Runde 16; LSK - S08, søndag 28.07, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1441

Opprinnelig skrevet av reka
    Sparer fornuftig nok TLO til en kamp hvor vi desperat trenger mål.
    I dag var han en av våre svakeste, så fornuftig å ta han av. Burde vært gjort tidligere.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2364

Opprinnelig skrevet av BD

Han sto i hvert fall som høyreback offensivt, og det er jo der han er svakest. Sto høyt i banen og slo flere innlegg - noe som naturligvis ikke gikk særlig bra.

Ser også RB mener han spilte back, ref. spillerbørsen.
      Jeg opplevde det som at Elkær ble skjøvet fram. Han sto enda en del høyere, men hele laget sto jo høyt så det var vanskelig å sette en tydelig tallkombinasjon på det. Moen Foss fulgte linja noen ganger. Når han sto høyt og slo innlegg var det fra en posisjon vi ofte ser Garnås i også når han står høyt.

Uansett, Uba lyktes ikke med veldig mye i dag, og så ganske sliten ut mot slutten. Ser ikke noe galt i at han ble bytta ut. Alternativene var begrenset.

Som sagt var uansett mitt poeng at Asterhed gjør grep strukturelt. Han framstår mer fleksibel for meg, og det ser ut som om han tar grep for å skape endring, mens Georgson i stor grad byttet spillere når han måtte, for å klare å fortsette med det samme som tidligere. Mulig at jeg leser for mye i det.

Kommentar

• LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3410

Lundemo med 5 i Svesbørs er jo håpløst. Vår bestemann i dag. Ro, styrer spillet og er smart i bevegelsene. Scorer på overtid, blit belønnet med en 5er. Merkelig.

Kommentar

• MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3492

Usikker på hva som skjedde på 0-1, så skal ikke kommentere den. På 0-2 dytter Meister Kitolano i ryggen som Tv2 klarer å beskrive som at Kito prøver å stupheade fra midtbanen tilbake til Mads. Det er ubegripelig at et nyhetsmedium som forsøker å bli tatt seriøst klarer å lire seg av slikt vrøvl. Forøvrig har Kito en svak kamp i lag med hele angrepsrekka.

Krygård viser at han er klasse. Åsen viser at vi bør hente en erstatter før neste sesong. Lehne brenner og er ellers for sent ute. Forhåpentligvis er Ali matchklar ganske raskt. Neste kamp bør Kitolano benkes til fordel for Ibrahimaj. Karlsbakk rakk å vise hvorfor vi hentet han. Garnås er like konge som alltid. Ruben var bra, men ikke så dominerende som børsen til Sves skulle tilsi. Elkær hadde mye positivt og tror han kan bli bra.

Til slutt var Tønnesen på tribunen, så skaden hans er nok verre enn antatt.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 924

Opprinnelig skrevet av MortenA
            Usikker på hva som skjedde på 0-1, så skal ikke kommentere den. På 0-2 dytter Meister Kitolano i ryggen som Tv2 klarer å beskrive som at Kito prøver å stupheade fra midtbanen tilbake til Mads. Det er ubegripelig at et nyhetsmedium som forsøker å bli tatt seriøst klarer å lire seg av slikt vrøvl. Forøvrig har Kito en svak kamp i lag med hele angrepsrekka.
            Aner ikke hva Kitolano prøver på, men det eneste han hadde oppnådd med den headinga hadde vært å gi Meister en perfekt løpeball for en mot en med keeper. Frispark skal han ikke ha i det hele tatt, hadde noen av våre blitt avblåst for det der hadde det ikke vært et helt plastsete igjen på felt C.

Det er en håpløs defensiv aksjon, og det er alt det er.

Kommentar

• P0P_Corn
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Apr 2004
              • 181

Krygård viser at han er klasse. Åsen viser at vi bør hente en erstatter før neste sesong. Lehne brenner og er ellers for sent ute. Forhåpentligvis er Ali matchklar ganske raskt. Neste kamp bør Kitolano benkes til fordel for Ibrahimaj. Karlsbakk rakk å vise hvorfor vi hentet han. Garnås er like konge som alltid. Ruben var bra, men ikke så dominerende som børsen til Sves skulle tilsi. Elkær hadde mye positivt og tror han kan bli bra.

Syns det er litt grufts fra Garnås, han er ikke på riktig plass i markering på 0-1, samt ruskete pasningsspill. Syns SMF er nærme en plass i 11ern, spesielt når vi dominerer kamper slik som denne, og hovedtrussel i mot er kontringer. Kontring i mot og mange 1-1 situasjoner er ikke Garnås mat.

