Sesongen 2025

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4686

Opprinnelig skrevet av kunden
    Og det er vel en grunn til at han spillet på tredje nivå i DK.
    Akkurat dette synes jeg han svarer godt på. Han tok steget ned på nivå tre for å sikre mest mulig spilletid (best for egen utvikling) og for å bygge på seg selvtillit. Synes Drammeh virker som en fornuftig og reflektert unggutt med hodet på rett plass.

Leser selvsagt veldig mye ut av ett enkelt intervju her nå, men herfra graves det som vanlig iherdig etter positive ting å trekke frem. Nedrykket har man lagt bak seg. Nå skal vi slå fra oss i OBOS!

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3564

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

2 timer og 57 minutter. Så lang tid tok det før det første innlegget kom hvor man som vanlig leter etter mulig negativitet. Neida, det er ikke rettet spesielt mot deg, kunden, men det er helt utrolig hvordan forumet er gjennomsyret av ønsket om å lete etter alt som kan gå galt eller være feil!

Så vi må ikke komme her og forsøke å spre et snev av optimisme i disse førjulstider!

God jul?
      Mye handler om leserens sinnstilstand. Dersom man tror at forumet er fylt med negativitet, så finner man det. Selv mener jeg det er forumets styrke at vi stiller spørsmål og ikke bare hyller alt som skjer.

For min egen del, så er jeg ikke negativ til spilleren Drammeh. Det jeg er usikker på er hvorvidt vingene var det viktigste stedet å forsterke først med tanke på at vi har både ARL og Va til å utfylle samme rolle. Det er godt mulig at Va er på vei bort, men jeg må innrømme at jeg blir overrasket dersom noen henter han. Til det er toppfarten hans for lav. ARL er nok et mer yndet salgsobjekt, men der tror jeg også at klubben er mer negativ til å selge.

For meg sender vår første signering etter nedrykket et signal fra ledelsen om hvor den mener skoen trykker, og det er ikke på vingene. I tillegg til driblevingene, så har vi Tønnesen, Åsen og Elkær (som bør dyrkes som ving, og ikke back) og Uba/Ranger hvor en av dem (forutsatt at de ikke blir solgt, og holder seg skadefrie) kan også bekle vingene. Vi vet vi sannsynligvis vil trenge et alternativ på venstrebacken og en indreløper, og jeg hadde håpet at ledelsen sendte et signal ved å styrke her først.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3226

Opprinnelig skrevet av Playboy1
        Kunne ikke se ARL med på oversikten til Gilbert i 2025 stallen ? Er han ikke fullverdig med i A-Stallen ennå ?
        Godt sett. Har lagt ham in nå. Skylder på at vi nå har 40 spillere på kontrakt eller (ni spillere) på utgående kontrakt (noen av disse bør vi ha med videre, som Jeahze, Lundemo, kanskje (?) Ibrahimaj, Petersen eller Sveinhaug). Og det blir 42 med Harald Woxen og Markus Edner Wæhler.

gilbert

Kommentar

• Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4686

Opprinnelig skrevet av MortenA

Mye handler om leserens sinnstilstand. Dersom man tror at forumet er fylt med negativitet, så finner man det. Selv mener jeg det er forumets styrke at vi stiller spørsmål og ikke bare hyller alt som skjer.

For min egen del, så er jeg ikke negativ til spilleren Drammeh. Det jeg er usikker på er hvorvidt vingene var det viktigste stedet å forsterke først med tanke på at vi har både ARL og Va til å utfylle samme rolle. Det er godt mulig at Va er på vei bort, men jeg må innrømme at jeg blir overrasket dersom noen henter han. Til det er toppfarten hans for lav. ARL er nok et mer yndet salgsobjekt, men der tror jeg også at klubben er mer negativ til å selge.

For meg sender vår første signering etter nedrykket et signal fra ledelsen om hvor den mener skoen trykker, og det er ikke på vingene. I tillegg til driblevingene, så har vi Tønnesen, Åsen og Elkær (som bør dyrkes som ving, og ikke back) og Uba/Ranger hvor en av dem (forutsatt at de ikke blir solgt, og holder seg skadefrie) kan også bekle vingene. Vi vet vi sannsynligvis vil trenge et alternativ på venstrebacken og en indreløper, og jeg hadde håpet at ledelsen sendte et signal ved å styrke her først.
          Ser Drammeh som en signering ala Braut Brunes og Seferi. Talentfulle unggutter med X-faktor som kommer billig, men med en potensielt stor økonomisk og sportslig oppside. Bare bra at de tar seg tid med å kartlegge. Jeg vil ha spillere ut før vi gjør store investeringer i spillerstallen. Sluggerne kommer senere.

Kommentar

• niko
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2008
            • 623

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

2 timer og 57 minutter. Så lang tid tok det før det første innlegget kom hvor man som vanlig leter etter mulig negativitet. Neida, det er ikke rettet spesielt mot deg, kunden, men det er helt utrolig hvordan forumet er gjennomsyret av ønsket om å lete etter alt som kan gå galt eller være feil!

