Oliver Petersen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    Spillertråd Oliver Petersen

    Ny keeper hentet på lån fra Molde. 22 år gammel, med kamper i både Eliteserie og E-cup. I følge transfermarkt er han 1.90 høy og har også kamper for U-17 og U-18. Vært i U-21 tropper uten å få spille. Kjenner ikke til han utover det lille jeg har lest, men virker på papiret som en god signering.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    #2
    Tenkt som en back-up og er neppe med på alle treningene, da han har startet å studere juss i Oslo.
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3201

      #3
      Opprinnelig skrevet av Børge
      Tenkt som en back-up og er neppe med på alle treningene, da han har startet å studere juss i Oslo.
      Men er han god nok, så er det jo mulig å utsette studiene...

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4558

        #4
        Skal moderere mine tidligere uttalelser om nivået hans kontra Sveinhaug noe, for det er åpenbart at Oliver er langt mer rutinert på dette nivået...

        Jeg visste ikke at han var fra Follo. Da er det vel neppe interessant for ham å flytte tilbake til Molde etter sesongen, særlig nå som han har begynt på jusstudier i Oslo. I intervjuet med RB virker det uansett som om Molde gjorde det de kunne for å sette fyr på brua mellom klubb og spiller. Supporterne deres er mildt sagt oppgitt, for de hadde kanontroa på Oliver.

        Ser gjerne at vi får til en lengre kontrakt etter sesongen dersom fotball og studier er forenlig, for her har vi med en meget talentfull keeper å gjøre. Han hadde vel faktisk kommet seg forbi Karlstrøm i køen oppe i fiskeværet, men dessverre for Olivers del hentet de inn Posiadala som siden har stått godt. De gangene follingen har måttet til dyst har han likevel levert svært solide saker. Var blant annet helt enorm på straffer i fjor. Absolutt en type som kan gi Mads et noe tiltrengt tupp i ræva. Få det på, sier jeg!

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3438

          #5
          Jeg vet ikke hvordan jusstudier er lagt opp i forhold til egenstudier kontra forelesinger. Medisinstudiet har veldig mye egenstudier som gjør at idrettsutøvere kan kombinere. Dersom han kan studere på kveldstid, så er det ikke gitt at han kun skal være en reserve.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • hekk
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2019
            • 245

            #6
            Skal vel egentlig være helt uproblematisk å kombinere fulltidsjobb med fulltidsstudier om man er flink til å disponere tiden sin. Min erfaring er også at universitetsstudier har særdeles lite obligatorisk oppmøte. Vi har vel også hatt flere spillere tidligere som har studert mens de har spilt for oss?

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1385

              #7
              Opprinnelig skrevet av hekk
              Skal vel egentlig være helt uproblematisk å kombinere fulltidsjobb med fulltidsstudier om man er flink til å disponere tiden sin. Min erfaring er også at universitetsstudier har særdeles lite obligatorisk oppmøte. Vi har vel også hatt flere spillere tidligere som har studert mens de har spilt for oss?
              Fulltid er kanskje ikke så vanlig i våre dager? Hvis han akkurat har begynt, vil jeg tenke at det er heavy å kombinere med å være toppidrettsutøver. Fotballspillere har riktignok mye fritid (og i hvertfall i LSK, virker det som), men jusstudiet er blant de mest krevende studieløpene vi har. Tror det er svært vanskelig å yte max på begge arenaer over tid.

              Men - han er henta som backup sier han selv også. Kan virke som at LsK er side-gig.

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 909

                #8
                Opprinnelig skrevet av hekk
                Skal vel egentlig være helt uproblematisk å kombinere fulltidsjobb med fulltidsstudier om man er flink til å disponere tiden sin. Min erfaring er også at universitetsstudier har særdeles lite obligatorisk oppmøte. Vi har vel også hatt flere spillere tidligere som har studert mens de har spilt for oss?
                Hvis jeg ikke husker veldig feil så tok han vel økonomiutdannelse på BI mens han spilte i LSK (dvs. før overgangen til Molde).

                Kommentar

                Working...