Er det medlemskrav for å komme inn på KFL-feltet?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode Thai
    KFL styremedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 380

    #21
    Opprinnelig skrevet av Speeder
    Å kunne ta med folk på kamp må jo være den beste måten å få folk hekta på Fugla? Det må være mulig å bli med på kanarifeltet selv om man ikke er medlem!

    Det er mulig å ta med venner og kjente på feltet, men sørg for at de betaler ikke medlemspris før de er medlemmer.


    "En kamp og du er hekta" på FUGLA...




    Frodethai
    Frode Johansen
    styremedlem KFL

    Kommentar

    • Speeder
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 951

      #22
      Opprinnelig skrevet av frodethai
      Det er mulig å ta med venner og kjente på feltet, men sørg for at de betaler ikke medlemspris før de er medlemmer.

      "En kamp og du er hekta" på FUGLA...

      Frodethai
      Det er jeg klar over, og slik vil jeg att det skal fortsette å være. Det var kun ett svar på Håkon Henriksen kommentar.
      Tore Galgerud

      Kommentar

      • Ikke_I_Karantene
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Sep 2007
        • 28

        #23
        Sålenge man kan kjøpe billetter uten å fremvise medlemskap så er det latterlig å ha sjekk.
        HEIA FOTBALL

        Kommentar

        • ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

          #24
          De brukte å sjekke den den gang jeg kjøpte billetter, hvordan dte er nå vet jeg ikke da jeg er på andre sesong med sesongkort på feltet..

          Men folk kjøper da på eget ansvar.

          Kommentar

          • Ikke_I_Karantene
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Sep 2007
            • 28

            #25
            Opprinnelig skrevet av ChriZza
            Men folk kjøper da på eget ansvar.
            Eget ansvar faktisk.

            Så når man sier at man skal ha en billett til kanari-feltet og man får en billett til 170 kroner så skal man klage å si at man skal betale 190 kroner istedenfor? Spesielle greier.
            HEIA FOTBALL

            Kommentar

            • ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

              #26
              Vel da kan de ikke klage om de blir henvist til annet sted fordi de ikke kan fremvise medlemsbevis.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #27
                100% enig med Ikke_I_Karantene, og skjønner ikke hvorfor noen på død og liv skal forsvare LSKs/Sportshusets inkompetanse. Hvis man går inn på Sportshuset og sier at man skal ha "en ståplassbillett" etc., får man beskjed om å betale 170 kroner. Ikke noe mer. Da blir det helt feil at man ikke får brukt denne billetten pga manglende medlemskap, når man aldri har blitt informert om at man må være medlem for å få kjøpe billetten.

                Det eneste fornuftige er å sjekke medlemskap ved billettkjøpet. Det kan jo ikke være slik at jeg, med sesongkort, skal bli nektet inngang på Feltet fordi jeg glemmer medlemskortet én gang i løpet av sesongen.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Ikke_I_Karantene
                  Eget ansvar faktisk.

                  Så når man sier at man skal ha en billett til kanari-feltet og man får en billett til 170 kroner så skal man klage å si at man skal betale 190 kroner istedenfor? Spesielle greier.
                  Selvfølgelig, når man vet man har fått en billett som er ugyldig uten medlemskort.

                  Kommentar

                  • Frode Thai
                    KFL styremedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 380

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    100% enig med Ikke_I_Karantene, og skjønner ikke hvorfor noen på død og liv skal forsvare LSKs/Sportshusets inkompetanse. Hvis man går inn på Sportshuset og sier at man skal ha "en ståplassbillett" etc., får man beskjed om å betale 170 kroner. Ikke noe mer. Da blir det helt feil at man ikke får brukt denne billetten pga manglende medlemskap, når man aldri har blitt informert om at man må være medlem for å få kjøpe billetten.

