Runde 13; Molde - LSK, 07/07, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Holterkanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2009
    • 589

    Opprinnelig skrevet av Dumbo

    Nå er det heldigvis mange av de andre klubbene som også vil slite mot Molde, Brann og Glimt uten at de dermed raser ned i OBOS.

    Men absolutt ingen god kamp i dag.
    Sant det, men et 3-måls tap er direkte pinlig og jeg mener dagens prestasjon er på OBOS-nivå. Vi truet de helt ubetydelig

    ________________________
    TB

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 553

      Det tok ca 25min av årets sesong før vi hadde blitt finni ut av, KBK lukta usikkerheta vår i frispillinga og flytta presset 30m opp i banen. Vi har enda ikke finni en løsning på hvordan unngå å forære så mange 100%-sjanser i.l.a en kamp.
      Se på den første som Tønne gir bort i dag, hva er det egentlig meninga han skal gjøre med ballen? Kunne sikkert triksa bort en mann og fortsatt nedover linja, men det må da være grenser på hva vi krever av begrensede fotballspillere, det er ikke der Tønne har styrkene sine.

      Nå får vi også straffa for å ikke ha henta spiss på 2 transfervindu, Lehne må spille med rusk gjennom store deler av vårsesongen og nå er resultatet klart, han kan ikke spille mer. Fyren blir/blei 34 i år, kan ikke forvente at han skal spille 30x 90min + cupkamper.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1267

        Det er klart nedturen måtte komme etter den orgasmiske utløsningen og den ville feiringen trenere og spillere hadde etter seieren mot KFUM. Helt naturlig etter å ha tatt en storseier for 10 dager siden.....

        Kommentar

        • Pad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2022
          • 739

          Hjemmefansen lo av det første forsøket på å spille oss ut bakfra. Mads står med ball i beina og Molde bare står og venter, plukker ut Lundemo og Gabrielsen, og da er det eneste/beste/enkleste alternativet å slå opp på spiss. Dessverre så var det i dag Lucky og da vinner Molde ball. Så utrolig lett å gjennomskue når man itilegg ikke har noen å slå langt på. Og man fortsetter hele kampen med akkurat samme variant, og spesielt i 1.omg så ville Moldes beste plan være å bare sparke ut ballen til 5m hver gang de fikk den. Helt skremmende å se dette live.

          Kommentar

          • tonkro
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 350

            Opprinnelig skrevet av Zindrinho
            Det tok ca 25min av årets sesong før vi hadde blitt finni ut av, KBK lukta usikkerheta vår i frispillinga og flytta presset 30m opp i banen. Vi har enda ikke finni en løsning på hvordan unngå å forære så mange 100%-sjanser i.l.a en kamp.
            Se på den første som Tønne gir bort i dag, hva er det egentlig meninga han skal gjøre med ballen? Kunne sikkert triksa bort en mann og fortsatt nedover linja, men det må da være grenser på hva vi krever av begrensede fotballspillere, det er ikke der Tønne har styrkene sine.

            Nå får vi også straffa for å ikke ha henta spiss på 2 transfervindu, Lehne må spille med rusk gjennom store deler av vårsesongen og nå er resultatet klart, han kan ikke spille mer. Fyren blir/blei 34 i år, kan ikke forvente at han skal spille 30x 90min + cupkamper.
            Hva mener du med at Thomas ikke kan spille mer?

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 553

              Opprinnelig skrevet av tonkro

              Hva mener du med at Thomas ikke kan spille mer?
              Bare at vi har latt det gå så langt at han ikke klarer en omg eller 60min engang i dag pga et sammensorium av smårusk, støtskader og andre vondter han har blitt nødt til å spille med, og ikke bare spille men spille alt.
              Han kommer jo tilbake, jeg veit ingenting om alvorlighetsgrad her, men det ville vært et mirakel hvis han er 100% til helga igjen, eller neste etter den forsåvidt, han har vist tydelige tegn seint i flere kamper i år i lang tid nå på at det har blitt for mye.

