Runde 24; LSK - Viking, søndag 29/9, kl. 17.00

Collapse
Dette er et klistret emne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3449

    Kamptråd 2024 Runde 24; LSK - Viking, søndag 29/9, kl. 17.00

    Viking ligger på 4. Plass i skrivende stund. De står med to seire, to tap og en uavgjort på de fem siste. Vi har tatt ett fattig poeng i samme periode. For å gjøre pessimismen større, så har vi scoret ett mål på disse kampene, vi har ikke vunnet på ni forsøk, og har ikke holdt nullen på tolv forsøk. Viking har scoret elleve ganger på de siste fem, så vi risikerer nye negative rekorder dersom laget ikke er påskrudd fra første øyeblikk. Viking mangler Salvesen, D’Augostino og Bjørshol, men har fått tilbake Tripic og Bell fra suspensjoner.

    Laget vårt er sannsynligvis:

    Mads
    Garnås - Ruben - Foss
    Uba - Hoff - Lundemo - Ibrahimaj - Elkær
    Lehne - Diop

    Det vil være gledelig å se Mads tilbake fra skade selv om Hagerup har gjort en bra figur i hans fravær. Uba er også tilbake fra suspensjon. Skal vi ha noe som helst mulighet til å ta med oss noe fra denne kampen, så må Ruben og Lehne vise vei fra fløyta lyder. Dersom de viser noe som helst i nærheten av fadesen på Briskeby, så er det bare å benke begge to. De skal være lederne og da får de gå foran i krigen. Det lille håpet jeg klamrer meg til er at vi gjorde en bra figur hjemme mot bartene sist, og vi er så underdogs at mange vil nok akseptere selv et hederlig nederlag. Jeg kalkulerer ikke med poeng i dag, men håpet lever.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2371

    #2
    Som vanlig er håpet nullstilt foran neste match. Antagelig den kampen mot topp 5 vi har best sjanse mot. Mulig jeg tar feil men Viking er ikke skremmende gode borte, og jeg tipper det vil være et et helt annet LSK enn det vi så mot H/K. Klarer vi å levere innsats ala bart bør 3p være innen rekkevidde. Jeg vil tørre å påstå at det er livsviktig for vår overlevelse i ES at vi tar 3p her. Kan ikke bare satse på å slå de andre bånnlaga. Noe som er utopi å tro vi skal klare. Vi trenger bonuspoenga.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9466

      #3
      Viking er de største chokerne i ligaen, etter oss.

      Protip:

      Tripic må tuppes i ankelen 3-4 ganger sånn at han ikke er i godt humør, men i dønn sutremodus. Da får han ikke til en skit.

      Det er alt jeg har å bidra med!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7098

        #4
        Alt står og faller på om man har klart å luke ut de ufattelige forsvarsfeilene fra forrige kamp. De var det så til de grader mange av at jeg dessverre er sterkt tvilende til at dette går bra. Gå ut som mot RBK og krig Viking i senk, drit i finspillet og sats alt. Så får vi se om det holder.

        Det må sies at bunnen i Eliteserien er så dårlig at vi faktisk har bra muligheter fremdeles. Sarpsborg var møkk dårlige mot Fredrikstad i går, og skapte fint lite. Men de tre matchballene mot bunnkollegene er ikke nok, vi må vinne flere enn det, og spesielt hjemme.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4565

          #5
          Østbø også ute hos Viking. De stiller med junioren (men U21-landslagskeeper) Rugland Ree i mål. Ikke at det spiller noen rolle da, all den tid vi aldri kommer til avslutning på mål.

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 538

            #6
            Det som bekymrer meg mest er hvordan Lehne etter kammakampen fortalte at spellerne har frykta nedrykksspøkelset i lang tid nå, det virker nesten som de har vært mer bekymra enn mange av oss fansen.
            Det blir umulig å prestere i noe som helst hvis all motgang føles som at nå er vi på'n igjen, og all medgang fører til frykt for at det ikke skal holde denna gangen heller. Minner veldig om da vi rykka ned mot start, det var ikke snakk om å slippe inn 1 eller 2 mål, alle følte på at det er 0 eller 3. Vi tålte ikke den minste bris med motgang fordi vi hadde opplevd så jævla mye av det fra før.

            Vi er jo mer enn gode nok til å holde oss på papiret, men hvis dem ikke tror på det sjøl er vi ikke engang gode nok til å ta ett eneste poeng til i år.

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1591

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Østbø også ute hos Viking. De stiller med junioren (men U21-landslagskeeper) Rugland Ree i mål. Ikke at det spiller noen rolle da, all den tid vi aldri kommer til avslutning på mål.
              Det er kanskje forklaringen på at NT har endret oddsen fra å ha Viking som knapp favoritt til nå å ha oss som en liten favoritt.

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 538

                #8
                Opprinnelig skrevet av Dole

                Det er kanskje forklaringen på at NT har endret oddsen fra å ha Viking som knapp favoritt til nå å ha oss som en liten favoritt.
                Det har vel vært sagt at han er ute ei stønn nå, en 2-3 dager siden viking fikk nei til disp for å hente ekstra keeper. Hvis NT har endra odds nylig er det nok ikke pga Østbø.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3389

                  #9
                  Sves melder

                  MHC
                  Garnås Gabrielsen Roseth
                  Uba Ibrahimaj Lundemo Åsen Elkær
                  Va TLO

                  Kommentar

                  • Langballa
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2014
                    • 325

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Sves melder

                    MHC
                    Garnås Gabrielsen Roseth
                    Uba Ibrahimaj Lundemo Åsen Elkær
                    Va TLO
                    Hadde vært gøy å prøvd Jeathze fra start en kamp... Elkær slipper jo alt forbi seg

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2940

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Langballa

                      Hadde vært gøy å prøvd Jeathze fra start en kamp... Elkær slipper jo alt forbi seg
                      Elkær mot Tripic

                      Kommentar

                      • Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 390

                        #12
                        Hvorfor setter vi ut Karlsbakk? Eneste på midten som har noe tempo og kreativitet.

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 434

                          #13
                          Har lite tro på det laget der, men tar gjerne feil.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4565

                            #14
                            Hva var egentlig poenget med å hente Jeahze da? Og Åsen inn igjen som indreløper? Nei, vet du hva...

                            Godt å se vår beste midtstopper og Mads tilbake da i det minste. Roseth ryker vel på en smell etter kvarteret spilt, tipper jeg...

                            Også fint å se at vi holder Felix lengst mulig unna egen sekstenmeter...

                            Kommentar

                            Working...