Runde 26: LSK - Odd, søndag 27.10, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9539

Hærlig!

Va og Røssing-Lelesiit frelste oss med sine offensive kvaliteter!

Og resten av gjengen fulgte opp, med innsats og punch!

Odd er det dårligste laget i ligaen, men detta må vi bygge videre på!

Diop eller Karlsbakk inn for Va i neste!

Kommentar

• Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1634

Deilig med seier, men dette blir uansett vrient. Tipper Haugesund tar 6 poeng hjemme mot Tromsø og Odd. Dermed behøver vi 7 poeng på de fire siste.

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2994

Deilig kamp. Va var fantastisk. Men Røssing a? Største talentet vi noensinne har hatt!!!! For en spiller og for en type! Alle var gode idag. Odd minner ekstremt mye om hvordan vi har fremstått i år
        I år så tar vi alt

Kommentar

• Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1431

Opprinnelig skrevet av bjarmann
          Deilig kamp. Va var fantastisk. Men Røssing a? Største talentet vi noensinne har hatt!!!! For en spiller og for en type! Alle var gode idag. Odd minner ekstremt mye om hvordan vi har fremstått i år
          Merkelig at det ikke har vært mer hype rundt ham? Sammenlignet med for eksempel Skaarud er han mye mer ES-klar og har voldsom spisskompetanse.

Kommentar

• knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9539

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Merkelig at det ikke har vært mer hype rundt ham? Sammenlignet med for eksempel Skaarud er han mye mer ES-klar og har voldsom spisskompetanse.
            Har blitt hypa på forumet om ikke anna!

Har aldri skjønt hvorfor folk grein av at Skogvold stakk.

Igjen, nydelig salg av Mesfin!

Med dagens start og spill fra Røssing-Lelesiit skjønner nok alle tegninga!

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2365

Opprinnelig skrevet av Dole
              Deilig med seier, men dette blir uansett vrient. Tipper Haugesund tar 6 poeng hjemme mot Tromsø og Odd. Dermed behøver vi 7 poeng på de fire siste.
              Selvfølgelig enig med deg at det blir vrient, men minner om at Haugesund nå har spilt 6 strake kamper uten å score mål (inkl. en treningskamp mot Brann). Vrient å vinne kamper da. Etter dagens resultater trenger vi plutselig bare å slå Haugesund 3-0 (ok, det er ikke bare, men innafor normale resultater) for å ha bedre målforskjell enn dem. Er slett ikke overbevist om at Haugesund tar 6 poeng mot TIL og Odd. At det kan skje, ja, men ikke spesielt mye mer sannsynlig enn at vi vinner våre to hjemmekamper. Kvallikplassen er innen rekkevidde, og akkurat nå hadde jeg tatt den. Etter at SF vant i dag er de nesten umulig å ta igjen. De trenger i praksis en seier til, så er de trygge. Odd ser helt fortapt ut nå, men taper nok ikke alle de 4 siste. Spørsmålet er hvor de overrasker. For min del gjerne i Haugesund

Kommentar

• Håvard Ottesen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2012
                • 159

Sarp røyk i dag og ligger nå ett poeng foran Sandefjord, fem poeng foran oss.

De har Kåffa og RBK borte og Molde hjemme de tre neste. De kan fort stå tomhendte etter det. Om vi tar noen poeng så er vi oppi og puster dem i nakken før deres siste mot Tromsø

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2365

Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                  Sarp røyk i dag og ligger nå ett poeng foran Sandefjord, fem poeng foran oss.

De har Kåffa og RBK borte og Molde hjemme de tre neste. De kan fort stå tomhendte etter det. Om vi tar noen poeng så er vi oppi og puster dem i nakken før deres siste mot Tromsø
                  Så på det jeg også, dessverre møter de da et TIL lag som sannsynligvis ikke har noe å spille for. TIL kan sikre seg allerede i neste kamp hjemme mot Kamma (som sikra seg i dag)

Kommentar

• maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1289

tight, tight, tight om kvalikk. Skulle ikke forundre meg om vi ryker med minst mulig margin. Mye bra i dag. EK MÅ holde 4 kamper til. Klasse. Glimt bør være seriemestere før runde 30 da vil jeg anslå muligheten for ett poeng der til kanskje rundt 25%. Jeg er mest fornøyd med at vi endelig har en trener som vet hva han driver med.

