Runde 17; KBK - LSK, 4/8 kl. 17.00. N.B Aker Stadion!
Collapse
X
-
-
Pisspreik. Det vet du godt selv. Vi hadde mulighet til å beholde Myhre men spillergruppa fikk han ut akkurat som spillergruppa i praksis fikk fjernet E. Bakke. Nå er det på tide å hente en sjef som tar full kontroll. Ingen av svenskene har hatt den pondusen som skal til for å holde kontroll og ta poeng i en superjevn serie der man må være nøye i alle spillets faser.👍 1Kommentar
-
Glemmer de på benken at man gjorde byttet med Lundemo i 1.omgang? Helt utrolig at man ikke setter inn Ali, og en ny 90 min på Lehne som er på vei tilbake. Han ser altså så enormt tung ut.
Utrolig nok en verre kamp enn mot Molde, å tape mot Molde med en optimistisk måte å spille på er vertfall mulig å forklare og gjøre noe med. DETTE derimot var en kamp mot en annet bunnlag hvor man taper på presisjon, avgjørelser og kjemping. Krise nå.Kommentar
-
Pisspreik. Det vet du godt selv. Vi hadde mulighet til å beholde Myhre men spillergruppa fikk han ut akkurat som spillergruppa i praksis fikk fjernet E. Bakke. Nå er det på tide å hente en sjef som tar full kontroll. Ingen av svenskene har hatt den pondusen som skal til for å holde kontroll og ta poeng i en superjevn serie der man må være nøye i alle spillets faser.
Vi hadde en klart nedadgående tendens fra høsten 2022. Spillerne var drittlei av Myhre, det funka dårlig. Du kan godt si at de fikk ham fjernet, men når du ikke klarer å få med deg spillerne, så har du tydeligvis heller ikke den pondusen du etterlyser. Jeg er enig i at vi ikke har sett bra ut i en del kamper, inkludert store deler av denne, men uenig i hvert eneste ord du skrev i innlegget ditt, med mulig unntak av "latterlig".
Kommentar
-
Glemmer de på benken at man gjorde byttet med Lundemo i 1.omgang? Helt utrolig at man ikke setter inn Ali, og en ny 90 min på Lehne som er på vei tilbake. Han ser altså så enormt tung ut.
Utrolig nok en verre kamp enn mot Molde, å tape mot Molde med en optimistisk måte å spille på er vertfall mulig å forklare og gjøre noe med. DETTE derimot var en kamp mot en annet bunnlag hvor man taper på presisjon, avgjørelser og kjemping. Krise nå.Kommentar
-
Altså vi får jo som fortjent, med den bedritne troppen vihar lagt oss opp. Gjennomsnittsfarten til våre spillere er jo ikke i nærheten. Asterhed kan drite og brenne når han ikke bruker vår nye tometer når vi trenger scoring mot slutten. Da er det faktisk kjørt.
Tidlig å si det, men jeg tror faktisk vi kommer til å rykke ned med denne dritgjengen. Ser jeg Åsen spille fra start igjen på midtbanen, kommer det til å klikke for meg. Han ville blitt parkert på fart i 5. divisjon.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 3Kommentar
-
Jeg bare fatter ikke hvorfor vi ikke bytter inn Ali. Bare det i seg selv bør være oppsigelsesgrunn.
Hvorfor er vi så jævla tafatte? Se på 2-1 målet. Det er helt hinsides på dette nivået.
Alarmklokker må ringe. Nå må noe skje!👍 1Kommentar
-
Anbefaler at du ser kampen mot Molde igjen. Ja, KBK er en dårligere motstander, men det vi presterte mot Molde var sjokkerende. Dette var bare grusomt svakt. Det som skuffer meg mest av alt er at vi ikke kommer ut av garderoben etter pause med rett innstilling. Jeg stiller store spørsmål med valgene av innbyttere, men enda større spørsmål ved pausepraten.Kommentar
-
Beklager hvis dette er tatt opp tidligere i tråden. Så kampen i opptak.
Men hva i svarte ville hælvete er det med de kommentatoren? Klarte faen ikke konse om kampen.
Alle -en endinger i egennavn og substantiv ble til -ne ... dette er faen ikke dialekt, men en grotesk talefeil som ikke har noe på en sending å gjøre.
Marius Olsne? Gi mannen fyken sporenteks!!!
Så til kampen;
Hvor mange tuneller fikk Elkær på seg? 3? 4?
Er Krygård katta-i-sekken? Enn så lenge en klassisk LSK signering. Har kun ett gir og løper/jogger på hæla hjemover.
TLO ... pasnigen til Bolly var genial. Ellers for sen, som vanlig. Eller for tidlig ute og i offside.
Karlsbakk ser suveren ut heldigvis.
