Runde 15: RBK - LSK, søndag 21/7, kl. 19.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4530

    #81
    Litt fra en artikkel i Nidaros om veien videre:

    Kampen blir spilt med tilskuere

    Gjennom møter med Norges Fotballforbund og LSK er i hvert fall noen ting klart:
    • Kampen er ikke avlyst, den skal spilles. Resultatet settes ikke til 0–0.
    • Kampen blir mest sannsynlig gjennomført i høst, ikke i juli eller august.
    • Det er ikke et tema at kampen skal spilles uten tilskuere. Kampen vil fortsette på Lerkendal.
    • Til Adressa skriver også publikumsansvarlig Pernille Sørlie at supporterne på Lerkendal vil få en mail med tilbud om å hente ut nye billetter til kampen, eller til en annen valgfri hjemmekamp resten av sesongen.

    Kommentar

    • Håvard Ottesen
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2012
      • 138

      #82
      Opprinnelig skrevet av EPA
      Full forståelse for motstanden mot VAR, og deler det synet.
      Det et jeg sliter med oppi det hele er at ganske mange drar dit og bruker mye tid og penger for at unger skal få kose seg med en kamp, og deretter må reise hjem uten å oppleve det ungene hadde gledet seg til i lang tid. Disse ungene fikk kanskje den største opplevelsen i ferien spolert og det er ikke sikkert foreldrene har ræva full av kroner slik at de kan få plastret dette sånn noenlunde sammen igjen med det første.
      Dette rammet utvilsomt ganske mange fullstendig uskyldige, som overhodet ikke fortjente det og det er ikke greit! Sivil ulydighet er et virkemiddel, men det må ikke ramme uskyldige barn!
      Reiste i går og belager meg på å kjøre i 11 timer. Betalt for hotell og selvfølgelig oppholdet ellers. Nå sitter vi i ferjekø. Har med tiåring.

      Vi sitter med følelsen av å ha vært med på noe historisk og har både i går og i dag hatt lange samtaler om VAR, medlemsdemokrati, demokrati generelt og hva som er greit og ikke når man vil markere uenighet. Hvor var DU den dagen VAR døde?

      Kommentar

      • EPA
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2013
        • 215

        #83
        Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen

        Reiste i går og belager meg på å kjøre i 11 timer. Betalt for hotell og selvfølgelig oppholdet ellers. Nå sitter vi i ferjekø. Har med tiåring.

        Vi sitter med følelsen av å ha vært med på noe historisk og har både i går og i dag hatt lange samtaler om VAR, medlemsdemokrati, demokrati generelt og hva som er greit og ikke når man vil markere uenighet. Hvor var DU den dagen VAR døde?
        Godt å høre det endte godt, får jammen håpe alle andre også opplevde det på samme måte selv om jeg har mine tvil.
        Håper samtidig det blir en 100% demokratisk prosess rundt VAR, og at de som ender opp på tapene side vil godta resultatet slik at vi slipper slike hendelser igjen og igjen.

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 523

          #84
          Opprinnelig skrevet av Dumbo
          Har Sves sommerferie? Litt merkelig dersom ikke RB har egne synspunkter på gårsdagens hendelse.
          For første gang i historien ble en kamp i norsk eliteserie avbrutt på grunn av det som skjedde på tribunen. Dagen derpå er det flere som må tenke gjennom hva som kunne vært gjort annerledes. Det var ingen vinnere på Lerkendal søndag.

          Kommentar

          • *eLSKerLSK*
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 453

            #85
            Jeg tenner et lys for barna som fikk oppleve at verdien av demokrati er større enn verdien av 90 minutter med fotball på Lerkendal.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1385

              #86
              Flyttet noen innlegg som går på VAR-debatten generelt til egen VAR-tråd.

              Sailor man, mod

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 523

                #87
                Spilles 21 august

                Kommentar

                • niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 523

                  #88
                  Blir det full omkamp, eller starter man på 12 minutter (eller hva det nå var de rakk å spille)? Hvis de starter uti kampen, hva da med det gule kortet som RBK pådro seg nesten med en gang? Rosenborg, Tromsø il | Tromsø kjøper Cornic fra Rosenborg (nettavisen.no)

                  Kommentar

                  • hekk
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2019
                    • 245

                    #89
                    Sves melder på Twitter at kampen startes helt på nytt

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2276

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av hekk
                      Sves melder på Twitter at kampen startes helt på nytt
                      Hvis kampen startes helt på nytt betyr det vel også at man ikke er bundet av hvem som var opprinnelig oppført i startelver/sto på kamprapporten, eller var spilleberettiget? Jeg har forstått det slik at hvis en kamp stoppes og fortsettes senere skal det være med samme oppstilling. Det reiser selvfølgelig mange spørsmål hvis det går litt tid mellom. Skader, spillersalg, karantener (kanskje ikke aktuelt) vil kunne påvirke hvem som faktisk er tilgjengelig.

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 527

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av hekk
                        Sves melder på Twitter at kampen startes helt på nytt
                        Måtte vel bli sånn når RBK har solgt startende høyreback. Skulle de måtte brukt et bytte da isåfall rett før start? Nå får vi med Jabir Ali og!