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2429

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Selvfølgelig enig med deg at det blir vrient, men minner om at Haugesund nå har spilt 6 strake kamper uten å score mål (inkl. en treningskamp mot Brann). Vrient å vinne kamper da. Etter dagens resultater trenger vi plutselig bare å slå Haugesund 3-0 (ok, det er ikke bare, men innafor normale resultater) for å ha bedre målforskjell enn dem. Er slett ikke overbevist om at Haugesund tar 6 poeng mot TIL og Odd. At det kan skje, ja, men ikke spesielt mye mer sannsynlig enn at vi vinner våre to hjemmekamper. Kvallikplassen er innen rekkevidde, og akkurat nå hadde jeg tatt den. Etter at SF vant i dag er de nesten umulig å ta igjen. De trenger i praksis en seier til, så er de trygge. Odd ser helt fortapt ut nå, men taper nok ikke alle de 4 siste. Spørsmålet er hvor de overrasker. For min del gjerne i Haugesund
                      Ettersom vi har 1p på Odd må vi håpe på at de også vinner fremover slik at de har noe å spille for når de møter FKH. TIL kan for være ferdigspilte før møtet med FKH.

Mtp målforskjell har vi to potensielt udetonerte bomber i bortekampene mot Brann og Glimt. Pdd er det lite som tyder på at vi vil pynte på vår målforskjell der, så det hadde vært deilig med en kalasseier mot FKH.

Kommentar

• Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1634

Opprinnelig skrevet av kunden

Ettersom vi har 1p på Odd må vi håpe på at de også vinner fremover slik at de har noe å spille for når de møter FKH. TIL kan for være ferdigspilte før møtet med FKH.
                        Vi får håpe Odd kan snike med seg poeng fra Sandefjord, slik at sistnevnte forhåpentligvis ender på maksimalt 29 poeng.

Kommentar

• fjacob82
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 1509

Selv om det ikke var avgjørende for kampen, så må det komme en form for reaksjon på dette VAR røret som dommer'n drev med.
                          Tydelig og klar felling, ender opp med ingenting.

Fuck VAR.
                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                          *Brasseberget*

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3263

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                            Selv om det ikke var avgjørende for kampen, så må det komme en form for reaksjon på dette VAR røret som dommer'n drev med.
                            Tydelig og klar felling, ender opp med ingenting.

Fuck VAR.
                            Definitivt ikke VAR som var problemet her, men Tore Hansen som kombinerer total arroganse med et åpenbart behov for å gå til Specsavers. VAR prøvde å rette opp i situasjonen, men dommeren velger aktivt å være idiot.

Fuck Tore Hansen.

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4668

Opprinnelig skrevet av G-Man

Definitivt ikke VAR som var problemet her, men Tore Hansen som kombinerer total arroganse med et åpenbart behov for å gå til Specsavers. VAR prøvde å rette opp i situasjonen, men dommeren velger aktivt å være idiot.

Fuck Tore Hansen.
                              Enig. Det skal veldig mye til for at VAR ber dommer om å se en straffesituasjon på skjermen uten at dommer gjør om. Tror knapt jeg har sett det i år. Er egentlig VAR sin måte å si til dommer at han har driti seg ut på.

Kommentar

• AB40
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Aug 2015
                                • 78

Opprinnelig skrevet av knut
                                Hærlig!

Va og Røssing-Lelesiit frelste oss med sine offensive kvaliteter!

Og resten av gjengen fulgte opp, med innsats og punch!

Odd er det dårligste laget i ligaen, men detta må vi bygge videre på!

Diop eller Karlsbakk inn for Va i neste!
                                Det som funket så bra i dag var at VA og ARL var to som skaper ubalanse med teknikk og ferdigheter til å dra av én eller to mann.
                                Da er det jo jævlig kjipt at Va er ute nå for det tror jeg er samme nøkkelen vi trenger til FKH. Diop eller Karlsbakk har litt annet ferdighetssett enn Va så jeg tipper det blir Kitolano dessverre.

Diop som en jævel der oppe kunne gått det, håper mer på Karlsbakk selv om jeg ikke tror det skjer.