Forøvrig lukter dette OBOS lang vei. Dominerer uten å få uttelling. Oppskrift på nedrykk ala søpla, brenn og Tromsø ...
👍 5Kommentar
-
Noterer meg at Uba får kritikk for 2 assist mot KBK. La oss se på hva som faktisk skjer:
Ved første målet får han et innlegg litt brått på seg fordi det går over hodeduellen rett foran ham. Det blir ikke noen god klarering, men han får ingen tid og slenger fram et bein. Ikke noen strålende inngripen, men jeg gir Ibra mye mer skyld enn Uba. Han har fantastisk god tid og beveger seg ikke en millimeter annet enn for å snu rævva til (som vanlig)
Ved det andre målet er det Kito som roter, går inn i sonen til Uba og pirker ballen i 45 grader bort fra Uba. Han har igjen en refleks reaksjon for å hindre innkast, prøver å sende ballen til en medspiller, men får ikke god nok treff. Kito setter Uba i en håpløs situasjon, som han løser dårlig. Fortsatt er vi 3 mot 3, hvor Elkær gjør en inngripen etterpå som egentlig er bra, men uheldig.
Etter å ha gjort en kanonkamp i comebacket har Uba hatt to relativt svake kamper nå, men å beskrive det som om han står bak begge målene til KBK synes jeg blir helt feil.
👍 4Kommentar
-
Beklager hvis dette er tatt opp tidligere i tråden. Så kampen i opptak.
Men hva i svarte ville hælvete er det med de kommentatoren? Klarte faen ikke konse om kampen.
Alle -en endinger i egennavn og substantiv ble til -ne ... dette er faen ikke dialekt, men en grotesk talefeil som ikke har noe på en sending å gjøre.
Marius Olsne? Gi mannen fyken sporenteks!!!
Så til kampen;
Hvor mange tuneller fikk Elkær på seg? 3? 4?
Er Krygård katta-i-sekken? Enn så lenge en klassisk LSK signering. Har kun ett gir og løper/jogger på hæla hjemover.
TLO ... pasnigen til Bolly var genial. Ellers for sen, som vanlig. Eller for tidlig ute og i offside.
Karlsbakk ser suveren ut heldigvis.
Forøvrig lukter dette OBOS lang vei. Dominerer uten å få uttelling. Oppskrift på nedrykk ala søpla, brenn og Tromsø ...
Elkær? Jeg kommenterte det samme. En del gode innlegg, et mål som vel var vår 5. største sjanse i beste fall. Han bør holdes langt unna eget forsvar for å gjøre minst mulig skade. Farlig foran begge mål...
Krygård så solid ut sist, ganske svak i dag. Det gjorde strengt tatt Lundemo også før han ble skadet. Begge er nok spillere som ser best ut hvis de har medspillere som vil ha ballen. Tror Krygård er et godt kjøp, men ballsentraler ser gjerne dårlige ut hvis resten av laget ikke fungerer. Må også ta med i betraktningen at han bytta posisjon og rolle etter en halvtime. Krygård er jeg ikke bekymret for.
Karlsbakk burde få starte i stedet for Åsen neste gang. Det lille (dessverre) vi mister i innleggsfot får vi igjen i mobilitet og aktivitet i boks.
TLO starter perfekt på det som kunne vært 2-2 og setter den godt. Mulig at Kito er bortpå ballen, men det er ikke TLOs feil. Jeg klarer ikke å se at han er borti, men godt mulig. TLO er ikke i sin beste form, men synes ikke han er problemet med laget. Ali kan visstnok uansett ikke spille 90 minutter. Etter å ha hørt WWWK podens omtale av ham - han er visst ikke den som er mest glad i treningsfeltet...👍 1Kommentar
-
Noterer meg at Uba får kritikk for 2 assist mot KBK. La oss se på hva som faktisk skjer:
Ved første målet får han et innlegg litt brått på seg fordi det går over hodeduellen rett foran ham. Det blir ikke noen god klarering, men han får ingen tid og slenger fram et bein. Ikke noen strålende inngripen, men jeg gir Ibra mye mer skyld enn Uba. Han har fantastisk god tid og beveger seg ikke en millimeter annet enn for å snu rævva til (som vanlig)
Ved det andre målet er det Kito som roter, går inn i sonen til Uba og pirker ballen i 45 grader bort fra Uba. Han har igjen en refleks reaksjon for å hindre innkast, prøver å sende ballen til en medspiller, men får ikke god nok treff. Kito setter Uba i en håpløs situasjon, som han løser dårlig. Fortsatt er vi 3 mot 3, hvor Elkær gjør en inngripen etterpå som egentlig er bra, men uheldig.
Etter å ha gjort en kanonkamp i comebacket har Uba hatt to relativt svake kamper nå, men å beskrive det som om han står bak begge målene til KBK synes jeg blir helt feil.
