Runde 4; Sandefjord - LSK, søndag 21.04.24, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2444

Flott med seier men huffameg hvor tregt det går. Blir løpende mellom. Nå er det mye rare resultater i ES så må nok vente noen runder før det felles en dom

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2371

Opprinnelig skrevet av BD
      Va og en rusten Knudtzon inn... Liker ingen av de byttene.
      Knudtzon ble ikke veldig involvert, men i det lille som skjedde rundt ham synes jeg han så alt annet enn rusten ut. Helt ok innhopp

Kommentar

• hthaug
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 445

Fikk ikke sett kampen selv, men skjønner at det er mye å rette på.

Tar likevel med meg 3 poeng, en smultring og kanskje litt mer hvilepuls på stallen, så vil de tre neste (inkludert Strømmen) si mye om hvordan sesongen blir.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2371

Verdt å notere seg at TIL fortsatt står med 0 poeng, etter (basert på statistikk) blitt dominert av KBK, Bartene heldige som får med seg tre poeng i Haugesund, FFK lager trøbbel igjen, denne gangen borte mot Viking, Vår neste motstander Kamma fortsetter å tape 1-0, uansett hvem de møter slipper de inn 1 mål. Kåffa tar årets første seier og S08 fortsetter å slite. Fire lag skiller seg ut i bunn, og har allerede 4 poeng opp til neste. Relativt lite som skiller resten av lagene, med unntak av Glimt som fortsatt ikke har avgitt poeng. Bingoligaen lever videre

Kommentar

• Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1459

Synes vi fortjente å vinne et lite hakk mer enn SF, men uavgjort ville kanskje vært det mest rettferdige. Så deilig p få med seg disse poengene.

spillemessig får vi ikke helt til det vi vil med høyt press og stort ballinnehav, blir mer en knokkelkamp som vi kommer best ut av. Gabrielsen og Roseth gode defensivt i dag, selv om førstnevnte særlig i førsteomgang gjør mye rart med ballen.

Er nok mange lag som vil få problemer i Sandefjord i år.

Kommentar

• Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2969

Tror jeg melder meg inn i min gamle supporterklubb fra studietida i Trondheim; Heia Bortelaget...

Kommentar

• Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1646

Enig med Sves i at stopperne var våre beste i dag.

Neste kamp bør Skogvold starte på benken. Han har et stykke å gå innen han tar nivået.

Kommentar

• Pad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2022
                  • 780

Seier og Lehne-mål er vel det man tar med seg. Synes ferdighetene til Roseth blir mindre synlig som stopper også, selv om han selvfølgelig er BB i dag. Også ser man igjen manglene man har i troppe når trioen sentralt spiller 90.

Kommentar

• Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1646

Opprinnelig skrevet av Pad
                    Seier og Lehne-mål er vel det man tar med seg. Synes ferdighetene til Roseth blir mindre synlig som stopper også, selv om han selvfølgelig er BB i dag. Også ser man igjen manglene man har i troppe når trioen sentralt spiller 90.
                    Ingen tvil om at Roseth bør spille stopper. Spesielt når både Larsson og Knudtzon er klare i tillegg til Uba.

Forøvrig mener Sves at Gabrielsen var BB. Ingen stor feilvurdering det.

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4686

Nettopp. Han er kvikk i beina, men uten noen stor toppfart. Han lykkes heller ikke ofte nok, og ser ikke ut til å ha noen andre kvaliteter.
                      Men hva er det Skogvold har, da? Spilt hver eneste kamp siden Mesfins famøse debut som trener. Fasiten viser én scoring på straffe og én målgivende. Ikke har han virket nærme å få noen særlig flere heller. Det er rett og slett ikke godt nok, uansett hvor talentfull han liksom skal være. Tålmodigheten min er oppbrukt.

Jeg synes Vá er en lurere spiller. Utfordrer motstander slik at han enten kommer forbi eller vinner en corner. Én av cornerne endte i mål. Jeg håper han får en start neste gang.

For øvrig en fryktelig kamp av oss. Følte egentlig bare på en oppgitthet da dommeren blåste av. Skremmende svakt, det vi presterer.

Kommentar

• BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1446

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Men hva er det Skogvold har, da? Spilt hver eneste kamp siden Mesfins famøse debut som trener. Fasiten viser én scoring på straffe og én målgivende. Ikke har han virket nærme å få noen særlig flere heller. Det er rett og slett ikke godt nok, uansett hvor talentfull han liksom skal være. Tålmodigheten min er oppbrukt.

