Runde 13; Molde - LSK, 07/07, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2386

    #81
    Opprinnelig skrevet av Playboy1

    Tydeligvis ingen som vet ?
    Møte opp og få det unnagjort

    Kommentar

    • kanarisuper
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2019
      • 648

      #82
      Opprinnelig skrevet av kunden

      Møte opp og få det unnagjort
      Ja det er min oppfatning også, alt annet har de i så fall mislykket stort med å få til.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4155

        #83
        Opprinnelig skrevet av kunden

        Møte opp og få det unnagjort
        Da må man stille seg spørsmålet om hvorfor ingen fra oss møtte opp!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2306

          #84
          Opprinnelig skrevet av kanarisuper
          Dette kunne vært så stygt om Molde hadde hatt litt mer marginer samt vært litt mer effektive…
          Kampen ble i og for seg avgjort på få minutter hvor alt gikk inn... Molde ledet 2-0 uten å ha skapt en eneste sjanse basert på eget spill.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2306

            #85
            Var i hvert fall ingen fare for at noen av våre skulle løpe på seg krampe i dag.

            Kommentar

            • EPA
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2013
              • 215

              #86
              Gameplan bar noe ala… la oss spille ut bakfra uansett hvor mye vi blir presset. Gi ballen til tønnnesen slik at han kan slå den inn i banen og håp at Molde er like ræva som kåffa på avslutninger… eneste feilen var at Molde ikke var like ræva

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2163

                #87
                Når Hoff er Kjeks og Ibra og Åsen som er til tider Ræva , må vi virkelig håpe at nykommerne er verdt penga ?

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3400

                  #88
                  Grusomt. Dette kan ikke lenger forsvares.

                  Kommentar

                  • Holterkanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2009
                    • 589

                    #89
                    Det lukter OBOS av dagens prestasjon. Totalt sjanseløse i 75 minutter…….
                    ________________________
                    TB

                    Kommentar

                    • kanarisuper
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2019
                      • 648

                      #90
                      Virket som om hele laget hadde satset på hjemmeseier på oddsen fra første minutt.
                      Er virkelig skremmende være Vitne til så lite kampinnstillte spillere og resten av apparatet også forsåvidt.
                      Hadde tapt kampen før den startet. Svensken har ikke for lite å jobbe med for å si det sånn. Kanskje best å vende snuta hjem igjen istedet?
                      Ser ikke mye lyst ut..

                      Kommentar

                      • *eLSKerLSK*
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 464

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av LS89
                        Grusomt. Dette kan ikke lenger forsvares.
                        Hvordan kunne dette gått dårligere spillerstall og øvrige fasiliteter tatt i betraktning? AG må gå nå. Vi kan ikke gjøre som i 19 igjen.

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 500

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                          Det lukter OBOS av dagens prestasjon. Totalt sjanseløse i 75 minutter…….
                          Nå er det heldigvis mange av de andre klubbene som også vil slite mot Molde, Brann og Glimt uten at de dermed raser ned i OBOS.

                          Men absolutt ingen god kamp i dag.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3463

                            #93
                            Spørsmålet er om både Krygård og Karlsbakk går rett inn på midtbanen når vinduet åpner. At minst en er bankers må være minimum.

                            Ellers er denne kampen bare å glemme. Om ikke annet så ser man at vi må finne et alternativ til Lehne. Å gå inn neste sesong med han, Elscha og KP vil være en skandale.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Dumbo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2004
                              • 500

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                              Hvordan kunne dette gått dårligere spillerstall og øvrige fasiliteter tatt i betraktning? AG må gå nå. Vi kan ikke gjøre som i 19 igjen.
                              Konsekvensen av at AG forlater klubben bør være at de som ansatte han også forsvinner ut døra.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7106

                                #95
                                Hei fra Napoli, har fulgt kampen med varierende grad av entusiasme via forumet, og vil gjerne høre noe gladjazz fra Georgson-fansen på forumet, det LÅTER som om dette ikke akkurat går rett vei.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4155

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                  Nå er det heldigvis mange av de andre klubbene som også vil slite mot Molde, Brann og Glimt uten at de dermed raser ned i OBOS.

                                  Men absolutt ingen god kamp i dag.
                                  1. Det er å lure oss selv å si at andre også vil slite mot dem. 2. Vi spiller vår svakeste fotball i manns minne.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 500

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                    1. Det er å lure oss selv å si at andre også vil slite mot dem. 2. Vi spiller vår svakeste fotball i manns minne.
                                    Da har du et veldig dårlig minne

                                    Kommentar

                                    • Lillelord
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Aug 2004
                                      • 79

