Treningstråden 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Egumen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2011
    • 201

    #81
    Opprinnelig skrevet av HSft
    Vinger har man ikke så voldsomt av, spesielt ikke etter at man skynda seg med å selge Skogvold før ny trener kom inn… Va er opplagt og på den andre vi gen hadde det ikke vært helt krise om vi tenker litt langsiktig og dyrker et skikkelig talent i Lelesiit.
    Jeg tenker Uba fint kan spille på høyre ving. Ingen fare for at han jukser hjemover heller. Hadde vært veldig kult å se han og Va på hver sin side.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7079

      #82
      Va virket bra en stund, men har vært like ræva som alle andre i ganske lang tid. Hvis vi skal ha med Åsen fremover, bør han bare være aktuell på venstre ving. Jeg ser ingen logikk i at han skal brukes på midtbanen, og har til gode å høre et eneste godt argument for det. Det er enten venstreving eller sayonara når det gjelder ham, i mine øyne.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2360

        #83
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Va virket bra en stund, men har vært like ræva som alle andre i ganske lang tid. Hvis vi skal ha med Åsen fremover, bør han bare være aktuell på venstre ving. Jeg ser ingen logikk i at han skal brukes på midtbanen, og har til gode å høre et eneste godt argument for det. Det er enten venstreving eller sayonara når det gjelder ham, i mine øyne.
        Va var bra mot bartene så lenge vi var et lag. Han har i det minste litt x-faktor over seg og tørr å utfordre selvom det er med vekslende hell. Uansett en oppgradering fra han som stakk til Odds BK.
        Problemet er bla sammensetningen av spillerne. Det har blitt henta inn spillere på måfå og dermed ser vi også ut som 10 hodeløse høns.

        Kommentar

        • fredpet76
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 1249

          #84
          Mulige å antyde en startoppstilling ut i fra dagens trening? Noen?

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4071

            #85
            Hadde ikke DN sin første trening med troppen i går? Var den lukket, eller er det noen som har noe å fortelle?
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • bjornlindahl67
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Feb 2013
              • 2

              #86
              Når trener dem i dag? I dag er 28.08-2024. Har ikke vært utprega mye her inne på maaange år!
              noen som kan svare meg på dette?

              Kommentar

              • maurakanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 637

                #87
                Opprinnelig skrevet av bjornlindahl67
                Når trener dem i dag? I dag er 28.08-2024. Har ikke vært utprega mye her inne på maaange år!
                noen som kan svare meg på dette?
                Trening kl 11:00. Åråsen eller Vigernes

                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                Kommentar

                • Dumbo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2004
                  • 499

                  #88
                  Kikket akkurat på videoen som RB har publisert fra den første treningen til David Nielsen. Det var noen flammende taler han holdt for spillerne. Om ikke annet har vi åpenbart ansatt en svært engasjert trener

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4071

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Dumbo
                    Kikket akkurat på videoen som RB har publisert fra den første treningen til David Nielsen. Det var noen flammende taler han holdt for spillerne. Om ikke annet har vi åpenbart ansatt en svært engasjert trener
                    Dette kan ikke være annet enn veldig bra for denne gruppa! Et skikkelig kultursjokk, først og fremst for spillere som Ruben og kanskje Gjermund?

                    Det må være mange år siden vi hadde en så "levende" og forhåpentligvis krevende trener! Jeg vet jo like lite som alle andre om dette er tilstrekkelig, men at denne gruppa som har blitt dysset i søvn i altfor lang tid nå trenger en solid wake-up call, er udiskutabelt!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • OlaG
                      Oversetterdrone
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 907

                      #90
                      Intervjuet i Humbug & Kanari var også søt søt musikk: https://www.kfl.no/hk-var-storste-st...m-sportsklubb/

                      Kommentar

                      • Nosferatu
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 718

                        #91
                        PS! Onsdag var den svenske venstrebacken Mohanad Jeahze (27) med på LSK-trening. Han spilte sist for D.C. United i Major League Soccer i USA. Han har tidligere blant spilt for Hammarby, Mjällby og Brommapojkarna i Sverige. 27-åringen har spilt aldersbestemte landskamper for Sverige, men han senere spilt fire A-landskamper for Irak. Han skal trene et par dager med LSK før det blir tatt en avgjørelse om han skal signeres eller ikke.
                        Noen som kan si noe om hvordan han så ut? Verdensklasse, Westerberg eller en mellomting?
                        For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                        Kommentar

                        • glasgow
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 1252

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Nosferatu

                          Noen som kan si noe om hvordan han så ut? Verdensklasse, Westerberg eller en mellomting?
                          Skadehistorikken ser ikke bra ut. Ute halve sesongen i fjor.
                          22/23 Apr 17, 2023 Mar 22, 2024 340 days
                          22/23 Mar 20, 2023 Apr 6, 2023 17 days
                          21/22 Nov 16, 2021 Nov 27, 2021 11 days
                          21/22 Oct 4, 2021 Oct 14, 2021 10 days
                          17/18 Jul 23, 2017 Mar 3, 2018 223 days
                          ?

