Sesongen 2025

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2371

Opprinnelig skrevet av MortenA

Jeg ser vel mer potensial enn produksjon, men han ble vår assistkonge (sammen med Lundemo) til tross for at han ble flyttet ned på backen. Og så må det sies at det er ikke enkelt å spille back med en stasjonær Åsen som indreløper foran seg. Elkær har bra fart, god innleggs- og skuddfot, så jeg vil gjerne se han spille ving hvor han hører hjemme før jeg avskilter han. Han kan fort bli spilleren som slår igjennom for oss meste sesong.
    Tja... Edh og Dragsnes lyktes vel sånn noenlunde i tospann med Åsen? Skeptisk til hvor godt Elkær passer til Ødegård

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3564

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Tja... Edh og Dragsnes lyktes vel sånn noenlunde i tospann med Åsen? Skeptisk til hvor godt Elkær passer til Ødegård
      Da spilte Åsen ving med Edh og Dragsnes bak seg. Han var førsteforsvarer og de andre gutta dekket opp bak han. De fleste skjønte at Åsen som indreløper var en varslet katastrofe da han ikke har farten som er nødvendig for å dekke de rommene som er hans.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2371

Elkær ble vel hentet som ving, og så flyttet ned på back i mangel på alternativer der nede? Tønnesen kan bekle både back og ving, selv om backen er nok der han er best. Åsen får neppe mye spilletid, men så lenge han er i stallen så er det på vingen han bør vurderes.

Ellers er jeg for så vidt enig i at timing på spillere i utgangspunktet ikke nødvendigvis betyr så mye, men jeg håper at det kommer en indreløper ganske fort. Hoff, Krygård og Karlsbakk, med Neto og Lucky i bakhånd, virker tynt på midtbanen. Spesielt med tanke på at Krygård ble operert denne uka og Hoff har hatt sine skadeproblemer. Karlsbakk var vel også skadet når han kom til oss? Spørsmålet er om klubben resignerer Lundemo, som vil gjøre en utmerket jobb i Obos, for nok et år, og så satse på å forsterke fra en høyere hylle når et evt opprykk er klart.
        Tviler sterkt på vår mulighet til å forsterke eller hente fra en høyere hylle enn Lundemo. Problemet er ikke nivået hans, men at hele kroppen hans er snurret sammen av Mariekjeks og syltestrikker.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2371

Da spilte Åsen ving med Edh og Dragsnes bak seg. Han var førsteforsvarer og de andre gutta dekket opp bak han. De fleste skjønte at Åsen som indreløper var en varslet katastrofe da han ikke har farten som er nødvendig for å dekke de rommene som er hans.
          Joda, men posisjonene i den perioden var ganske dynamiske. Alle tre kunne gå til død-linja, komme på overlapp, trekke innover eller balansere.

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3564

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Joda, men posisjonene i den perioden var ganske dynamiske. Alle tre kunne gå til død-linja, komme på overlapp, trekke innover eller balansere.
            Sant nok, men både Edh og Dragsnes var gode defensivt, hadde bra fart og vilje til å ta returløpene. De samme kriteriene har ikke Åsen og Va. Skal ikke se bort fra at Tønnesen, Karlsbakk og Elkær kan skape en del problemer samtidig som de stenger ned venstresida.

Kommentar

• OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 932

Sant nok, men både Edh og Dragsnes var gode defensivt, hadde bra fart og vilje til å ta returløpene. De samme kriteriene har ikke Åsen og Va. Skal ikke se bort fra at Tønnesen, Karlsbakk og Elkær kan skape en del problemer samtidig som de stenger ned venstresida.
              Føler at det er en myte som har blitt skapt at Va ikke jobber hjem, kanskje fordi man forventer at en spiller med de offensive kvalitetene han har er en luksusspiller. Men Va jobber samvittighetsfullt og bra defensivt.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3564

Opprinnelig skrevet av OlaG
                Føler at det er en myte som har blitt skapt at Va ikke jobber hjem, kanskje fordi man forventer at en spiller med de offensive kvalitetene han har er en luksusspiller. Men Va jobber samvittighetsfullt og bra defensivt.
                Va har definitivt vært bedre defensivt enn forventet. Han er dog svakere enn de nevnte alternativene.

Kommentar

• OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 932

Va har definitivt vært bedre defensivt enn forventet. Han er dog svakere enn de nevnte alternativene.
                  De nevnte alternativene er forsvarsspillere, så det skulle bare mangle

Det relevante sammenligningsgrunnlaget vil jo være Åsen, hvis man skal sammenligne ving mot ving. Og i 2025 er jeg ganske sikker på at Va vil være en bedre defensiv støtte for venstrebacken vår enn Åsen.

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3564

Opprinnelig skrevet av OlaG
                    De nevnte alternativene er forsvarsspillere, så det skulle bare mangle

Det relevante sammenligningsgrunnlaget vil jo være Åsen, hvis man skal sammenligne ving mot ving. Og i 2025 er jeg ganske sikker på at Va vil være en bedre defensiv støtte for venstrebacken vår enn Åsen.
                    Elkær er nok bedre offensivt enn defensivt, så å kalle han en forsvarsspiller er nok å strekke den litt langt. Edh var omskolert fra midtbane til back, så han var heller ingen rendyrket forsvarsspiller. Ellers er jeg enig i at Va er bedre defensivt enn Åsen.

Kommentar

• Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 522

Elkær er nok bedre offensivt enn defensivt, så å kalle han en forsvarsspiller er nok å strekke den litt langt. Edh var omskolert fra midtbane til back, så han var heller ingen rendyrket forsvarsspiller. Ellers er jeg enig i at Va er bedre defensivt enn Åsen.
                      Stefan Hagerup er nok bedre på frispark enn han er til å redde skudd, så det å kalle han keeper er å strekke det litt lang.

neida, men uansett hvor mye du mener Elkær passer bedre som kant enn back, så er det et ubestridt faktum at han er forsvarsspiller og hentet inn som forsvarsspiller.

Kommentar

• bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3030

Nye drakta må jo være topp 5 ever?
                        I år så tar vi alt

Kommentar

• maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1308

Ganske røff start spør du meg.

Aalesund borte
                          Odd hjemme
                          Stabæk borte
                          Lyn borte

....forumet vil sikkert leve etter disse kampene også

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4359

Vi kan neppe vente oss noen pakker under treet dette året, verken harde eller myke! Det vil i og for seg være en befrielse, rent fotballmessig, når dette Annus horribilis for Sportsklubben nå snart er ved en ende! Så går vi inn mot en ny sesong med evig, naiv optimisme! Neste år, bare vent til neste år...!

En riktig god jul ønskes til samtlige fugla-fans!
                            Elska þetta félag

Kommentar

Working...