Joda, helt enig. Det er ikke sånn at jeg vil at vi skal kvitte oss med hele stallen, men vi har såpass god dekning at f. Eks Krygård eller Karlsbakk kan erstattes av spillere vi allerede har. Vil heller ikke selge KP, men han kan det hende at det tikker inn et gigabud på som vi ikke kan si nei til i dagens situasjon..
Sesongen 2025
Collapse
X
-
-
Bakerst der a?
Klubben tar keepertrenergrep. Rimelig kjapp og enkel løsning på situasjonen spørr du (nok ikke) meg.
Kommentar
-
Uba Charles virker ikke å ville være her, så han kan gjerne gå til Brann.
2) Røssing, Diop, KP, Krygård👍 2Kommentar
-
De selger nok de spillerne vi burde beholde og det for en altfor lav pris. Den store komedien venter når de får et bud de "ikke kan si nei til" på denne KP. Blir interessant å se om han i det hele tatt kommer på mandag!
Når det gjelder hvem vi burde kvitte oss med, er det liten tvil hos meg om at Ruben Gabrielsen står øverst på den lista. Men det skjer nok ikke og med RG som "forsvarssjef" i obos kommer vi nok til å måtte rive oss i håret mang en gang når han blir rundlurt av middels obos-spillere.
Jeg har skrevet det før, men gjentar nok en gang at vi trenger en forsvarssjef hvis vi skal kunne heve oss igjen.Elska þetta félag👍 1Kommentar
-
Hvis Rodgers og Solberg forsvinner så har vi vel kvittet oss med de som tar opp tid på sjukestua (regner ikke med Ranger).
Deretter bør vi sakte men sikkert fase ut flere av de eldre spillerne som ikke leverte i 2024. De kommer høyst sannsynlig ikke til å levere noe bedre i 2026.
Dette inkluderer dessverre to legender. Men jeg påpeker at det er lurt å ha de med i en utskiftningsfase slik at vi ikke står igjen med en altfor uerfaren stall
Karlin er heller ikke ES materiale. Gi bort. Kitolano vil heller ikke bli savnet. Og han er det nok mulig å få noen gronker for. Selg.
Kommentar
-
De selger nok de spillerne vi burde beholde og det for en altfor lav pris. Den store komedien venter når de får et bud de "ikke kan si nei til" på denne KP. Blir interessant å se om han i det hele tatt kommer på mandag!
Når det gjelder hvem vi burde kvitte oss med, er det liten tvil hos meg om at Ruben Gabrielsen står øverst på den lista. Men det skjer nok ikke og med RG som "forsvarssjef" i obos kommer vi nok til å måtte rive oss i håret mang en gang når han blir rundlurt av middels obos-spillere.
Jeg har skrevet det før, men gjentar nok en gang at vi trenger en forsvarssjef hvis vi skal kunne heve oss igjen.
Roseth kommer til å bli sinnsykt god. Han har ingen tydelige svakheter. Holder han seg skadefri så kommer han til å bli aktuell for landslaget.
Bare en hake…tror ikke vi klarer å beholde han.Kommentar
-
Gabrielsen skal jeg ikke ta noe diskusjon på. Men om du ikke mener Roseth er mer enn god nok for både OBOS og Eliteserien så……ja.
Roseth kommer til å bli sinnsykt god. Han har ingen tydelige svakheter. Holder han seg skadefri så kommer han til å bli aktuell for landslaget.
Bare en hake…tror ikke vi klarer å beholde han.Elska þetta félagKommentar
-
Gabrielsen skal jeg ikke ta noe diskusjon på. Men om du ikke mener Roseth er mer enn god nok for både OBOS og Eliteserien så……ja.
Bare en hake…tror ikke vi klarer å beholde han.
Gabrielsen var elendig i 2024, men han vil vi ikke klare å gi bort en gang, så han blir. Men det betyr ikke at han må spille... Om HEØ lar han ikke bare spille men også beholde kapteinsbildet, så vil det svekke troen på prosjekt LSK 2025 alvorlig for min del.
Roseth er konsekvent god, og virker på toppen av det som en sympatisk og velfundert fyr (i sterk kontrast til han du vet). Er det en vi bør strekke oss for å beholde, så er det han. Skal han selges bør det være til utlandet, og vi bør snakke overgangsrekord.
