Treningstråden 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3213

    #41
    Opprinnelig skrevet av Hexaphim
    Takk for nok en fin rapport! Beklager dumt spørsmål, men hvem er Alex? Jeg sjekket Stallen 2024, og så ingen med det navnet.
    Til mitt forsvar, så står Alexander (med x) omtalt i førsteinnlegget mitt i "Stallen 2024", selv om han ikke er tatt med på lista/tabellen. Men siden han kom inn og gjorde en god og mye omtalt innsats i siste kamp (en av de få positive å notere fra den kampen) regna jeg med at "Alex" var selvforklarende....

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9513

      #42
      Georgson kalt'n for Alex da han prata om front-trio'n på televisjonen nå, så da er det gjengs.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3213

        #43
        Trening mandag 17. juni

        Dagens trening som vanlig for tida på Vigernesjordet 11.00-ca 12.45. Etter gårsdagens andrelagskamp var både Elscha og Skogvold fraværende. Skogvold skulle uansett ikke spille hele kampen, men gikk av etter 38 min fordi han kjente litt på en muskel, og da tar man ingen sjanser med eksplosiv muskulatur - neppe mer alvorlig enn det. To keepere - Sveinhaug og Hagerup. Alexander Røssing-Lelesiit er nå fast deltaker på A-lagstreningene. Sheriff Sinyan har trent med LSK også før pausa/ferien og var igjen med i dag. Fredag var Va ikke å se (fikk kanskje en ekstra reisedag hjem til/fra Angola?), men var som vanlig svært aktivt med i dag. Derimot tok det meg noen sekunder før jeg identifiserte en av stopperne/backene fredag - det var naturligvis Vetle Dragsnes, som fikk vist at han fortsatt kommer fram og gir presise innlegg på venstresida (NB: Både Vetle og Sheriff er naturligvis her bare på "ferie" fra sine faste klubber).

        Knudtzon trente inne, Roseth skal ta det med ro i seks uker, det vil si omtrent fram til 1. juli, og Uba Charles venter fortsatt på tester. Men både Lehne, Hoff og Solberg var med for fullt (i ikke altfor intensivt spill). Solberg sa fredag at det var første gang på lenge han ikke hadde vondt noe sted. Bolly og Kitolano trente alternativt for seg sjøl og med fysio.

        Kevin Krygård var med på sin første LSK-trening, og har vel ikke kamptrening på et par-tre måneder. Spennende å se hvor mange minutter han får (neppe fra start) og ikke minst i hvilken posisjon og rolle, i treningskampen mot IFK torsdag (13.00). Meget dårlige publikumsmuligheter (med landslagets tette netting rundt banen på jordet), ser det ut til, så jeg har resignert og kommer til å se kampen på rb.no (kommentert av Henrik Ekaas Berge, og ikke av Svesengen, som drar på ferie). Markus Karlsbakk kommer som kjent først 17. juli.

        Daniel Skaarud er fortsatt med på LSK-treningene. Såvidt jeg forstår er LSK og Ajax-akademiet enige om de økonomiske rammene, 13-14 millioner nokså direkte og opp mot 20 millioner totalt dersom det blir mye A-lagsspill. Men fortsatt gjenstår medisinske tester, og en del formaliteter tar visstnok ofte mye tid - Ajax-akademiet er så stort og tungt at det har en egen juridisk avdeling - men hvis det medisinske går i orden ser det ut til å være et spørsmål om tid før overgangen går gjennom.

        gilbert







        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3213

          #44
          Trening mandag 24. juni

          På Åråsens nye, fine matte fra 11 til 12.20. Ser ut som 11'ern kan bli, ganske forutsigbart:

          Mads
          Eric-Espen-Ruben-Kris
          Vebjørn-Marius-Gjermund
          Ylldren-Thomas-Felix

          Dagens store, gode nyhet er at Uba Charles brått var å se på høyreback (med gul vest). I følge Geir Kåsene har han fått klarsignal til å starte opp med trening, og er nå i en opptrappingsfase. Uklart om alt medisinsk er avklart, men har altså fått "go" til å starte full trening.

          Også Kitolano er med på spilltrening for første gang på lenge. Lars Ranger har lenge igjen, men dreiv løpetrening utafor banen.

          gilbert
          Last edited by gilbert; 24.06.2024, 11:27.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4617

            #45
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Trening mandag 24. juni

            På Åråsens nye, fine matte fra 11 til 12.20. Ser ut som 11'ern kan bli, ganske forutsigbart:

            Mads
            Eric-Espen-Ruben-Kris
            Vebjørn-Marius-Gjermund
            Ylldren-Thomas-Felix

            Dagens store, gode nyhet er at Uba Charles brått var å se på høyreback (med gul vest). I følge Geir Kåsene har han fått klarsignal til å starte opp med trening, og er nå i en opptrappingsfase. Uklart om alt medisinsk er avklart, men har altså fått "go" til å starte full trening.