                    Det eneste fornuftige er å sjekke medlemskap ved billettkjøpet. Det kan jo ikke være slik at jeg, med sesongkort, skal bli nektet inngang på Feltet fordi jeg glemmer medlemskortet én gang i løpet av sesongen.




                    Dette handler overhode ikke om å "forsvare LSKs / Sportshusets inkompetanse".

                    Det handler om å ta vare på medlemmers fordeler, og stoppe de som bevist snylter seg til en rimeligere billett.
                    En annen ting er at man skal stoppe de som har billett til RB, men som på død og liv skal presse seg inn på KFL feltet.

                    Skulle noen ha glemt medlemskortet, har vi løsninger på det.
                    Skulle noen ha betalt "feil pris" for billetten til KFL feltet, har vi løsninger på det også.

                    Når det gjelder hvor og hvordan man skal sjekke medlemsskap ved kjøp av billetter til KFL feltet, er man i dialog med LSK-shopèn og andre selgere om dette hele tiden.


                    Frodethai
                    Frode Johansen
                    styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • Harald_88
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 550

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Selvfølgelig, når man vet man har fått en billett som er ugyldig uten medlemskort.
                      Sett at man ikke er så veldig inne i systemet, og man er intetanende om prisforskjellene på medlem kontra ikke medlem. Man kommer opp på åråsen, og man blir nektet adgang. Er det en ok måte å behandle supportere på?

                      Enig med Lars. Enten bør det være sjekk begge steder, eller ingen av stedene. Ett minstekrav bør uansett være at salgsstedet informerer om denne prisforskjellen, så man ikke kjøper "katta i sekken".
                      Alt For Fugla

                      Gå Av Grønlund

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Harald_88
                        Sett at man ikke er så veldig inne i systemet, og man er intetanende om prisforskjellene på medlem kontra ikke medlem. Man kommer opp på åråsen, og man blir nektet adgang. Er det en ok måte å behandle supportere på?

                        Enig med Lars. Enten bør det være sjekk begge steder, eller ingen av stedene. Ett minstekrav bør uansett være at salgsstedet informerer om denne prisforskjellen, så man ikke kjøper "katta i sekken".
                        Jeg sikter kun til dem som bevisst kjøper til medlemspris til tross for at de ikke er medlem, men kjenner til prisforskjellen. Billettselgerne bør selvfølgelig rutinemessig spørre om billettkjøperen er medlem eller ikke når de selger billetter til feltet.

                        Kommentar

                        • arni
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2007
                          • 109

                          #32
                          Syns det blir for dumt att folk sniker seg inn til 170 kr og jeg når dem ikke er medlemmer er jo tross alt 20 kr ekstra og det er ikke mye i det store og det hele!:twisted:

                          Kommentar

                          • Frode Thai
                            KFL styremedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 380

                            #33
                            Medlemsfordeler er for medlemmer....

                            Opprinnelig skrevet av Harald_88
                            Sett at man ikke er så veldig inne i systemet, og man er intetanende om prisforskjellene på medlem kontra ikke medlem. Man kommer opp på åråsen, og man blir nektet adgang. Er det en ok måte å behandle supportere på?

                            Enig med Lars. Enten bør det være sjekk begge steder, eller ingen av stedene. Ett minstekrav bør uansett være at salgsstedet informerer om denne prisforskjellen, så man ikke kjøper "katta i sekken".


                            Nektet inngang?? Hvor har du det fra?

                            Behandler man supporterne dårlig om man har to forskjellige priser?? En for medlemmer og en for ikke medlemmer.

                            KFL jobber for sine medlemmer. Man prøver å legge forholdene til rette, slik at medlemmene skal nyte godt av å tegne medlemsskap, på lik linje med at KFL jobber for at flest mulig medlemmer får tilgang på billetter til f.eks en cup finale.

                            Og som jeg skrev i en tidligere tråd;

                            Skulle noen ha glemt medlemskortet, har vi løsninger på det.
                            Skulle noen ha betalt "feil pris" for billetten til KFL feltet, har vi løsninger på det også.