                        Kommentar

                        • hekk
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2019
                          • 245

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          Hvis kampen startes helt på nytt betyr det vel også at man ikke er bundet av hvem som var opprinnelig oppført i startelver/sto på kamprapporten, eller var spilleberettiget? Jeg har forstått det slik at hvis en kamp stoppes og fortsettes senere skal det være med samme oppstilling. Det reiser selvfølgelig mange spørsmål hvis det går litt tid mellom. Skader, spillersalg, karantener (kanskje ikke aktuelt) vil kunne påvirke hvem som faktisk er tilgjengelig.
                          Slik jeg forstår det skal kampen spilles som at den kampen som ble stoppet aldri fant sted, altså som en helt ny kamp. Normalt sett når en kamp avbrytes vil den bli gjennopptatt fra det kamptidspunktet den ble stoppet, der eventuelle endringer på laget må gjøres som bytter, antar også at det da ikke er mulig å tilføre nye spillere til kamptroppen. Hvorfor dette ikke blir gjort her er ikke godt å si, men det var vel ikke veldig mye mer enn ti minutter effektivt spill, så er kanskje like greit at kampen startes helt på nytt, spesielt med tanke på at overgangsviduet er åpent og at det er mange kamper som skal spilles først, så slipper man at et av lagene blir uforholdsmessig hard straffet av skader

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2505

                            #93
                            Hvorfor skal kampen spilles for tomme tribuner?
                            Da det ble bestemt, var det fortsatt fare for ny kasting på banen. Etterpå har NFF og NTF innrømmet at innføringen av VAR kunne vært gjort bedre - i den grad NFF og NTF kan innrømme noe - og har lovt at det skal bli utredning og avstemning. Supporterne har sagt at de har blitt hørt og ikke ser behov for å kaste mer, noe de beviste i siste serierunde.
                            Det eneste jeg kan skjønne at NFF oppnår med tomme tribuner er at Rosenborg taper billettinntekter, som selvsagt er positivt, men som jeg ikke skjønner vitsen med. Det hadde vært enkelt å si at kampen vil bli spilt 21. august og situasjonen har endret seg så det er ikke nødvendig med tomme tribuner.

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 527

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                              Hvorfor skal kampen spilles for tomme tribuner?
                              Da det ble bestemt, var det fortsatt fare for ny kasting på banen. Etterpå har NFF og NTF innrømmet at innføringen av VAR kunne vært gjort bedre - i den grad NFF og NTF kan innrømme noe - og har lovt at det skal bli utredning og avstemning. Supporterne har sagt at de har blitt hørt og ikke ser behov for å kaste mer, noe de beviste i siste serierunde.
                              Det eneste jeg kan skjønne at NFF oppnår med tomme tribuner er at Rosenborg taper billettinntekter, som selvsagt er positivt, men som jeg ikke skjønner vitsen med. Det hadde vært enkelt å si at kampen vil bli spilt 21. august og situasjonen har endret seg så det er ikke nødvendig med tomme tribuner.
                              Det handler helt klart om straff mot de ulydige framfor å være et spørsmål om sikkerhet ja.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4052

                                #95
                                Mener jeg har lest et sted at rbk har anket beslutningen om tomme tribuner. Er den anken eventuelt avgjort?
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2276

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av hekk

                                  Slik jeg forstår det skal kampen spilles som at den kampen som ble stoppet aldri fant sted, altså som en helt ny kamp. Normalt sett når en kamp avbrytes vil den bli gjennopptatt fra det kamptidspunktet den ble stoppet, der eventuelle endringer på laget må gjøres som bytter, antar også at det da ikke er mulig å tilføre nye spillere til kamptroppen. Hvorfor dette ikke blir gjort her er ikke godt å si, men det var vel ikke veldig mye mer enn ti minutter effektivt spill, så er kanskje like greit at kampen startes helt på nytt, spesielt med tanke på at overgangsviduet er åpent og at det er mange kamper som skal spilles først, så slipper man at et av lagene blir uforholdsmessig hard straffet av skader
                                  Et annet argument for å starte den helt på nytt er at antall og varighet på avbruddene gjør at kampen aldri egentlig kom i gang. Det var ingen kontinuitet. Sportslig sett mener jeg derfor det er rett å starte fra begynnelsen av. Det hadde vært litt vanskeligere hvis et av lagene hadde scoret, men slik det er nå er det fair. Regner da også med at det gule kortet til RBK strykes. (ikke bare fra kampen, men fra karantene telling)

                                  Kommentar

                                  • niko
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2008
                                    • 523

                                    #97
                                    Etter skandalekampen mot Lillestrøm, velger Rosenborg å pålegge de involverte noen helt spesielle sanksjoner.

                                    Kommentar

                                    • niko
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2008
                                      • 523

                                      #98
                                      Har de egentlig hjemmel for å pålegge supporterne tvangsarbeid? Og betyr dette at kassa der oppe er så bunnskrapt at de ikke har råd til fagfolk?

                                      Kommentar

                                      • Zindrinho
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2019
                                        • 527

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av niko

                                        Har de egentlig hjemmel for å pålegge supporterne tvangsarbeid? Og betyr dette at kassa der oppe er så bunnskrapt at de ikke har råd til fagfolk?
                                        Jeg tror klubb og fans blei enige om dugnadsarbeid og at de var villige til å stille opp, det bare framstår mye verre enn nødvendig når de legger på at de stenger supportsida for alle hvis ikke de det gjelder møter opp. Hele styret virker ganske tilbakestående, vært mye klaging på fans og snakk om at det går like fint om de ikke møter opp fra bl.a. Sverre Nypan og daglig leder Berdal der. Nesten som et mini bodø-glimt i sånn forstand.

                                        De må selge for 35mill for å gå i null i år syns jeg å huske, det er helt krise i pængboka der oppe.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2359

                                          Opprinnelig skrevet av niko

                                          Har de egentlig hjemmel for å pålegge supporterne tvangsarbeid? Og betyr dette at kassa der oppe er så bunnskrapt at de ikke har råd til fagfolk?
                                          De har selvsagt ikke det. Men folk innen fotball lever i et eget univers (jmfr bøter til spillere for ditten og datten -lurer på hva AML sier om det)

                                          Kommentar

                                          Working...