Runde 11; Tromsø - LSK, søndag 2/6, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3492

Kamptråd 2024 Runde 11; Tromsø - LSK, søndag 2/6, kl. 17.00

Syptomatisk for sesongen, så ser det ut til å løsne for Tromsø i tide. Det har tatt 10 poeng på det fem siste kampene etter en begredelig start på sesongen. I går slår de FFK 3-0 etter å ha spilt uavgjort borte mot samme lag kun få dager i forveien (da mot ti mann i store deler). Ellers har de slått Odd og Bartene og tapt mot Glimt. Hva slags lag vi møter er jeg usikker på, men de bør ha mer selvtillit enn hva vi kan mønstre.

Hva slags lag vi sender nordover er også meget usikkert

Mads
    Larsson - Garnås - Ruben - Tønnesen
    Ibrahimaj - Lundemo - Åsen
    Kitolano - Lehne - Va

Jeg satser på at Lehne er blitt frisk igjen etter sykdom. Kitolano fikk noen minutter sist, så han bør være klar til å starte. Selv mener jeg Røssing og Skogvold like gjerne kan starte, men regner med at erfaringen taler i Kitolanos favør. Midtbanen er også gitt selv om jeg mener Lucky gjorde en bedre figur i en uvant posisjon enn både Ibrahimaj og Åsen. Elkjær viste også at venstrefoten hans er konkurransedyktig med Åsens, så jeg vil ikke ha noe problem dersom han også får mer spilletid. Backrekka er også gitt, selv om jeg gjerne ser oss bruke Garnås på topp dersom Lehne ikke blir frisk. SMF bør bekle stopperplassen uten problemer, og Garnås vil gi oss en targetspiss vi ikke har hatt på mange år. Totalt sett ikke optimalt, men en nødløsning som kan fungere bedre enn Va som oppspillspunkt.

Ellers så blir det store spørsmålet om Georgson evner å få kampen inn i vår stil og evt. gjøre de riktige grepene dersom vi må endre bildet. Hittil har det vært skrale saker, men jeg har fortsatt et håp.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 438

Selv om han er fersk, mener jeg Lucky bør ta plassen til Ibra eller Åsen. Vi kommer til å bli spilt for lett gjennom hvis vi bruker vår vanlige midtbane.

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3492

Opprinnelig skrevet av Svart og gul
      Selv om han er fersk, mener jeg Lucky bør ta plassen til Ibra eller Åsen. Vi kommer til å bli spilt for lett gjennom hvis vi bruker vår vanlige midtbane.
      Jeg er tilbøyelig til å være enig, men usikker på hvem som skal ut. Ibrahimaj har hatt en formdupp i det siste, men samtidig hadde det vært gull å kunne sette innpå en frisk Åsen de siste 30 dersom vi må jage mål. En uthvilt Åsen mot litt småmøre motstanderlegger har gode forutsetninger for å bli bra.

Kommentar

• hthaug
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 440

Har ingen formening om startelver, men Garnås burde med synes jeg. Virker tent, ellers så blir det en veldig viktig kamp før pausen og håper vi i det minste klarer en uavgjort selv om det også vil skuffe.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2364

Opprinnelig skrevet av MortenA

Jeg er tilbøyelig til å være enig, men usikker på hvem som skal ut. Ibrahimaj har hatt en formdupp i det siste, .
          I det siste? Nå synes jeg du var snill med ham.

Han har hatt noen gode enkeltkamper eller deler av enkeltkamper (vanligvis når alle har vært gode), men når var han sist god for oss i to kamper på rad? OK, han gjør en god del av det usynlige drittarbeidet. Det gjør ham til en spiller som trener ofte verdsetter høyere enn supporterne. Jeg vet at det er en del her inne som holder ham veldig høyt. Jeg gjør ikke det. Han irriterer meg mer enn han gleder meg. Han jobber bra uten ball, men når han får den dreper han alt for ofte raske overganger ved at han bruker 3 touch for mye før han sender ballen videre. Tilsvarende er det så mange gode bevegelser som han enten ikke ser eller velger bort, evt venter til løpet er dødt. Jeg vet det er enkelt å finne eksempler på det motsatte, regelen er viktigere enn unntakene. For meg er han en av spillerne som sørger for at vi ofte blir stillestående og balldyttende fordi initiativ drepes raskt når de ikke blir benyttet.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2364

Denne kampen forventer jeg grisebank. TIL har vært gode på hjemmebane i det siste og bøtter inn mål. Vi har vært svake og skaper knapt sjanser. Dette er umulig - dette kan gå. Det er jo stort sett bare de umulige kampene vi vinner.

Kommentar

• Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 438

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Han har hatt noen gode enkeltkamper eller deler av enkeltkamper (vanligvis når alle har vært gode), men når var han sist god for oss i to kamper på rad? OK, han gjør en god del av det usynlige drittarbeidet. Det gjør ham til en spiller som trener ofte verdsetter høyere enn supporterne. Jeg vet at det er en del her inne som holder ham veldig høyt. Jeg gjør ikke det. Han irriterer meg mer enn han gleder meg. Han jobber bra uten ball, men når han får den dreper han alt for ofte raske overganger ved at han bruker 3 touch for mye før han sender ballen videre. Tilsvarende er det så mange gode bevegelser som han enten ikke ser eller velger bort, evt venter til løpet er dødt. Jeg vet det er enkelt å finne eksempler på det motsatte, regelen er viktigere enn unntakene. For meg er han en av spillerne som sørger for at vi ofte blir stillestående og balldyttende fordi initiativ drepes raskt når de ikke blir benyttet.
              Helt enig, men det gjelder ikke bare ham. Etter at Mathew dro, har vi ikke hatt noen midtbanespillere som har prestert på et jevnt bra nivå. Dere skjønner sikkert at midtbanesituasjonen er en kjepphest for meg, men det er vel heller ikke tilfeldig at det er der vi (omsider) jobber med forsterkninger.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3492

