Runde 15: RBK - LSK, søndag 21/7, kl. 19.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2925

    #61
    Vg skriver ikke engang om hendelsen. Var tidligere smelt opp øverst på VG.no men er nå helt borte. Er dette noe sånn ala "ikke vise banestormere" greier mafiaen i NFF har pressa gjennom i landets største avis? Lov å bli litt konspiratorisk i disse crazy 'merica-days i hverfall
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2279

      #62
      Opprinnelig skrevet av bjarmann
      Vg skriver ikke engang om hendelsen. Var tidligere smelt opp øverst på VG.no men er nå helt borte. Er dette noe sånn ala "ikke vise banestormere" greier mafiaen i NFF har pressa gjennom i landets største avis? Lov å bli litt konspiratorisk i disse crazy 'merica-days i hverfall
      Kommer fortsatt opp for meg som øverste ikke USA relaterte sak

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4553

        #63
        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
        https://www.rb.no/kampen-spilles-ikk...s/5-43-2302847

        Ser ikke ut som om NFF vurderer noe annet enn å omberamme.
        Maksimal uttelling i så fall. Vi har fortsatt muligheten til å ta tre poeng, og VAR er førstesidestoff i alle landets aviser

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2925

          #64
          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Kommer fortsatt opp for meg som øverste ikke USA relaterte sak
          Var tilbake nå. Mulig jeg bare er paranoid og
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2127

            #65
            Satser på idiotene dekker tapte billettinntekter dersom vi må spille for tomme tribuner
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3198

              #66
              Greit å være mot VAR, men dette er bare flaut og dumt, og har ikke det aller minste med demokrati å gjøre.

              Det finnes måter å stoppe VAR på, men det må gå gjennom de riktige prosessene. Tåpelige protester bare gjør frontene enda steilere, for det å gi etter nå vil bare belønne de som saboterer for de som faktisk vil spille (eller se) fotball.

              Og hva vil de som utnevner seg selv til talsmenn på vegne av alle aksjonere mot neste gang?

              Kommentar

              • Dumbo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 499

                #67
                Opprinnelig skrevet av heidar
                Satser på idiotene dekker tapte billettinntekter dersom vi må spille for tomme tribuner
                Det er vel ganske åpenbart at denne sabotasjon (som Karl-Petter Løken omtaler det som) vil få flere ytterligere konsekvenser enn at kampen blir omberammet.

                I tillegg tileventuelt å måtte spille for tomme tribuner, vil det også påløpe kostnader ved en ny reise til Trondheim.

                Vi får krysse fingrene for at VAR-tilhengere ikke tar opp hansken og aksjonerer på samme måte

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1252

                  #68
                  Idioter. Her er det kun poengtrekk på begge lag som holder. Hvis man kommer i en situasjon der en må velge mellom familier og øldrikkende blinde idioter så velger man selvsagt familier og folk med genuin fotballinteresse for toppfotball. Ikke glem det a KFL......

                  Kommentar

                  • JohnnyEnga
                    Juniormedlem
                    • Jul 2024
                    • 0

                    #69
                    Kommer som gjest her fra "søpla" en kort visitt for å hylle deres utrettelige motstandskamp mot VAR.

                    Det som skjedde i kveld med protester og avlyst kamp har fått hele fotballnorge til å se på VAR-debatten igjen. Det største motargumentet mot VAR er nettopp "det er kommet for å bli". Altså, det er ingen vits å kjempe i mot for vi vil uansett tape kampen mot NFF. Men dette er beviselig feil. Etter årsmøtene å dømme fra denne sesongen er det flere og flere toppklubber som har snudd, og er nå i mot VAR.

                    Det faktum at supporterne fra RBK og LSK står igjen etter kamp og protesterer var et mektig syn. Det er et vakkert bilde på at motstanden ikke er forgjeves. Det er langt i fra de "skandalescenene" som TV2 prøver å fremstille det som.
                    Denne historiske begivenheten som Georgson helt riktig kaller det kan forhåpentligvis også være starten på en større mobilisering blant de mindre klubbene. Kanskje det nå dukker opp et par ekstra medlemmer på Sandefjord og Molde sitt neste årsmøte for å stemme og vise sitt syn. Det skal nemlig ikke så mye til før vi får flertall i NTF, og da har ikke NFF noe dem skulle sagt lenger.
                    For hver runde som går vil det bli flere og flere som "hater jævla VAR", og som dere skrev på banneret deres så gir dere aldri opp. Det er beundringsverdig og fortjener respekt

                    Jeg har venner (flest enga-fans) og familie som hyller denne markeringen. Ikke ofte jeg har mye fint å si om dere, men her står vi sammen!



                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2360

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                      Vg skriver ikke engang om hendelsen. Var tidligere smelt opp øverst på VG.no men er nå helt borte. Er dette noe sånn ala "ikke vise banestormere" greier mafiaen i NFF har pressa gjennom i landets største avis? Lov å bli litt konspiratorisk i disse crazy 'merica-days i hverfall
                      En avlyst kamp i et knøttlite land mellom to middelmådige og ubetydelige lag. Fortjener vel knapt medieoppslag.
                      Vurderer sterkt om jeg tar turen til Åråsen søndag. Gidder ikke kaste bort store deler av dagen fordi noen skal more seg meg med offentlig food fight og andre sprell.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2360

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av kunden

                        En avlyst kamp i et knøttlite land mellom to middelmådige og ubetydelige lag. Fortjener vel knapt medieoppslag.
                        Vurderer sterkt om jeg tar turen til Åråsen søndag. Gidder ikke kaste bort store deler av dagen fordi noen skal more seg meg med offentlig food fight og andre sprell.
                        Ser vist ut som jeg undervurderte effekten:

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3198

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av kunden
                          Vurderer sterkt om jeg tar turen til Åråsen søndag. Gidder ikke kaste bort store deler av dagen fordi noen skal more seg meg med offentlig food fight og andre sprell.
                          Har ikke boikotta LSK i protest siden vi ansatte en kvinnebanker fra Drammen. MEN: Siden KFL åpenbart synes at det å få avlyst en kamp er en seier, så vil vel dumheten nå nye høyder på søndag. De få vil føle seg berettiget til å få viljen sin på vegne av de mange. De som ikke forstår hvordan prosess fungerer. Derfor velger jeg å bli hjemme. Dvs ingen billettpenger til LSK fra de jeg vanligvis pleier å ha med meg (jeg har sesongkort). Ingen inntekter i kiosken. Og jeg kommer ikke til å være alene. Hvem gidder å bruke tid og penger på å se voksne folk oppføre seg som sutrete småunger som ikke får viljen sin - for deretter å måtte gå hjem uten å ha fått sett fotball?

                          (For ikke å snakke om at vi nå blir hylla av Søpla-fansen, hvor dypt er det mulig å synke)?

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            #73
                            Endelig virker det som om NFF har fått med seg protestene. Kan det nå bli en kommunikasjon?
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1252

                              #74
                              Jeg har fulgt LSK i tykt og tynt siden min far tok meg med til Åråsen første gang på 70 tallet. Tilliten nå er meget tynnslitt. At øldrikkende blinde syngende hjelpetrengende ikke nødvendigvis er på Åråsen for å se fotball er forsåvidt ikke noe nytt, men at klubben nå lar disse sette presedens gjør meg j...... forbannet. Jeg forventer at klubben nå tar ett tydlig oppgjør og understreker at selv om man ikke er for VAR så må oppførselen til ganske mange individer settes under lupen.

                              Kommentar

                              • Egumen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2011
                                • 201

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                Jeg har fulgt LSK i tykt og tynt siden min far tok meg med til Åråsen første gang på 70 tallet. Tilliten nå er meget tynnslitt. At øldrikkende blinde syngende hjelpetrengende ikke nødvendigvis er på Åråsen for å se fotball er forsåvidt ikke noe nytt, men at klubben nå lar disse sette presedens gjør meg j...... forbannet. Jeg forventer at klubben nå tar ett tydlig oppgjør og understreker at selv om man ikke er for VAR så må oppførselen til ganske mange individer settes under lupen.
                                Du er klar over at et flertall stemte for å jobbe mot VAR, eller? Det betyr at klubben også skal gjøre det. Her er Lillestrøm veldig på ball i motsetning til mange av de andre klubbene som også stemte mot VAR.

                                Kommentar

                                • Dumbo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2004
                                  • 499

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Endelig virker det som om NFF har fått med seg protestene. Kan det nå bli en kommunikasjon?
                                  Med innskjerpelsene før denne runden, er det vel ingen grunn til å tro at forbundet ikke hadde fått med seg protestene allerede før fiskekakene regnet.

                                  Det blir spennende å se hvor stor boten blir. Kan den velte budsjettet slik at det ikke er penger igjen til å låne inn en ekstra spiss for resten av sesongen?

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3198

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Egumen

                                    Du er klar over at et flertall stemte for å jobbe mot VAR, eller? Det betyr at klubben også skal gjøre det. Her er Lillestrøm veldig på ball i motsetning til mange av de andre klubbene som også stemte mot VAR.
                                    Problemet med denne argumentasjonen er at du blander sammen begreper. Det er legitimt å være mot VAR. Jeg anerkjenner at et flertall av medlemmene i LSK er mot VAR. LSK som klubb har vedtatt å arbeide mot VAR. Det er 100% akseptabelt at supportere markerer motstand mot VAR på kampene.

                                    Så langt er det ingen uenighet.

                                    Det store problemet oppstår når en minoritet blant supporterne (altså ikke medlemmene, merk forskjellen) tar det på seg selv å markere motstanden mot VAR med virkemidler som får en kamp avbrutt - og dermed ødelegger gleden for det det store flertallet som først og fremst ønsker å se fotball - og i ettertid klarer å fremstille det som en seier. Det er udemokratisk, selvforherligende idioti på særdeles høyt nivå, og jeg trodde LSK-supporterne var bedre enn som så.

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 530

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                      Det blir spennende å se hvor stor boten blir. Kan den velte budsjettet slik at det ikke er penger igjen til å låne inn en ekstra spiss for resten av sesongen?
                                      fansen har alltid betalt bøter sjøl, ser ingen grunn til at det skal være annerledes nå.

                                      Kommentar

                                      • EPA
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2013
                                        • 215

                                        #79
                                        Full forståelse for motstanden mot VAR, og deler det synet.
                                        Det et jeg sliter med oppi det hele er at ganske mange drar dit og bruker mye tid og penger for at unger skal få kose seg med en kamp, og deretter må reise hjem uten å oppleve det ungene hadde gledet seg til i lang tid. Disse ungene fikk kanskje den største opplevelsen i ferien spolert og det er ikke sikkert foreldrene har ræva full av kroner slik at de kan få plastret dette sånn noenlunde sammen igjen med det første.
                                        Dette rammet utvilsomt ganske mange fullstendig uskyldige, som overhodet ikke fortjente det og det er ikke greit! Sivil ulydighet er et virkemiddel, men det må ikke ramme uskyldige barn!

                                        Kommentar

                                        • Dumbo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2004
                                          • 499

                                          #80
                                          Har Sves sommerferie? Litt merkelig dersom ikke RB har egne synspunkter på gårsdagens hendelse.

                                          Kommentar

                                          Working...