Runde 20; LSK - Tromsø, søndag 25/8, kl. 14.30

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4666

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Børsen til Svesengen er jo bare møl og det vet alle. Mulig han gjør mye bra på banen men han gjør absolutt ikke det han skal, nemlig å score mål og utgjøre en trussel fremover.
    En spydspiss med 0,11 i xG, 13 i xA og 0 skudd totalt (hvor kom da xG-en fra?) skal selvsagt aldri ha en femmer på børsen. Lehne uten selvtillit er som å spille med ti mann.

Kommentar

• AB40
      Medlem
      Møteplager
      • Aug 2015
      • 78

Synes kampen i dag oppsummerer hele sesongen egentlig. Vi får lov til å Sture med kula, men vi utfordrer aldri rom hurtig, vender oss nesten utelukkende hjemover eller sidelengs, bruker for lang tid på ballbehandling og sjangsene må komme fra enkeltøyeblikk eller tilfeldigheter.

va har en bra kamp, resten virker nervøse og mer opptatt av å spille på det tryggeste. Trått fremover, og skummelt bakover hver gang.

noe som for meg utpekte seg veldig var hvor lite Moen Foss ga til støtte for Va. Greit at va klarte seg bra, men sidestopperne MÅ ta med ballen fremover.

synes også vi har lagt opp til en spillestil det vi spiller på marginer via flikker og kjapt spill i midten. Når vi da beveger oss som sirup og TLO alltid må ned og flikke så er det jo ikke en kjeft i boks. Tromsø sperret av relativt godt og var kompakte.

Vi klarer ikke å sperre av og vi klarer ikke å score. Regnestykket sier nedrykk

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2994

Opprinnelig skrevet av AB40
        Synes kampen i dag oppsummerer hele sesongen egentlig. Vi får lov til å Sture med kula, men vi utfordrer aldri rom hurtig, vender oss nesten utelukkende hjemover eller sidelengs, bruker for lang tid på ballbehandling og sjangsene må komme fra enkeltøyeblikk eller tilfeldigheter.

va har en bra kamp, resten virker nervøse og mer opptatt av å spille på det tryggeste. Trått fremover, og skummelt bakover hver gang.

noe som for meg utpekte seg veldig var hvor lite Moen Foss ga til støtte for Va. Greit at va klarte seg bra, men sidestopperne MÅ ta med ballen fremover.

synes også vi har lagt opp til en spillestil det vi spiller på marginer via flikker og kjapt spill i midten. Når vi da beveger oss som sirup og TLO alltid må ned og flikke så er det jo ikke en kjeft i boks. Tromsø sperret av relativt godt og var kompakte.

Vi klarer ikke å sperre av og vi klarer ikke å score. Regnestykket sier nedrykk
        En annen ting som er typisk oss er at nesten ingen i laget evner eller tør å føre ball. Det første de gjør er å kvitte seg med ballen fort som faen. Gjerne spille på en feilvendt mann under press. Selv med store rom fremover skjer dette. Det er faen meg helt ubegripelig å se profesjonelle fotballspillere holde på sånn. Vi må vel være det laget i Norge med flest pasninger innad i laget? Selvfølgelig uten mål og mening da
        I år så tar vi alt

Kommentar

• knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9539

Opprinnelig skrevet av knut
          Hadde vi 30 år som snittalder på de som starta i dag? Noen som har tallet? Elendig åkke som!
          Fant ut av det sjøl. Dra til hælvette for no ræl

RBK 22.6
          FKH 24.3
          FFK 24.5
          KBK 24.7
          Særp & Sandefjord 24.8
          Molde 25.5
          Tromsø 26.1
          Viking 26.6
          Bodø 26.9
          Godset 27.7
          HamKam 28.1
          Odd 28.4
          LSK 29.4

Kommentar

• worthy
            Medlem
            Møteplager
            • Apr 2011
            • 71

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Børsen til Svesengen er jo bare møl og det vet alle. Mulig han gjør mye bra på banen men han gjør absolutt ikke det han skal, nemlig å score mål og utgjøre en trussel fremover.
            At noen i det heletatt bruker tid på den liksom journalisten der er meg et spørsmål.

Kommentar

• worthy
              Medlem
              Møteplager
              • Apr 2011
              • 71

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Se på alderen og kontraktslengden på noen av disse også. Amatørmessig arbeid.
              Bare å takke og bukke til klovnen Mesfin det.