                          Kommentar

                          • 007
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2013
                            • 285

                            #93
                            Sesongen i fjor begynte 25/2 og sluttet 22/10, altså nøyaktig 8 mnd. Han var disponibel i 2 første mnd., altså 25 %. I tillegg var han kun skadefri i 11 dager før dette fordi han da var ute i 17 dager før dette igjen.

                            Så var han også ute i alle de 4 mnd. før sesongen-24 startet + 1 mnd. av den.

                            Men skal nå ha vært skadefri i 5 mnd.

                            Men siden han nå er på prøvespill hos oss er det nok en spiller dem vil bli kvitt eller har kvittet seg med.

                            Han har ellers vært vært utrolig lite skadet siden mars 2018.

                            Så det blir en avveining LSK må gjøre ut fra den siste langtidsskaden og hva de ser av ham på treningene.

                            Jeg er litt skeptisk, men utelukker ikke at han kan være en forsterkning. Håper LSK treffer med det de bestemmer seg for

                            PS: Det at han spilte mange sesonger i Sverige før MLS er jo ikke nødvendigvis bare positivt. Vi LSK-supportere og forhåpentligvis også trenerne, Mesfin og styret vet vel at både forsvarere og andre spillere får veldig mye bedre tid med ballen og møter ikke like aggressive og pågående spillere som i bl.a. Norge...
                            Last edited by 007; 30.08.2024, 07:12. Begrunnelse: La til "PS:" om svenske spillere

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3207

                              #94
                              Trening onsdag 11. september

                              Godt oppmøte på dagens trening på Vigernesjordet 11.00-12.30. Flere spillere på vei tilbake, blant annet Marius Lundemo, med gul vest i formasjonsspillet, selv om han vel i beste fall er på benken mot RBK. Erling Knudtzon er også nærmere, mens Martin Roseth trener alternativt, og Mads Hedenstad Christiansen visstnok snakker om et par kamper før han er klar - kanskje vel optimistisk?

                              Formasjon 3-5-2, som følger:

                              Stefan
                              Ruben-Espen-Sander
                              Uba-Ibra-Vebjørn-Kevin-Frederik
                              Thomas-Moctar Diop

                              David Nielsen meget aktiv, klar og tydelig, som vanlig. Tony Ordinas også aktivt med på treninga, coacher spesielt Uba Charles tett fra sidelinja, mens Rune Haavelmoen særlig følger opp Frederik Elkær på den andre vingbacken.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • tonkro
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2009
                                • 343

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Trening onsdag 11. september

                                Godt oppmøte på dagens trening på Vigernesjordet 11.00-12.30. Flere spillere på vei tilbake, blant annet Marius Lundemo, med gul vest i formasjonsspillet, selv om han vel i beste fall er på benken mot RBK. Erling Knudtzon er også nærmere, mens Martin Roseth trener alternativt, og Mads Hedenstad Christiansen visstnok snakker om et par kamper før han er klar - kanskje vel optimistisk?

                                Formasjon 3-5-2, som følger:

                                Stefan
                                Ruben-Espen-Sander
                                Uba-Ibra-Vebjørn-Kevin-Frederik
                                Thomas-Moctar Diop

                                David Nielsen meget aktiv, klar og tydelig, som vanlig. Tony Ordinas også aktivt med på treninga, coacher spesielt Uba Charles tett fra sidelinja, mens Rune Haavelmoen særlig følger opp Frederik Elkær på den andre vingbacken.

                                gilbert
                                Hvordan syns du spillerne ser ut på trening nå? Noen som utmerker seg positivt? Hva med Asterhed, fortsatt aktiv på treningene?

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3207

                                  #96
                                  Midtbanefemmer ser ut til å kunne gi mer trøkk framover. Spissparet virker som de er i ferd med å finne hverandre.

                                  Robin Asterhed hadde, slik jeg så det i dag, en relativt tilbaketrukket rolle.

                                  Kommentar

                                  Working...