                            Vanskeligere er det ikke.



                            Frodethai
                            Frode Johansen
                            styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • koppen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 456

                              #34
                              syntes det er helt riktig at det skal være medlems sjekk ved kjøp av bilett til medlemspris... men ikke i inngangen til tribunen! selv om jeg er medlem, har jeg aldri blitt spurt om å fremvise medlemskort ved kjøp av bilett til medlemspris, og det er jo inkompetanse fra selgeren og ikke kjøperen...

                              så ja til medlemssjekk på shopen og andre utsalgssteder, og nei til sjekk på åråsen!
                              "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                              Kommentar

                              • kflmarius
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Apr 2005
                                • 215

                                #35
                                en annen ting om man skal ha medlemssjekk bør kansje vaktene som er inkompetente vite at folk som faktisk evt har kjøpt IKKE medlemsbilett skal slippe inn da. når jeg selv har stått å sett på at de blir nektet inngang, fordi de ikke kan fremvise medlemskap!?!?
                                party party party!
                                Marius
                                FuglaTifo

                                Kommentar

                                • KanariEngel
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jun 2006
                                  • 154

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                  Da tror jeg du har misforstått...de som kjøper medlemsbilletter må sørge for å ha sitt medlemskap i orden og medbringe bevis på dette. Har man derimot kjøpt IKKE-medlem billett til 190kr kommer man da uansett inn på feltet.....
                                  Jeg kjøpte bilett til semifinalen mot Stabek på shopen, da ble jeg også spurt om jeg hadde medlemskap. Jeg kjøpte biletten for 170, siden jeg sa jeg skulle bli medlem. Hva måtte jeg egentlig ha betalt siden jeg ikke er medlem? 250 kr? Hvorfor det? Er det ikke NFF som får bilettprisen? Eller tar KFL 80 kr rett i lomma?
                                  Han på shopen sa også at man måtte ha medlemskort for å stå på kanarifeltet fra og med TIL kampen. Det syns jeg er HELT feil. Jeg har betalt sessongkort for å stå på KFL og det ble ikke nevnt at jeg må kjøpe medlemskort i tilegg.

                                  Jeg syns det er sykt at man plutselig skal begynne med en slik regel midt i sessongen. Jeg har vært KFL-medlem 5 år på rad, vaktene sjekket medlemskort kun på topp-kampene. Alle de andre kampene kom snylterne inn på KFL feltet selvom de ikke var medlem. Skal man sjekke så bør man gjøre det på HVER kamp. Akkurat som p-avgiften i skedsmohallen bør gjelde HVER kamp, ikke hver gang det er en toppmatch(i år har det heldigvis vært kun en kamp uten p-avgift, sikkert pga mange topmatcher)

                                  Nå har jeg mistet lysten til å bli KFL-medlem, jeg hadde tilogmed tenkt å sponse tifogruppa med 30 kr.

                                  Etter å ha lest denne tråden skjønner jeg det slik at man ikke trenger å være medlem dersom man har sessongkort for KFL-feltet.
                                  Gjelder det også semifinalen? Kan jeg vise sessongkortet mitt istede for å bli medlem? Jeg vil ikke betale 200 kr for å stå på KFL i èn kamp.

                                  Håper det blir strengere på ALLE kampene i 2008, da skal jeg betale medlemsavgift og støtte fugla med 30 kr pluss de 30 kr jeg ikke gidder å betale i år.
                                  Og så skal jeg vurdere å betale p-avgift utenfor skedsmohallen istede for å parkere i jungelen.

