Runde 16; LSK - S08, søndag 28.07, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 220

Opprinnelig skrevet av MortenA
    Problemet med 0-2 er at slikt blir blåst på hele tiden. Vi hadde nok klaget uansett, men ikke hengt oss opp i saken dersom ikke vi hadde blitt avblåst for tilsvarende situasjoner utallige ganger. At Kitolano kunne håndtert situasjonen bedre virker også åpenbart.

At Lehne skal benkes nå er jeg ikke enig i. Fordi vi inntil nå ikke har hatt alternativer. Det blir derfor spennende å se Ali i aksjon. Jeg mener vi må gå inn i 2025-sesongen med erstattere/alternativer til både Lehne og Åsen som begynner å bli aldrende herremenn (Moen Foss står klar for Ruben). Lehnes 4 spillemål (to straffer i tillegg) på 1050 min fremstår ikke så veldig imponerende. Garnås har 3 mål til sammenligning. Åsen har like mange assist som Elkær på vesentlig mer spilletid.
    Lehne skulle helt klart scora etter 5 mot særp, men alle spisser har noen tørkeperioder. Han er så viktig i spillet vårt at jeg helt klart vil ha han på banen fra start hver eneste kamp. Så kan den store mannen få siste 25-30 og motbevise meg

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2364

Opprinnelig skrevet av EPA

Lehne skulle helt klart scora etter 5 mot særp, men alle spisser har noen tørkeperioder. Han er så viktig i spillet vårt at jeg helt klart vil ha han på banen fra start hver eneste kamp. Så kan den store mannen få siste 25-30 og motbevise meg
      Synes ikke vi har hørt noe som helst som tilsier at mr 202 skal starte kamper annet enn ved skade på Lehne. Basert på S08 kampen vil vi få flere innlegg enn under Georgson, så det kan kanskje endre seg. Poenget er først og fremst at nå har vi avlastning for Lehne uansett kampbilde. Leder vi og skal satse på kontringer har vi bakromsspillerne i Skogvold og Va. Ligger vi under og stanger mot en mur har vi Ali enten alene eller i tospann med Lehne. Vi har savnet en offensiv murbrekker, men rapportene tyder på at han er for stasjonær i åpent spill. Med en sånn kropp inni boksen den siste halvtimen hadde vi nesten garantert fått flere mål mot S08. Selv hvis han ikke selv scorer mål kan han vinne dueller og binder opp folk. Spent på kampen mot KBK, er forsiktig optimist

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3492

Opprinnelig skrevet av EPA

Enig i at Lehne er viktig for spillet vårt. Problemet er at vi ikke har hatt alternativer siden Akor ble solgt. Ser man på Lehnes tid i klubben, så har det vært mange mål som skylle vært scoret. Han har en knallsesong, og fem middels sesonger for oss og bør få mer konkurranse. Alderen hans peker også på at vi ikke kan basere fremtiden på han.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2364

Opprinnelig skrevet av MortenA

Enig i at Lehne er viktig for spillet vårt. Problemet er at vi ikke har hatt alternativer siden Akor ble solgt. Ser man på Lehnes tid i klubben, så har det vært mange mål som skylle vært scoret. Han har en knallsesong, og fem middels sesonger for oss og bør få mer konkurranse. Alderen hans peker også på at vi ikke kan basere fremtiden på han.
          Tror vi alle er enige om at vi ikke kan basere framtiden på ham, i hvert fall ikke i et lengre perspektiv (2026-27). Har lyst til å minne om at alle spisser har gode og dårlige perioder. Hvis vi ser på statistikkene over tid tror jeg faktisk ikke Lehne har spesielt dårlige stats. Han brenner en del, og scorer innimellom på noen som man ikke kan forvente. De fleste spisser på et visst nivå vil ha perioder hvor "alt går inn". Selv Knudzon hadde jo en slik periode. Disse periodene er ikke representative. Når vi kaller noe en 100% sjanse betyr det jo ikke at de alltid går inn. Lehne har brent noen feite i år, men det går relativt lang tid mellom hver gang han får en stor sjanse. Det kan i seg selv bidra til at uttellingen blir dårligere. I år har det vært spesielt framtredende, da han er mer delaktig i oppbyggende spill. Spillerne rundt Lehne har ikke vært flinke til å sette ham opp i gode situasjoner i år. Det er ikke mange spisser som scorer tosifra år etter år, og spesielt ikke for en klubb som skaper så lite som det vi gjør.

Jeg er helt sikker på at Lehne blir viktig for oss også neste år, men vi må ha flere å ta av, og helst flere forskjellige typer for å matche kampbildet. Kroppen til Lehne tilsier ikke at han skal spille 35 kamper neste år. Det vil være bra også for han å få avlastning. KP er den eneste spilleren jeg kan tro på at vi vil ha i stallen 2025 som vil kunne utfordre en skadefri Lehne. Jeg blir veldig overrasket om det kommer noe mer på det nivået. KP er vel en slags mellomting mellom Skogvold og Lehne. Hvis vi virkelig har funnet gull her blir han viktig for oss på vårsesongen, deretter er han borte. Skogvold har stoppet litt opp, men har fortsatt trua. Vi får se om han satses på som spiss eller ving. Elscha kan bli bra i en litt mer Fred Friday type rolle, men er neppe klar for å dominere i eliteserien neste år. Det blir nok mange minutter på Lehne neste år også

Kommentar

Working...