Runde 11; Tromsø - LSK, søndag 2/6, kl. 17.00

Collapse
Dette er et klistret emne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 210

    #81
    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
    Når alt er sagt, WOW, for en takling av Marius som åpnet for 2-0. Marius, Gabby, Garnås, Mads, TLO, Va, Lucky, og ikke minst Larsson er strålende. Resten, inkludert innbytterne er helt innafor. Liker måten Larsson har tilført oss en "voksenhet" og kynisme. Han - uten å filme - faller når han bør, glir forbi, er der når han skal defensivt. Tryggere enn Uba, men kanskje ikke samme x-faktor.
    Gjør helt klart mindre tull enn Uba, men lar også en Tromsø spiller gli forbi helt nede ved dødlinja hvor jeg savna Uba veldig. Mindre hodeløse ballmist, litt dårligere en mot en fremover og bakover... Plusser og minuser. Håper likevel Uba snart er på plass og at vi kan flytte Larsson over på andre siden

    Kommentar

    • EPA
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2013
      • 210

      #82
      Alt i alt en bra gjennomført bortekamp som tipper i vår favør. Fortsatt skremmende at vi ikke klarer å skape noe som helst i de fasene hvor vi ligger etablert på motstanders halvdel, og at sjansene vi produserer enten er på dødball eller når vi får brudd.
      Ballinnehav er oppskrytt når man ikke har spillere som klarer å utnytte det dessverre, og vi skaper såpass lite at vi skal takke høyere makter for at vi har TLO. Ser noen som til stadighet mener vi må benke han eller få tak i noe nytt... Erre mulig? Han er bortimot eneste grunn til at vi er skumle foran motstanders boks, og han scorer selv på ting som ikke aksl bli mål.

      Kommentar

      • Svart og gul
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 326

        #83
        Opprinnelig skrevet av EPA
        Alt i alt en bra gjennomført bortekamp som tipper i vår favør. Fortsatt skremmende at vi ikke klarer å skape noe som helst i de fasene hvor vi ligger etablert på motstanders halvdel, og at sjansene vi produserer enten er på dødball eller når vi får brudd.
        Ballinnehav er oppskrytt når man ikke har spillere som klarer å utnytte det dessverre, og vi skaper såpass lite at vi skal takke høyere makter for at vi har TLO. Ser noen som til stadighet mener vi må benke han eller få tak i noe nytt... Erre mulig? Han er bortimot eneste grunn til at vi er skumle foran motstanders boks, og han scorer selv på ting som ikke aksl bli mål.
        Thomas er viktig på de fleste områder. Ikke bare som målskårer, men også i det oppbyggende spillet og som ryddegutt på defensiv dødball. Umulig å erstatte en slik spiller, men vi bør likevel ha noe som ligner på en backup for å kunne avlaste ham.

        Kommentar

        • Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 499

          #84
          Må få inn en Holmbert type som kan godta å sitte litt på benk og kanskje ligner mer på Thomas i stilen enn det Skogvold gjør.
          Kommer Krygård og nå får vi reell konkurranse om alle plassene på midtbanen, da håper jeg vi kan begynne å se oppover.
          Glad for å se at vi varierer litt mer på utspillinga bakfra idag, tror det er viktig å tvinge motstander til å måtte fokusere på flere områder av banen samtidig og ikke vite akkurat hva våre 5 neste trekk er.

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2912

            #85
            Jeg tror Elscha kan utvikles til å bli en TLO 2.0. Han har de fysiske forutsetningene til både å bli et oppspillspunkt og til å bli en god avslutter. Men da må han matches inn i rollen i minst to år. Jeg har hørt at Georgson er misfornøyd med innsatsen hans på treningene. Jeg håper han vokser inn i alvoret tidsnok, det ville vært noe drit om han forsvinner ut om et år og blomstrer til sitt fulle potensial hos en annen klubb. Gitt at han har det i seg, ut over bare talentet og de fysiske forutsetningene. Ref. Ofkir (som tydeligvis aldri forsto betydningen av hardt arbeid).

