Runde 27; LSK - Haugesund, søndag 3\11, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 602

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Det var helt åpenbart at TN var mannen i denne situasjonen. Lett å si nå, men tror ikke vi hadde vært der vi er hvis han hadde fått oppdraget når DN fikk det. Tror i og for seg ikke at vi hadde vært der hvis DEF hadde fått oppdraget på samme tidspunkt, men dagens prestasjon og disposisjoner underveis indikerer noe annet.
    TN har det bare i kjeften. "Jeg legger alltid igjen 3 mann på topp på def corner jeg"... får jobben..legger ikke igjen en kjeft.
    TN er også upedagogisk nok til å tro det er en god idé å sette to fingre mot tinningene idet du slipper inn første målet på dommedag. Videre hadde han ikke tenkt over at å ha Frode klar kunne være smart.
    Det fins mer enn nok av gode trenere som evner å ta grep fra benken og skjønner hva som foregår i hue til spillerne i sånne situasjoner. Gode sportssjefer har oversikt over dem alle. Bare å begynne i riktig ende nå.

Kommentar

• kanarisuper
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2019
      • 731

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

TN har det bare i kjeften. "Jeg legger alltid igjen 3 mann på topp på def corner jeg"... får jobben..legger ikke igjen en kjeft.
      TN er også upedagogisk nok til å tro det er en god idé å sette to fingre mot tinningene idet du slipper inn første målet på dommedag. Videre hadde han ikke tenkt over at å ha Frode klar kunne være smart.
      Det fins mer enn nok av gode trenere som evner å ta grep fra benken og skjønner hva som foregår i hue til spillerne i sånne situasjoner. Gode sportssjefer har oversikt over dem alle. Bare å begynne i riktig ende nå.
      Med all den vinglinga vi har hatt i år så tror jeg ikke det hadde vært håp med Pep en gang

Kommentar

• maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1289

Hvis man har fulgt eliteserien tett de siste månedene så er LSK ett Obos lag. Odd er på samme nivå men resten er dessverre bedre og nedrykket som kommer 95% sikkert er meget fortjent.

Kommentar

• Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1634

Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Hvis man har fulgt eliteserien tett de siste månedene så er LSK ett Obos lag. Odd er på samme nivå men resten er dessverre bedre og nedrykket som kommer 95% sikkert er meget fortjent.
          Det tror jeg alle er enige om. Nå må både klubben og supporterne se fremover. Enhver krise skaper muligheter.

Se hva Brann har fått til etter nedrykk og spillere som gikk bananas på byen.

Kommentar

• tonkro
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 354

Begynt å like Fagermo jeg. Ingen andre som hadde gjort en bedre jobb med det laget her. Hadde Felix Va spilt, hadde vi vunnet. Resten av gjengen er dessverre vaksinert mot å score. Og Haugesund var IKKE bedre enn oss, men dessverre for oss er det måla som teller.

Kommentar

• kanarisuper
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2019
              • 731

Opprinnelig skrevet av tonkro
              Begynt å like Fagermo jeg. Ingen andre som hadde gjort en bedre jobb med det laget her. Hadde Felix Va spilt, hadde vi vunnet. Resten av gjengen er dessverre vaksinert mot å score. Og Haugesund var IKKE bedre enn oss, men dessverre for oss er det måla som teller.
              De var mye bedre etter hvilen spør du meg

Kommentar

• Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 760

To valg jeg virkelig ikke skjønner fra dagens kamp. Gabrielsen som før kamp velger å angripe feil vei, og at man bytter ut en spiss for spiss med 10 min igjen. At man ikke har to mann på topp på slutten er faktisk helt uforståelig, men også noe av det man ble advart mot med Fagermo og hans plan b er å gjøre plan a bedre.

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4668

Opprinnelig skrevet av Pad
                  To valg jeg virkelig ikke skjønner fra dagens kamp. Gabrielsen som før kamp velger å angripe feil vei, og at man bytter ut en spiss for spiss med 10 min igjen. At man ikke har to mann på topp på slutten er faktisk helt uforståelig, men også noe av det man ble advart mot med Fagermo og hans plan b er å gjøre plan a bedre.
                  Det finnes altså ikke en eneste god grunn til ikke å bare kaste alt man har i angrep mot slutten her. Skulle fått innpå Garnås og Diop og brukt foten til Roseth til å pole langt og lage et helvete det siste kvarteret. Vi er allerede fortapt på målforskjellen uansett, så her var det null å tape.

