Runde 13; Molde - LSK, 07/07, kl. 17.00
Collapse
X
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Gameplan bar noe ala… la oss spille ut bakfra uansett hvor mye vi blir presset. Gi ballen til tønnnesen slik at han kan slå den inn i banen og håp at Molde er like ræva som kåffa på avslutninger… eneste feilen var at Molde ikke var like ræva👍 3Kommentar
-
Det lukter OBOS av dagens prestasjon. Totalt sjanseløse i 75 minutter…….________________________
TB👍 1Kommentar
-
Virket som om hele laget hadde satset på hjemmeseier på oddsen fra første minutt.
Er virkelig skremmende være Vitne til så lite kampinnstillte spillere og resten av apparatet også forsåvidt.
Hadde tapt kampen før den startet. Svensken har ikke for lite å jobbe med for å si det sånn. Kanskje best å vende snuta hjem igjen istedet?
Ser ikke mye lyst ut..👍 1Kommentar
-
Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Spørsmålet er om både Krygård og Karlsbakk går rett inn på midtbanen når vinduet åpner. At minst en er bankers må være minimum.
Ellers er denne kampen bare å glemme. Om ikke annet så ser man at vi må finne et alternativ til Lehne. Å gå inn neste sesong med han, Elscha og KP vil være en skandale.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Hei fra Napoli, har fulgt kampen med varierende grad av entusiasme via forumet, og vil gjerne høre noe gladjazz fra Georgson-fansen på forumet, det LÅTER som om dette ikke akkurat går rett vei.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 1Kommentar
-
1. Det er å lure oss selv å si at andre også vil slite mot dem. 2. Vi spiller vår svakeste fotball i manns minne.Elska þetta félag👍 4Kommentar
-
- De fleste visste ved sesongstart at en midtbanetrio bestående av Åsen/Lundemo/Ibrahimaj/Hoff ville slite tempomessig, og dette er etter mitt syn den viktigste grunnen til at vi ikke mestrer spillestilen til Georgson. Det er ikke én av disse som evner å vende opp med en spiller i ryggen eller å løpe seg fri, og når vi slår opp på feilvendt midtbanespiller kommer ballen alt for ofte i retur til forsvar/Mats. Den eneste på laget som vel jevnlig klarer å vende opp er Kitolano, men her er feilprosenten alt for høy og jeg skjønner at han hovedsakelig spiller kant når han spiller. De gangene vi faktisk evner å spille fri første pressledd, klarer vi ikke få nok spillere rettvendt mot motstanders forsvar til å skape trøbbel. Da ender vi ofte med å spille støtte igjen, og motstander får organisert seg. Totalen gjør at risikoen blir alt for høy ved å spille seg ut bakfra, men det KAN bli bedre med andre midtbanespillere. Krygård og Karlsbakk virker å være solide forsterkninger.
- Uba har kanskje vært vår beste spiller i vår, og var særlig god på å skape ubalanse bakfra. Vi er svekket uten ham, og ekstra svekket når de 3 (!) erstatterne også er ute samtidig. Bortsett fra Uba, er Roseth vår beste ballspiller i forsvaret, og det har åpenbart ikke vært gunstig å miste ham heller med tanke på frispilling.
- TLO ute eller på halv maskin ville svekket ethvert eliteserielag. Skogvold og Furaha har dessverre ikke klart å steppe opp, men jeg synes ikke det har vært hodeløst at både Georgson og Mefsin håpet på at en av disse skulle ta større steg. Vi vet dessuten ikke hvilke spillere som kunne vært/er tilgjengelige til en forsvarlig pris.
Når det er sagt er jeg forundret over hvorfor vi sverger til 4-3-3, når det fungerer såpass dårlig spillmessig. Det virket som at Georgson mente det var 50/50 om vi ville spille med 2 eller 3 stoppere i sesonginnledningen, og på papiret er stoppere vår sterkeste lagdel. Defensivt mener jeg mange av problemene våre kommer av at vi blir ekstremt smale i 4-3-3, dels som følge av manglende forflytningsevne i midtbaneleddet. Motstandere har bevisst utnyttet dette i hele år, så det fra det første målet til Odd i treningskampen i vinter til Kåffa sist og Molde nå. Det er neppe tilfeldig at vi har virket langt mer defensivt solide når Moen Foss har kommet inn som en tredje stopper, og det er vanskelig å se at det har gått enormt på bekostning av offensiv flyt heller (som generelt har vært ganske så begredelig).👍 12Kommentar
-
En kamp igjen før vi får inn forsterkninger, og de må da være gode nok til å dytte ut noe av det vi mønstrer.
Merkelig hvordan vi klarer å se såpass ræva ut etter å ha trent på dette i over 6mnd.
Forsvaret tar alt for høy risiko gang på gang selv med begrensa evner, og vi fremstår som det mest naive laget i hele Eliteserien. Vi har alt for gode spillere hver for seg til å rykke ned, men som lag er vi absolutt ikke for gode til å rykke ned.
Hvordan kan Tønnesen fortsatt foretrekkes fremfor Ekær? Hva tilfører Ibra og Åsen (annet enn enorm hurtighet...)? I tillegg er det ganske skremmende å se at vi stiller med Lucky på topp når TLO er ute. Det sier endel om alternativene. Syns Lucky er spennende jeg altså, men dette blir litt som å sette Edh på topp igjen.👍 2Kommentar
-
Spør du meg, var det akkurat slik LSK har opptrådt tidligere i år. Ekstremt naive. Skal spille seg ut bakfra hver jævla gang. Kælker ballen til motstander. Motstander gjør mål.
Må bli slutt på denne lullinga med Georgson om at han mangler spillere. Han må begynne å legge opp spillet etter hvilke spillere LSK har - ikke hva han ønsker LSK skal ha av spillere.Sint og tverr på felt N👍 5Kommentar
Kommentar