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3404

              #86
              Opprinnelig skrevet av EPA
              Alt i alt en bra gjennomført bortekamp som tipper i vår favør. Fortsatt skremmende at vi ikke klarer å skape noe som helst i de fasene hvor vi ligger etablert på motstanders halvdel, og at sjansene vi produserer enten er på dødball eller når vi får brudd.
              Ballinnehav er oppskrytt når man ikke har spillere som klarer å utnytte det dessverre, og vi skaper såpass lite at vi skal takke høyere makter for at vi har TLO. Ser noen som til stadighet mener vi må benke han eller få tak i noe nytt... Erre mulig? Han er bortimot eneste grunn til at vi er skumle foran motstanders boks, og han scorer selv på ting som ikke aksl bli mål.
              0-2 scoringen til Lehne var bra, men ellers har hans scoringer i år ikke vært av de spektakulære. Stort sett alle har vært fra straffemerket og innover. Mannen fyller også 33 år i slutten av måneden, så det er greit å tenke på fremtiden. Han er en trivelig fyr, men jeg synes ikke han er like imponerende som en del andre. Som de fleste spillerne har han plusser og minuser, og han brenner fortsatt mange sjanser.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Dumbo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 474

                #87
                Opprinnelig skrevet av MortenA

                0-2 scoringen til Lehne var bra, men ellers har hans scoringer i år ikke vært av de spektakulære. Stort sett alle har vært fra straffemerket og innover. Mannen fyller også 33 år i slutten av måneden, så det er greit å tenke på fremtiden. Han er en trivelig fyr, men jeg synes ikke han er like imponerende som en del andre. Som de fleste spillerne har han plusser og minuser, og han brenner fortsatt mange sjanser.
                Trenerteamet er tydeligvis svært imponert og fornøyde med Thomas. En trivelig fyr og fortsatt en av våre absolutt beste spillere. Om et par år bøtter forhåpentligvis Arierhi inn mål for oss.

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 210

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                  0-2 scoringen til Lehne var bra, men ellers har hans scoringer i år ikke vært av de spektakulære. Stort sett alle har vært fra straffemerket og innover. Mannen fyller også 33 år i slutten av måneden, så det er greit å tenke på fremtiden. Han er en trivelig fyr, men jeg synes ikke han er like imponerende som en del andre. Som de fleste spillerne har han plusser og minuser, og han brenner fortsatt mange sjanser.
                  Scoret 5 mål på 4.49XG, så han ligger litt over forventet. Ja, klart han brenner noen sjanser, men alt annet hadde vært veldig spesielt.
                  Det er likevel ikke bare målene, men hvis du legger merke til hvor ofte vi kommer til sjanser dersom MHC eller en av de andre slår presist opp i kroppen på TLO og han vinkler en pasning ut på Va eller helst Kitolano.
                  Vi produserer flere/større sjanser på dette (kaster meg utpå med fakta uten å sjekke for feil, så bommer 100% sikkert) enn å spille rolig ut bakfra via via via, for å stoppe opp og la alle motstandere igjen være på riktig side før vi igjen alt for sakte tror vi skal klare å få de ut av posisjon uten å bevege oss selv eller ball. Beklager, men det har sett ut som vi er tilbake til Bakke fotball de siste kampene... Null bevegelse og minimal fart på ball når vi eier ball. Uten dødballer og TLO hadde det blitt skralt

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2912

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    0-2 scoringen til Lehne var bra, men ellers har hans scoringer i år ikke vært av de spektakulære. Stort sett alle har vært fra straffemerket og innover. Mannen fyller også 33 år i slutten av måneden, så det er greit å tenke på fremtiden. Han er en trivelig fyr, men jeg synes ikke han er like imponerende som en del andre. Som de fleste spillerne har han plusser og minuser, og han brenner fortsatt mange sjanser.
                    Hvis du kan litt fotball, ser du at TLO er lagets viktigste enkeltspiller. Hans rolle som oppspillspunkt kan ikke overvurderes. Dette er han best på i Norge, og ingen andre i stallen er i nærheten. Derfor tok også "ekspertene" i TV2 ham ut på vårens lag i Eliteserien.

                    At de fleste av målene hans ikke er "spektakulære", er typisk for nesten alle notoriske målskårere. Målet (som han fikk kreditert) mot TIL var dessuten ikke "bra", men faktisk veldig bra. Ja, han er 33, men så lenge hurtighet ikke er hans største eller eneste spisskompetanse, kan han holde samme nivå i minst 2-3 år framover. Styrke, teknikk og ikke minst fotballforståelse/smartness forvitrer ikke raskt.

                    Men også, ja, vi trenger en backup og arvtaker med liknende kompetanse som ham. Jeg håper og tror at Elcha kan være denne på sikt, med riktig oppfølging og matching. Eller om vi får inn en "holmbert" i dette vinduet.

                    (Fan, som jeg savner Holmbert!)

                    Kommentar

                    • EPA
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2013
                      • 210

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                      Hvis du kan litt fotball, ser du at TLO er lagets viktigste enkeltspiller. Hans rolle som oppspillspunkt kan ikke overvurderes. Dette er han best på i Norge, og ingen andre i stallen er i nærheten. Derfor tok også "ekspertene" i TV2 ham ut på vårens lag i Eliteserien.