Kommentar

• kanarisuper
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2019
                    • 731

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Det finnes altså ikke en eneste god grunn til ikke å bare kaste alt man har i angrep mot slutten her. Skulle fått innpå Garnås og Diop og brukt foten til Roseth til å pole langt og lage et helvete det siste kvarteret. Vi er allerede fortapt på målforskjellen uansett, så her var det null å tape.
                    Så enig! Har Garnås i hele tatt spilt under DEF? Han har jo visst seg å score i sånne kamper som dette her mange ganger tidligere. Skjønner ikke hvorfor han i hvertfall ikke kommer inn etter de scorer…har Fagermo ett eller annet i mot han? Hva har vi å tape på det likssom?

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9539

Opprinnelig skrevet av kanarisuper

Så enig! Har Garnås i hele tatt spilt under DEF? Han har jo visst seg å score i sånne kamper som dette her mange ganger tidligere. Skjønner ikke hvorfor han i hvertfall ikke kommer inn etter de scorer…har Fagermo ett eller annet i mot han? Hva har vi å tape på det likssom?
                      Fagermo har snakka med Nordlie og skulle på død og liv bruke sine 14-15 utvalgte mann i nedrykksstria som en jævla prestisje/machogreie.

Må jo bruke de spillera som til enhver tid kan finne på å levere positivt utifra forutsetningene motstander gir oss!

Kommentar

• trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7135

Like greit å slippe å tape kvalik mot Lyn i desember. Det er ikke en sjel på dette laget jeg har sympati eller empati med. Leiesoldater uten ære. Vi rykker fortjent ned. Det verste laget LSK har hatt i min levetid.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 760

Han er vel utenfor den 14-15 mann gruppen man har snakket om. Er flere valg jeg ikke skjønner som Uba/Erling siste 15, men de kan forsvares/forklares. At man fortsetter å prøve å spille ut på kant å få slått inn er også greit, men når de har så ekstremt god kontroll så fortjener hovedtrener kritikk for å ikke legge om evt forenkle for å skape litt kaos hos Haugesund for så å prøve å skape litt spill og trykk.
                          En grusom, dog veldig riktig måte mtp siste halvåret, å rykke ned på. Trenger nå minst 3p mot Brann og Glimt og dum som man er så har man ikke helt innsett at det blir nedrykk enda.

Kommentar

• kanarisuper
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2019
                            • 731

Opprinnelig skrevet av knut

Fagermo har snakka med Nordlie og skulle på død og liv bruke sine 14-15 utvalgte mann i nedrykksstria som en jævla prestisje/machogreie.

Må jo bruke de spillera som til enhver tid kan finne på å levere positivt utifra forutsetningene motstander gir oss!
                            Ja må jo være noe sånt. Handlet jo bare om nedrykk..

Kommentar

• Nosferatu
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 763

Med all den vinglinga vi har hatt i år så tror jeg ikke det hadde vært håp med Pep en gang
                              "Yes hello, mr. Pep, welcome, I'm Simon. I'm something of a football man myself, actually, and that's why you'll see an awful lot of me when things go well. Don't be afraid to ask me questions, I know a lot.

Meet Ruben and Thomas. They are great servants of the cl... of me and the clu... great friends of me, and will play everything. Doesn't matter why. And actually, it's been so long since it was decided that I actually don't remember why either, but I'm 100% positive that they will. I'm sure you're familiar with styrevedtak? I think there is one for Thomas and Ruben, so there's nothing we can do about that, not that we'd want to, because they are a perfect duo - Thomas cares too much about the wrong things, and Ruben cares too little about everything, so they even each other out perfectly. They tend to talk a lot, but fortunately they say a lot of the same things over and over, which is how we like to do it here. Ivar and Tom here can tell you much more about that - by which I mean they can each tell you one thing about that, but they'll do it many, many times.

Here are the others. They are all very slow, which is a sign of quality, I don't know if you know that, but their main strength is: injuries! Here we like to think that injuries build wisdom and character, so we believe we have a lot of wise players with great character - and for every injury, they get even slower! So that's win/win. They 'know what it's all about,' you see. Even Erling here, who funnily enough actually is quite bad at football, but he used to be quick, and now he's old, so that's all fine. He's a perfect example.
                              Now this, is Eric. He's quite ...weird at football. He 'plays on small margins,' he says, which I think means that he doesn't ever do anything properly, but the good news is that it's never his fault. And that's even in the local paper, so that's as true as it gets.