            Også Kitolano er med på spilltrening for første gang på lenge. Lars Ranger har lenge igjen, men dreiv løpetrening utafor banen.

            gilbert
            Roseth langt unna? Digg å se Vebjørn tilbake. Ylldren titter seg nok over skulderen nå.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3213

              #46
              Roseth driver med diverse alternativt på sidelinja med fysio, og skulle ta det med helt ro i seks uker, det vil si til 1. juli. Om ei uke får vi se hvor fort han trapper opp.

              Ylldren kikker seg nok over skuldra helt bokstavelig, siden han for tida er i fremste rekke som ving. Men både han, Vebjørn, Marius og selv Gjermund bør nå kjenne konkurransen fra Marcus Karlsbakk og Kevin Krygård.

              gilbert

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 572

                #47
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Trening mandag 24. juni


                Dagens store, gode nyhet er at Uba Charles brått var å se på høyreback (med gul vest). I følge Geir Kåsene har han fått klarsignal til å starte opp med trening, og er nå i en opptrappingsfase. Uklart om alt medisinsk er avklart, men har altså fått "go" til å starte full trening.
                Hvis han kan drive full trening igjen må vel det bety 99,9% sjanse for at alt er bra med ham, han ble jo tatt ut av trening for å ikke ta noen sjanser med helsa og det ville vi vel fortsatt ikke gjort? Helt fantastiske nyheter!

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3213

                  #48
                  Trening lørdag 6. juli

                  I alt 28 spillere (derav tre keepere) på dagens trening på jordet, 13.45-ca 15.00. Her tatt med Lars Ranger, som trente med fysio, og prøvespiller John Thomas Kamara. Fraværende Roseth, Knudtzon og Lehne Olsen - som skal være med til Molde siden i dag, og høyst sannsynlig spiller fra start. Også til stede var Daniel Skaarud, tilbake fra Amsterdam. Alt er nå klart for overgangen til Ajax-akademiet; det som fortsatt gjenstår er å følge opp FIFAs strengere regler for spillere under 18 år. Det har tatt litt tid å ordne det formelle med overføring fra norsk til nederlandsk skolesystem.

                  Følgende 11'er var å se i formasjonstreninga:

                  Mads
                  Sander-Espen-Ruben-Kris
                  Vebjørn-Marius-Gjermund
                  Felix-Efe-Ylldren

                  Det ville kanskje, for mange, vært mer naturlig med Felix på venstre og Ylldren på høyre ving, men slik det så ut i dag trakk Gjermund meget kjapt inn i en hengende rolle bak midtspissen, og Ylldren trakk litt ned for å dekke opp, foran Kristoffer Tønnessen. Thomas starter naturligvis på topp i Molde. Efe Lucky var nok bare stand-in på dagens trening (selv om han så vidt har vært brukt i denne rollen). Som midtspiss er Elscha neppe helt klar enda, han gikk av med noe rusk tidligere i uka, var nå tilbake i trening, men ikke i formasjonsspillet. Derimot var Henrik Skogvold med her (med gul vest). Her fikk jeg en god forklaring (fra en nærstående kilde) på Henriks manglende form og overskudd: Han fikk en infeksjon i kroppen (streptokokker?) i mai, og selv om den gikk over i løpet av et par uker har det tatt lang tid å få igjen overskuddet, han har rett og slett mangla krefter og energi - det skal nå være langt bedre.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 969

                    #49
                    Hva med Kitolano?

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3213

                      #50
                      Kito er i full trening og med i formasjonsspillet, men ser ikke ut til å være klar for 11'ern.

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1480

                        #51
                        Noe inntrykk av prøvespiller John Thomas Kamara?