                      At de fleste av målene hans ikke er "spektakulære", er typisk for nesten alle notoriske målskårere. Målet (som han fikk kreditert) mot TIL var dessuten ikke "bra", men faktisk veldig bra. Ja, han er 33, men så lenge hurtighet ikke er hans største eller eneste spisskompetanse, kan han holde samme nivå i minst 2-3 år framover. Styrke, teknikk og ikke minst fotballforståelse/smartness forvitrer ikke raskt.

                      Men også, ja, vi trenger en backup og arvtaker med liknende kompetanse som ham. Jeg håper og tror at Elcha kan være denne på sikt, med riktig oppfølging og matching. Eller om vi får inn en "holmbert" i dette vinduet.

                      (Fan, som jeg savner Holmbert!)
                      Holdt på å gi deg 200 tomler opp, men så klarte du å ødelegge alt med den siste kommentaren... Joda, fin å sette inn om vi må men gud bedre så treg at jeg ikke klarer å være enig. Han scora også noen mål, men de fleste var mot elendig motstand og jeg er fullstendig motstander av at denne type spillere skal ta spilletid fra Elscha/Skogvold eller hva vi enn klarer å hoste opp i dette vinduet.

                      Kommentar

                      • Lillelord
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Aug 2004
                        • 72

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av EPA

                        Vi produserer flere/større sjanser på dette (kaster meg utpå med fakta uten å sjekke for feil, så bommer 100% sikkert) enn å spille rolig ut bakfra via via via, for å stoppe opp og la alle motstandere igjen være på riktig side før vi igjen alt for sakte tror vi skal klare å få de ut av posisjon uten å bevege oss selv eller ball.
                        Det kan godt hende dette stemmer, men det skyldes vel i så fall også at motstander flytter mange spillere høyt for å presse oss. Da blir de mer rom som vi kan utnytte de gangene vi slår mer direkte. Poenget er at vi må finne den rette balansen, når spiller vi bakfra og når slår vi mer direkte. I tillegg må vi ha flere varianter når vi spiller oss ut bakfra, i det siste virker det som at planen alltid er at Tønnesen skal ende opp med ball på venstresiden.

                        Kommentar

                        • EPA
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2013
                          • 210

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Lillelord

                          Det kan godt hende dette stemmer, men det skyldes vel i så fall også at motstander flytter mange spillere høyt for å presse oss. Da blir de mer rom som vi kan utnytte de gangene vi slår mer direkte. Poenget er at vi må finne den rette balansen, når spiller vi bakfra og når slår vi mer direkte. I tillegg må vi ha flere varianter når vi spiller oss ut bakfra, i det siste virker det som at planen alltid er at Tønnesen skal ende opp med ball på venstresiden.
                          Ja, flere fordeler med å spille ut bakfra. Problemet er at pt. klarer vi ikke utnytte i særlig grad utspillingen med mindre vi løfter over et ledd eller to. En ting er mangel på fart i midtbaneleddet som sørger for at motstander har lite problemer med å komme tilbake i balanse, en annen er fart/presisjon på ball.
                          Last edited by EPA; 04.06.2024, 12:22.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3404

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av EPA

                            Scoret 5 mål på 4.49XG, så han ligger litt over forventet. Ja, klart han brenner noen sjanser, men alt annet hadde vært veldig spesielt.
                            Det er likevel ikke bare målene, men hvis du legger merke til hvor ofte vi kommer til sjanser dersom MHC eller en av de andre slår presist opp i kroppen på TLO og han vinkler en pasning ut på Va eller helst Kitolano.
                            Vi produserer flere/større sjanser på dette (kaster meg utpå med fakta uten å sjekke for feil, så bommer 100% sikkert) enn å spille rolig ut bakfra via via via, for å stoppe opp og la alle motstandere igjen være på riktig side før vi igjen alt for sakte tror vi skal klare å få de ut av posisjon uten å bevege oss selv eller ball. Beklager, men det har sett ut som vi er tilbake til Bakke fotball de siste kampene... Null bevegelse og minimal fart på ball når vi eier ball. Uten dødballer og TLO hadde det blitt skralt
                            xG er en rar statistikk. Jeg liker den, men forhåpentligvis blir den videreutviklet og forbedret med tiden. 5 mål på 4.49xG ser bra ut, men ser vi på den andre toppscorerne i Eliteserien så har Grønbeck 8 mål på 5,45, Wolf Eikrem (som er mer kjent som assistkonge enn klinisk avslutter) 7 mål på 3,7, Ole Sæter 5 på 4,31, Morten Bjørlo 6 på 1,48. Kun Kristian Eriksen i toppen har ‘negativ’ xG til målrate. I så måte står ikke Lehne frem som en habil, men ikke notorisk målscorer.