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Hei fra Napoli, har fulgt kampen med varierende grad av entusiasme via forumet, og vil gjerne høre noe gladjazz fra Georgson-fansen på forumet, det LÅTER som om dette ikke akkurat går rett vei.
                                      Jeg har aldri vært noen stor Georgson fan, og synes ikke det er mye positiv utvikling å spore. Så dette blir ikke for gladjazz å regne, men noen punkter til hvorfor det kan snu likevel:
                                      • De fleste visste ved sesongstart at en midtbanetrio bestående av Åsen/Lundemo/Ibrahimaj/Hoff ville slite tempomessig, og dette er etter mitt syn den viktigste grunnen til at vi ikke mestrer spillestilen til Georgson. Det er ikke én av disse som evner å vende opp med en spiller i ryggen eller å løpe seg fri, og når vi slår opp på feilvendt midtbanespiller kommer ballen alt for ofte i retur til forsvar/Mats. Den eneste på laget som vel jevnlig klarer å vende opp er Kitolano, men her er feilprosenten alt for høy og jeg skjønner at han hovedsakelig spiller kant når han spiller. De gangene vi faktisk evner å spille fri første pressledd, klarer vi ikke få nok spillere rettvendt mot motstanders forsvar til å skape trøbbel. Da ender vi ofte med å spille støtte igjen, og motstander får organisert seg. Totalen gjør at risikoen blir alt for høy ved å spille seg ut bakfra, men det KAN bli bedre med andre midtbanespillere. Krygård og Karlsbakk virker å være solide forsterkninger.
                                      • Uba har kanskje vært vår beste spiller i vår, og var særlig god på å skape ubalanse bakfra. Vi er svekket uten ham, og ekstra svekket når de 3 (!) erstatterne også er ute samtidig. Bortsett fra Uba, er Roseth vår beste ballspiller i forsvaret, og det har åpenbart ikke vært gunstig å miste ham heller med tanke på frispilling.
                                      • TLO ute eller på halv maskin ville svekket ethvert eliteserielag. Skogvold og Furaha har dessverre ikke klart å steppe opp, men jeg synes ikke det har vært hodeløst at både Georgson og Mefsin håpet på at en av disse skulle ta større steg. Vi vet dessuten ikke hvilke spillere som kunne vært/er tilgjengelige til en forsvarlig pris.
                                      Det er helt klart mulig å få til bedre prestasjoner til tross for disse forutsetningene, men spørsmålet er vel hvor mye man skal gå på akkord med "etablert" spillestil i en kamp som denne. Det gikk ikke veldig mye bedre de gangene vi slo lengre, for å si det slik, og Garnås på topp var neppe løsningen heller.

                                      Når det er sagt er jeg forundret over hvorfor vi sverger til 4-3-3, når det fungerer såpass dårlig spillmessig. Det virket som at Georgson mente det var 50/50 om vi ville spille med 2 eller 3 stoppere i sesonginnledningen, og på papiret er stoppere vår sterkeste lagdel. Defensivt mener jeg mange av problemene våre kommer av at vi blir ekstremt smale i 4-3-3, dels som følge av manglende forflytningsevne i midtbaneleddet. Motstandere har bevisst utnyttet dette i hele år, så det fra det første målet til Odd i treningskampen i vinter til Kåffa sist og Molde nå. Det er neppe tilfeldig at vi har virket langt mer defensivt solide når Moen Foss har kommet inn som en tredje stopper, og det er vanskelig å se at det har gått enormt på bekostning av offensiv flyt heller (som generelt har vært ganske så begredelig).

                                      Kommentar

                                      • EPA
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2013
                                        • 215

                                        #99
                                        En kamp igjen før vi får inn forsterkninger, og de må da være gode nok til å dytte ut noe av det vi mønstrer.
                                        Merkelig hvordan vi klarer å se såpass ræva ut etter å ha trent på dette i over 6mnd.
                                        Forsvaret tar alt for høy risiko gang på gang selv med begrensa evner, og vi fremstår som det mest naive laget i hele Eliteserien. Vi har alt for gode spillere hver for seg til å rykke ned, men som lag er vi absolutt ikke for gode til å rykke ned.
                                        Hvordan kan Tønnesen fortsatt foretrekkes fremfor Ekær? Hva tilfører Ibra og Åsen (annet enn enorm hurtighet...)? I tillegg er det ganske skremmende å se at vi stiller med Lucky på topp når TLO er ute. Det sier endel om alternativene. Syns Lucky er spennende jeg altså, men dette blir litt som å sette Edh på topp igjen.

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Hei fra Napoli, har fulgt kampen med varierende grad av entusiasme via forumet, og vil gjerne høre noe gladjazz fra Georgson-fansen på forumet, det LÅTER som om dette ikke akkurat går rett vei.
                                          Georgson var forbanna etter første omgang. Var misfornøyd med laget. Andre omgang var visstnok bra i følge han.

                                          Spør du meg, var det akkurat slik LSK har opptrådt tidligere i år. Ekstremt naive. Skal spille seg ut bakfra hver jævla gang. Kælker ballen til motstander. Motstander gjør mål.

                                          Må bli slutt på denne lullinga med Georgson om at han mangler spillere. Han må begynne å legge opp spillet etter hvilke spillere LSK har - ikke hva han ønsker LSK skal ha av spillere.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...