Kommentar

• LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3410

Snittalder på 30. Ikke rart spillerne ikke har sult lenger. Åsen, TLO, RG er ikke til å kjenne igjen.

Kommentar

• MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3492

For en gangs skyld skal jeg ikke slakte Ruben. Han gjør faktisk en ganske bra kamp. Verre er det med Åsen som er et mysterie at får stolpe. Han har vel knapt en eneste innvolvering i pluss-kolonnen. Lehne er også helt ute av det. I dag spiller vi i praksis med 9,5 mann. Jeg ser heller Karlin på banen enn Åsen. Kitolano har en del positive ting, men totalen er langt under hva vi bør forvente av han.

Spørsmålet er om vi klarer å stable Lundemo og Roseth på beina igjen før skuta har gått ned.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3260

Opprinnelig skrevet av MortenA
                    For en gangs skyld skal jeg ikke slakte Ruben. Han gjør faktisk en ganske bra kamp. Verre er det med Åsen som er et mysterie at får stolpe. Han har vel knapt en eneste innvolvering i pluss-kolonnen. Lehne er også helt ute av det. I dag spiller vi i praksis med 9,5 mann. Jeg ser heller Karlin på banen enn Åsen. Kitolano har en del positive ting, men totalen er langt under hva vi bør forvente av han.

Spørsmålet er om vi klarer å stable Lundemo og Roseth på beina igjen før skuta har gått ned.
                    Enig i alt unntatt at Ruben var god.

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4666

Bekymringsverdig stille rundt Lundemo. Sikkert mye verre enn først antatt. Likte ikke i det hele tatt dette preiket om muskelskade, opptrening av muskel og at man "foreløpig ikke vet når han er tilbake". Får jo håpe landslagspausen hjelper på, men sånn som ting har gått i år er han sikkert ikke tilbake før uti november en gang.

Kommentar

• Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 637

For en kødd Skjærvik er! Det jeg husker best fra hans tid er mye skader og noen få gode kamper, som dessverre ofte ble skjemmet av det som nærmest kan kalles "kampfiksings"-tabber.
                        Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4666

Opprinnelig skrevet av Wanker
                          For en kødd Skjærvik er! Det jeg husker best fra hans tid er mye skader og noen få gode kamper, som dessverre ofte ble skjemmet av det som nærmest kan kalles "kampfiksings"-tabber.
                          Gjør det jo nesten bare mer pinlig. Ønsket seg bort etter et år i klubben fordi han ikke gadd å ta opp hansken. Siden har jeg ikke ofret fyren en tanke. Hadde faktisk helt glemt at han spilte for Tromsø før jeg så navnet hans i startoppstillingen.

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3492

Opprinnelig skrevet av G-Man

Enig i alt unntatt at Ruben var god.
                            Han spilte ikke en toppkamp, men var bedre enn forventet. Sier kanskje mer om forventningene enn prestasjonene?
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3260

Han spilte ikke en toppkamp, men var bedre enn forventet. Sier kanskje mer om forventningene enn prestasjonene?
                              Det er nok helt riktig! Når Ruben kom tilbake forventet jeg en spiller med mye rutine, som ville spre sikkerhet rundt seg og bidra til at vi slapp inn færre mål. Med få unntak har vi fått en fin fyr som virker mer opptatt av å ha det gøy og yte 75% innsats. Som et resultat er mine forventninger særdeles lave, og alle bevis på det motsatte en positiv overraskelse.

Kommentar

• BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1441

Verre er det med Åsen som er et mysterie at får stolpe. Han har vel knapt en eneste innvolvering i pluss-kolonnen. Lehne er også helt ute av det. I dag spiller vi i praksis med 9,5 mann.
                                Det er verdens mest forutsigbare ting at en spiss og en midtbanespiller/kant er på vei ned når de fyller 33 år. De har fremdeles viktige roller i laget, men å legge opp til at Lehne ikke skal ha reell konkurranse, og at Åsen skal spille så og si alt uavhengig av kampbilde, er bare så utrolig naivt. Selv om det finnes unntak leverer de aller fleste dårlige for hvert år i denne alderen, særlig i posisjonene de spiller.

Kommentar

Working...