                            Når det gjelder hans evner som oppspillspunkt, så er jeg enig i at vi ser mye farligere ut når han får ballen i beina. Problemet er at dette skjer altfor sjelden. Noe av årsaken at han får få baller å jobbe med, men jeg synes han også er passiv i å møte ballfører og gjøre seg spillbar. Dette har også vært et ankepunkt på innkast hvor han ikke virker å være interessert i få ballen. I etablert angrep truer han bakrom altfor sjelden. Dette gjelder de fleste på laget bortsett fra Va og Uba, men med flere bevegelser fra Lehne kunne vi skap rom for andre.

                            Poenget mitt er ikke at Lehne er dårlig, men at vi vil være tjent med en reell utfordrer til han, spesielt på kort sikt. Neste år kommer KP og Elscha er et år eldre, men begge er mer langsiktige prosjekter. I sommer ser jeg gjerne at vi henter en etablert spiss som gir Lehne reell konkurranse. Det har han ikke hatt siden han kom til oss, så han har spilt alt helt uavhengig av form og skadesituasjon.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • EPA
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2013
                              • 210

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av MortenA

                              xG er en rar statistikk. Jeg liker den, men forhåpentligvis blir den videreutviklet og forbedret med tiden. 5 mål på 4.49xG ser bra ut, men ser vi på den andre toppscorerne i Eliteserien så har Grønbeck 8 mål på 5,45, Wolf Eikrem (som er mer kjent som assistkonge enn klinisk avslutter) 7 mål på 3,7, Ole Sæter 5 på 4,31, Morten Bjørlo 6 på 1,48. Kun Kristian Eriksen i toppen har ‘negativ’ xG til målrate. I så måte står ikke Lehne frem som en habil, men ikke notorisk målscorer.

                              Når det gjelder hans evner som oppspillspunkt, så er jeg enig i at vi ser mye farligere ut når han får ballen i beina. Problemet er at dette skjer altfor sjelden. Noe av årsaken at han får få baller å jobbe med, men jeg synes han også er passiv i å møte ballfører og gjøre seg spillbar. Dette har også vært et ankepunkt på innkast hvor han ikke virker å være interessert i få ballen. I etablert angrep truer han bakrom altfor sjelden. Dette gjelder de fleste på laget bortsett fra Va og Uba, men med flere bevegelser fra Lehne kunne vi skap rom for andre.

                              Poenget mitt er ikke at Lehne er dårlig, men at vi vil være tjent med en reell utfordrer til han, spesielt på kort sikt. Neste år kommer KP og Elscha er et år eldre, men begge er mer langsiktige prosjekter. I sommer ser jeg gjerne at vi henter en etablert spiss som gir Lehne reell konkurranse. Det har han ikke hatt siden han kom til oss, så han har spilt alt helt uavhengig av form og skadesituasjon.
                              At xG er er en rar statistikk er det liten tvil om, men de fleste pleier å havne omtrent på xG om man ser i det lange perspektiv (med noen unntak som det alltid finnes i den verden man kaller statistikk).
                              Skulle også hatt en reell utfordrer til Lehne slik at han kunne blitt hvilt, vi kunne variert med to spisser eller byttet etter 60-70 for å endre et kampbilde. Han er så viktig for laget at jeg tviler på med de pengene vi har til rådighet hadde klart å finne noe bedre med mindre vi har mer flaks enn RBK hadde med han dansken for et par år siden, og samtidig er det vel neppe i akkurat den posisjonen vi trenger en som er bedre enn det vi har per i dag.
                              Det brenner mye mer på andre plasser og pengene bør primært gå dit, men en spiller som er litt nærmere TLO enn alternativene vi har i dag som primært er tiltenkt kant bør og skal vi i følge ryktene få

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2541

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av EPA

                                At xG er er en rar statistikk er det liten tvil om, men de fleste pleier å havne omtrent på xG om man ser i det lange perspektiv (med noen unntak som det alltid finnes i den verden man kaller statistikk).
                                Västerås SK lå på nesten 20 i xG etter 11 spilte runder i Allsvenskan. Hvor mange mål? 4 stk. (Nå doblet dem antall mål så langt i sist kamp og etter 12 runder er det xG på 22,3 og scorede mål 8). Beviser teorien om det ikke er alle som havner omtrent rundt xG
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3404