Syns heller man skulle pushet han opp på topp tidligere, kommer til en del ok innleggsmuligheter, men mangler påfyll og tyngde i boks.

Setter TLO headingen i 1.omgang hadde dette blitt fine tre poeng, nå var det forløsende med 1 poeng, men man burde fått mer ut av overtaket i 2.omgang.

Kommentar

• Lillelord
                Medlem
                Møteplager
                • Aug 2004
                • 81

Usikker på hva som skjedde på 0-1, så skal ikke kommentere den
                Det som skjer er, som så ofte før når vi er 4 bak: vi står ekstremt smalt med back-fireren. Når Halvorsen får ballen ute til vår venstre,har han et hav av rom, fordi alle våre 4 ligger innafor halvsirkelen på 16-meteren, dvs. at vi i snitt har 3 meter mellom hver forsvarsspiller. Det er latterlig smalt, og gjør at Halvorsen får god tid til å prikke Meister. Garnås er nærmest, men han har en mann foran seg, så jeg mener Uba må plukke opp Meister.

Uansett er det ikke første gang vi spiller på oss store sjanser på denne måten. Det er en strukturell svakhet som har bitt oss i halen flere ganger. Vi så det allerede i treningskampene i Marbella, da bl.a. Odd scoret på en rask spillvending. Jeg synes det er ufattelig at det ikke har blitt tatt tak i, og den "enkleste" løsningen er å legge om til 3 bak. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor vi ikke spiller mer med 3 bak med den troppen vi har. Backene våre er åpenbart bedre som vingbacker, og vi er godt forspent på stopperplass.

Kommentar

• ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2509

Opprinnelig skrevet av OlaG
                  Frispark skal han ikke ha i det hele tatt
                  Jeg er helt uenig. Det skjedde rett foran meg. Meister kommer alene fordi han dytter Kitolano i bakken. Det burde vært klart frispark og er enda en grunn til at jeg hater jævla VAR.

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7135

Kitolano kan få seg en tur på benken nå. Elendig kamp med negative involveringer. Aksjonen før 0-2 er jo uforståelig. Lehne ser kjørt ut. Veldig svak i går. Åsen har ikke bein lenger. Det er flere som bør få en pause fra elleveren nå. Første omgang er piss elendig.

Asterhed har en forfriskende ærlig og pedagogisk måte å forklare spill og motspill på, og i andre omgang gjør han såpass mange bra endringer at jeg syns han skal få en sjanse til, selv om hele omgangen egentlig bare er et skippertak for å bøte på en miserabel første omgang. Til neste kamp håper jeg vi går tilbake til tre stoppere.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3492

Opprinnelig skrevet av trigz
                      Kitolano kan få seg en tur på benken nå. Elendig kamp med negative involveringer. Aksjonen før 0-2 er jo uforståelig. Lehne ser kjørt ut. Veldig svak i går. Åsen har ikke bein lenger. Det er flere som bør få en pause fra elleveren nå. Første omgang er piss elendig.
                      Som sagt, før 0-2 får Kitolano en real dytt i ryggen som det er utrolig at det ikke ble blåst på. At kommentatorer påstår at han forsøker å stupheade tilbake til Mads er så dumt at kun norske eksperter klarer å noe slikt. Ellers enig i at Kitolano bør benkes. Også helt enig i vurderingen av Lehne og Åsen. Neste sesong bør begge være innbyttere. Strengt tatt burde begge vært det allerede nå, men vi har ikke alternativ til Lehne. Ibrahimaj og Elkær kan ta oppgavene til Åsen.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2364

Opprinnelig skrevet av LS89
                        Lundemo med 5 i Svesbørs er jo håpløst. Vår bestemann i dag. Ro, styrer spillet og er smart i bevegelsene. Scorer på overtid, blit belønnet med en 5er. Merkelig.
                        Forholdsvis anonym i den halvtimen ingenting funka, ellers var han vår beste etter min oppfatning. Krygård viser klasse, Gabrielsen var solid i 2. omgang.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2364

Ingen tvil om at Kito blir dytta. Det er definitivt rom for å gi frispark, men kanskje ikke rom nok for VAR til å få inn på. Dytten var relativt "soft", men helt avgjørende for at Meister får fri bane. Uansett en tabbe av Kito. Han kan ta kontroll på ballen med en gang, sende den hjem eller dunke den opp på tribunen. Han kan skjerme den, han kan gjøre nesten hva som helst annet enn det han velger å gjøre. Litt dommertabbe, stor Kito-tabbe. Kito sitt høyeste nivå er klasse, men herregur så mange sjanser mot han har vært delaktig i eller direkte forårsaket.

