Treningstråden 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2276

    #61
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Trening torsdag 18. juli

    Prøvespilleren fra Nigeria er Light Chijioke Eke, som kjenner Efe Lucky fra før, og har spilt med vår midtstopper (fra januar 2025) Oboji på Nigerias U-17 - se dagens oppslag på rb.no:



    gilbert
    Noen observasjoner om prøvespilleren? Så du lyset? En Nigerianer med aldersbestemte landskamper bør jo være interessant

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3205

      #62
      Bare sett ham i to treninger, så tidlig å si, men rask, teknisk god, minner om både Felix og Alex som spillertype, men kanskje mer vekt, som han sier sjøl, på overblikk og stikkpasninger - i så fall imponerende for en 18-åring.

      For øvrig funker ikke lenken på rb.no, men 7-8 minutter med fokus på Eke fra landskamp mot Sør-Afrika (et år eldre nå) finnes på YouTube - søk på navnet Light Chijioke Eke.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2276

        #63
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Bare sett ham i to treninger, så tidlig å si, men rask, teknisk god, minner om både Felix og Alex som spillertype, men kanskje mer vekt, som han sier sjøl, på overblikk og stikkpasninger - i så fall imponerende for en 18-åring.

        For øvrig funker ikke lenken på rb.no, men 7-8 minutter med fokus på Eke fra landskamp mot Sør-Afrika (et år eldre nå) finnes på YouTube - søk på navnet Light Chijioke Eke.
        Spennende. Han ser jo ut som om han er 12 år gammel i de klippene (ut fra ansiktet). Bra blikk og tyngdeoverføring. Ser ut som en kjapp driblefant, men ikke en som dribler bare for å drible. Er generelt skeptisk til skrytevideoer på youtube, men her var alle klippene fra samme kamp. Det indikerer at det er representativt for hvem han er. Me like

        Kommentar

        • 007
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2013
          • 284

          #64
          Siste halvdel av sesongen er i gang! Her er de planlagte treningstidene for august.

          Kommentar

          • ChrisK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2013
            • 336

            #65
            Noen med info fra treningen i dag?

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1249

              #66
              Slik jeg tolket laget i morgen:

              5-3-2 defensivt og 3-4-3 offensivt.

              Ut: Felix, Uba, Lundemo og Hedenstad
              Inn: Sander, Ibra, Larsson og Hagrup

              Benken: Samme som i Molde + Tønnessen og Hoff om de ikke ønsker å spare disse to selv om de deltok for fullt.

              Hagrup
              Garnås Moen Foss Gabrielsen
              Larsson Ibra Krygård Elkær
              Åsen Kitalano
              Lehne

              Ps! Dette er mine tolkninger utifra laginndeling, jeg kan ta feil i forhold til formasjon.



              Kommentar

              • Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 370

                #67
                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                Slik jeg tolket laget i morgen:

                3-5-2 defensivt og 3-4-3 offensivt.

                Ut: Felix, Uba, Lundemo og Hedenstad
                Inn: Sander, Ibra, Larsson og Hagrup

                Benken: Samme som i Molde + Tønnessen og Hoff om de ikke ønsker å spare disse to selv om de deltok for fullt.

                Hagrup
                Garnås Moen Foss Gabrielsen
                Larsson Ibra Krygård Elkær
                Åsen Kitalano
                Lehne

                Ps! Dette er mine tolkninger utifra laginndeling, jeg kan ta feil i forhold til formasjon.



                Positiv til en treer bak, men savner gjennombruddskraft framover i banen.

                Kommentar

                • armykanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 742

                  #68
                  Hva er status på Lundis a?

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3205

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av armykanari
                    Hva er status på Lundis a?
                    Sier sjøl at dette er noe han har hatt før, og tror det bare tar 1-2 uker. Men det kan vel hende Geir Kåsene og det medisinske apparatet vil være mer forsiktig.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • occean-fan!
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 719

                      #70
                      Meget skuffende hvis Karlsbakk ikke starter

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3205

                        #71
                        Trening tirsdag 20. august

                        Åråsen, 11.00-12.30. Før bortekampen mot RBK i morra ble følgende 11'er drilla:

                        Stefan
                        Espen-Sander-Ruben-Frederik
                        Ylldren-Vebjørn-Gjermund
                        Felix-Thomas-Markus

                        Overraskende for meg og sikkert flere andre at Krygård spilte for "andrelaget" i formasjonstreninga. Kan muligens høres ut som han og Vebjørn får en omgang hver sentralt. Noen (mange) vil kanskje helst ha Felix Va på venstre ving. Til det er å si at Markus Karlsbakk så ut til å stortrives i den posisjonen, og satte tre mål på den halvtimen med 11x11 jeg så på treninga. Ingen bytter.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5099

                          #72
                          433 med Garnås på høyre back, og Krygård ut av laget? Hæ?

