Runde 18; LSK - Molde, 11/8, kl. 19.15

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3492

Kamptråd 2024 Runde 18; LSK - Molde, 11/8, kl. 19.15

Vanskelig å skrive noe positivt etter den siste tids fadeser. På de siste fem har vi kun en god kamp, hjemme mot Godset. Bortekampene mot Molde og KBK har vært helt krise. Hjemmeseieren mot Kåffa var heller ingen opptur, og Lundemo reddet oss i siste sekund mot S08. Så langt jeg kan se er håpet vårt at Molde fokuserer på E-cup. De har et par tap i sekken i serien de også. Håpet mitt er at laget er tent for å reise kjerringa, men jeg har mine tvil. Vi har rett og slett for svake spillere i de to fremste leddene slik at motstanderne kan bare løpe tvers igjennom. Jeg har mine tvil om vi klarer å oppretteholde et høyt press på Molde slik at vi vinner ballen tilbake i gunstig posisjon.

Skadesituasjonen er så uoversiktlig at jeg nesten ikke tør gjette. Dette ble delvis foreslått i en annen tråd.

Hagerup
    Larsson - Garnås -Ruben - Elkær
    Krygård - Ibrahimaj - Åsen
    Kitolano - Lehne - Va

Usikker på hvorfor det ble spekulert i at Uba ikke starter, men Larsson er i så fall en habil erstatter. Verre blir det å erstatte Lundemo selv om Ibrahimaj har klart seg greit som anker tidligere. Jeg skulle helst sett Skogvold fremfor Kitolano grunnet Henriks defensive jobbing, men tror ikke at det skjer. Dersom det blir Ibrahimaj og Åsen som jeg frykter, så blir det lite fart på vår venstreside som jeg frykter Molde kommer til å utnytte. Når Elkær i tillegg er bedre fremover enn bakover, så kan det bli gode vilkår for Moldes angrepsspill. Skal laget ha noen som helst sjanse må innsatsen opp i 100%, og selv da frykter jeg at tempoproblemene våre vil bli grundig avslørt. At Tore Hansen, som jeg mente var Eliteseriens soleklart beste dommer for tre-fire sesonger siden, dømmer teller også imot oss. Han har gjort mye rart de siste sesongene.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2429

Krygård tar plassen til Ibra. Karlsbakk inn der Krygård er satt opp.
    Hvis Uba-bomberen er frisk spiller selvsagt han.
    Ali inn for Lehne? 45 hver?

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9539

Uba hadde en shocker sist.

Og da snakker jeg ikke de to målgivende pasningene til motstanderlaget, men måten han reagerte da han ble bytta ut.

For de som ikke fikk det med seg, tydligvis alle bortsett fra 2 på detta forumet, er detta en recap:

Vi ligger under 2-1 og det opplyses at Uba skal byttes ut. Da går han demonstrativt sakte av banen mens han river av seg no håndleddsteip som han etterhvert kaster på kunstgressdekket samtidig som kaptein Åsen kommer bort og gir han en klapp på skuldra. Da han nærmer seg Larsson som står og venter, fortsatt saktegående, skjeiner han av bana sånn at det ikke blir no "lykke til" til Larsson. Asterhed går fram og gir Uba et håndtrykk siden Uba er så skuffa og redder situasjonen med litt forståelse, men allikavæl a.

Krygård da han ble bytta ut bare for å sammenligne? Spurta av alt han kunne og en liten high five til Bolly som kom på.

Må si jeg ble litt skuffa av Uba der ass, men regner med at Asterhed har kontroll på måten han difusa "situasjonen" da Uba kom av banen.

Kommentar

• DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4263

Hvis vi får med oss noe fra denne kampen vil jeg bli overasket.
        Elska þetta félag

Kommentar

• Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1634

Opprinnelig skrevet av knut

Må si jeg ble litt skuffa av Uba der ass, men regner med at Asterhed har kontroll på måten han difusa "situasjonen" da Uba kom av banen.
          Uba er ung og gjør sikkert noen dumme valg innimellom. Dessuten har han trolig en større vinnerskalle enn de fleste andre av spillerne våre som dasser rundt på banen.

Kommentar

• Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2192

Hadde Jaggu vært påtide at Åsen blir benka nå ?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2364

Opprinnelig skrevet av Playboy1
              Hadde Jaggu vært påtide at Åsen blir benka nå ?
              En ting er at Åsen ikke har vært god i det siste. Vel så viktig fra mitt ståsted er at han ikke har vært viktig på banen. Tom Nordlie snakker ofte om atferdskommunikasjon. Han var samlende for laget, samlet gruppa på banen når det trengtes, manet til innsats og gikk foran med et godt eksempel. "Trening er gratis, innsats er gratis". Han ga en del energi til gruppa i sin atferd på banen. Det ser jeg ikke at han gjør lenger.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3492

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

En ting er at Åsen ikke har vært god i det siste. Vel så viktig fra mitt ståsted er at han ikke har vært viktig på banen. Tom Nordlie snakker ofte om atferdskommunikasjon. Han var samlende for laget, samlet gruppa på banen når det trengtes, manet til innsats og gikk foran med et godt eksempel. "Trening er gratis, innsats er gratis". Han ga en del energi til gruppa i sin atferd på banen. Det ser jeg ikke at han gjør lenger.
                Problemet med Åsen er ikke innsats eller vinnervilje, det er farta. Det går for sent med han som indreløper, og det blir store rom rundt han. Skogvold dekket opp en del av dem i begynnelsen av sesongen, men Va gjør det i mye mindre grad. Dersom Åsen skal starte, så lå det være som venstre ving. Helst skulle jeg sett han som en superinnbytter som kan settes inn når vi jager mål. Tidligere kunne man forsvare han på grunn av målpoengene, men hittil i år har Elkær like mange på vesentlig mindre spilletid. Jeg tror en venstreside med Tønnesen - Elkær - Åsen kan være verdt å prøve ut, men ikke mot Molde. Her må vi forsøke å tette igjen, og jeg er veldig usikker på hvem jeg ønsker som venstre indreløper. Farta til Ibrahimaj er heller ikke høy nok, så han er ikke veldig mye bedre.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 584