Mål 1 er vi enig i at Uba kunne gjort bedre, det er litt uflaks og at Ibrahimaj var ei pingle, men blir nå sånn at Uba slår en pen pasning ut til Rakneberg som ikke gjør feil. Kjipt for Uba, men for dårlig.
Mål 2. Uba mener her at det er viktigste er at KBK ikke får innkast på egen banehalvdel, så han gjør alt han kan for å forhindre det, med en perfekt pasning til en eller anna kis på KBK og så blir det mål. Når han først mener at det innkastet er en for dyr kostnad i banespillet, kan han faen ikke holde på sånn å sette igang angrep for dem!
Kommentar
-
Bare jeg som har meldt på Uba, så da kan jeg svare.
Mål 1 er vi enig i at Uba kunne gjort bedre, det er litt uflaks og at Ibrahimaj var ei pingle, men blir nå sånn at Uba slår en pen pasning ut til Rakneberg som ikke gjør feil. Kjipt for Uba, men for dårlig.
Mål 2. Uba mener her at det er viktigste er at KBK ikke får innkast på egen banehalvdel, så han gjør alt han kan for å forhindre det, med en perfekt pasning til en eller anna kis på KBK og så blir det mål. Når han først mener at det innkastet er en for dyr kostnad i banespillet, kan han faen ikke holde på sånn å sette igang angrep for dem!👍 3Kommentar
-
Takk!
Håper de kan bli litt etterpåkloke av denna kampen på Åråsen og. For denna suppa med drit må forhindres at skjer igjen!
Sjokkerende å tape 2 kamper mot KBK på rimelig lik måte. Den første kan man kalle Skiri masterclass. Men faens fool me once osv a.
Jeg har sagt detta her i årevis, og det gjentar seg gang på gang; vi har ingen spillere som evner å penetrere lag som legger seg, så da må man finne på noe lurt da. Kanskje ikke spille sånn at man må penetrere? Kansje ikke drive å dominere possession? Det er ikke farlig for andre lag at vi har ball!
👍 1Kommentar
-
Ekstremt frustrerende å se på.👍 5Kommentar
-
Det er jo helt håpløst av Uba selvfølgelig, men det Kitolano gjør er så irriterende og dessverre litt typisk for ham. Jeg var forberedt på at vi skulle få en duellsvak og veik spiller som var målfarlig og god i tierrollen, men jeg var ikke forberedt på hvor utrolig halvveis han gjør mange ting. Han ligner på en typisk LSK-spiller 2010-tallet. Manglende konsentrasjon, nonchalanse og latskap i helt enkle faser av spillet. Typisk sånn som SKM, Ringstad og Krogstad i sin tid. Da ender man opp med sløve balltap og enkle pasningsfeil fordi man tilsynelatende ikke legger nok stolthet i å gjøre de enkle tingene skikkelig.
Ekstremt frustrerende å se på.
PS1 (Og ja, Åsen var også horribel i dag, men han gjør i det minste sitt beste)
PS2 (Og takk til kommentatoren med talefeil og hjerneblødning på direkten som sa så mye rart at han tok mye av fokus vekk fra det som skjedde på matta)
👍 1Kommentar
-
Jeg sliter også med Kitolano. Det han gjør foran den annulerte scoringen oppsummerer han dessverre perfekt, han tar vekk et mål på tull. Han bare løfter opp foten og prøver på noe, ikke er det fornuftig, ikke er det et reelt forsøk. Det er bare halvveis. Ser det også i presset gang på gang, også et oppspill i 2. omgang hvor man ser Mads setter opp en lang pasning mot høyre kanten som backen leser, bryter foran en lat Kitolano og KBK får satt opp et nytt angrep. Benken, evt når man sender Røssing ned på LSK 2 så kan gjerne Kitolano få seg en tur ned også.
Også må det nevnes at det Uba gjør når han byttes ut ikke er innafor.👍 2Kommentar
-
Jeg har sett på opptaket flere ganger, og er ikke i stand til å se at han er borti ballen før Lehne Olsen setter den i mål.Kommentar
-
Nei, ingenting er vel offisielt. Men regner med grunnen til at han bruker litt tid på å løfte flagget er fordi han snakker med hoveddommer for å være sikker. Lehne sier uansett i etterkant at Kitolano er borti den, så er uansett bra dømt.Kommentar
-
Han ligner på en typisk LSK-spiller 2010-tallet. Manglende konsentrasjon, nonchalanse og latskap i helt enkle faser av spillet. Typisk sånn som SKM, Ringstad og Krogstad i sin tid. Da ender man opp med sløve balltap og enkle pasningsfeil fordi man tilsynelatende ikke legger nok stolthet i å gjøre de enkle tingene skikkelig.
Ekstremt frustrerende å se på.
👍 1Kommentar
Kommentar