Gabrielsen var ok i første, konge i andre omgang. Grunnen til at det ikke var så synlig var at han tok ut Meister før Meister fikk sjansen til å være Meister. Han tok ham ut av duellene, og når det likevel ble dueller så vant han dem.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2364

Opprinnelig skrevet av Lillelord

Det som skjer er, som så ofte før når vi er 4 bak: vi står ekstremt smalt med back-fireren. Når Halvorsen får ballen ute til vår venstre,har han et hav av rom, fordi alle våre 4 ligger innafor halvsirkelen på 16-meteren, dvs. at vi i snitt har 3 meter mellom hver forsvarsspiller. Det er latterlig smalt, og gjør at Halvorsen får god tid til å prikke Meister. Garnås er nærmest, men han har en mann foran seg, så jeg mener Uba må plukke opp Meister.

Uansett er det ikke første gang vi spiller på oss store sjanser på denne måten. Det er en strukturell svakhet som har bitt oss i halen flere ganger. Vi så det allerede i treningskampene i Marbella, da bl.a. Odd scoret på en rask spillvending. Jeg synes det er ufattelig at det ikke har blitt tatt tak i, og den "enkleste" løsningen er å legge om til 3 bak. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor vi ikke spiller mer med 3 bak med den troppen vi har. Backene våre er åpenbart bedre som vingbacker, og vi er godt forspent på stopperplass.
                            Det som først og fremst skjer er ikke fordi vi er 4 bak. Det er at de 4 bak har NULL støtte fra midtbanen. S08 har en haug av spillere mellom midtbanen og vår forsvarsrekke, og i tillegg folk på utsiden av dem.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 472

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Ingen tvil om at Kito blir dytta. Det er definitivt rom for å gi frispark, men kanskje ikke rom nok for VAR til å få inn på. Dytten var relativt "soft", men helt avgjørende for at Meister får fri bane. Uansett en tabbe av Kito. Han kan ta kontroll på ballen med en gang, sende den hjem eller dunke den opp på tribunen. Han kan skjerme den, han kan gjøre nesten hva som helst annet enn det han velger å gjøre. Litt dommertabbe, stor Kito-tabbe. Kito sitt høyeste nivå er klasse, men herregur så mange sjanser mot han har vært delaktig i eller direkte forårsaket.
                              Fra felt C så den åpenbar ut. Var «sikker» på at VAR ville ta den og irriterte meg over det unødvendige gule kortet for protester fra Kitolano. Enda et eksempel på at VAR ikke gjør fotballen rettferdig. «Aksjonen» til Kitolano fremstår dårlig i lys av utfallet. Lett å være etterpåklok og si han skulle mæla kula opp på tribunen.

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4263

Som sagt, før 0-2 får Kitolano en real dytt i ryggen som det er utrolig at det ikke ble blåst på. At kommentatorer påstår at han forsøker å stupheade tilbake til Mads er så dumt at kun norske eksperter klarer å noe slikt. Ellers enig i at Kitolano bør benkes. Også helt enig i vurderingen av Lehne og Åsen. Neste sesong bør begge være innbyttere. Strengt tatt burde begge vært det allerede nå, men vi har ikke alternativ til Lehne. Ibrahimaj og Elkær kan ta oppgavene til Åsen.
                                Det er komplett skandale at Kitolano ikke får frispark når Meister dytter ham over ende før 0-2. Rb skriver også at det ikke var mulig å se på VAR-bildene om det var hands eller ikke da vi ble tildelt straffe. Det er derfor uforståelig at ikke straffa ble stående.

For øvrig burde vi jo ha vunnet denne kampen soleklart. Vi må begynne å score på sjansene. Og vi må slutte å slippe inn enkle mål i hver eneste kamp!