Ellers så hadde jeg ikke vært lei meg for å se bl.a Kitolano og Lucky finne seg nye klubber.👍 1Kommentar
-
Ja. kontrasten er enorm.
Gabrielsen var elendig i 2024, men han vil vi ikke klare å gi bort en gang, så han blir. Men det betyr ikke at han må spille... Om HEØ lar han ikke bare spille men også beholde kapteinsbildet, så vil det svekke troen på prosjekt LSK 2025 alvorlig for min del.
Roseth er konsekvent god, og virker på toppen av det som en sympatisk og velfundert fyr (i sterk kontrast til han du vet). Er det en vi bør strekke oss for å beholde, så er det han. Skal han selges bør det være til utlandet, og vi bør snakke overgangsrekord.
Ellers så hadde jeg ikke vært lei meg for å se bl.a Kitolano og Lucky finne seg nye klubber.Elska þetta félagKommentar
-
Bare for å understreke det så synes jeg Gabrielsen er meget bra og håper vi beholder han.
Var han bra i 2024…nei. Var de andre spillerne bra i 2024…nei. Hadde Gabrielsen noe mer skyld i at vi rykka ned enn de andre spillerne. Nei. Faktisk vil jeg si det var minst like mye ledelsen og styringa av klubben som var hovedsaken til at vi rykka ned.
Om klubben vil terminere kontrakta til Ruben så tror jeg han blir med på det uten at det vil koste klubben mye penger. Og det er nok av Eliteserie klubber som vil ha Ruben. Men tror ikke klubben vi terminere kontrakta og jeg tror Ruben vil bli blant annet av familiære grunner.
En annen ting. Ser mange kommenterer at vi bør vente med å selge spillere og at vi bør selge de spillerene og de bør vi beholde. Tydeligvis mange som ikke skjønner hvordan det er å drifte en klubb. Det er viktig å beholde de beste spillerne og nå et best mulig sportslig resultat. Men det viktigste er faktisk å styre klubben økonomisk bra. Med et nedrykk til OBOS taper vi mye inntekter og kostnader/utgifter må reduseres. Da må vi selge spillere for å få inntekter og bli kvitt lønnskostnader. Vi har en alt for stor stall, det er mange spillere som må selges eller leies ut. Skal vi klare å beholde de vi aller mest har tro på så må vi kanskje selge noen av de nest beste og kanskje en av de beste.. Og det at andre klubber vet at vi må bli kvitt mange spillere gjør ikke forhandlingskortet til LSK styrket. Det kommer til å bli mye syting her på forumet at vi selger alt for billig og heller burde selge andre spillere. Mest trolig er det spillere på kontrakt som kommer til å bli gitt bort.👎 6👍 3Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Jeg er en fotball-idiot som ser langt flere lamper enn jeg burde - og har derfor også sett Lucky spille en hel del i 2024. Han har vært ganske så anonym på et dårlig OBOS-lag, og jeg har ikke sett mye progresjon heller. Han virker litt for fornøyd, ser ikke så veldig sulten ut - og er slik jeg vurderer det langt unna en plass på årets LSK-lag, Hadde forventet mer av en spiller som ble solgt inn som en blanding av Bonke og Mathew.
Så er han ung, og kan selvfølgelig fortsatt utvikle seg gjennom utlån til et annet 4-3-3 OBOS-lag. Og jeg skal også gledelig innrømme at min dom sikkert er farget av min kjærlighet til spillere som alltid trøkker til. (Jeg er vokst opp på en tid hvor det gjorde fysisk vondt å møte LSK - et fjernt minne i dag).Kommentar
-
Jeg leser overalt at Uba har dårlige holdninger og ikke ønsker å være her. Selv har jeg ikke sett noe til dette. Han sa vel noe i fjor våres at han var en type som trengte tillit for å klare å prestere, og det gjorde han til gangs under Georgson. Det gikk rykter om at nederlandske klubber hadde forhørt seg om han, og hvis det stemmer så var han vårt fremste salgsobjekt. I de få intervjuene han ga fremstod han som en ydmyk type.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 2Kommentar
-
Bare for å understreke det så synes jeg Gabrielsen er meget bra og håper vi beholder han.
Var han bra i 2024…nei. Var de andre spillerne bra i 2024…nei. Hadde Gabrielsen noe mer skyld i at vi rykka ned enn de andre spillerne. Nei. Faktisk vil jeg si det var minst like mye ledelsen og styringa av klubben som var hovedsaken til at vi rykka ned.
