Runde 18; LSK - Molde, 11/8, kl. 19.15

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9539

Forumet har allerede konkludert rundt dommeren og den "dramatiske" situasjonen rundt 1-1 som gjorde at mange etterhvert mista det totalt.
    Først fra undertegnede på stillingen 1-0 til oss:

Opprinnelig skrevet av knut
    Tore Hansen har dømt bra på divene våre sånn ellers btw. Makan til opplegg fra Elkær og Larsson!
    Så når Elkær ikke fikk frispark på det som fører til 1-1, konkluderer Pingla:

Opprinnelig skrevet av Pingla
    Der fikk ikke Elkær et frispark han skulle hatt, fordi han filma så jækli tidligere i omgangen= baklengs
    Og til slutt en observasjon fra Lars Henrik Dahl, som stemmer siden Elkær går ned med forsinkelse på 1-1:

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
    Elkær får et spark på leggen, som påvirker ham klart, men da velger han å gå ned.
    Jeg synes det Dahl sier her, er underkommunisert. Linnes er borti leggen til høyre leggen til Elkær ja, men så går det litt tid før Elkær velger å falle i bakken med begge(!) beina som tydligvis har mista grep på gresset...

Altså, skulle han først dive på den, så må han miste fotfeste på beinet som blir truffet, ikke miste følelsene i begge beina. Men han skal ikke dive

Elkær må byne å holde seg på beina!

Edit:
    At folk plutselig skal ta børsen til Sves som et sannhetsvitne fordi dommeren får 1 er jeg ikke med på. Må ha fyrt seg kraftig opp som rundt karaktersettinga til Hansen i går, godeste Sves. Se kampen i reprise. Er som OlaG sier, "no innkast pirk" som er direkte svakt dømt. Så han dømte til 4. Evt 5 på Svesbørsen

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2364

Opprinnelig skrevet av Pad

Galskap å ta Ibra på det målet. Det er heller Skogvold og ikke minst Moen Foss som må ta den.
      Jeg sier ikke at målet er hans feil. Jeg tar aksjonen (eller mangel på) hans. Den føyer inn i en lang rekke dårlige aksjoner i og rundt egen boks. Han følger løpet til Eriksen et stykke, så slutter han

Kommentar

• Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 760

Legger også merke til at man blir felt av to spisser som blir hentet nå i sommer. Mesfin, de finnes.

Kommentar

• G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3260

Velger først og fremst å fokusere på det positive nå dagen derpå, og der er det mye å ta av: Ibra, Krygård, 3-4-3, Hagerup, Elkær, innsats og vilje.

Så skal jeg glemme en irriterende dommer, et par innbyttere som ikke hadde dagen (spesielt Uba var katastrofe, men også Va var utrolig slapp) og midstoppere som (igjen) glepper når det gjelder som mest.

Og angående Garnås ute i neste, så hadde det vært seriøst spennende å se Svenningsen få prøve seg!

Forza!

Kommentar

• maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1289

I går så vi litt av det vi lærte under Bakke og Myhre, men det tas det etter min menig altfor stor risiko i deler av spillet. Man kommer ikke unna med det mot Molde og Glimt, og skal vi fortsette med 3 bak så er det pr. dags dato ikke plass til Uba og Va. Uansett så kan det være håp for at vi igjen kan vinne mot antatt dårligere motstandere langt oftere. Likevel så skal vi være obs på at dette Molde laget ikke kom 100% uthvilt til Åråsen så jeg vil gjerne se denne prestasjonen gjenskapt kommende helg før jeg konkluderer om høsten.

Kommentar

• Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 601

Opprinnelig skrevet av maxpayne
              og skal vi fortsette med 3 bak så er det pr. dags dato ikke plass til Uba og Va.
              Hva er tanken her?

Kommentar

• Lillelord
                Medlem
                Møteplager
                • Aug 2004
                • 81

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Hva er tanken her?
                Jeg stusset også veldig på det, Uba var svak i går, men bør passe mye bedre til 3-4-3 enn 4-3-3. Va er nok bedre for oss i en 3-5-2 enn 3-4-3.

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3492

Opprinnelig skrevet av Pad
                  Ser vi at Tønnesen, Karlin og 202-mannen er langt bak i køen til Asterhed? Isåfall så man må hente enda flere. Reagerte igjen på at Bolly kommer inn på topp i en kamp hvor man ikke har en eneste kontring og kommer kun rundt på kant. Før utspillet som ender i 1-2 har man altså kun Bolly i boks å slå inn på. Skogvold inn på back bør virkelig være fordi at Tønnesen ikke er i nærheten av form.
                  Jeg antar at Asterhed ønsket å bruke pasningsfoten til Hagerup til å true bakrommet. Molde spiller med korte avstander mellom lagdelene og etterlater seg stort bakrom. At Skogvold ble satt inn på venstrebacken fremfor Tønnesen tror jeg handler mer om at man ønsket at han skulle komme på løp bakfra og true bakrom. Det ble slått noen baller på han, men presisjonen var for dårlig. Tanken var god, men utførelsen for dårlig. Tror ikke at det sier noe om tilliten til Tønnesen. Han ble muligens spart med tanke på at sannsynligvis må erstatte Garnås i Drammen og han har vært skadet. Ali trenger nok litt mer tid til å bli kjent med norsk fotball. Karlin kunne nok fort erstattet Krygård eller Ibrahimaj dersom en av disse måtte ut. I går var byttene våre offensive, og skjedde i en periode hvor spillet bølget frem og tilbake.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2564

Opprinnelig skrevet av Lillelord
                    Va er nok bedre for oss i en 3-5-2 enn 3-4-3.
                    Jeg ville sagt motsatt.
                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Lillelord
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Aug 2004
                      • 81

Opprinnelig skrevet av Børge

Jeg ville sagt motsatt.
                      Slik vi ligger i forsvar i 3-4-3, hvor ving-backene faller ned i en femmer, er det viktig at kantene våre også faller ned, slik at det blir mer 5-4-1 defensivt. Det mener jeg kler Va dårlig, og er en av flere grunner til at vi fikk mindre tak på Molde utover i kampen. Krygård og Ibrahimaj får da for store rom/for mange spillere å dekke. I en 3-5-2 formasjon har vi tre sentrale på midten, og vi blir da ikke like avhengig av Va defensivt.

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3260

Opprinnelig skrevet av Lillelord

Slik vi ligger i forsvar i 3-4-3, hvor ving-backene faller ned i en femmer, er det viktig at kantene våre også faller ned, slik at det blir mer 5-4-1 defensivt. Det mener jeg kler Va dårlig, og er en av flere grunner til at vi fikk mindre tak på Molde utover i kampen. Krygård og Ibrahimaj får da for store rom/for mange spillere å dekke. I en 3-5-2 formasjon har vi tre sentrale på midten, og vi blir da ikke like avhengig av Va defensivt.
                        Er helt enig i vurderingen din - og konklusjonen. Va tar veldig lite defensivt ansvar, om det er fordi han er lat eller om han han har fått lov til å "jukse" vet jeg ikke.

Kommentar

Working...