Runde 26: LSK - Odd, søndag 27.10, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3492

Kamptråd 2024 Runde 26: LSK - Odd, søndag 27.10, kl. 17.00

Vår skjebne forsegles kanskje ikke i kveld, men veldig mye vil bli avgjort. Uten seier mot Odd er det vanskelig å se lys i tunnelen. Vi fommer med fattige 2-11 i målforskjell på de siste 4 seriekampene, og kun fortsatt kun det ene poenget mot RBK i manns minne. Odd på sin side tok et sterkt poeng borte mot Viking sist, og har en uavgjort mot KBK og seier mot Tromsø å kunne se tilbake på. Med tap i kveld blir det vanskelig å se muligheten for videre eliteseriespill. Nok en gang er Tore Hansen satt opp som dommer, og så får vi se om han har en god kamp igjen i seg.

Odd er på mange måter et speilbilde av oss om dagen. Mange aldrende spillere og flere gode som etter min magefølelse underpresterer. Er fristet til å si at vi møter oss i døra i denne kampen.

I følge treningstråden ser sannsynligvis dagens lagoppstilling slik ut:

Mads
    Erling-Ruben-Martin-Mohanad
    Marius-Kevin-Vebjørn
    Alex-Thomas-Felix

Det store spørsmålet er hvor lenge Erling holder. Å starte med han virker som en gambling av dimensjoner med tanke på historikken denne sesongen. Videre er spørsmålet om hvorvidt bærebjelkene i laget møter opp. Dersom Ruben, Lehne og Kitolano gjør jobben bør dette gå bra, men jeg er jaggu ikke sikker på om de klarer å mobilisere i de siste avgjørende kampene. I så måte blir dette en test av Fagermos evner som trener. Var Molde-kampen det ene blaffet som hver eneste trener har fått denne sesongen eller klarer han å heve lagets bunnivå nok til at vi på mirakuløst vis redder plassen?
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9539

Alle som er interessert i at LSK skal vinne fotballkamper, ville ha Røssing-Lelesiit inn for 2 kamper sia. Bra de fotballfaglig sterke tar rygg!

Som jeg tidligere har sagt; han er det folk tror Skogvold er/var.

"For min karriere er det best å dra fra Lillestrøm" - Skogvold

"Jeg gjør det jeg kan for å hjelpe klubben" - Røssing-Lelesiit

Kan også ta med at psyken er annerledes hos vår kjære 17 åring. Ble spørt av Stokstad hva hans styrker på banen var. Svarte:

" God 1 mot 1. 1 mot alle. God til å drible. Ingen som tar meg" sa'n mens'n lo.

Sånn skal det være!

Det at 5-8000 kanaris roper og skriker på tribuna kan fort gjøre folk skyggeredde når de overfører energien til et selvpåført press. Men jeg tror Røssing-Lelesiit tar energien for det den er; nemlig støtte, og at han da klarer å nyte opplevelsen!

Men igjen, ta han av før han får rødt da

Kommentar

• Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 601

Alex er helt konge! Husker ikke om det var etter debutkampen hans eller om det var kamp 2 der han løp i fra alt og alle han sa til RB etter kampen at han "visste motstanderne var gamle og stive, jeg er ung og rask"

Kommentar

• G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3263

Feil keeper, og feil å velge Ruben fremfor Espen, men ellers så er vel dette i nærheten av det beste vi kan mestre pr i dag. Nøkkelen blir å få flere inn i boks, slik at Thomas ikke blir alene i undertall gang på gang - eller selv må helt tilbake til midtbanen for å hente ball.

Kommentar

• occean-fan!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 751

Håper vi har flere seiere enn vi har hatt trenere denne sesongen etter kamp

Kommentar

• kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2429

Opprinnelig skrevet av G-Man
            Feil keeper, og feil å velge Ruben fremfor Espen, men ellers så er vel dette i nærheten av det beste vi kan mestre pr i dag. Nøkkelen blir å få flere inn i boks, slik at Thomas ikke blir alene i undertall gang på gang - eller selv må helt tilbake til midtbanen for å hente ball.
            Dette er helt etter Fagermos filosofi. Han bestemmer seg for en 11er og kjører på med de. Dårlig nytt for Espen og Uba.
            Spesielt for Uba etter som han virker å være tredjevalg. Eller har han LSK-flu (aka skadet)?
            Last edited by kunden; 27.10.2024, 11:14.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2365

Opprinnelig skrevet av MortenA
              Vår skjebne forsegles kanskje ikke i kveld, men veldig mye vil bli avgjort. Uten seier mot Odd er det vanskelig å se lys i tunnelen. Vi fommer med fattige 2-11 i målforskjell på de siste 4 seriekampene, og kun fortsatt kun det ene poenget mot RBK i manns minne. Odd på sin side tok et sterkt poeng borte mot Viking sist, og har en uavgjort mot KBK og seier mot Tromsø å kunne se tilbake på. Med tap i kveld blir det vanskelig å se muligheten for videre eliteseriespill. Nok en gang er Tore Hansen satt opp som dommer, og så får vi se om han har en god kamp igjen i seg.

Odd er på mange måter et speilbilde av oss om dagen. Mange aldrende spillere og flere gode som etter min magefølelse underpresterer. Er fristet til å si at vi møter oss i døra i denne kampen.