Om klubben vil terminere kontrakta til Ruben så tror jeg han blir med på det uten at det vil koste klubben mye penger. Og det er nok av Eliteserie klubber som vil ha Ruben. Men tror ikke klubben vi terminere kontrakta og jeg tror Ruben vil bli blant annet av familiære grunner.
En annen ting. Ser mange kommenterer at vi bør vente med å selge spillere og at vi bør selge de spillerene og de bør vi beholde. Tydeligvis mange som ikke skjønner hvordan det er å drifte en klubb. Det er viktig å beholde de beste spillerne og nå et best mulig sportslig resultat. Men det viktigste er faktisk å styre klubben økonomisk bra. Med et nedrykk til OBOS taper vi mye inntekter og kostnader/utgifter må reduseres. Da må vi selge spillere for å få inntekter og bli kvitt lønnskostnader. Vi har en alt for stor stall, det er mange spillere som må selges eller leies ut. Skal vi klare å beholde de vi aller mest har tro på så må vi kanskje selge noen av de nest beste og kanskje en av de beste.. Og det at andre klubber vet at vi må bli kvitt mange spillere gjør ikke forhandlingskortet til LSK styrket. Det kommer til å bli mye syting her på forumet at vi selger alt for billig og heller burde selge andre spillere. Mest trolig er det spillere på kontrakt som kommer til å bli gitt bort.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 7Kommentar
-
Sympatisk intervju med Roseth i rb. Men han er nok ikke her når seriespillet starter. Hvis de, i motsetning til hva jeg tror, klarer å beholde ham, og aller helst skrive ny kontrakt, vil jeg gi Mesfin & co stor honnør.Elska þetta félag👍 7Kommentar
-
Mildt sagt spesielle uttalelser av Uba, ref. RBs artikkel nå nettopp. Er vel dessverre bare best å bare kvitte seg med ham. Spiller med ekstremferdigheter, men vi har ikke råd til å beholde råtne epler. Sutrer om å ikke bli verdsatt fordi tidligere trenere "ikke setter pris på spillere som jobber hardt", men gidder ikke ta opp hansken når vi har et nytt og spennende trenerteam på plass. Nei, spar meg. Elendige holdninger, som det jo har vært ryktet om her inne i lang tid.
Veldig synd, for Uba har vært en personlig favoritt helt siden han kom fra Ljungskile. Får håpe Glimt slenger seg på og skaper budkrig, for 3 millioner vil være stusselig.Last edited by Kanarivogel89; 15.01.2025, 12:24.👍 7Kommentar
-
Mildt sagt spesielle uttalelser av Uba, ref. RBs artikkel nå nettopp. Er vel dessverre bare best å bare kvitte seg med ham. Spiller med ekstremferdigheter, men vi har ikke råd til å beholde råtne epler. Sutrer om å ikke bli verdsatt fordi tidligere trenere "ikke setter pris på spillere som jobber hardt", men gidder ikke ta opp hansken når vi har et nytt og spennende trenerteam på plass. Nei, spar meg. Elendige holdninger, som det jo har vært ryktet om her inne i lang tid.
Veldig synd, for Uba har vært en personlig favoritt helt siden han kom fra Ljungskile. Får håpe Glimt slenger seg på og skaper budkrig, for 3 millioner vil være stusselig.
Jeg vil tippe at perioden hvor han ikke vet om han kan fortsette å spille fotball eller ikke og så høsten hvor han blir lagt i fryseboksen var ganske tøffe. Og hvis personalsjefen hans er 80% sykmeldt og antageligvis blir nødt til å bruke de tjue prosentene han klarer å legge inn på forsøket på å ikke rykke ned, da blir det ikke mye tid igjen til å følge opp spillere. Spesielt ikke de som treneren har sagt ganske tydelig at ikke er en del av den stammen som skal løse oppgaven (etter at Fagermo kom inn).
Jeg tror jeg heller enn å tenke "good riddance" føler at det er litt synd at det ble sånn (virker ganske uunngåelig etter dette intervjuet), spesielt fordi jeg tror at han kunne blomstret under Ødegaard på samme måte som han blomstret under Georgson. Jeg tror at hvis Georgson hadde blitt hele sesongen så hadde Uba antageligvis vært en bedre spiller som trivdes bedre, og antageligvis på listen over hete salgsobjekter i klubben.
👍 5🥰 2Kommentar
Kommentar