Jeg er med på å gi Asterix en sjanse eller to til. Hvis han klarer å motivere laget slik at vi møter opp til kamp fra begynnelsen av, og han viser at han kan gjøre endringer som fungerer som vi så tendenser til i går, kan dette bli bra. Jeg lever i håpet, som mange andre!
                                Elska þetta félag

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2364

Synes en del har en ganske selektiv hukommelse fra denne kampen. Etter min oppfatning starter vi kampen veldig bra. Vi skaper noen muligheter, hvor Lehne helt klart burde ha satt den største. Vi får noen forvarsler, men S08 scorer på sin første avslutning. Og sin andre. Da går vi i oppløsning en periode, og man sitter med følelsen av at vi er heldige som ikke ligger under mer. Det er nok mer på grunn av at vi slipper inn på alt, ikke fordi S08 skaper så veldig mye. Vi har derimot mista initiativet i kampen, og den styres av S08. Andre omgang dominerer vi fullstendig. Vi får selvfølgelig hjelp av en tidlig scoring, men S08 fikk hjelp av sine scoringer, som i motsetning til vår redusering var mot spillets gang. Scoringer preger kamper. Vi har mange innlegg som nesten er perfekte, noe som i seg selv er uvanlig. TLO brant egentlig ikke noe særlig annet enn den første i går, men timingen mellom innlegg og innløp satt ikke 100%. S08 lå i tillegg hele tiden i balanse med mange mann i boks, som gjør det vanskeligere både å bryte gjennom og å treffe egne folk i boksen. Det vi mangler når kampbildet ser slik ut er en stor tung spiss som tar for seg i feltet. Det er forhåpentligvis på vei inn nå. Det andre vi mangler er at ballen enda oftere går på første touch, og at innleggene slås tidlig. Her hadde feks Uba en rekke muligheter til å slå inn på første, men prøver i stedet å drible. Mange skuddforsøk og skuddmuligheter blir blokkert fordi spillerne bruker en touch for mye.

Alt i alt vil jeg si at vi gjorde veldig mye riktig i går, men får kampen delvis ødelagt av dårlig defensiv jobb og personlige feil. Dette har vært et gjennomgangstema i hele sesongen hittil. I flg kommentator er vi det eneste laget i ligaen som ikke har vunnet etter å ha ligget under. Dette er første kamp i år vi tar poeng etter å ha ligget under. Det skal vi ta med oss i stedet for å stemple det som et skippertak som nærmest "ikke teller".

Kommentar

• maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1289

Hvis RB hevder at det ikke var mulig å se om det var hands eller ikke så sier det mye om hvor de har landet i VAR debatten. Det var ikke straffe! Se for deg en stor og sterk LSK spiller som blir avblåst i samme situasjon som Kitolano/Meister. La oss være ærlige, det var helt greit å la den passere. 20 poeng etter halvspillt serie er ikke så galt, men la oss ha i minnet at marginene er hårfine fra 6 plass og bakover og i år ser det ut som poengsummen på kvalikkplassen vil være høyere enn på en stund. RA skal selvsagt få sjansen sånn som ståa er pr. dags dato.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 472

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Hvis RB hevder at det ikke var mulig å se om det var hands eller ikke så sier det mye om hvor de har landet i VAR debatten. Det var ikke straffe! Se for deg en stor og sterk LSK spiller som blir avblåst i samme situasjon som Kitolano/Meister. La oss være ærlige, det var helt greit å la den passere. 20 poeng etter halvspillt serie er ikke så galt, men la oss ha i minnet at marginene er hårfine fra 6 plass og bakover og i år ser det ut som poengsummen på kvalikkplassen vil være høyere enn på en stund. RA skal selvsagt få sjansen sånn som ståa er pr. dags dato.
                                      Helt uenig. Situasjonen minner litt om da Ove Martin ble dyttet i ryggen etter opphopp i egen 16-meter tidligere i sesongen. «Fryktelig dårlig aksjon».

Akor fikk enormt med billige frispark i mot seg fordi han var sterkest, mange langt «softere» uten at det ble klaget nevneverdig på stadion eller etterpå.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4666

Meister er jo ligaens nye kjæledegge, så han får tydeligvis lov til å ture fram som han vil, i motsetning til Kippe, Occean, Adams etc. som ble avblåst for helt identiske situasjoner som 2–0 gang på gang på gang.

Men ja, at Kito driter seg ut er jeg ikke overrasket over. Duesllspillet hans har alltid vært en hemsko.

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3260

Mesiter er stor og sterk, men han er jo veldig bevisst ful. Har kjørt slo-mo på situasjonen hvor han kjører kneet i hodet på Mads, og det er helt åpenbart at den er bevisst. Men som Kanarivogel89 sier så er svinet åpenbart alles nye kjæledegge og får ture frem som han vil.
                                          Ruben steg enormt i min bok i går for hvordan han sto opp og tok duellene med Meister, det tok surtebabyen helt ut av kampen i andre omgang.

Kommentar

Working...