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Enig i at Ibrahimaj har vært svak offensivt, men man kan ikke ignorere den defensive jobben han gjør. Siste kamp hadde han flere muligheter til å skyte fra god posisjon, men valgte å føre ball og se etter pasningsalternativer som aldri førte til noe. At jeg er usikker på om jeg vil sette ut han eller Åsen er fordi begge har vært veldig svake den siste tiden. Begge har i stor grad de samme egenskapene og svakhetene. Jeg tror Åsen har hakket bedre forutsetninger for å kunne komme inn og å endre kampbildet.

Kommentar

• Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 601

Ikke glem at Åsen og Ibra har spilt absolutt alt, det har vært en ganske voldsom kampbelastning med cup og serie de siste ukene. Uten sammenligning forøvrig tror jeg nok vi hadde savna Ibra ganske hardt hvis han hadde blitt solg,t litt som vi først forstod akkurat hvor viktig Mathew var først når han hadde dratt.

Kommentar

• EPA
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2013
                    • 220

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                    Ikke glem at Åsen og Ibra har spilt absolutt alt, det har vært en ganske voldsom kampbelastning med cup og serie de siste ukene. Uten sammenligning forøvrig tror jeg nok vi hadde savna Ibra ganske hardt hvis han hadde blitt solg,t litt som vi først forstod akkurat hvor viktig Mathew var først når han hadde dratt.
                    Jeg liker Ibra veldig godt både som person og hvordan han hver eneste kamp virkelig blør for drakta i måten han utrettelig jobber og sliter. Likevel er det enkelt å se at hans forflytningsevne er begrenset av farten hans og dermed blir mye av det han driver med i begge retninger skadelidende.
                    At mange LSK supportere ikke evnet å se Matthew's viktighet før han var forsvunnet nekter jeg å ta ansvar for, og det er mulig vi vil savne Ibra på samme måte hvis det viser seg at han har en stor stjerne i garderoben. Hans levering på banen tror jeg fint vi klarer oss uten dessverre... Fart er nøkkelordet, og selv Matthew hadde vel fort flere målpoeng i løpet av en sesong selv om hans primære og ekstremt viktige jobb var å stoppe motstandere.

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2429

Opprinnelig skrevet av EPA
                      At mange LSK supportere ikke evnet å se Matthew's viktighet før han var forsvunnet nekter jeg å ta ansvar for,
                      Du kan nekte å ta det ansvaret, nekte så mye du vil. Men det blir din bør her i livet! Guilty as charged!!! Og straffen er ...

Kommentar

• EPA
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2013
                        • 220

Opprinnelig skrevet av kunden

Du kan nekte å ta det ansvaret, nekte så mye du vil. Men det blir din bør her i livet! Guilty as charged!!! Og straffen er ...
                        Umulig å ikke trekke på smilebåndet. Takk for at du gjorde dagen litt bedre <3

Kommentar

• EPA
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2013
                          • 220

Ibra over kitolano

Kommentar

• Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1634

Gøy at Lucky får mulighet. Noen flere kamper og han er trolig bedre enn både Ibra og Kitolano

Kommentar

• OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 924

Ibra over kitolano
                              Kitolano er vel gjerne ikke helt klar for 90 minutter ennå

Kommentar

• Nosferatu
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 763

Jeg liker Ibra veldig godt både som person og hvordan han hver eneste kamp virkelig blør for drakta i måten han utrettelig jobber og sliter. Likevel er det enkelt å se at hans forflytningsevne er begrenset av farten hans og dermed blir mye av det han driver med i begge retninger skadelidende.
                                At mange LSK supportere ikke evnet å se Matthew's viktighet før han var forsvunnet nekter jeg å ta ansvar for, og det er mulig vi vil savne Ibra på samme måte hvis det viser seg at han har en stor stjerne i garderoben. Hans levering på banen tror jeg fint vi klarer oss uten dessverre... Fart er nøkkelordet, og selv Matthew hadde vel fort flere målpoeng i løpet av en sesong selv om hans primære og ekstremt viktige jobb var å stoppe motstandere.
                                Ja, han blør og jobber og sliter - han spiller på høyt turtall. Det kan være veldig inspirerende når spillere gjør det, men ikke når det - som i Ibrahimajs tilfelle, mener jeg - innebærer at de jobber hardt fremfor å jobbe smart. Ingen kommer langt hvis de tar til takke med kun det ene.
                                Der får vi i Fuglafamilien være litt påpasselige med å fetisjere iNnSaTs for mye, og ikke la stor innsats bli en blankofullmakt til å være middelmådig. Som det har blitt i Ylldrens tilfelle, i noen grad. Spør man meg (det er påfallende hvor få som gjør det) må som sagt Ibrahimaj oppgraderes herfra og til helvete, helst i fjor.
                                Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4666

Uba ikke med i troppen. Jeg liker ikke denne utviklingen i det hele tatt

Kommentar

• ChrisK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2013
                                    • 338

Åsen er ikke påskrudd enda..

Kommentar

• Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2962

Mye køl av kaptein Åsen, nå!

Kommentar

• Nosferatu
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 763

Det å slå elendige feilpasninger og deretter skylde på mottaker - er det noe nytt Åsen har begynt med?
                                        Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

Working...