Runde 15: RBK - LSK, søndag 21/7, kl. 19.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3471

    Kamptråd 2024 Runde 15: RBK - LSK, søndag 21/7, kl. 19.15

    Siste kamp før serien er halvspilt og første kamp med nysigneringene tilgjengelig. Ideelt sett skulle jeg gjerne sett Krygård rett inn i startelleveren, men med tanke på at han ikke har spilt kamp på lang tid så tror jeg vi starter med samme lag som mot Godset. Det er vanskelig å vrake noen når laget spiller som de gjorde. Har dog tro på at Krygård kommer inn siste 30.

    Bartene er like ustabile som oss. Ole Sæters skadeproblemer har skapt mye problemer for dem. Ellers har de, som oss, hentet flere gamle helter som spiser grovt av lønnsbudsjettet uten å levere som forventet. Kanskje enda verre der oppe. Alfredson kan være rett mann, men han må få tid og spillere. Det virker å være en del fellestrekk mellom klubbene per nå. RBK må vel lene seg på unge talenter i større grad enn oss, og det koster.

    Poengmessig er vi inne i en sterk periode med 12 av 15 poeng. Trønderne gikk på en stygg smell mot S08, og har ellers seier mot Odd, tap mot Viking og uavgjort mot FFK på sine siste. Vi har også vunnet de to siste oppgjørene. Jeg er dog bekymret for at de kan kontre oss i senk. Det lille jeg har sett av dem tyder på et lag som gjerne sender flere spillere fremover når motstander er i ubalanse. Håper at Åsen og Ruben har riktig tenningsnivå inn i denne kampen.

    Laget fra start ser nok ut som siste:

    Mads
    Uba - Garnås - Ruben - Tønnesen
    Ibrahimaj - Lundemo - Åsen
    Kitolano - Lehne - Va
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 216

    #2
    Så mesteparten av kampen de spilte mot et elendig United lag i går pluss at jeg har sett litt av de tidligere i år. De skaper mye med sine kjappe kryss/bakromsløp og har mange spillere i de to fremste leddene med fart og finesse... Broholm blir fort spesielt farlig for han kan være skikkelig god. De har slitt med å omsette sjanser, så la oss håpe det fortsetter selv om vi pleier å slippe inn "alt" som kommer.
    Viktig at vi klemmer til i duellene og lager det til en fysisk batalje slik at vi kan ta de på styrke for der er vi overlegne. Tar gjerne et gult kort på en midtbanespiller tidlig med en litt i overkant hard takling og at Garnås går inn hardt men rent slik at han ikke får et kort i første omgang.

    Det Rosenborg derimot er ganske dritt på er at de på samme måte som oss innimellom mister ball når de spiller seg ut, og de slipper til og inn ganske så jeg er rimelig sikker på at vi får våre sjanser som bør settes. Dødballer blir fort en nøkkel siden de er ganske små og nusselige, så presise cornere med en Garnås og muligens en SMF kan bli moro om Ruben ikke spiller.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4600

      #3
      Opprinnelig skrevet av EPA
      Dødballer blir fort en nøkkel siden de er ganske små og nusselige, så presise cornere med en Garnås og muligens en SMF kan bli moro om Ruben ikke spiller.
      Jeg kjeder meg på jobb, så jeg regnet ut snitthøyden på elleverne RBK og LSK stilte med i forrige kamp. Tro det eller ei, begge ender på nøyaktig samme snitt: 180,8 cm. Fiffig

      Kommentar

      • EPA
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2013
        • 216

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Jeg kjeder meg på jobb, så jeg regnet ut snitthøyden på elleverne RBK og LSK stilte med i forrige kamp. Tro det eller ei, begge ender på nøyaktig samme snitt: 180,8 cm. Fiffig
        Sjekka du vekt også? Skule likt å sett de klarte å holde unna Garnås

        Kommentar

        • *eLSKerLSK*
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 466

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

          Jeg kjeder meg på jobb, så jeg regnet ut snitthøyden på elleverne RBK og LSK stilte med i forrige kamp. Tro det eller ei, begge ender på nøyaktig samme snitt: 180,8 cm. Fiffig
          Median er mer interessant her?

          #Vá

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3402

            #6
            Meget spennende med Krygård evt. fra start her, ref. Treningstråden. Et slagkraftig lag.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9489

              #7
              Liksom blitt en sannhet at Rosenborg var uheldige mot Særpelona og folk med bart sier også at de burde vunnet.

