Runde 25; Fredrikstad -LSK, søndag 20/10, kl. 19.15
Collapse
X
-
-
Helt ufattelig vurderingsevne de siste 5 når vi bør få ballen opp i boks der Mads gang på gang skal spille ballen ut selv og ikke kommer over midtbanen én gang, istedenfor å spille ballen kort ut på siden først. Ellers er vi et lag som henger bedre sammen og har bedre struktur, spesielt defensivt. Vi slapp til 2 sjanser mot Molde og 3 i dag. Ufattelig nok går 4 av 5 i mål og det har vært en gjenganger i hele år. Alt går inn. Har knapt sett lignende over en så lang periode. Savner tydeligere grep fra benken når vi går inn i sluttminuttene og ikke har noe å tape lenger. Diop bør komme inn og/eller Garnås som et desperat trekk der vi bare må pumpe inn i feltet. Det klarte vi ikke én gang. Skremmende...................👍 1Kommentar
-
Har i prinsippet ikke noe i mot å slå langt (har tross alt vokst opp med Wimbledon som favorittlag i England) - men den helt basale ferdigheten vi da må ha er en keeper som kan slå langt, og som er treffsikker. Vi har satset på en keeper som ikke har noen av de ferdighetene (motvind eller ikke), mens vi på benken har en keeper som allerede før han kom til oss var velkjent for å ha begge de egenskapene. Er det mulig å finne en tydeligere illustrasjon på hvorfor vi sliter?👍 1Kommentar
-
Har i prinsippet ikke noe i mot å slå langt (har tross alt vokst opp med Wimbledon som favorittlag i England) - men den helt basale ferdigheten vi da må ha er en keeper som kan slå langt, og som er treffsikker. Vi har satset på en keeper som ikke har noen av de ferdighetene (motvind eller ikke), mens vi på benken har en keeper som allerede før han kom til oss var velkjent for å ha begge de egenskapene. Er det mulig å finne en tydeligere illustrasjon på hvorfor vi sliter?Elska þetta félag👍 1Kommentar
-
Sett utenfra virker det så åpenbart at en - spesielt når en trenger resultater på kort sikt - må spille på de ferdighetene spillerne faktisk har, og ikke de ferdighetene en slukke ønske de hadde.
Wimbledon hadde en standard frase når de skulle angripe: Throw it in the mixer (forøvrig ikke helt ulikt LSK i gode gamle dager når corner var mål...).
Så fikk de en langtids-skade på stjernespissen sin og falt dramatisk på tabellen, noe måtte gjøres. Mange (også innad i klubben) argumenterte med at dette var en mulighet til å gjøre noe med den utskjelte spillestilen ved å få inn en mer spillende spiss, og ikke bare satse på lange baller, innlegg fra kant og rå hodestyrke.
Flere spillere var på intervju, men treneren likte ingen av dem (selv om minst et par av dem fikk gode karrierer senere). Til slutt hentet han inn en høy kraftpakke av en spiss som knapt noen hadde hørt om, og intervjuet gikk omtrent sånn:
Coach: We need a player that can score goals. Our main focus is a target-player that out keeper can reach going route one.
Player: I must warn you that my left foot is shit.
Coach: So you are right footed?
Player: No, that' even worse.
Coach: So you are fast then?
Player Nah, not very.
Coach: ???
Player: But I'm a strong motherfucker, I can jump, and I use my head
Coach: So you are a thinker, great at positioning?
Player: Nah, I'm not too bright, but no one can touch me when I jump up and attack the ball.
Coach: You are hired!
Selvfølgelig klarte de seg, og fortsatte å gjøre det til Drillo kom og fucka opp alt. For de hadde en keeper som kunne treffe en postkasse på 60 meters avstand, og en spiss som knuste alt i lufta. Og det er der vi er akkurat nå. Vi har en keeper som er meget treffsikker, og en spiss som er rå i lufta, og kan skape massiv uro rundt seg. Problemet er at begge sitter på benken.
Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at vi kommer til å slippe inn mye mindre, men jeg er seriøst i tvil om vi kommer til å score noe særlig mer om vi fortsetter som nå. All respekt til TLO (og jeg tilhører ikke dem som mener han er ferdig), men nå trenger vi en annen type spisskomptanse. Forutsatt at Hagerup spiller så hadde jeg foretrukket Diop på topp. Jeg hadde også helt seriøst heller sett Garnås som spiss. Så får vi throw in in the mixer, overleve på øverste nivå og legge kabalen på nytt til neste år.👍 4Kommentar
-
Sett utenfra virker det så åpenbart at en - spesielt når en trenger resultater på kort sikt - må spille på de ferdighetene spillerne faktisk har, og ikke de ferdighetene en slukke ønske de hadde.
Wimbledon hadde en standard frase når de skulle angripe: Throw it in the mixer (forøvrig ikke helt ulikt LSK i gode gamle dager når corner var mål...).
Så fikk de en langtids-skade på stjernespissen sin og falt dramatisk på tabellen, noe måtte gjøres. Mange (også innad i klubben) argumenterte med at dette var en mulighet til å gjøre noe med den utskjelte spillestilen ved å få inn en mer spillende spiss, og ikke bare satse på lange baller, innlegg fra kant og rå hodestyrke.
Flere spillere var på intervju, men treneren likte ingen av dem (selv om minst et par av dem fikk gode karrierer senere). Til slutt hentet han inn en høy kraftpakke av en spiss som knapt noen hadde hørt om, og intervjuet gikk omtrent sånn:
Coach: We need a player that can score goals. Our main focus is a target-player that out keeper can reach going route one.
Player: I must warn you that my left foot is shit.
Coach: So you are right footed?
Player: No, that' even worse.
Coach: So you are fast then?
Player Nah, not very.
Coach: ???
Player: But I'm a strong motherfucker, I can jump, and I use my head
Coach: So you are a thinker, great at positioning?
Player: Nah, I'm not too bright, but no one can touch me when I jump up and attack the ball.
Coach: You are hired!
Selvfølgelig klarte de seg, og fortsatte å gjøre det til Drillo kom og fucka opp alt. For de hadde en keeper som kunne treffe en postkasse på 60 meters avstand, og en spiss som knuste alt i lufta. Og det er der vi er akkurat nå. Vi har en keeper som er meget treffsikker, og en spiss som er rå i lufta, og kan skape massiv uro rundt seg. Problemet er at begge sitter på benken.
Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at vi kommer til å slippe inn mye mindre, men jeg er seriøst i tvil om vi kommer til å score noe særlig mer om vi fortsetter som nå. All respekt til TLO (og jeg tilhører ikke dem som mener han er ferdig), men nå trenger vi en annen type spisskomptanse. Forutsatt at Hagerup spiller så hadde jeg foretrukket Diop på topp. Jeg hadde også helt seriøst heller sett Garnås som spiss. Så får vi throw in in the mixer, overleve på øverste nivå og legge kabalen på nytt til neste år.
Dette skyldes en kombinasjon av få eller ingen bevegelser inn i boks med unntak av en enslig spiss mot tre stoppere og en keeper, og elendige innlegg som i alt for stor grad blir pumpa inn lenge etter at motstander har full kontroll.
Når så vi sist LSK kontre, eller forsøke å komme rundt på kant samtidig som tre-fire mann stuper inn i motstanders boks? Vi scorer nesten utelukkende på dødball (siden vi da faktisk har folk nok i boks og man kan få litt klabb og babb selv om serven ikke er perfekt).
For ikke å snakke om skudd fra 16-20 meter? De fyres jo ikke av, og dersom noen plutselig bestemmer seg for å fyre er de enten så trege (sannsynligvis fordi de hele tiden ser etter andre valg) at de går i beinet på første motstander eller at de havner på avveie👍 2Kommentar
Kommentar