Runde 27; LSK - Haugesund, søndag 3\11, kl. 17.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3492

Opprinnelig skrevet av Nosferatu

Hakk i den hobbypsykologiserende plata, dette, jeg medgir det, men dere kan sikkert relatere til behovet for å bearbeide.
    Det er et mysterie at laget fortsetter med soneforsvaret på defensiv dødball. Det har vært et stygt skue i altfor lang tid. Et lag med så mye hodestyrke skal ikke slippe inn så enkle mål. Vi ser gang på gang at markerngsspillerne mister mannen sin. La våre beste hodespillere markere ut motstanderens beste, og så kan vi ha en på første stolpe til å renske unna. Internasjonal fotball kan sikkert vise til statistikker som beviser sonemarkeringens fortreffelighet, men når vårt lag ikke mestrer det så må noe gjøres. Noe burde vært gjort for lenge siden.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2429

Opprinnelig skrevet av MortenA

Det er et mysterie at laget fortsetter med soneforsvaret på defensiv dødball. Det har vært et stygt skue i altfor lang tid. Et lag med så mye hodestyrke skal ikke slippe inn så enkle mål. Vi ser gang på gang at markerngsspillerne mister mannen sin. La våre beste hodespillere markere ut motstanderens beste, og så kan vi ha en på første stolpe til å renske unna. Internasjonal fotball kan sikkert vise til statistikker som beviser sonemarkeringens fortreffelighet, men når vårt lag ikke mestrer det så må noe gjøres. Noe burde vært gjort for lenge siden.
      Fagermo forandrer ikke taktikk. Bare spillere.

Kommentar

• Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 601

Noen som har oversikt over hvor mange ganger vi har klart å sette motstander i offside på corner imot siden vi begynte med det? (0)
        Noen som har oversikt over hvor mange ganger vi har slippi inn på corner fordi vi ikke har mann på stolpene for å kunne sette dem i offside? (Klarer ikke telle så langt)

Kommentar

• MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3492

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Noen som har oversikt over hvor mange ganger vi har klart å sette motstander i offside på corner imot siden vi begynte med det? (0)
          Noen som har oversikt over hvor mange ganger vi har slippi inn på corner fordi vi ikke har mann på stolpene for å kunne sette dem i offside? (Klarer ikke telle så langt)
          Jeg er mer opptatt av at Garnås og Ruben stod i soner fremfor å ta ut de beste hodespillerne til motstanderen. Jeg kan se Lehne rydde unna på første stolpe og falle ned på stolpen dersom ballen går over han, men å la Krygård få jobben med å markere Diarra, Åsen dekke Valsvik på Godset, osv.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 601

Jeg er mer opptatt av at Garnås og Ruben stod i soner fremfor å ta ut de beste hodespillerne til motstanderen. Jeg kan se Lehne rydde unna på første stolpe og falle ned på stolpen dersom ballen går over han, men å la Krygård få jobben med å markere Diarra, Åsen dekke Valsvik på Godset, osv.
            Helt greit å stå i sone hvis man klarer å ta ansvar for sona si. Rett på egen første stolpe er definitivt en av sonene som skal dekkes av våre beste hodespillere.
            Men vi ser jo gang på gang at det ikke fungerer, galskap å ikke prøve noe nytt. Hvor mange år har vi klaga på detta nå? 4?

Kommentar

• Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4668

Altså, Krygård til å ta ut Diarra på corner? Er så hjernedødt som det får blitt. Ser han tar på seg skylda, men dette er jo bare feil prioriteringer.

Kommentar

• Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 601

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Altså, Krygård til å ta ut Diarra på corner? Er så hjernedødt som det får blitt. Ser han tar på seg skylda, men dette er jo bare feil prioriteringer.
                Enig i at det er helt høl i hue ja, samtidig angriper jo ikke Diarra noe rom heller, han vandrer bare inn på første stolpe. Det må jo være en av de store gutta sin sone hvis vi på død og liv skal spille sone der, duellen bak Lehne som stuper ut fra første stolpe.

Kommentar

• Pad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2022
                  • 760

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Lehne første sone/Liseth, Gabrielsen/Bærtelsen, Roseth/Fredriksen, Lundemo/Niyukuri. Hvem ville du hatt på Diarra?

Kommentar

• Kjøttkaka
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2012
                    • 325

Jeg syns også det er svakt av Hedenstad å ikke gå ut og ta den. Den ville en trygg og god keeper ha tatt.

Fryktet på forhånd at dette ville bli en for tøff kamp for oss nettopp på grunn av keeperne. Selvik er en matchvinner, og FKH-keepere er som regel guddommelige mot Lillestrøm. Samtidig har Hedenstad vært alt annet enn en matchvinner i år med unntak av kampen mot Odd.

Men så var vi jo så tafatte i går at Selvik ikke trengte å lever noen praktkamp.

Kommentar

• kanarisuper
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2019
                      • 731

Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                      Jeg syns også det er svakt av Hedenstad å ikke gå ut og ta den. Den ville en trygg og god keeper ha tatt.

Fryktet på forhånd at dette ville bli en for tøff kamp for oss nettopp på grunn av keeperne. Selvik er en matchvinner, og FKH-keepere er som regel guddommelige mot Lillestrøm. Samtidig har Hedenstad vært alt annet enn en matchvinner i år med unntak av kampen mot Odd.

Men så var vi jo så tafatte i går at Selvik ikke trengte å lever noen praktkamp.
                      Men Svelvik er faktisk sinnsykt god. Har sagt det før og sier det igjen, han er kanskje Norges beste keeper så det ante meg at det kunne bli vanskelig å score på søndag. Nå skal det selvfølgelig ikke underslås at han fikk en veldig enkel kamp mot det tafatte, elendige LSK laget.

Kommentar

• knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9539

Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

Absurd å høre nyeste Dødball sin take på det samme.

Blakern (fagmann) melder det du skriver her, og blir møtt av total stillhet fra resten. Altså, de nekter totalt å snakke om, eller så mye som å anerkjenne det.

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4264

Opprinnelig skrevet av knut

Blakern (fagmann) melder det du skriver her, og blir møtt av total stillhet fra resten. Altså, de nekter totalt å snakke om, eller så mye som å anerkjenne det.
                          Mads er vel dessverre en av de opphausede hellige kuene som ikke skal kritiseres!
                          Elska þetta félag

Kommentar

• Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4668

Opprinnelig skrevet av knut

Hadde tenkt å sette meg ned og høre Dødball nå, men tror jeg dropper det. Blir bare provosert av all svadaen. Blaker’n er kanskje en løs kanon på dekk, men han tør i hvert fall å melde litt. Disse to andre er helt håpløse. Chrizza får aldri komme til orde, så hun er selvsagt unnskyldt

Kommentar

Working...