Stefan Hagerup (til venstre) får sin Eliteserie-debut som LSK-spiller når han vokter målet mot Molde i Mads Hedenstad Christiansens skadefravær.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2364

Opprinnelig skrevet av MortenA

Problemet med Åsen er ikke innsats eller vinnervilje, det er farta. Det går for sent med han som indreløper, og det blir store rom rundt han. Skogvold dekket opp en del av dem i begynnelsen av sesongen, men Va gjør det i mye mindre grad. Dersom Åsen skal starte, så lå det være som venstre ving. Helst skulle jeg sett han som en superinnbytter som kan settes inn når vi jager mål. Tidligere kunne man forsvare han på grunn av målpoengene, men hittil i år har Elkær like mange på vesentlig mindre spilletid. Jeg tror en venstreside med Tønnesen - Elkær - Åsen kan være verdt å prøve ut, men ikke mot Molde. Her må vi forsøke å tette igjen, og jeg er veldig usikker på hvem jeg ønsker som venstre indreløper. Farta til Ibrahimaj er heller ikke høy nok, så han er ikke veldig mye bedre.
                    Jeg kritiserer verken hans innsats eller vinnervilje. Jeg synes bare ikke at han har vist seg som en leder på banen på samme måte som han har gjort i tidligere sesonger. Dette kommer i tillegg til at han ikke har prestert særlig bra sportslig.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2364

Antar det betyr 3-4-3. Blir spennende å se om det blir løsningen på alle våre problemer.

Kommentar

• knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9539

Antar det betyr 3-4-3. Blir spennende å se om det blir løsningen på alle våre problemer.
                        Det er iaff en god start!

Først må det defensive sitte, så kan man koste på seg å være fancy nancy clancy eller "dominere matcher" som det tydeligvis heter på fagspråket.

At Georgson starta med å fjerne den innarbeida defensive tryggheta vi hadde med 3 stoppere, synes jeg fortsatt er en rar første-ting å endre på.

Håper uansett vi får ned snittet vårt med innsluppne mål i dag. Vanskelig å vinne kamper når du omtrent slepper inn 2 mål i snitt pr kamp!

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2364

Det er iaff en god start!

Først må det defensive sitte, så kan man koste på seg å være fancy nancy clancy eller "dominere matcher" som det tydeligvis heter på fagspråket.

At Georgson starta med å fjerne den innarbeida defensive tryggheta vi hadde med 3 stoppere, synes jeg fortsatt er en rar første-ting å endre på.

Håper uansett vi får ned snittet vårt med innsluppne mål i dag. Vanskelig å vinne kamper når du omtrent slepper inn 2 mål i snitt pr kamp!
                          Spesielt når vi ikke skaper veldig mye selv. Vi har holdt nullen i to seriekamper i år. De to første bortekampene, siste gang 21. april...

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2364

Og da snakker jeg ikke de to målgivende pasningene til motstanderlaget, men måten han reagerte da han ble bytta ut.

For de som ikke fikk det med seg, tydligvis alle bortsett fra 2 på detta forumet, er detta en recap:

Vi ligger under 2-1 og det opplyses at Uba skal byttes ut. Da går han demonstrativt sakte av banen mens han river av seg no håndleddsteip som han etterhvert kaster på kunstgressdekket samtidig som kaptein Åsen kommer bort og gir han en klapp på skuldra. Da han nærmer seg Larsson som står og venter, fortsatt saktegående, skjeiner han av bana sånn at det ikke blir no "lykke til" til Larsson. Asterhed går fram og gir Uba et håndtrykk siden Uba er så skuffa og redder situasjonen med litt forståelse, men allikavæl a.

Krygård da han ble bytta ut bare for å sammenligne? Spurta av alt han kunne og en liten high five til Bolly som kom på.

Jeg ser poenget, men den kan man også snu på. Ingen vinnerskaller liker å bli bytta ut. Et av problemene i boks er at vi har litt for mange "snille" spillere (med midtskill og hytte - fritt etter Harde mottak)

Kommentar

• knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9539

Jeg ser poenget, men den kan man også snu på. Ingen vinnerskaller liker å bli bytta ut. Et av problemene i boks er at vi har litt for mange "snille" spillere (med midtskill og hytte - fritt etter Harde mottak)
                              Jeg ser også poenget med "vinnerskalle". Og hadde han bare vært forbanna, hadde det vært greit. Men han gikk sakte av og satt seg sjøl forran "jaget" Sportsklubben tross alt hadde etter utligning. Usportslig oppførsel, i mangel på ordforråd.

Helt greit av Asterhed å vise at sånn kan man ikke holde på, for jeg regner med at det er den største grunnen til at han ikke starter i dag. For skulle folk blitt satt på benken etter å spilt dårlig, hadde vi tapt kampen i dag på walk over siden vi ikke ville hatt spillere disponible til førsteellveren.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2364

Brede Moe synes Molde får for lite hjelp fra Forbundet

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2364

Ibra!!!!!!????!!!!

Kommentar

• Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2192

Herlig Ibra

Kommentar

• knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9539

Nå er vi gode!!!

Kommentar

• trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7134

Mye bedre fasong på laget i ny formasjon. Det er sånn vi burde spilt fra første kamp. Og for et skudd. Lenge igjen, men foreløpig er dette klar bedring.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

Working...