, og at han satser på en spesialistkarriere.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Dumbo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2004
                                • 496

                                #95
                                Ut fra dagens intervju i RB virker stillingen å innebære en god del mer enn å være "cornertrener". Blant annet individuell oppfølgning av spillere på feltet samt ansvar for kampforberedelser.

                                Om Asterhed (som trolig beholder kontakten med AG) overtar roret, er det på sikt kanskje ikke så dumt å ha en kontakt i Man. United med tanke på lån av spillere.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #96
                                  Går buss i kveld
                                  Attached Files

                                  Kommentar

                                  • Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 496

                                    #97
                                    En "no brainer" å gå til United sier Mesfin. Ikke ett negativt ord om beslutningen til AG. Tydelig at han har et helt annet syn på saken enn en del supportere hvor det koker litt for mye i hodene.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2276

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Dumbo
                                      Ut fra dagens intervju i RB virker stillingen å innebære en god del mer enn å være "cornertrener". Blant annet individuell oppfølgning av spillere på feltet samt ansvar for kampforberedelser.

                                      Om Asterhed (som trolig beholder kontakten med AG) overtar roret, er det på sikt kanskje ikke så dumt å ha en kontakt i Man. United med tanke på lån av spillere.
                                      Jeg tenkte på det samme. De har vel alltids noen akademispillere som holder ok Eliteserienivå selv om de ikke er helt klare for innhopp i PL.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2276

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Går buss i kveld
                                        Godt å vite

                                        Kommentar

                                        • armykanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2009
                                          • 742

                                          Vil bare si.

                                          Asterhed virker som en veldig kompetent og god figur i rollen som hovedtrener. Forventer at fuglafamilien gjør som de er kjent for. Møte opp i morgen, og støtter Robin og laget i stort tall. Dette må vi bruke som en vitamininnsprøytning, og hvem vet. Kanskje dette er starten på en eventyrhistorie. Kanskje dette var «ment to be». Kjør på! Frem til vi vet hvem som faktisk blir den permanente hovedtreneren.

                                          Kommentar

                                          Working...