Så vi må ikke komme her og forsøke å spre et snev av optimisme i disse førjulstider!

God jul?
            Å umiddelbart kjøre forventingene så lavt som mulig er jo en sunn strategi for fuglasupportere når man skal prøve å bevare et minimum av sinnsro og mental helse. Da reduserer man potensielle skuffelser.

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4359

For meg sender vår første signering etter nedrykket et signal fra ledelsen om hvor den mener skoen trykker
              Jeg tror kanskje du legger for mye i at denne spilleren ble den første inn.. Tipper dette mer har med hvor langt man er i prosessene.

Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4359

Opprinnelig skrevet av niko

Å umiddelbart kjøre forventingene så lavt som mulig er jo en sunn strategi for fuglasupportere når man skal prøve å bevare et minimum av sinnsro og mental helse. Da reduserer man potensielle skuffelser.
                Ikke sant? Minner meg om et av mine favorittsitater: - Det er aldri for tidlig å gi opp!
                Elska þetta félag

Kommentar

• banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 445

Og det er jo på vingene skoen trykker. Vi hadde kun to driblevinger, nå tre. Det som HEØ forteller er at på vingene så må det være fart og/eller dribleferdigheter. Tønnesen og Elkjær er backer, og Åsen har verken fart eller dribleferdigheter.
                  Så jeg blir overrasket om det ikke kommer inn enda en ving.

Kommentar

• Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 632

Lelesit får vel ikke krim-jim som agent bare for gøy heller, er vel en sånn type man tyr til hvis man trenger en dirty overgang på kort tid.
                    Hvis Felix Va forsvinner og står vi rimelig ribba igjen på kantene, sålenge Hansi og klubben var gira på Drammeh er det ingen grunn til å vente med overgangen for å skulle signalisere til fansen hvor de mener skoen trykker, det har jeg ingen tro på.

Kommentar

• MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3564

Opprinnelig skrevet av banan
                      Og det er jo på vingene skoen trykker. Vi hadde kun to driblevinger, nå tre. Det som HEØ forteller er at på vingene så må det være fart og/eller dribleferdigheter. Tønnesen og Elkjær er backer, og Åsen har verken fart eller dribleferdigheter.
                      Så jeg blir overrasket om det ikke kommer inn enda en ving.
                      Elkær ble vel hentet som ving, og så flyttet ned på back i mangel på alternativer der nede? Tønnesen kan bekle både back og ving, selv om backen er nok der han er best. Åsen får neppe mye spilletid, men så lenge han er i stallen så er det på vingen han bør vurderes.

Ellers er jeg for så vidt enig i at timing på spillere i utgangspunktet ikke nødvendigvis betyr så mye, men jeg håper at det kommer en indreløper ganske fort. Hoff, Krygård og Karlsbakk, med Neto og Lucky i bakhånd, virker tynt på midtbanen. Spesielt med tanke på at Krygård ble operert denne uka og Hoff har hatt sine skadeproblemer. Karlsbakk var vel også skadet når han kom til oss? Spørsmålet er om klubben resignerer Lundemo, som vil gjøre en utmerket jobb i Obos, for nok et år, og så satse på å forsterke fra en høyere hylle når et evt opprykk er klart.

Kommentar

• Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4686

Elkær ble vel hentet som ving, og så flyttet ned på back i mangel på alternativer der nede? Tønnesen kan bekle både back og ving, selv om backen er nok der han er best. Åsen får neppe mye spilletid, men så lenge han er i stallen så er det på vingen han bør vurderes.

Ellers er jeg for så vidt enig i at timing på spillere i utgangspunktet ikke nødvendigvis betyr så mye, men jeg håper at det kommer en indreløper ganske fort. Hoff, Krygård og Karlsbakk, med Neto og Lucky i bakhånd, virker tynt på midtbanen. Spesielt med tanke på at Krygård ble operert denne uka og Hoff har hatt sine skadeproblemer. Karlsbakk var vel også skadet når han kom til oss? Spørsmålet er om klubben resignerer Lundemo, som vil gjøre en utmerket jobb i Obos, for nok et år, og så satse på å forsterke fra en høyere hylle når et evt opprykk er klart.
                        Elkær ble vel henta fordi vi bestemte oss for å la Dragsnes gå?

Kommentar

• HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6110

Må vel ha inn en dynamisk indreløper istedenfor å resignere Lundemo, som i likhet med Krygård og Hoff trives best som anker?

Kommentar

• bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3030

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                            Lelesit får vel ikke krim-jim som agent bare for gøy heller, er vel en sånn type man tyr til hvis man trenger en dirty overgang på kort tid.
                            Hvis Felix Va forsvinner og står vi rimelig ribba igjen på kantene, sålenge Hansi og klubben var gira på Drammeh er det ingen grunn til å vente med overgangen for å skulle signalisere til fansen hvor de mener skoen trykker, det har jeg ingen tro på.
                            Da er han klar for Molde innen kort tid. Faen ta!
                            I år så tar vi alt

Kommentar

• MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3564

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Elkær ble vel henta fordi vi bestemte oss for å la Dragsnes gå?
                              Elkær var så vidt jeg husker en ving vi forsøkte å omskolere til back. Hvilket vil forklare deler av problemene han slet med.

