Jabir Abdihakim Ali

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    Spillertråd Jabir Abdihakim Ali

    Vår to-meters leiesoldat fra Sverige. På lån ut sesongen med opsjon på kjøp.

    Har vært hos oss i noen uker, og fortsatt usikker på om han kan bli noe mer enn en rollespiller som kan settes innpå når vi må pøse lange baller inn i motstanders felt. Jeg har fortsatt sett for lite til å felle noen dom.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Nosferatu
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 718

    #2
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    ...usikker på om han kan bli noe mer enn en rollespiller som kan settes innpå når vi må pøse lange baller inn i motstanders felt.
    Ja, det skulle man jo kunne tro.

    Men, som WWWK-episoden om Västerås fortalte og vi dermed kan anta at har rot i virkeligheten: i de midtre til senere tenår trente han egentlig ikke fotball i det hele tatt. Da han var yngre, i de årene fra ca. 9-14 hvor ballfølelsen setter seg, spilte han en hel del gate-/ballbinge-/løkkefotball, så ballbehandlingen er/var helt grei. Men i de påfølgende årene, hvor man virkelig bygger den fysiske grunnmuren, gjorde han... ikke dét. Altså, ikke i det hele tatt. Det har jo masse å si for eksplosivitet, men også for spenst. Og for mange andre ting. Koordinasjon, for eksempel. Da han ble spilt gjennom på venstrekanten mot KFUM og ikke greide å ta i mot ballen... Jo tjena.

    WWWK fortalte at på lavere/breddenivå i Sverige hadde han absolutt et bra målsnitt, men han spilte jo gjerne bare halvparten av matchene.
    "Å, var han så skadeplaget?" spør Håkan Andreasson.
    "Nei, han... typ orkade inte med mer än hälften," svarer Erik Niva.
    (Dette fritt etter hukommelsen - men det er bare å høre på episoden.)

    Jeg smilte litt av dette da jeg hørte det, selvfølgelig, det er jo morsomt fortalt, og jeg tenkte jo uansett at "jo, men det er jo naturligvis ikke et så stort problem at det gjør ham helt uskikket til Eliteserien; jeg mener, nedsnødd kan da ikke speiderne til LSK være.

    ...

    ...akkurat."

    Men uansett - nei, han er ikke spesielt god i hodespillet, han er minst et par knepp mer Tomáš Malec enn Tomáš Malec var. Det vi her hos oss kan se er at han per 2024 er, vel, en jævlig tung mann. Og det kommer man ikke dritlangt med.
    For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 533

      #3
      Opprinnelig skrevet av Nosferatu

      WWWK fortalte at på lavere/breddenivå i Sverige hadde han absolutt et bra målsnitt, men han spilte jo gjerne bare halvparten av matchene.
      "Å, var han så skadeplaget?" spør Håkan Andreasson.
      "Nei, han... typ orkade inte med mer än hälften," svarer Erik Niva.
      (Dette fritt etter hukommelsen - men det er bare å høre på episoden.)
      Er dette en form for galgenhumor jeg ikke forstår? Eller sitter de seriøst i en podcast og vet mer om vår nye spiss enn vi gjorde sjøl da vi hentan? Gikk jo rykter tidlig om at han var lat og ubrukelig, men det visste vi altså godt om før vi kjøpte'n? Eller visste vi ikke dette og trener-teamet vårt blei tatt på senga av noe svenske journalister visste godt?

      Det snakkes om at vi setter opp skyggelag, og skyggelag til skyggelaget, men i hvilken verden kan et berg av en mann være en skygge for TLO og mulig brikke inn i puslespillet vårt hvis han ikke engang orker halvparten av kampa i breddefotballen??

      Kommentar

      • Henke25
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jun 2018
        • 114

        #4
        Dette var noe alle i miljøet visste og snakket om når lånet var et faktum.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3201

          #5
          Hva i alle dager er det vi holder på med???