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3213

                          #52
                          Liten og rask, god med ballen, plasseringsevne, men altfor tidlig å si. Fra svensk tredje nivå.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3213

                            #53
                            Trening onsdag 17. juli

                            Trening på jordet 11.00-12.30. Stadig økende oppmøte utover i uka, men fortsatt en del fravær, slik at en ikke hadde spill 11-mot-11 og kunne se noen lagoppstilling. Trolig mer å se på Åråsen i morra, men vil bli overraska om ikke samme 11'er som mot Godset starter borte mot RBK. Lehne, Hoff, Larsson, Bolly, Ranger, Knudtzon, Roseth ikke tilstede, men de fem første har vært å se tidligere i uka. Tilstede var derimot alle tre nysigneringene, Kevin Krygård, Markus Karlsbakk og Lucas Svenningsen (17 år, 195 cm). Karlsbakk fikk seg en trøkk, lå nede og gikk av treninga tidlig mandag, men var tilbake alt i går. Krygård er fortsatt ikke helt klar, fordi overgangsprosessen formelt kan starte først i dag, og ikke bare klubben, men også det portugisiske fotballforbundet skal med. Men en regner med at alt går i orden tidsnok, slik at han blir klar og mest trolig kan byttes inn i andre omgang. De nye spillerne har jo nå vært her flere uker, både på treningsfeltet, og på møter og diskusjoner rundt de siste kampene, og skal sånn sett være godt innkjørt. Ser unektelig bra ut på trening - men trening er som kjent trening...

                            Prøvespiller John Thomas Kamara er reist videre, men Atta Aneke var der med en spennende kantspiller (18 år) som har kamper på Nigerias ungdomslandslag.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3213

                              #54
                              Trening torsdag 18. juli

                              Åråsen, 11-12.30. I alt 31 spillere, selv om flere av dem sykla og trente alternativt, blant andre Ylldren og Kristoffer. I formasjonsspillet (11 mot 11) var dermed Plan A:

                              Mads
                              Uba-Espen-Ruben-Frederik
                              Kevin-Marius-Gjermund
                              Kito-Thomas-Felix

                              men i en kort sekvens fikk vi også se en Plan B:

                              Mads
                              Kevin-Ruben-Espen
                              Kito-Gjermund-Marius-Frederik
                              Uba-Thomas-Felix

                              deretter tilbake til Plan A....

                              Prøvespilleren fra Nigeria er Light Chijioke Eke, som kjenner Efe Lucky fra før, og har spilt med vår midtstopper (fra januar 2025) Oboji på Nigerias U-17 - se dagens oppslag på rb.no:



                              gilbert

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2013
                                • 217

                                #55
                                Ër det lov å håpe plan A starter på søndag?

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3213

                                  #56
                                  Ser ut som det mest sannsynlige akkurat nå, siden både Tønnessen og Ibrahimaj var henvist til ergometersykler av Kåsene og de andre fysio'ene. Det var neppe frivillig, men medisinsk pålagt.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1429

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Trening torsdag 18. juli

                                    Åråsen, 11-12.30. I alt 31 spillere, selv om flere av dem sykla og trente alternativt, blant andre Ylldren og Kristoffer. I formasjonsspillet (11 mot 11) var dermed Plan A:

                                    Mads
                                    Uba-Espen-Ruben-Frederik
                                    Kevin-Marius-Gjermund
                                    Kito-Thomas-Felix

                                    men i en kort sekvens fikk vi også se en Plan B:

                                    Mads
                                    Kevin-Ruben-Espen
                                    Kito-Gjermund-Marius-Frederik
                                    Uba-Thomas-Felix

                                    deretter tilbake til Plan A....

                                    Prøvespilleren fra Nigeria er Light Chijioke Eke, som kjenner Efe Lucky fra før, og har spilt med vår midtstopper (fra januar 2025) Oboji på Nigerias U-17 - se dagens oppslag på rb.no:



                                    gilbert
                                    Så Krygård prioriteres altså også foran Moen Foss på stopperplass, ja... Blir vel utlån eller salg snart da. Kan ikke forstå at han gidder å være femtevalg særlig lenge.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7112

                                      #58
                                      Åsen skal tydeligvis spille sentral midtbane uansett hva som skjer. Det er ikke til å fatte.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4617

                                        #59
                                        Spennende med softis-mannen rett inn fra start. Får håpe et halvt år uten kamptrening ikke gjør at han ikke løper på seg en Knudtzon. Ellers er det jo ganske sjukt at de to kanskje mest gjennomtrente spillerne i troppen som knapt har gått glipp av en kamp i karrieren drar på seg skader nå som vi endelig har fått litt bredde i troppen...

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3213

                                          #60
                                          Nå må dere ikke legge for mye i en periode på fem minutter som tydeligvis var et eksperiment for å ha et mulig alternativ underveis i kamp. Krygård er neppe tenkt som stopper i en start-11'er, og Åsen var ikke lett å se plassen til, men har jo med varierende suksess vært brukt i mellomrommet. Neppe aktuell fra start som "sentral midtbane".

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...