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av EPA

                                  At xG er er en rar statistikk er det liten tvil om, men de fleste pleier å havne omtrent på xG om man ser i det lange perspektiv (med noen unntak som det alltid finnes i den verden man kaller statistikk).
                                  Skulle også hatt en reell utfordrer til Lehne slik at han kunne blitt hvilt, vi kunne variert med to spisser eller byttet etter 60-70 for å endre et kampbilde. Han er så viktig for laget at jeg tviler på med de pengene vi har til rådighet hadde klart å finne noe bedre med mindre vi har mer flaks enn RBK hadde med han dansken for et par år siden, og samtidig er det vel neppe i akkurat den posisjonen vi trenger en som er bedre enn det vi har per i dag.
                                  Det brenner mye mer på andre plasser og pengene bør primært gå dit, men en spiller som er litt nærmere TLO enn alternativene vi har i dag som primært er tiltenkt kant bør og skal vi i følge ryktene få
                                  xG for straffer regnes til 0,79 over hele fjøla, helt uavhengig av eksekutør og keeper. Statistisk sett stemmer nok dette, men det er stor variasjon på f.eks keeperes straffeprosent.

                                  Når det gjelder andre plasser, så ser midtbanen vår mye bedre ut med Karlsbakk, og sannsynligvis Krygård på plass. Hoff er vel tilbake når vi nærmer oss høsten.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 210

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Västerås SK lå på nesten 20 i xG etter 11 spilte runder i Allsvenskan. Hvor mange mål? 4 stk. (Nå doblet dem antall mål så langt i sist kamp og etter 12 runder er det xG på 22,3 og scorede mål 8). Beviser teorien om det ikke er alle som havner omtrent rundt xG
                                    12 kamper for å bevise statistikk er alt for lite, og 1 lag blir også alt for lite. Blir litt som å knipse et kronestykke 12 ganger og si at siden det ble 8 kron og 4 myst så er det 66% sjanse for at det blir kron

                                    Når det er sagt er xG ganske dårlig på mange ting som feks at det ikke regner med dersom noen bommer helt på ballen som ligger på målstreken, så er den ikke engang med i statistikken. Det er også mange andre faktorer som er inne i bildet, slik som at det ikke er stats på cup kamper, feilaktige offside situasjoner, forsvarets/keepers posisjon i skuddøyeblikk etc etc. xG er overhodet ikke perfekt på noen som helst måte.
                                    Det er jo også forskjell spillere imellom på hvor gode avsluttere de er, så nesten alle vil ligge enten over eller under xG. Det vil likevel gi en viss pekepinn, men å se seg blind på kun forskjellen mellom xG og mål blir å dra det langt ja.
                                    Poenget mitt i utgangspunktet er at det blir merkelig å si at TLO har underprestert og at han burde scoret mange fler.
                                    Last edited by EPA; 06.06.2024, 09:10.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3404

                                      #98
                                      Jeg liker at xG forsøker å vurdere scoringer opp mot sjansen for at en mulighet skal føre til mål. Den er absolutt ingen fasit, men et godt steg frem fra antall scoringer og mål per 90 min, selv om disse også hjelper til med å danne et oversiktsbilde.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2210

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av EPA

                                        12 kamper for å bevise statistikk er alt for lite, og 1 lag blir også alt for lite. Blir litt som å knipse et kronestykke 12 ganger og si at siden det ble 8 kron og 4 myst så er det 66% sjanse for at det blir kron

                                        Når det er sagt er xG ganske dårlig på mange ting som feks at det ikke regner med dersom noen bommer helt på ballen som ligger på målstreken, så er den ikke engang med i statistikken. Det er også mange andre faktorer som er inne i bildet, slik som at det ikke er stats på cup kamper, feilaktige offside situasjoner, forsvarets/keepers posisjon i skuddøyeblikk etc etc. xG er overhodet ikke perfekt på noen som helst måte.
                                        Det er jo også forskjell spillere imellom på hvor gode avsluttere de er, så nesten alle vil ligge enten over eller under xG. Det vil likevel gi en viss pekepinn, men å se seg blind på kun forskjellen mellom xG og mål blir å dra det langt ja.
                                        Poenget mitt i utgangspunktet er at det blir merkelig å si at TLO har underprestert og at han burde scoret mange fler.
                                        Et interessant poeng i denne sammenheng er feks at vårt 1-0 mål mot TIL gir XG=0,0 ettersom det var et selvmål. (kilde fotmob) Hvis ikke Antonsen hadde dyttet den over linja ville den kanskje ikke gått inn, men ville muligens tredobla vår XG for kampen. Bedre stats, men kanskje 0 poeng

                                        Kommentar

                                        Working...