          Kommentar

          • Dumbo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2004
            • 499

            #6
            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Hva i alle dager er det vi holder på med???
            Nå er han vel kun på lån ut sesongen og trolig med samme lønn som banemannen, så dette er neppe noe stort risikoprosjekt. Med tanke på at også Diop ble hentet, har han tydeligvis heller ikke blitt valgt på bekostning av noen andre.

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 533

              #7
              Opprinnelig skrevet av Dumbo

              Nå er han vel kun på lån ut sesongen og trolig med samme lønn som banemannen, så dette er neppe noe stort risikoprosjekt. Med tanke på at også Diop ble hentet, har han tydeligvis heller ikke blitt valgt på bekostning av noen andre.
              Risikoen går vel mer på at hvis vi henter en som ikke orker å spille fotball istedetfor en som kan avlaste Lehne rykker vi ned. Om han tjener 5 eller 9 hundretusen i året har liksom ikke så mye å si da.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3438

                #8
                Med tanke på den veldige slakten han fikk etter første uka, så synes jeg han ikke har gjort seg helt bort. Det har ikke blitt noen mål, men jeg synes han klarte å lage litt kaos i Kåffas boks etter at han kom inn. Å ha Lehne og Diop som startere og kunne kaste innpå Ali som en tredje spiss dersom vi må jage mål kan bli guffent å forsvare seg mot.

                Når det gjelder hva han gjorde i tenårene, så spørs det hva han drev med. Dersom han hang på gata så er det ikke bra, men dersom han drev med annen idrett så er det nødvendigvis ikke så galt. Med tanke på at han er over to meter så er både basketball og volleyball ikke helt urealistisk.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Svart og gul
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 374

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Med tanke på den veldige slakten han fikk etter første uka, så synes jeg han ikke har gjort seg helt bort. Det har ikke blitt noen mål, men jeg synes han klarte å lage litt kaos i Kåffas boks etter at han kom inn. Å ha Lehne og Diop som startere og kunne kaste innpå Ali som en tredje spiss dersom vi må jage mål kan bli guffent å forsvare seg mot.

                  Når det gjelder hva han gjorde i tenårene, så spørs det hva han drev med. Dersom han hang på gata så er det ikke bra, men dersom han drev med annen idrett så er det nødvendigvis ikke så galt. Med tanke på at han er over to meter så er både basketball og volleyball ikke helt urealistisk.
                  Mannen eier ikke ballfølelse og kan tydeligvis ikke hoppe. Om poenget er å lage kaos, kunne vi funnet en enda høyere og kraftigere kar på gata. Ali står jo bare der uten å gjøre noe.

                  Kommentar

                  • Dumbo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2004
                    • 499

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                    Mannen eier ikke ballfølelse og kan tydeligvis ikke hoppe. Om poenget er å lage kaos, kunne vi funnet en enda høyere og kraftigere kar på gata. Ali står jo bare der uten å gjøre noe.
                    Med andre ord omtrent like stasjonær som de fleste andre på laget.

                    Kommentar

                    • TheFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2006
                      • 374

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Med tanke på den veldige slakten han fikk etter første uka, så synes jeg han ikke har gjort seg helt bort. Det har ikke blitt noen mål, men jeg synes han klarte å lage litt kaos i Kåffas boks etter at han kom inn. Å ha Lehne og Diop som startere og kunne kaste innpå Ali som en tredje spiss dersom vi må jage mål kan bli guffent å forsvare seg mot.

                      Når det gjelder hva han gjorde i tenårene, så spørs det hva han drev med. Dersom han hang på gata så er det ikke bra, men dersom han drev med annen idrett så er det nødvendigvis ikke så galt. Med tanke på at han er over to meter så er både basketball og volleyball ikke helt urealistisk.
                      Det så til tider parodisk ut hvordan han så ut mot Kåffa. Han ser helt ufattelig tung ut i hver eneste bevegelse han tar, og det ser ut som at selve bevegelsene for han er slitsomme.