              Kommentar

              • EPA
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2013
                • 215

                Trodde virkelig trenerne og spillerne at vi skulle føre kampen og utgjøre en trussel? Er det derfor de gikk for 4-3-3 selv uten TLO, kitolano og Uba? Vi hadde til gjengjeld en midtstopper som back, en kant som spiss i tillegg til en drøss med snegler og en venstreback som umulig kan ha igjen en dråpe av selvtillit etter en sesong som har vært fylt av elendige pasninger, og store problemer med å komme seg unna etter å ha blitt satt i klemma gang på gang.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3216

                  Opprinnelig skrevet av Lillelord

                  Når det er sagt er jeg forundret over hvorfor vi sverger til 4-3-3, når det fungerer såpass dårlig spillmessig. Det virket som at Georgson mente det var 50/50 om vi ville spille med 2 eller 3 stoppere i sesonginnledningen, og på papiret er stoppere vår sterkeste lagdel. Defensivt mener jeg mange av problemene våre kommer av at vi blir ekstremt smale i 4-3-3, dels som følge av manglende forflytningsevne i midtbaneleddet. Motstandere har bevisst utnyttet dette i hele år, så det fra det første målet til Odd i treningskampen i vinter til Kåffa sist og Molde nå. Det er neppe tilfeldig at vi har virket langt mer defensivt solide når Moen Foss har kommet inn som en tredje stopper, og det er vanskelig å se at det har gått enormt på bekostning av offensiv flyt heller (som generelt har vært ganske så begredelig).
                  Tenker vi setter dette i glass og ramme på veggen på Åråsen, jeg. Alle har sett det samme, tydeligvis unntatt AG.

                  Vi har pr i dag ikke spillere til å spille som han ønsker, og inntill vi (muligens) får det, så må vi tenke alternativt - og det begynner med defensiv organisering. Vi er så gavmilde at vi får julenissen til å se ut som en kjip fyr.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2558

                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                    Vi har pr i dag ikke spillere til å spille som han ønsker, og inntill vi (muligens) får det, så må vi tenke alternativt - og det begynner med defensiv organisering. Vi er så gavmilde at vi får julenissen til å se ut som en kjip fyr.
                    Jeg synes det er helt utrolig at en 3-4-3/3-5-2 - variant ble vraka før sesongen. Helt åpenbart var forsvaret LSK sin styrke i stallen. Det var bygd for å spille med tre stoppere. Backene LSK hadde ved start på sesongoppkjøringa, var også langt mer ving-backer enn ordinære backer. Hvorfor gå bort fra det stallen har sine styrker på?

                    Tenk deg å reise til Molde med en plan om å "dominere kampen"? MFK venta bare ut LSK og fikk 1-0 gratis.

                    Men, slapp av. Nå har jeg blitt fortalt så mange ganger her inne at Andreas Georgson vil lykkes fordi han bare maler på med samme plan om og om igjen. Til slutt vil det lykkes. Hvorfor? Det var slik Kjetil Knudsen gjorde det med Glimt. Og han fikk det til. LSK skal bli der nye Glimt med dette fantastiske angrepsspillet hvor man dominere kamper.

                    På lørdag er det nye lodd. Godset kommer på besøk. LSK skal igjen kjøre på med den samme planen. Kjøre på med det samme spillet uten å bry seg om hvem man møter. Godset har Jørgen Isnes som trener og han tar definitivt hensyn til hvem han møter og legger opp spillet etter motstander. I og med at LSK KUN har gjort mål på dødball eller ettertrykket fra dødball, tipper jeg det blir svært få mål på LSK mot duell- og hodesterke Godset. De kommer til å ta LSK på ren taktikk og frispilling bakfra på nye gratis mål.

                    Ser egentlig bare to løsninger på det som har blitt en sportslig krise: Andreas Georgson legger om hvordan LSK spiller eller han finner noe annet han kan drive med. Slik det er nå, er døden for LSK. Etter (landslags)pausa har spillet blitt enda dårligere. Tørr ikke tenke på LSK ned i OBOS-ligaen med den spillerstallen og det kostnadsnivået klubben ligger på nå. Det ville blitt veldig stygt. Det må for en hver pris unngås.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3216

                      Opprinnelig skrevet av Børge

                      Jeg synes det er helt utrolig at en 3-4-3/3-5-2 - variant ble vraka før sesongen. Helt åpenbart var forsvaret LSK sin styrke i stallen. Det var bygd for å spille med tre stoppere. Backene LSK hadde ved start på sesongoppkjøringa, var også langt mer ving-backer enn ordinære backer. Hvorfor gå bort fra det stallen har sine styrker på?
                      Ja, det er det store spørsmålet, og AG sa vitterlig at man skulle drille inn flere formasjoner - før han kastet alt på båten og låste seg til masta i et system vi ikke har spillere til.

                      For AG er det trekket som kan ende opp med å felle han. En trener som ikke kan variere spillet avhengig av motstander stiller seg lagelig til for hugg, og der er vi nå.



                      Kommentar

                      • EPA
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2013
                        • 215

                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Ja, det er det store spørsmålet, og AG sa vitterlig at man skulle drille inn flere formasjoner - før han kastet alt på båten og låste seg til masta i et system vi ikke har spillere til.

