Kamptråd 2024: Runde 23; Ham-Kam - LSK, lørdag 21/9, kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    Kamptråd 2024: Runde 23; Ham-Kam - LSK, lørdag 21/9, kl. 18.00

    Kampen blir en viktig pekepinn på om laget har tatt inn over seg alvoret og funnet riktig tenningsnivå. Vi har på vårt beste vært helt på høyde med de beste (seire i Stavanger og Bodø(cup riktignok), knepent tap hjemme mot Molde, og uavgjort mot seriens formlag nå sist). Dessverre har vi også vist at vi kan tape mot de dårligste (Odd) og vise en bunn på PostNord-nivå. Håpet er at laget klarer å bygge videre på den gode følelsen fra søndag.

    Ham-Kam fortsetter å slå over sin vektklasse og ligger for øyeblikket på en tilsynelatende trygg 9.plass. De er dog kun fire poeng foran oss, så med en seier er vi helt oppe i ryggen på dem. De har også en spillestil som likner på vår nye med mye kraft og dueller. Fremst har de brukt Udahl og Ofkir som det lille jeg har sett av dem har vist gode tendenser i overgangsspillet. Det blir derfor viktig at laget er villig til å tråkke til i duellene og ta de sure løpene. Akkurat det har vært vår utfordring i år: Vi kan spille jevnt med de beste, men senker innsatsen til bedriftsnivå mot de antatt svakere lagene. Dette har ført oss dit vi er.

    Laget er nok det samme som mot RBK, med unntak av Uba som har karantene. Spørsmålet er om det er Larsson eller Knutzon som erstatter han. Jeg tror ikke Knutzon har motor til å tåle noe som helst i nærheten av 90 min, så jeg tipper Larsson starter og så kommer Knutzon inn mot slutten.

    Hagerup
    Garnås - Ruben - Foss
    Larsson - Ibrahimaj - Hoff - Karlsbakk - Elkær
    Lehne - Diop

    Forsvaret og angrepet sier seg selv. Sentral midtbane er det flere alternativer. Ibrahimaj er nok den eneste som er trygg. Jeg tipper Hoff starter og så kommer Lundemo inn som sist. Tror ikke Lundemo er klar for en start, men håper det ikke er lenge til. Den siste indreløperen er enten Krygård eller Karlsbakk. Jeg synes Karlsbakk gjorde en bedre figur enn forventer mot RBK, men jeg er usikker på hvorfor Krygård ble vraket. Han var svak mot Kåffa, men har før det vist seg bra frem. Om han sliter med sykdom eller småskader har jeg ikke hørt noen nevne, så det blir et ubesvart spørsmål.

    Denne kampen vinner vi dersom lager er påskrudd, men vi taper dersom vi senker oss. Så jevn er årets serie, så mye avhenger av hvilken Ruben og Lehne som stiller opp. Jobber disse to som mot RBK så er signalet til resten sendt og jeg er optimistisk. Spiller de som mot Kåffa så blir det fort svart igjen. En seier i en lørdagskamp sender oss opp på trygg plass for i hvertfall noen timer, men legger også press på alle andre i sumpen. I så måte er dette kanskje sesongens viktigste kamp.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1250

    #2
    Med denne formasjonen kan det bli lang vei fram for Felix, om han da ikke vil fungere som spiss. En litt annen type en Diop kan man si..

    Mitt tips er at vi kjører Hoff på backen og Lundemo inn i den dype rollen.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4558

      #3
      Opprinnelig skrevet av fredpet76
      Med denne formasjonen kan det bli lang vei fram for Felix, om han da ikke vil fungere som spiss. En litt annen type en Diop kan man si..

      Mitt tips er at vi kjører Hoff på backen og Lundemo inn i den dype rollen.
      Tipper vi gjør det slik som Harde Mottak la fram. Lehne og Diop mørner forsvaret til Kamma en times tid, så kommer Và inn med friske og kjappe bein og utfordrer dem langs bakken.

      Hoff på back og Lundis i midt er et godt forslag. Da bør i hvert fall den defensive stabiliteteten være meget god.

      Kommentar

      • niko
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2008
        • 541

        #4
        Både Erling og Larsson usikre i morra iflg. RB. Da har vi i verste fall ingen høyrebacker i det hele tatt.

        Kommentar

        • OlaG
          Oversetterdrone
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 909

          #5
          RB:
          Det kan bety at Ylldren Ibrahimaj blir flyttet ut på backplass.
          Og lagoppstilingen fra innlegget til Gilbert i treningstråden har også Ibra på høyresiden.

          Og jeg tenker bare: NEI! NEINEINEI!
          Vi trenger han i det offensive spillet, nærme mål.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3201

            #6
            Så muligens Hoff og Ibra som backer? Den så jeg i såfall ikke komme...

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3373

              #7
              Høyrebacken har ikke vært LSKs år.

              Når jeg tenker over det er det lite som har vært LSK sitt år.

              Kommentar

              • Egumen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Sep 2011
                • 202

                #8
                Opprinnelig skrevet av OlaG
                RB:
                Og lagoppstilingen fra innlegget til Gilbert i treningstråden har også Ibra på høyresiden.

                Og jeg tenker bare: NEI! NEINEINEI!
                Vi trenger han i det offensive spillet, nærme mål.
                Tja, har vel ikke akkurat luktet målpoeng av han de siste sesongene. Tipper han kan funke fint der med motoren hans. I tillegg vil jeg tro han kan slå gode innlegg.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2361

                  #9
                  Hva med Karlsbakk inn som back og Krygård inn på midt. Eller har vi avskrevet han allerede (sammen med Kito)?

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2285

                    #10
                    La oss ikke glemme at vi snakker om VINGbacker i en 3-5-2, ikke BACK i 4-3-3...
                    Ideelt sett skal de være vel så offensive som defensive

                    Kommentar

                    Working...