              Nix.

              De var møkk² og blei pissa på.

              Rosenborg sin keeper er det bare å få nervøs, så er det mål på alt. Sælnes er det bare å få sur (lett), så er han ute av kampen. Spiller løven fra Singsaker? Spiller sugerør-Henriksen? Ei isåfall de og, så er det game over for bart, særlig hvis vi veksler måten å spille på, sånn som sist.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4600

                #8
                Opprinnelig skrevet av knut
                Liksom blitt en sannhet at Rosenborg var uheldige mot Særpelona og folk med bart sier også at de burde vunnet.

                Nix.

                De var møkk² og blei pissa på.

                Rosenborg sin keeper er det bare å få nervøs, så er det mål på alt. Sælnes er det bare å få sur (lett), så er han ute av kampen. Spiller løven fra Singsaker? Spiller sugerør-Henriksen? Ei isåfall de og, så er det game over for bart, særlig hvis vi veksler måten å spille på, sånn som sist.
                Pusekatten starter nok, så får vi se hvor lenge han holder. Henriksen er ute en stund med skade. Selnæs er det bare å terge litt

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3210

                  #9
                  Etter treninga på Åråsen i dag (15.30-17.00) starter nok "Plan A" fra torsdagens trening. Ibra sykler fortsatt, så da blir det Krygård. Tønnessen var i spill, men med vest, så Elkær er nærmest å starte. Litt usikkert om Thomas starter, ellers blir det Henrik i spissrollen.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4600

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Litt usikkert om Thomas starter …
                    Herregud… Bare legg ham under kniven om han ikke blir bedre da. Dette er bare seigpining både av Thomas og fansen

                    Kommentar

                    • Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 561

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                      Herregud… Bare legg ham under kniven om han ikke blir bedre da. Dette er bare seigpining både av Thomas og fansen
                      Kan man operere vekk slitasjevondter da? Kan rense brusk fra knær etter operasjoner men thomas er vel mer nedslitt og mørbanka? Husker ikke om de sa ankel eller akilles nå, men det gjelder vel bare å balansere hvile og trening?

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4600

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                        Kan man operere vekk slitasjevondter da? Kan rense brusk fra knær etter operasjoner men thomas er vel mer nedslitt og mørbanka? Husker ikke om de sa ankel eller akilles nå, men det gjelder vel bare å balansere hvile og trening?
                        Hehe, nei, gjør vel ikke det. Bare frustrert. Sesongen renner bort i skader

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2316

                          #13
                          Håper på 45 fra start hver kamp til vi har en reell erstatter. Og ja, man kan operere bort slitasjevondter, men usikker på regelverket i fht proteser

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4600

                            #14
                            Blir spennende å se resultatene i resten av de andre kampene før avspark Lerkendal. Vi kan spise oss godt innpå topplagene i dag. Faktisk vil vi være helt oppe i ryggen på Brann og Molde om vi vinner kampene vi har til gode.

                            Så da blir det nok et braktap og nye nedrykksdiskusjoner i kveld. Hvem blir den første til å melde at det bare er å sette Krygård på bussen tilbake til Haugalandet?

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2953

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                              Kan man operere vekk slitasjevondter da? Kan rense brusk fra knær etter operasjoner men thomas er vel mer nedslitt og mørbanka? Husker ikke om de sa ankel eller akilles nå, men det gjelder vel bare å balansere hvile og trening?
                              Akilles.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2953

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                Håper på 45 fra start hver kamp til vi har en reell erstatter. Og ja, man kan operere bort slitasjevondter, men usikker på regelverket i fht proteser
                                Det er lov med 100% bioprotese. I hvert fall fram til 2/9.

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1613

                                  #17
                                  Nå holder det vel med protester?

                                  Kommentar

                                  • heidar
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2129

                                    #18
                                    Tåpelig gjeng
                                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                    Endelig er mørketida over.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2316

                                      #19
                                      Tror vi har kommet til et punkt hvor det har blitt en kamp mellom viljer, minner om arbeidskonflikter hvor streik og lock-out er virkemidler. NFF ser ut til å ha bestemt seg for å statuere et eksempel. Spent på om de kommer utpå igjen hvis det stoppes en 3. gang.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2316

                                        #20
                                        Forsvaret må opp i ringene

                                        Kommentar

                                        Working...