                        For AG er det trekket som kan ende opp med å felle han. En trener som ikke kan variere spillet avhengig av motstander stiller seg lagelig til for hugg, og der er vi nå.


                        Jeg har som mange andre vært ganske klar på at jeg liker tanken på å spille seg ut og sette opp laget skjevt med overbefolkning/bevegelse inne i mostanders 16 meter. Planen her er ikke problemet slik jeg ser det, men hvor langt unna vi er å få til noe som helst etter 6 måneder med prøving.
                        Vi har slik jeg ser det ikke kommet noen vei, med unntak av at nå vet alle motstandere med 99% sikkerhet hva vi prøver på og demmer opp for det ganske enkelt da våre spillere enten er usikre på hvor de skal løpe, løper inn i feil rom, løper så sakte at det er enkelt å fange det opp eller har gitt opp å løpe i det hele tatt siden de vet ballen likevel ikke kommer.
                        Vi har altså en frontrekke og midtbane som i 90% av tiden vi er ballførere står med ansiktet vendt mot MHC og venter på en ball som blir brutt av et motstanderbein.
                        Vi har heller ikke fart/presisjon til å spille oss ut bakfra og skape overtall med noen få unntak, så de gangene vi kommer forbi første ledd bremser vi opp og vender hjem igjen... Vi tar altså veldig stor risiko for å vinne 30 meter på banen, men har likevel alle motstandere mellom oss og motstanders mål.

                        Når vi i tillegg nekter å forholde oss til motstanders styrker/svakheter, men durer på med den samme måten å spille på uansett hva vi kan mønstre og hva motstanderne er gode på er det ikke mange kampene igjen før jeg også kommer til å stå på barrikadene for å sende et par svensker tilbake over grensa.
                        De eneste gangene vi har lagt om til 3 bak er når vi skal forsvare en ledelse og da skal det mures så hardt igjen at det er null angrep... Lurer på hvor mange kamper til de tåler før folk møter opp på Åråsen med fakler og høygafler!

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3216

                          Opprinnelig skrevet av EPA
                          da våre spillere enten er usikre på hvor de skal løpe, løper inn i feil rom, løper så sakte at det er enkelt å fange det opp eller har gitt opp å løpe i det hele tatt siden de vet ballen likevel ikke kommer.
                          Helt riktig, og hadde vært fantastisk morsomt om det ikke var oss det handlet om...

                          Kommentar

                          • Lillelord
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Aug 2004
                            • 79

                            Opprinnelig skrevet av EPA
                            Vi tar altså veldig stor risiko for å vinne 30 meter på banen, men har likevel alle motstandere mellom oss og motstanders mål.
                            Dette er spot on. Per i dag er ikke risikoen i nærheten av å stå i stil med gevinsten. I prinsippet skal spillestilen til AG gi overganger mot motstander gjennom frispilling bakfra, og vi klarer jo å spille oss gjennom et pressledd eller to en del ganger. Problemet er at vi da 9 av 10 ganger bremser opp og lar motstander etablere seg i lav blokk, som vi ikke evner å åpne opp.

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 553

                              Opprinnelig skrevet av Lillelord

                              Dette er spot on. Per i dag er ikke risikoen i nærheten av å stå i stil med gevinsten. I prinsippet skal spillestilen til AG gi overganger mot motstander gjennom frispilling bakfra, og vi klarer jo å spille oss gjennom et pressledd eller to en del ganger. Problemet er at vi da 9 av 10 ganger bremser opp og lar motstander etablere seg i lav blokk, som vi ikke evner å åpne opp.
                              Det verste er hvor enkelt det er å se at det ikke fungerer, at planen ikke er gjennomtenkt for 5 flate øre, å spille seg ut bakfra er noe man gjør for å lokke motstander høyere i banen for så å kunne utnytte bakrom selv. Noen lag er så gode at de ikke trenger å slå langt når de først har fått lokka motstander opp men klarer å trille seg gjennom alle pressledd på minimalt med plass. Der er ikke vi, eller noen andre norske lag for den del, men alikevel tror vi at vi skal klare det i gå-tempo. Selvfølgelig ender det med støttepasninger når alternativet er feilpasninger og brudd imot.

                              Det pleide å være en klisjé i fotball som het at du må vinne krigen først for å få vinne retten til å spille eget finspill, det mantraet virker det som vi ikke følger i det hele tatt, vi småspiller i forsvar og blir regelrett kriga i hjel.

                              Kommentar

                              Working...