                                  Som dere sikkert skjønner er jeg ikke i mot å betale, men jeg vil at snylterne skal betale full pris, og at dette burde ha gjeldt fra 1. serierunde, ikke plutselig.
                                  Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av KanariEngel
                                    Jeg kjøpte bilett til semifinalen mot Stabek på shopen, da ble jeg også spurt om jeg hadde medlemskap. Jeg kjøpte biletten for 170, siden jeg sa jeg skulle bli medlem. Hva måtte jeg egentlig ha betalt siden jeg ikke er medlem? 250 kr? Hvorfor det? Er det ikke NFF som får bilettprisen? Eller tar KFL 80 kr rett i lomma?
                                    Han på shopen sa også at man måtte ha medlemskort for å stå på kanarifeltet fra og med TIL kampen. Det syns jeg er HELT feil. Jeg har betalt sessongkort for å stå på KFL og det ble ikke nevnt at jeg må kjøpe medlemskort i tilegg.

                                    Jeg syns det er sykt at man plutselig skal begynne med en slik regel midt i sessongen. Jeg har vært KFL-medlem 5 år på rad, vaktene sjekket medlemskort kun på topp-kampene. Alle de andre kampene kom snylterne inn på KFL feltet selvom de ikke var medlem. Skal man sjekke så bør man gjøre det på HVER kamp. Akkurat som p-avgiften i skedsmohallen bør gjelde HVER kamp, ikke hver gang det er en toppmatch(i år har det heldigvis vært kun en kamp uten p-avgift, sikkert pga mange topmatcher)

                                    Nå har jeg mistet lysten til å bli KFL-medlem, jeg hadde tilogmed tenkt å sponse tifogruppa med 30 kr.

                                    Etter å ha lest denne tråden skjønner jeg det slik at man ikke trenger å være medlem dersom man har sessongkort for KFL-feltet.
                                    Gjelder det også semifinalen? Kan jeg vise sessongkortet mitt istede for å bli medlem? Jeg vil ikke betale 200 kr for å stå på KFL i èn kamp.

                                    Håper det blir strengere på ALLE kampene i 2008, da skal jeg betale medlemsavgift og støtte fugla med 30 kr pluss de 30 kr jeg ikke gidder å betale i år.
                                    Og så skal jeg vurdere å betale p-avgift utenfor skedsmohallen istede for å parkere i jungelen.

                                    Som dere sikkert skjønner er jeg ikke i mot å betale, men jeg vil at snylterne skal betale full pris, og at dette burde ha gjeldt fra 1. serierunde, ikke plutselig.
                                    Hvis du ikke vil bli medlem så må du betale 190,- kr for en ståplass billett. Da kommer du inn på feltet uten å være medlem.

                                    Sesongkort funker sevfølgelig ikke i cupen

                                    Kommentar

                                    • sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

                                      #38
                                      Merkelig medlemssjekk det jeg så:

                                      Vakt: Er du medlem?

                                      Et menneske på veg på feltet: Ja

                                      Vakt: Ok, værsågod

                                      Er det medlemssjekken, så er jeg ikke videre imponert...

                                      Kommentar

                                      • Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av petter
                                        Merkelig medlemssjekk det jeg så:

                                        Vakt: Er du medlem?

                                        Et menneske på veg på feltet: Ja

                                        Vakt: Ok, værsågod

                                        Er det medlemssjekken, så er jeg ikke videre imponert...

                                        Tror det ble praktisert en "soft overgang", blir nok strengere neste match tror jeg.
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

                                        Kommentar

                                        • Frode Thai
                                          KFL styremedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 380

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                          Tror det ble praktisert en "soft overgang", blir nok strengere neste match tror jeg.

                                          Man hadde en soft sjekk i gaar av medlemsskap, og det avdekket som vi trodde, at mange bruker RB billett til feltet, samt at endel kjoper billett til medlemspris, selvom man ikke er medlem.

                                          Man kommer til aa gjennomfoere flere tiltak i forhold til dette naa i aar, men allerede naa ser man paa endringer som skal gjelde neste aar.


                                          Frodethai
                                          Frode Johansen
                                          styremedlem KFL

                                          Kommentar

                                          Working...