Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
To ting kan skje nå. Enten blir gode prestasjoner til dårlige prestasjoner etter hvert fordi det går på selvtilliten løs, eller så vil det løsne basert på gode prestasjoner som etter hvert gir uttelling. Dette var endringer som ga en rekke positive bekreftelser, her kan man ta med seg det positive (som jeg håper de gjør) eller det negative i at vi tapte (som en del her inne gjør). Håper og forventer at psyken til spillerne er vesentlig bedre enn hos enkelte her
Ibra hadde en kjempekamp. En av de bedre for sesongen. MEN: Se hva som skjer når kampen avgjøres. Han avbryter sitt returløp og oppsøker 45 grader i et område hvor det ikke er noen Moldespillere i stedet for å fortsette å følge etter Kristian Eriksen. Ikke sikkert at han ville kunne ha forhindret målet, men igjen svikter han i en avgjørende situasjon. Dessverre. Der er han ikke god nok, og det har vi sett mange ganger nå
To ting kan skje nå. Enten blir gode prestasjoner til dårlige prestasjoner etter hvert fordi det går på selvtilliten løs, eller så vil det løsne basert på gode prestasjoner som etter hvert gir uttelling. Dette var endringer som ga en rekke positive bekreftelser, her kan man ta med seg det positive (som jeg håper de gjør) eller det negative i at vi tapte (som en del her inne gjør). Håper og forventer at psyken til spillerne er vesentlig bedre enn hos enkelte her
Det er en del positivt her selvsagt, Va og Uba er endelig der de hører hjemme pr. dags dato. Benket. De er rett og slett for dårlig defensivt. 3 bak bør vi selvsagt fortsette med og Hagerup er tusen ganger bedre enn Mads med beina selv om han har noen andre svakheter.
Det er en del positivt her selvsagt, Va og Uba er endelig der de hører hjemme pr. dags dato. Benket. De er rett og slett for dårlig defensivt. 3 bak bør vi selvsagt fortsette med og Hagerup er tusen ganger bedre enn Mads med beina selv om han har noen andre svakheter.
Va er ikke først og fremst ment å være en defensiv ressurs. Han og Uba har begge sin x-faktor framover. Uba vil profitere på en omlegging til 3-4-3 han også tror jeg. Hagerup ser trygg ut bortsett fra når han ikke gjør det. Litt Skjærvik takter over den der.
Va er ikke først og fremst ment å være en defensiv ressurs. Han og Uba har begge sin x-faktor framover. Uba vil profitere på en omlegging til 3-4-3 han også tror jeg. Hagerup ser trygg ut bortsett fra når han ikke gjør det. Litt Skjærvik takter over den der.
Va er helt grei, men ingen superspiller. Det er vel det store problemet med Mesfins innkjøp. Han henter mye, og for mange av spillerne er fra en ordinær hylle. Krygård derimot er solid.
Seks! gule kort til oss, ett til Molde! To av våre til Asterhed og Schelander. Tore Hansen får stolpe av Svesengen. Fullt fortjent for en dommer som klarte å bli direkte avgjørende.
Når trippelbyttet kommer er vi inne i en knallgod periode, og vi mister litt momentum der og da. Uten at jeg kan si hva som skjedde. Jeg er enig i byttene isolert sett, men i dag skulle jeg gjerne sett at det ble ventet litt, evt tatt én eller to først.
Ibra hadde en kjempekamp. En av de bedre for sesongen. MEN: Se hva som skjer når kampen avgjøres. Han avbryter sitt returløp og oppsøker 45 grader i et område hvor det ikke er noen Moldespillere i stedet for å fortsette å følge etter Kristian Eriksen. Ikke sikkert at han ville kunne ha forhindret målet, men igjen svikter han i en avgjørende situasjon. Dessverre. Der er han ikke god nok, og det har vi sett mange ganger nå
Galskap å ta Ibra på det målet. Det er heller Skogvold og ikke minst Moen Foss som må ta den.
Bittert tap, men vi kunne blitt straffet mange ganger tidligere. Hagerup dreit seg ut et par ganger (vi må ha ny keeper om Mads er lenge ute), og utespillere mistet også ballen i farlige situasjoner. I den situasjonen vi er i, må vi spille med mindre risiko.
Når trippelbyttet kommer er vi inne i en knallgod periode, og vi mister litt momentum der og da. Uten at jeg kan si hva som skjedde. Jeg er enig i byttene isolert sett, men i dag skulle jeg gjerne sett at det ble ventet litt, evt tatt én eller to først.
Byttene skulle egentlig bli gjort tidligere, men Asterhed valgte å sende alle tre i oppvarming igjen da vi trykket på som mest. Da trykket ga seg ble de byttet inn. Virket meget fornuftig i mine øyne.