Kommentar

• G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3263

Opprinnelig skrevet av AB40

Det som funket så bra i dag var at VA og ARL var to som skaper ubalanse med teknikk og ferdigheter til å dra av én eller to mann.
                                  Da er det jo jævlig kjipt at Va er ute nå for det tror jeg er samme nøkkelen vi trenger til FKH. Diop eller Karlsbakk har litt annet ferdighetssett enn Va så jeg tipper det blir Kitolano dessverre.

Diop som en jævel der oppe kunne gått det, håper mer på Karlsbakk selv om jeg ikke tror det skjer.
                                  Kitolano kan bare bli på benk, tar en Karlsbakk som virkelig prøver fremfor en Kitolano som can't be bothered syv dager i uka.

Jeg tenker at nå som vi endelig får litt folk inn i - og rundt - boks igjen, så er innleggskvalitet viktigere enn ren fart, og det åpner forhåpentligvis for andre alternativer. Vi har f.eks en venstreback som kan flyttes lenger frem dersom vi kan få stablet en alternativ venstreback på bena.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4668

Opprinnelig skrevet av G-Man

Kitolano kan bare bli på benk, tar en Karlsbakk som virkelig prøver fremfor en Kitolano som can't be bothered syv dager i uka.

Jeg tenker at nå som vi endelig får litt folk inn i - og rundt - boks igjen, så er innleggskvalitet viktigere enn ren fart, og det åpner forhåpentligvis for andre alternativer. Vi har f.eks en venstreback som kan flyttes lenger frem dersom vi kan få stablet en alternativ venstreback på bena.
                                    Blir spennende å se hvem som tar venstrekanten. Vi har ingen typer som Felix i stallen (med unntak av ARL på motsatt side). Kan en heltent Åsen reise seg etter flere kamper på benken? Skal Karlsbakk endelig få vist hva han er god for? Kan Bolly gjøre høyrebacken til FKH svimmel? Jeg tror, som de fleste andre, at valget vil falle på Kitolano, men da håper jeg i det aller minste at vi lar ARL fortsette på høyrekanten etter den oppvisningen han leverte i går.

Kommentar

• Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1431

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Blir spennende å se hvem som tar venstrekanten. Vi har ingen typer som Felix i stallen (med unntak av ARL på motsatt side). Kan en heltent Åsen reise seg etter flere kamper på benken? Skal Karlsbakk endelig få vist hva han er god for? Kan Bolly gjøre høyrebacken til FKH svimmel? Jeg tror, som de fleste andre, at valget vil falle på Kitolano, men da håper jeg i det aller minste at vi lar ARL fortsette på høyrekanten etter den oppvisningen han leverte i går.
                                      Håper på Bolly - så sant man får stablet han på beina. Han er god!

Kommentar

• kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2429

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Enig. Det skal veldig mye til for at VAR ber dommer om å se en straffesituasjon på skjermen uten at dommer gjør om. Tror knapt jeg har sett det i år. Er egentlig VAR sin måte å si til dommer at han har driti seg ut på.
                                        Ikke for å lage en VAR-debatt (det meste er skrevet allerede).
                                        Hadde man satt samtlige situasjoner under lupen og gjort slik man gjør med VAR, avspille tacklinger fra alle mulige vinkler i slow motion og zoomet inn, så ville omtrent alle situasjoner vært straffbare.
                                        Jjeg skal innrømme at jeg ble overasket over at det ikke ble dømt når han først ble kalt bort. Som er ensbetydende med at det er en situasjon som skal/kan omgjøre. Live så det ut som det bakre beinet søkte føttene til oddranefyren.
                                        Uansett en parentes i etterkant - med mindre vi ikke rykker ned med ett måls margin (må se bort fra TLOs skrekk kabinett av forspilte sjanser)

Kommentar

• bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2994

Opprinnelig skrevet av kunden

Uansett en parentes i etterkant - med mindre vi ikke rykker ned med ett måls margin (må se bort fra TLOs skrekk kabinett av forspilte sjanser)
                                          Dette er noe som bekymrer meg. Det ekstreme sløseriet til Thomas. Igår, kunne putta 3. Dette minner så jævlig om hva han presterte i 2019 at jeg mister nattesøvnen. Nå må du opp i ringa Thomas!!!
                                          I år så tar vi alt

Kommentar

Working...