I følge treningstråden ser sannsynligvis dagens lagoppstilling slik ut:

Mads
              Erling-Ruben-Martin-Mohanad
              Marius-Kevin-Vebjørn
              Alex-Thomas-Felix

Det store spørsmålet er hvor lenge Erling holder. Å starte med han virker som en gambling av dimensjoner med tanke på historikken denne sesongen. Videre er spørsmålet om hvorvidt bærebjelkene i laget møter opp. Dersom Ruben, Lehne og Kitolano gjør jobben bør dette gå bra, men jeg er jaggu ikke sikker på om de klarer å mobilisere i de siste avgjørende kampene. I så måte blir dette en test av Fagermos evner som trener. Var Molde-kampen det ene blaffet som hver eneste trener har fått denne sesongen eller klarer han å heve lagets bunnivå nok til at vi på mirakuløst vis redder plassen?
              For ordens skyld, Tore Hansen dømte oss ikke mot FFK. Der var det en helt annen dommer som hjalp til å ødelegge for oss. Snubla over en artig statistikk fra Transfermarkt: https://www.transfermarkt.com/tore-h...m_gast//plus/1

Statistikken viser relativt balanserte tall med Tore Hansen som dommer. Det må naturligvis holdes opp mot den totale statistikken for samme periode hvis det skal gi mening. For sammenligningens skyld, her er Hobber Nilsens tilsvarende tall: (også relativt balanserte, men noe større tendens til gule kort på LSK spillere)
              Diese Seite enthält eine Statistik über die Bilanz des Schiedsrichters Ola Hobber Nilsen nach Verein. Es wird angezeigt, welche Ergebnisse Vereine unter diesem Schiedsrichter erreicht haben.

Sjekket mot et par andre for moro skyld. Svein Tore Sinnes har bare dømt i en kamp LSK har tapt(!) Det var riktignok 1-4 mot Viking. Sivert Amland, som bestemte seg for å gi bort en straffe til FFK sist har også en relativt LSK vennlig statistikk. Svein Oddvar Moen er vel den fremdeles aktive dommeren som har dømt oss i flest kamper, og har en lite hyggelig statistikk, men må selvfølgelig ses i sammenheng med at han har dømt i mange år hvor vi sleit. 17-11-27 (VUT) er hans tall.

For ordens skyld, jeg tror det finnes gode og dårlige dommere, men ikke at noen dommere har noen spesiell agenda mot klubben.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3492

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

For ordens skyld, Tore Hansen dømte oss ikke mot FFK.

For ordens skyld, jeg tror det finnes gode og dårlige dommere, men ikke at noen dommere har noen spesiell agenda mot klubben.
                Må innrømme at jeg er frustrert over Tore Hansen for han var landets soleklart beste dommer i en årrekke. Tillot trøkk i taklinger, fair mot begge parter, og havnet så og si aldri i kontroversielle situasjoner, men så føles det som om noe endret seg for noen år siden og han falt ned i den gemene hop.

Dommere med agenda mot klubben vil jeg heller ikke tro på, men med tanke på alt det rare man har sett opp gjennom årene, så er det ikke rart at man begynner å lure. Det gikk noen rykter for noen år siden om at Åråsen den verste stadion for dommere å besøke, og det er lett å tenke seg at mange dommere kommer hit med en innstilling om at nå skal de bevise at de ikke er hjemmedommere. Hvor mye sannhet det er i ryktet er umulig å si, men det er vel kun hos oss at en dommer har spurt hvem av spillerne som skal ha rødt kort (ref. Edvartsen).
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 585

Opprinnelig skrevet av MortenA

Det gikk noen rykter for noen år siden om at Åråsen den verste stadion for dommere å besøke, og det er lett å tenke seg at mange dommere kommer hit med en innstilling om at nå skal de bevise at de ikke er hjemmedommere.
                  Sånn som det normalt dømmes på Åråsen burde de vært mer opptatt av å bevise at de ikke er bortedommere.

Kommentar

• cetor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2011
                    • 268

Dette har vært alt annet enn oppløftende så langt

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2429

Ikke mye ES takter over åpningen bortsett fra KFL

Kommentar

• Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1431

Ikke noe godt første kvarter, må jeg si. Mer tenning enn spill fra vår side.

Kommentar

• knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9539

Skjønner ikke de stadige valga om å spille ball til
                          medspiller som sprinter møtende; med motspiller i rygg! Odd har full kontroll hver gang, og vi mister bare ball.

Kommentar

• kanarisuper
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2019
                            • 731

Faen til dommer

Kommentar

• Hexaphim
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 2819

Fy faen for en kødd av en dommer.

Kommentar

• Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1431

Skjønner altså ingen verdens ting! Hva faen er det for dømming? Den fislesaken i forrige uke var tydeligvis straffe, men ikke dette - selv etter å ha sett reprisen? Utrolig.

Kommentar

• Henke25
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2018
                                  • 132

Gamle sanger om igjen fra Tore Hansen.

Kommentar

• Håvard Ottesen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2012
                                    • 159

Da er i hvert fall det avklart. Vi har lufta konspirasjonsteorier om dommerne, men nå er det ingen tvil.

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2429

Rart det ikke dømmes straffe. Uten VAR er det greit ikke å blåse, men når det zoones, spilles på nytt flere ganger fra flere vinkler, synes det klart. Så må nesten gi dommer kred for å holde hodet kaldt. Selvom det ikke gavner oss

Kommentar

• kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2429

Luftens baron

Kommentar

Working...