Vi ligger i bunnen av en grunn. Det er mange svake kamper og enkle baklengsmål som har ført til det. Dette var ikke en svak kamp, og det var ikke mentaliteten vi tapte på
Greit. Har roa meg litt nå. Vi spiller til tider en meget god kamp. Morro å se. Allikevel sitter man med en følelse av at vi kan få mål i mot når som helst. Får litt Brann under Norling mareritt av dette her. De spilte også helt jævlig i lang tid før de spilte mange gode kamper uten resultat. Det smalt i stolper og både marginer og udyktighet gikk i mot. Er redd dette også vil skje med oss
For å ta det positive først; vi spiller en veldig god kamp. Første omgang er sterk. Mange melder seg på og gjør en god jobb. Andre omgang lider av at Molde spiller seg for lett gjennom pressleddene våre når vi blir slitne. Til slutt taper vi fordi vi ikke tar returløpene. Møller Dæhli spurter hjem når Skogvold stormer fremover mot slutten, mens vi har flere som jogger hjem når Molde scorer på overtid. Noen har nevnt Ibrahimaj, men jeg la merke til Ruben som luntet hjemover siden det skjedde rett foran meg.
Det negative er at vi blir enkle å spille ut. Molde var veldig klar over at vi flytter veldig over til den siden ballen er på slik at det blir store rom motsatt. Videre blir det veldig store rom bak backene vår når disse går ut for å presse kantene til Molde. Da er det bare for Moldes midtbanespillere og spisser å trekke inn i rommet bak og med en enkel pasning spille seg tvers igjennom. Våre midtbanespillere følger ikke disse løpene og stopperne kvier seg for å forlate midten.
Det mest frustrerende er at vi nok en gang viser at vi kan kjempe med de beste dersom alle elleve utpå banen bestemmer seg for det. Problemet er at vi senker oss når vi møter antatt svakere motstand, og da går det som mot KBK og S08.
Når det gjelder Asterhed, så tror jeg tanken med å sette Skogvold på backen var å la han spurte med full fart oppover og slå i bakrom. Noe som sannsynligvis kunne gitt store muligheter mot et svakere lag. Problemet var at Molde utnyttet rommet han etterlot seg og til slutt scoret.
Seks! gule kort til oss, ett til Molde! To av våre til Asterhed og Schelander. Tore Hansen får stolpe av Svesengen. Fullt fortjent for en dommer som klarte å bli direkte avgjørende.
Jeg blandet meg opp i en diskusjon om dommeren på X og ser at flere mener dette. Jeg ser ikke hva han gjorde for å avgjøre kampen, helt ærlig. Det må du gjerne forklare. Bingoforsvaret vårt tapte poengene. Jeg reagerte ikke på dommeren i noen særlig grad i dag. Det Sves skriver ser ut til å ha vært i affekt, det er mildt sagt ikke veldig presist, og det er ulikt ham.
Helt åpen for å endre oppfatning, så forklar gjerne hva du mener han gjorde for å avgjøre kampen.
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Jeg blandet meg opp i en diskusjon om dommeren på X og ser at flere mener dette. Jeg ser ikke hva han gjorde for å avgjøre kampen, helt ærlig. Det må du gjerne forklare. Bingoforsvaret vårt tapte poengene. Jeg reagerte ikke på dommeren i noen særlig grad i dag. Det Sves skriver ser ut til å ha vært i affekt, det er mildt sagt ikke veldig presist, og det er ulikt ham.
Helt åpen for å endre oppfatning, så forklar gjerne hva du mener han gjorde for å avgjøre kampen.
Fra tribuneplass med sola i trynet, så virket det som at Molde fikk en del frispark hvor vi ikke fikk tilsvarende. Som du sier, Sves pleier ikke å gi dommerne stolper så jeg antar at han slet med å se en linje i hva det ble blåst på. Blir spennende å høre Dødball på tirsdag. Regner med at det blir et tema der.
Ser vi at Tønnesen, Karlin og 202-mannen er langt bak i køen til Asterhed? Isåfall så man må hente enda flere. Reagerte igjen på at Bolly kommer inn på topp i en kamp hvor man ikke har en eneste kontring og kommer kun rundt på kant. Før utspillet som ender i 1-2 har man altså kun Bolly i boks å slå inn på. Skogvold inn på back bør virkelig være fordi at Tønnesen ikke er i nærheten av form.
Jeg syns noe av Sves sin kritikk var berettighet (inkonsekvent linje og litt merkelig oppførsel), men synes ikke han har noen kampavgjørende feil. Synes ikke det frisparket til Elkær er allverdens å mase om, det er plenty med lignende situasjonener hver eneste kamp som ingen henger seg opp i. Ikke dommeren sin feil at vi ikke klarer å takle en kontring hvor vi er i overtall. De andre målene er det ikke noe å plukke på noen veier, og annuleringen når Ibra fra offsideposisjon løper inn i keeper er det ihvertfall ingen grunn til å tjate om.
Tror det som irriterte meg mest med dommeren var at han pirka én meter på noen av våre innkast, og tilsynelatende dreit i det når Molde juksa til seg et par meter på sine. Det er vel ikke akkurat noe å vente på dommeren utenfor stadion etter kamp for.
Kommentar