Kommentar

• Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 522

Elkær var så vidt jeg husker en ving vi forsøkte å omskolere til back. Hvilket vil forklare deler av problemene han slet med.
                                Det er feil.

Han spilte vingback i Hobro før han kom hit.

Kommentar

• maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1308

Første pulje er ute, nå venter jeg på neste. Ingen overraskelser så langt.

Kommentar

• Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1459

Vi har fortsatt en god del spillere som vil vøre et stykke unna å få spille til neste år også, som kanskje burde se seg om etter andre klubber. Tenker på Rogers, Petersen og Karlin i første omgang. Kanskje også spillere som Solberg, Elscha og Elkær.
                                    Last edited by Sailor Man; 13.12.2024, 15:28.

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3308

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                      Vi har fortsatt en god delnspillere som vil vøre et stykke unna å få spille til neste år også, som kanskje burde se seg om etter andre klubber. Tenker på Rogers, Petersen og Karlin i første omgang. Kanskje også spillere som Solberg, Elscha og Elkær.
                                      Rogers MÅ være ferdig. Petersen MÅ forplikte seg til mer enn det som er nå. Karlin BØR ikke være aktuell. Solberg...kommer han noensinne tilbake som noe mer enn kjeks? Så ung og så j***a skadeutsatt? Eischa? Skeptisk.
                                      Elkærer den jeg er mest usikker på. Jeg mener han er bedre som ving enn som back, og der har vi jo hentet en ny spiller. Men hva med Vá? Blir han med videre?

Kommentar

• Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1459

Opprinnelig skrevet av G-Man

Rogers MÅ være ferdig. Petersen MÅ forplikte seg til mer enn det som er nå. Karlin BØR ikke være aktuell. Solberg...kommer han noensinne tilbake som noe mer enn kjeks? Så ung og så j***a skadeutsatt? Eischa? Skeptisk.
                                        Elkærer den jeg er mest usikker på. Jeg mener han er bedre som ving enn som back, og der har vi jo hentet en ny spiller. Men hva med Vá? Blir han med videre?
                                        Elkær har helt åpenbart spisskompetanse og er kanskje bedre som ving, men der er det mange foran han i køen. På venstreback er han nærme å få spille, men er ikke god nok per nå, mener jeg. Han har nok godt av å få spille fast et annet sted. Samme med Elscha. Han er veldig ung og kan kanskje lånes ut et år til, men han er fjerdevalg som spiss og kan nok ikke regne med å få spille noe særlig.

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3564

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Elkær har helt åpenbart spisskompetanse og er kanskje bedre som ving, men der er det mange foran han i køen. På venstreback er han nærme å få spille, men er ikke god nok per nå, mener jeg. Han har nok godt av å få spille fast et annet sted. Samme med Elscha. Han er veldig ung og kan kanskje lånes ut et år til, men han er fjerdevalg som spiss og kan nok ikke regne med å få spille noe særlig.
                                          Elscha lider av talentet foran han på spissplassen og foretrukne formasjon, så han lånes nok ut igjen. Karlin er ung og har bra blikk og teknikk, så jeg er spent på å se han gjennom vinteren. Desom han evner å tilpasse seg tempoet i norsk fotball, så kan han bli bra. Det er bare å nevne Uba som fikk null tillit for et år siden, og så ble han vår beste spiller i våres. Så god at nederlandske klubber snuste på han, i følge Sves. Jeg er ikke villig til å gi opp noen av de spillerne riktig ennå, men ville ikke avslått tilbud dersom det skulle kommet noen.

Elkær har en bedre fot enn Åsen og større fart. Han er også venstrebeint, og det passer nok formasjonen bedre med en spiller som kan slå innlegg. Vi har nå tre driblevinger, men hvilke arbeidsvilkår vil de få i Obos? Jeg ser for meg at mange motstandere vil tette igjen med 5-4-1 formasjoner og instrukser om å ikke gi driblerne rom til å boltre seg, og da kan Elkær komme til sin rett. Jeg har fortsatt troen på han, men da må Ødegård legge forholdene til rette. Å spille back bak Åsen er en skjebne jeg unner få. Venstrebackene våre ble konsekvent satt under press ved at de måtte opp i motstanders kant/back fordi Åsen ikke rakk over for å presse ballfører på kanten og så kom det løp inn bak de forlot bak seg. Elkær, for alle sine defensive problemer, er også bedre enn Va og ARL defensivt, og selv om vi i teorien skal dominere i Obos, så må vi ha et minimum av defensive egenskaper, også i frontleddet.

Kommentar

Working...