Jeg synes Vá er en lurere spiller. Utfordrer motstander slik at han enten kommer forbi eller vinner en corner. Én av cornerne endte i mål. Jeg håper han får en start neste gang.
                        Jeg er vel først og fremst bare skuffet over at vi ikke har klart å hente en spiller som har et visst nivå i den posisjonen. Va er på lån og en "fattigmannsløsning". Ville for eksempel mye heller hatt Svendsen (selv om han også har sine begrensninger). Skogvold kommer nok, men er helt enig i at han burde ha mer konkurranse og mindre ansvar. Va er ikke løsningen da.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3564

Det er vel bare å takke for tre poeng og smultring. Ellers er det bare å glemme denne så fort som mulig.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4686

Jeg er vel først og fremst bare skuffet over at vi ikke har klart å hente en spiller som har et visst nivå i den posisjonen. Va er på lån og en "fattigmannsløsning". Ville for eksempel mye heller hatt Svendsen (selv om han også har sine begrensninger). Skogvold kommer nok, men er helt enig i at han burde ha mer konkurranse og mindre ansvar. Va er ikke løsningen da.
                            Da er vi enige. Det ble uttalt at vi ikke bare skulle signere noen for å signere noe, men Vá føles veldig ut som en slik spiller.

Kommentar

• Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1459

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Da er vi enige. Det ble uttalt at vi ikke bare skulle signere noen for å signere noe, men Vá føles veldig ut som en slik spiller.
                              Har utvilsomt x-faktor som mangler i resten av laget, men svak defensivt og trenger å komme med litt målpoeng før jeg blir overbevist. Kan si mye om Skogvold sitt sluttprodukt, men han er steingod i press.

Kommentar

• Pad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2022
                                • 780

Skogvold MÅ starte mot Strømmen og prøve å få seg et mål. 11 mnd siden forrige spillemål, og er ikke tvil om at han trenger noen gode opplevelser igjen.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2371

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Det er vel bare å takke for tre poeng og smultring. Ellers er det bare å glemme denne så fort som mulig.
                                  De som savner "Arne-ball" må vel være relativt fornøyd i kveld

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2371

Tipper at Tom Nordlie vil være mer fornøyd med denne kampen enn den jevne supporter. Som "fotballsjakk" var dette sikkert en severdig kamp. Vi slapp til relativt lite. Lagene tok hverandre ut, og ingen av lagene fikk dominere kampen i særlig grad. Stor underholdning var det ikke, men vi skaper litt, og slipper til veldig lite. Etter det vi har sett av SF så langt i år tror jeg det er få lag som kommer til å spille dem ut

Kommentar

• EPA
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2013
                                      • 220

Syns ikke Kitolano sammen med Skogvold på ventre løste noe som helst, om mulig ble både Kitolano og Åsen litt dårligere.
                                      Som jeg skrev i en eller annen tråd tidligere i uke hadde jeg håpet at de spilte skjevt motsatt av tidligere... altså med Tønnesen som ytterste spiller opp til cornerflagget på venstre, og med Uba litt lavere i banen på andre siden som en slags 3dje midtstopper når vi angriper. Tror dette vil gagnet Åsen slik at han som breddeholder hadde kommet til flere innlegg, og at Skogvold ville kommet seg mer inn i boks slik at han kunne vært i nærheten av den rollen han egentlig har hatt tidligere.

Når de valgte å fortsette som tidligere skjønner jeg null og niks av at de ikke ber Kito og Åsen pelle seg tilbake til tidligere startposisjon etter pause, eller alternativt sende de i dusjen for slik de stilte opp disse to i dag var helt sjanseløst.
                                      Terningkast 3 på kito/åsen/skogvold, og terningkast 1 på JEorgson for å ikke endre det i pausen!

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3564

Dropper egen børstråd denne runden. 5’ere på hele gjengen. Ingen som briljerte, ingen som dreit seg ut.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• EPA
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2013
                                          • 220

Glemte helt å nevne at jeg likte godt hvor solide vi så ut bakover, spesielt etter at vi hadde ledelsen... var liten eller ingen grunn til å bli veldig nervøs på slutten! Vil anta vi starter ganske likt i bakre ledd neste kamp i ES , men frykter også at vi starter likt fremover i banen.

Kommentar

Working...