                          Kommentar

                          • Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 527

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av McGuffy
                            433 med Garnås på høyre back, og Krygård ut av laget? Hæ?
                            Da regner jeg med at vi har gått helt bort fra at høyreback skal operere som ving hvertfall? Eller har vi kanskje laga spesialopplegg for rbk borte og uba får spille ving på backen når han er klar for å herje igjen? Mye forandringer på kort tid nå, håper vi har en plan bak det og ikke bare må bruke det vi føler vi har tilgjengelig.

                            Kommentar

                            • Svart og gul
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 370

                              #74
                              Herregud til vingling hvis det blir laget. Asterhed må være ferdig nå.

                              Kommentar

                              • Lillelord
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Aug 2004
                                • 79

                                #75
                                Spiller- og posisjonsbytter har vært gjennomgangstema i hele år. Dethadde vært interessant å sett hvor mange ulike konstellasjoner vi har hatt totalt sett, det tallet tror jeg ligger skyhøyt over gjennomsnittet i eliteserien. Jeg tror det er en medvirkende faktor til resultatene. Samhandling betyr noe i fotball, og vi gjør flere endringer fra kamp til kamp, og innad i kampene.

                                Kommentar

                                • maurakanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2005
                                  • 637

                                  #76
                                  Skogvold spilte høyrekant på landslaget, og var meget god i den posisjonen mot Glimt i cupen i år. Va synes og være best på venstrekanten hvor han kan skjære/drible innover. Som de sa på dødball, så er det så komplisert at en av kantene skal inn i en 10-er rolle sammen med én av indreløperne. Blir så jævlig trangt i midten, og får ikke involvert Lehne så mye. Spill som Arsenal, City og Liverpool i 4-3-3, med brede kanter, flytt backene opp å doble på kantene, true bakrom. Kutt ut detta innvikla tullet, og bruk de spillerne som er best i de respektive posisjonene.
                                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2556

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Lillelord
                                    Spiller- og posisjonsbytter har vært gjennomgangstema i hele år. Det hadde vært interessant å sett hvor mange ulike konstellasjoner vi har hatt totalt sett, det tallet tror jeg ligger skyhøyt over gjennomsnittet i eliteserien. Jeg tror det er en medvirkende faktor til resultatene. Samhandling betyr noe i fotball, og vi gjør flere endringer fra kamp til kamp, og innad i kampene.
                                    Det handler om at man tviler og ikke finner frem til hvordan man skal bruke spillerne best mulig. Åsen har vel starta i fire forskjellige posisjoner i år?

                                    Om man går for en variant med at Hoff og Krygård skal spille en omgang hver, da vet jeg egentlig ikke hva jeg skal si.... Vet ikke om det er en skrøne eller sant, men Owe Rundberg klarte vel ikke å velge mellom to spisser (Fjørtoft var den ene) og sa dem skulle få spille en omgang hver - skapte ikke akkurat ro det.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4530

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Børge

                                      Det handler om at man tviler og ikke finner frem til hvordan man skal bruke spillerne best mulig. Åsen har vel starta i fire forskjellige posisjoner i år?

                                      Om man går for en variant med at Hoff og Krygård skal spille en omgang hver, da vet jeg egentlig ikke hva jeg skal si.... Vet ikke om det er en skrøne eller sant, men Owe Rundberg klarte vel ikke å velge mellom to spisser (Fjørtoft var den ene) og sa dem skulle få spille en omgang hver - skapte ikke akkurat ro det.
                                      Er faktisk helt tullete. Ibra har vist at han kan levere i den dype rollen, briljant mot Glimt i cupen, så jeg skulle egentlig sett at man kjørte Hoff og Krygård som indreløpere med Ibra som sekser fram til Lundemo er tilbake igjen. Når Lundemo, forhåpentligvis snart, er klar, håper jeg vi kan få se en midtbane bestående av Lundis i den dype rollen med Hoff og Krygård som indreløpere. Da får vi endelig den defensive robustheten på midtbanen vi har etterspurt i lang tid. Hoff og Krygård har også bra med sprut i beina og kan dekke store rom på midtbanen. Lundemo gjør opp for mangel på fart med rutine og posisjoneringsevne.

                                      Åsen kan konkurrere med Và og Karlsbakk om venstrekanten og Ibra med Kito og Karlsbakk om høyre. Det er her de har levert best for oss, og det er her de først og fremst bør være aktuelle, så får de heller være nødløsninger på midtbanen ved behov. Med Elkær og Uba på backene har vi fart og dribleferdigheter (Uba) og en enorm innleggsfot (Elkær) som tregere spillere som Åsen og Ibra kan benytte seg av på overlap.

                                      Interessant nok er det venstrebacken jeg mener er den svakeste posisjonen vår dersom vi har alle mann alle skadefri. Hverken Tønnesen eller Elkær gir meg ro i sjela, men Frederik har i det minste en ekstremferdighet i venstrefoten sin.