Oh, the smell? That's just the culture. It's in the walls. Yes, we are doing something about it - we're doing nothing about it. Which is also something. I don't know if you know that, but around here we certainly do. That's another styrevedtak, actually, that we know best. I'm sure you'll get the idea.

Careful with the fans, though. That's the last, and most dangerous styrevedtak - that we love them and think they're the greatest. Turns out the fans have been a huge problem for us for several years - we had no idea, but this year we realised, and we've been trying to do something about that. I think we've nearly solved it."
                              Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 511

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Kort sammenfattet er det de to langtidskontraktene til TLO og Ruben, som vel og merke kom med garanterte klippekort og får spille alt uansett, som har sendt oss rett ned i obos.
                                Så kan du tenke deg hvor mye de kontraktene koster. 10 mill hver av de

Kommentar

• DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4264

Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                                  Thomas cares too much about the wrong things, and Ruben cares too little about everything
                                  Dette er forumets mest presise beskrivelse i hele år!

Elska þetta félag

Kommentar

• MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3492

Denne kampen skal jeg ikke ta Lehne for innsatsen fordi i dag jobbet han hardt. Dessverre var han langt unna der ballen var når innleggene kom. Roseth, Jeahze, Krygård og Hoff (den eneste som forsøkte å heve tempoet i kampen) gjør en bra kamp. Erling, Ruben, og Lundemo tar et steg ned fra sist. At Kitolano fikk så mye spilletid var et mysterie. Alex fremstod som den junioren han er (usikker og noe slapp i det defensive arbeidet) og Fagermo gjør han ingen tjenester ved å bytte side på vingene sine.

Defensivt var det brukbart med unntak av scoringen. Haugesund har et par store sjanser, men vi står godt imot. Offensivt går vi fullstendig i stå, og det er kanskje det mest skuffende.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4668

Det som gjør aller mest vondt er at vi beviser at vi ikke er bedre enn dette vanvittig elendige FKH-laget. Er så jævlig flaut at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Kommentar

• G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3263

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Denne kampen skal jeg ikke ta Lehne for innsatsen fordi i dag jobbet han hardt. Dessverre var han langt unna der ballen var når innleggene kom. Roseth, Jeahze, Krygård og Hoff (den eneste som forsøkte å heve tempoet i kampen) gjør en bra kamp. Erling, Ruben, og Lundemo tar et steg ned fra sist. At Kitolano fikk så mye spilletid var et mysterie. Alex fremstod som den junioren han er (usikker og noe slapp i det defensive arbeidet) og Fagermo gjør han ingen tjenester ved å bytte side på vingene sine.

Defensivt var det brukbart med unntak av scoringen. Haugesund har et par store sjanser, men vi står godt imot. Offensivt går vi fullstendig i stå, og det er kanskje det mest skuffende.
                                        Midt oppe i all depresjonen så er vel dette den beskrivelsen av kampen jeg kjenner meg best igjen i. Men det fyller meg ikke akkurat med håp foran de tre siste.

Kommentar

• Nosferatu
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 763

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Hakk i den hobbypsykologiserende plata, dette, jeg medgir det, men dere kan sikkert relatere til behovet for å bearbeide.

Resten av laget spiller jo med en fronttrio som blir umulig å nå fram til fordi de sitter fast i hodet sitt. Kitolano sitter fast i at han ikke klarer å løse en annen rolle enn sentralt flikk- og kombinasjonsspill (og at folk har lagt merke til det - fy oss!), Lehne sitter som vanlig fast i at han er i dårlig form (det lærte han seg aldri å håndtere - "komplett spiss" meg i ræva, er ikke mye komplett når du mangler den ferdigheten), Røssing sitter etter hvert fast i at han ikke får det til i dag, og forsvinner lenger og lenger inn i hodet sitt for hver mislykkede involvering (han er 17 år). Resultatet blir en fullstendig usynkronisert angrepsrekke som spiller en kamp de skulle ønske at fant sted i stedet for å være tilstede i den faktiske kampen - det må være så jævlig frustrerende for resten av laget å forsøke å blåse liv i noe så iskaldt.

FLAKS MENTALTRENEREN ER TILSTEDE PÅ KAMPDAG, HVIS IKKE KUNNE JO DETTE BLITT STYGT PÅ ORDENTLIG.
                                          Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

Working...