                      Her er det bare å innrømme at dette var en feilsignering. Dette var vel det beste som var mulig å oppdrive av spillere på ett 6 måneders backuplån up for TLO. Han ble vel ikke forespilt masse spilletid? Dersom han ble forespilt masse spilletid, bør de som avgjorde det evaluere den avgjørelsen kraftig, for dette er etter min mening noe av det dårligste jeg har sett spille for LSK. Jeg har ikke lyst til å slakte fyren, for han er sikkert en hyggelig kar, men jeg ser ikke en god fotballspiller i karen.

                      Men nå er det også mye smartere fotballfaglige folk i klubben som kanskje ser mer enn meg I dette tilfellet.
                      Last edited by TheFugl; 02.09.2024, 17:00.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2937

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av TheFugl

                        Det så til tider parodisk ut hvordan han så ut mot Kåffa. Han ser helt ufattelig tung ut i hver eneste bevegelse han tar, og det ser ut som at selve bevegelsene for han er slitsomme.

                        Her er det bare å innrømme at dette var en feilsignering. Dette var vel det beste som var mulig å oppdrive av spillere på ett 6 måneders backuplån up for TLO. Han ble vel ikke forespilt masse spilletid? Dersom han ble forespilt masse spilletid, bør de som avgjorde det evaluere den avgjørelsen kraftig, for dette er etter min mening noe av det dårligste jeg har sett spille for LSK. Jeg har ikke lyst til å slakte fyren, for han er sikkert en hyggelig kar, men jeg ser ikke en god fotballspiller i karen.

                        Men nå er det også mye smartere fotballfaglige folk i klubben som kanskje ser mer enn meg I dette tilfellet.
                        Han ble neppe forespeilet mye spilletid. Mesfin har sagt at han ble signert som en rollespiller, det vil si som kan komme inn mot slutten ved bestemte situasjoner, det vil sti der vi trenger et beist (i lufta) for å lage kaos i motstanderens boks, eller kanskje stange unna innlegg i egen boks.

                        Når det er sagt, ble jeg litt overrasket over at han slett ikke var fullstendig elendig mot Kåffa. Greit ballmottak med mann i rygg, og noen gode flikker. Jeg synes tidligere (og fortsatt) at han minner meg om den "langsomt dansende lysmannen" på Gardermoen i bevegelsene, men jeg tror også at de eksepsjonelt lange lemmene bedrar litt. Men, summa summarum, etter Diops inntreden håper jeg han settes på flyet tilbake ASAP. Såfremt Diop holder seg skadefri.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4558

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                          Han ble neppe forespeilet mye spilletid. Mesfin har sagt at han ble signert som en rollespiller, det vil si som kan komme inn mot slutten ved bestemte situasjoner, det vil sti der vi trenger et beist (i lufta) for å lage kaos i motstanderens boks, eller kanskje stange unna innlegg i egen boks.

                          Når det er sagt, ble jeg litt overrasket over at han slett ikke var fullstendig elendig mot Kåffa. Greit ballmottak med mann i rygg, og noen gode flikker. Jeg synes tidligere (og fortsatt) at han minner meg om den "langsomt dansende lysmannen" på Gardermoen i bevegelsene, men jeg tror også at de eksepsjonelt lange lemmene bedrar litt. Men, summa summarum, etter Diops inntreden håper jeg han settes på flyet tilbake ASAP. Såfremt Diop holder seg skadefri.
                          Men det blir jo så dust når spilleren selv, i sitt første intervju med lokalblekka, sier at han er bedre med ballen i beina. Jeg tror han ville vært langt mer effektiv som en "dukk-opp-spiss" i boksen dersom vi bare klarte å spille oss rundt på kant og slo flatt inn. Div. YouTube-klipp (som jo selvsagt er fasit på alt) viser at han har ganske smarte bevegelser i boks.

                          Jeg klarer ikke å slakte Ali like mye som andre her inne. Til det har vi gitt ham altfor dårlige arbeidsforhold. Han har ikke kommet til en xG på 0,73 per 90 for bunnlaget i Allsvenskan uten grunn.
                          Last edited by Kanarivogel89; 15.09.2024, 07:37.

                          Kommentar

                          Working...