                                      Và - Lehne - Karlsbakk/Kito
                                      Krygård - Lundemo - Hoff
                                      Tønne/Elkær - Roseth - Gabrielsen - Uba
                                      MHC

                                      I elleveren over får vi en 4-3-3 med spillere som spiller i roller de faktisk er komfortable med. Se til Glimt og Brann. De driver ikke og kjører høyrekant som opererer som ekstra 10-er og sånt piss. De kjører vinger på vingene og indreløpere på indreløperplass. Klassisk 4-3-3. Funker fjell, selv mot god europeisk motstand. Hvorfor prøver ikke vi det samme nå som vi har brukt 30 mill. på bygge en 4-3-3-stall? Dette FM-hipsteropplegget må skrinlegges nå. Gjør det enkelt.

                                      Blir spennende å se om vi kan få se varianten over i løpet av sesongen. Kanskje etter landslagspausen (minus MHC)? Ser helst at Karlsbakk og Elkær får sjansen, men kan godt hende det blir Kito og/eller Tønnesen.

                                      Kommentar

                                      • 007
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2013
                                        • 284

                                        #79
                                        Akademisjef Toni Ordinas og sportssjef Simon Mesfin leder laget på treninga på Vigernesjordet lør. 24/8-24 kl. 11.00 og kampen på søn.
                                        David Nielsen er ansatt som LSKs hovedtrener ut 2024-sesongen. Den danske trenerprofilen har sin første arbeidsdag på Åråsen førstkommende mandag. Søndagens kamp mot Tromsø blir ledet av akademisjef Toni Ordinas og sportssjef Simon Mesfin.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6079

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                          Er faktisk helt tullete. Ibra har vist at han kan levere i den dype rollen, briljant mot Glimt i cupen, så jeg skulle egentlig sett at man kjørte Hoff og Krygård som indreløpere med Ibra som sekser fram til Lundemo er tilbake igjen. Når Lundemo, forhåpentligvis snart, er klar, håper jeg vi kan få se en midtbane bestående av Lundis i den dype rollen med Hoff og Krygård som indreløpere. Da får vi endelig den defensive robustheten på midtbanen vi har etterspurt i lang tid. Hoff og Krygård har også bra med sprut i beina og kan dekke store rom på midtbanen. Lundemo gjør opp for mangel på fart med rutine og posisjoneringsevne.

                                          Åsen kan konkurrere med Và og Karlsbakk om venstrekanten og Ibra med Kito og Karlsbakk om høyre. Det er her de har levert best for oss, og det er her de først og fremst bør være aktuelle, så får de heller være nødløsninger på midtbanen ved behov. Med Elkær og Uba på backene har vi fart og dribleferdigheter (Uba) og en enorm innleggsfot (Elkær) som tregere spillere som Åsen og Ibra kan benytte seg av på overlap.

                                          Interessant nok er det venstrebacken jeg mener er den svakeste posisjonen vår dersom vi har alle mann alle skadefri. Hverken Tønnesen eller Elkær gir meg ro i sjela, men Frederik har i det minste en ekstremferdighet i venstrefoten sin.

                                          Và - Lehne - Karlsbakk/Kito
                                          Krygård - Lundemo - Hoff
                                          Tønne/Elkær - Roseth - Gabrielsen - Uba
                                          MHC

                                          I elleveren over får vi en 4-3-3 med spillere som spiller i roller de faktisk er komfortable med. Se til Glimt og Brann. De driver ikke og kjører høyrekant som opererer som ekstra 10-er og sånt piss. De kjører vinger på vingene og indreløpere på indreløperplass. Klassisk 4-3-3. Funker fjell, selv mot god europeisk motstand. Hvorfor prøver ikke vi det samme nå som vi har brukt 30 mill. på bygge en 4-3-3-stall? Dette FM-hipsteropplegget må skrinlegges nå. Gjør det enkelt.

                                          Blir spennende å se om vi kan få se varianten over i løpet av sesongen. Kanskje etter landslagspausen (minus MHC)? Ser helst at Karlsbakk og Elkær får sjansen, men kan godt hende det blir Kito og/eller Tønnesen.
                                          Synes det er en gjenganger at Mesfin ikke er i stand til å hente spillere som passer i en formasjon. Så om stallen er tilpassa 433 er ikke helt klart for meg. Ser transfermarkt mener at Nielsen sin foretrukne formasjon er 4231 (mulig det er utdatert, virker som han har spilt mye med 3 bak i senere tid).

                                          4231 ser jo på papiret ut til å være ideelt for troppen? Man har henta hauger med spillere som liker seg best som defensiv midt (Krygård, Hoff, Lundemo) og Ibrahimaj har også vist seg ganske bra som den bakerste. Virker naturlig å bruke to defensive. Så har man vel også hatt litt trøbbel med rommet foran stopperne.

                                          Kitolano slo skikkelig gjennom i Tromsø når han ble flytta sentralt, at han skal ut på kant virker ikke optimalt. Som tier foran to sittende tror jeg man etterhvert får mer ut av han.

                                          Vinger har man ikke så voldsomt av, spesielt ikke etter at man skynda seg med å selge Skogvold før ny trener kom inn… Va er opplagt og på den andre vi gen hadde det ikke vært helt krise om vi tenker litt langsiktig og dyrker et skikkelig talent i Lelesiit.

                                          Kommentar

                                          Working...